0
  • No products in the cart.
 

بهترین روش های ساخت برند جاودانه

بهترین روش های ساخت برند جاودانه

بهترین روش های ساخت برند جاودانه

اگر صاحب یک کسب و کار هستید که دنبال فضای بیش‌تری برای تبلیغ نوبنیاد خود است. ویااگر یک بازاریاب اینترنتی تازه‌کار و جویای‌نام با رویای حکومت بر اینترنت هستید. در این مقاله از مجله توسعه دهندگان ۱۰ بهترین روش ساخت برند جاودانه در پاسخ با این سوال که چگونه یک برند بسازیم معرفی می شود.

مهم نیست چه‌قدر با نفر بعدی فرق دارید، شما یک چیز مشترک دارید: می‌خواهید برندتان شناخته‌شود- سطح آگاهی از برند را افزایش بدهید.  در این‌جا ۱۰ توصیه وجود دارد که به بازشناسی برندتان کمک می‌کند.

۱. داستان بسازید

یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش بازشناسی برند تسلط بر هنر داستان‌سرایی است. مشتری‌های بالقوه نیاز دارند قبل از این‌که به برندی اعتماد کنند، داستان آن را بدانند. بدون داستان، رساندن پیام‌تان به مخاطبان موردنظر دشوار خواهدبود.

لازم نیست داستانی با جزییات کامل بسازید تا مشتریان دوست‌تان داشته‌باشند. شما داستانی احتیاج دارید که بازار هدف را مخاطب قرار دهد و به آنها اجازه دهد شخصی را که پشت آن برند است ببینند. آدم‌ها عموما داستان‌‌های مربوط به شکل‌گیری و خاستگاه هرچیز را دوست دارند، پس با این‌ شروع کنید که چرا و چگونه فکر ساختن این برند به ذهن‌تان خطور کرد.

۲. یک لوگوی منحصربه‌فرد می‌سازیم

شاید خیلی ابتدایی به نظر برسد، ولی کارشناسان کسب‌وکار معتقدند داشتن لوگوی منحصربه‌فرد به اندازه‌ی نقل داستانی مناسب اهمیت دارد. کافی است سعی کنید همه‌ی برندهای مورد علاقه‌تان را در نظر بیاورید و تجسم کنید اگر لوگوی تصویری خاص خودشان را نداشتند الآن کجا بودند. قطعا وضعیت کنونی را نداشتند، داشتند؟

بنابراین پرسش این است دقیقا چه چیزی باعث می‌شود یک لوگو معرکه باشد؟ ساده است. باید منحصر به‌فرد و خوش‌ترکیب باشد و بتواند در یک نگاه گویای داستان برندتان باشد. لوگوی شما در تصمیم‌ آدم‌ها به خرید موثر است و به پروش نگرش نهایی به سوی برندتان کمک می‌کند. شما نباید هنگام ایجاد تاثیر در نخستین نگاه مناسب ضعیف عمل کنید.

۳. بازاریابی چاپی باکیفیت

در این عصر بازاریابی برخط، هرگز قدرت ابزارهای بازاریابی چاپی باکیفیت را دست کم نگیرید. کارت‌ویزیت، تراکت و حتی نامه‌های شخصی اعتماد و باورپذیری بالایی را منتقل می‌کنند.

به یاد داشته‌باشید در نهایت شما هم‌چنان با آدم‌های واقعی صحبت می‌کنید، پس مهم است ابزارهای تبلیغاتی چاپ شده‌تان هم برای آدم‌های واقعی طراحی شده‌باشند.

برای این‌که ابزارهای بازاریابی چاپی باکیفیت داشته‌باشید، بهترین راه سرمایه‌گذاری در خدمات چاپ باکیفیت است. اگر طراحی و کارایی مدنظرتان است که نظر بازار هدف‌تان را جلب کند همیشه با کارشناس‌ها مشورت‌کنید.

۴. درمورد بیلبوردها زیرکانه عمل کنید

لازم نیست هزاران دلار هزینه کنید تا فضای بیلوردهای مرسوم را در اختیار داشته‌باشید. اگر با بودجه‌ای کم کار می‌کنید، همیشه می‌توانید منابعی را که به آسانی در دسترس‌تان هستند مدیریت کنید. مثلا از ماشین‌تان به عنوان بیلورد متحرک استفاده کنید، این می‌تواند روشی موثر و سازگار با بودجه برای توسعه‌ی بازشناسی برند در منطقه‌ی خودتان باشد. از آن‌جا که هر فرد نوعی تنها چند ثانیه را صرف نگاه کردن به یک بیلبورد می‌کند، مطمئن شوید در راستای منافع‌تان از آن درست استفاده می‌کنید. چند چیز را باید به یاد داشته‌باشید:

پیام مختصر و کوتاه باشد

حتما لوگو را لحاظ کنید

اطلاعات تماس را از قلم نیندازید

فراخوانی برانگیزنده داشته باشید

۵. در رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید

این روزها بدون سرمایه‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی نمی‌توانید به سادگی برندی را توسعه دهید. رسانه‌های اجتماعی تبدیل به دروازه‌ای شده‌اند که مشتریان می‌توانند از طریق آنها بیش‌تر درموردتان بدانند.

این نه‌تنها افزاری فوق‌العاده برای افزایش بازشناسی برند است بلکه سریع‌ترین راه برای انتقال پیام برندتان به مخاطب مدنظر است. مطمئن شوید از آن به درستی استفاده می‌کنید. از آن‌جاکه همه در رسانه‌های اجتماعی حضور دارند، خودتان را از دیگران متمایز کنید، دنبال‌کننده‌ها را با مطالب با کیفیتی مشغول کنید که توصیه، پیشنهاد یا حتی داستان‌هایی با جنبه‌های انسانی ارائه می‌کنند.

مرتکب این اشتباه نشوید که از حساب کاربری‌تان در رسانه‌های اجتماعی به عنوان وسیله‌ای برای ارتقای برندتان ۲۴ساعت شبانه‌روز در ۷روز هفته(۲۴/۷) استفاده کنید.

 

۶. وبلاگ بنویسید

یک راه برای این‌که مشتری‌هان بیش‌تر درموردتان بدانند و در نهایت به شما اعتماد کنند وبلاگ نویسی است. این نه تنها برای افزایش بازشناسی برندتان فوق‌العاده است، بلکه می‌توانید از وبلاگ‌تان برای اطلاع‌رسانی، سرگرمی، و جلب اعتماد با بازار مقصد استفاده کنید.

با نوشتن ۲-۳ مقاله‌ی باکیفیت در هفته برندتان را به صورت برخط توسعه دهید. اگر برای تولید محتوا فرصت ندارید، همیشه می‌توانید از کارمندان‌تان کمک بگیرید. این‌گونه قادر خواهید بود به سرعت تقویم تحریریه‌تان را پر کنید و در عین حال جنبه‌ی شخصی‌تری از برندتان به نمایش خواهدگذاشت.

چگونه یک برند بسازیم ۷: خبرنامه بفرستید

درست مثل وبلاگ، خبرنامه‌های ایمیلی می‌توانند کمک کنند در بازار مقصد علاقه و اعتماد ایجاد کنید. فرستادن یک پیام مختصرو مفید و شفاف به فهرست مخاطبان ایمیل‌تان از طریق راه ارتباطی کاربردپسند می‌تواند به آنها کمک کند برندتان را به خاطر بسپارند.

اگر به خودتان زحمت ندهید با مشتریان‌تان در تماس باشید، آنها را به صورت تضمینی به رقیب‌تان واگذار کرده‌اید.

از آن‌جا که بیش‌تر آدم‌ها قبلا در برابر خبرنامه‌های ایمیلی مقاوم شده‌اند، ایجاز ضروری است. مطمئن شوید پیام برای مخاطبان شما به خوبی طراحی شده و فراخوانی قوی و شفاف در بردارد.

چگونه یک برند بسازیم ۸: محتواهای باکیفیت دیگر تولید کنید

به جز وبلاگ و خبرنامه، می‌توانید محتواهای برخط دیگر با کیفیت بالا تولید کنید که به توسعه‌ی برخط برندتان کمک می‌کند. اگر می‌خواهید به عنوان یک فرد خبره در صنعت خودتان، موقعیت برندتان را ارتقا بدهید، می‌توانید انتشار هفتگیپخش‌های صوتی اینترنتی(پادکست)‌ را امتحان کنید که به‌طور ویژه به رفع نیازها و خواسته‌های بازار مقصد می‌پردازد.

حتی اگر انتشار پادکست واقعا آن چیزی نیست که می‌خواهید، اشکال دیگری از محتوای برخط وجود دارد که می‌توانید برای بازار مقصدتان تولید کنید. هر رسانه‌ای که انتخاب می‌کنید، همیشه به یاد داشته‌باشید بخشی از توسعه‌ی برندتان وابسته این است که به مشتریان‌تان آن‌چه را می‌خواهند بدهید و از هر لحاظ فراتر از انتظارات‌شان باشید.

چگونه یک برند بسازیم ۹: به مراجعان هدیه بدهید

ارتباط کلامی هنوز و همیشه قدرتمندترین روش برای پیش‌تاز بودن است. اگر هنوز این را تبدیل به عادت نکرده‌اید که به مشتریان برای مراجعه‌ی مجدد هدیه بدهید، زمان آن رسیده‌است برنامه‌ای بریزید که آنها را تشویق کند در مورد شما با اطرافیان‌شان صحبت کنند. به یاد داشته‌باشید هرچه مجموعه‌ی‌ مشتریان فعلی‌تان از برندتان بیشتر رضایت داشته‌باشند، بیش‌تر احتمال دارد درمورد شما با دیگران صحبت کنند.

راه‌اندازی یک سیستم هدایا خیلی ساده است. می‌توانید به کسانی که مشتریان جدید را به شرکت شما ارجاع می‌دهند پیشنهاد تخفیف یا مشوق‌های دیگر بدهید. فقط مطمئن شوید جزییات را به مشتریان انتقال داده‌اید تا بدانند دلیلی برای هیجان‌زده شدن دارند.

چگونه یک برند بسازیم ۱۰: زوج کاری تشکیل دهید

شبکه‌ای کار کردن یک راه فوق‌العاده‌ی دیگر برای این است که توجه آدم‌های مدنظر را به برندتان جلب کنید. با شرکت در برنامه‌های تلویزیونی تجاری و روی‌داد‌های شبکه‌ای محلی، شناساندن برندتان به عموم آسان‌تر خواهدبود و یا ممکن است آدم‌های مناسبی برای مشارکت پیدا کنید. تمرکز روی فاصله‌ها کلید یافتن زوج کاری مناسب است. به دنبال برندهایی باشید که ظرفیت رشد را در کنار برندتان دارند. تا حد امکان از انتخاب رقبای مستقیم به عنوان زوج کاری اجتناب کنید، به‌ویژه اگر شما طرفی هستید که همه‌ی امتیازها را در اختیار دارید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website