0
  • No products in the cart.
 

کتاب الکترونیکی PDF بهداشت مادر و کودک از احمد رضا زمانی و عزیزالله باطبی

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > کتاب الکترونیکی PDF بهداشت مادر و کودک از احمد رضا زمانی و عزیزالله باطبی

کتاب الکترونیکی PDF بهداشت مادر و کودک از احمد رضا زمانی و عزیزالله باطبی

کتاب الکترونیکی PDF بهداشت مادر و کودک – احمد رضا زمانی و عزیز الله باطبی

کتاب بهداشت مادر و کودک  از احمد رضا زمانی و عزیزالله باطبی  در قالب کتاب الکترونیکی PDF ارائه شده از مجله توسعه دهندگان فعال در زمینه آموزش ، ایزو ، طراحی وب سایت ، که با کیفیت بسیار عالی تهیه و در اختیار شما قرار داده شده است.

 

براى درک و شناخت مشکلات بهداشتى مادران، ابتدا بايد روندهاى طبيعى و فيزيولوژيک رادر وجود آنان مورد شناسايى قرار دهيم. آگاهى از آناتومى و فيزيولوژى دستگاه توليدمثل، اين امکانرا فراهم مى کندکه با آگاهى بيشترى با مسائل ومشکلات مربوط به آن روبرو شويم.

 

اهميت ازدواج

ازدواج سنت پسنديده اى است که در شرع مقدس اسلام راجع به آن سفارش هاى بسيارى شده است. بقا و تداوم نسل بشر در گرو اين سنت است. گذشته از سفارش هايى که در مورد همکفو دختروپسروهمسانى فرهنگى واجتماعى زوجين شده است، توجه ورعايت نکات بهداشتى واخلاقى موجب تضمين سلامتى فرزندان و استحکام و سعادت خانواده خواهدبود.

 

مشاورۀ ژنتيک

مشاوره ژنتيک روندى است که طى آن آموزش هايى راجع به موقعيت هاى موروثى وبيمارى هايى که ممکن است بر فرزندان آينده اثر بگذارد به خانواده داده مى شود .

ــ لازم است هر زوج قبل از آنکه تصميم قطعى به ازدواج بگيرند، مشاوره ژنتيک انجام دهند. اين امر به آنها امکان خواهدداد تا در صورتى که اين ازدواج باعث متولد شدن کودک بيمارى مى شوداز آن صرف نظر کرده و از احساس گناهى که يک عمر دامن گير آن ها خواهد شد رهايى يابند.

ــ ضرورى است هر زوج قبل از ازدواج از سلامت جسمى خويش اطمينان حاصل کند. اين امر با انجام چند آزمایش میسر شده است که مهمترين آنهاعبارت اند از: آزمايش خون از نظر گروه خونى و عدم وجود کم خونى و آزمايش عدم ابتلا به بيمارىهاى مقاربتى و نيزعدم اعتياد. به علت خسارات هنگفتى که بيمارى تالاسمى ماژور به خانواده ها و جامعه وارد مى کندو نيز عوارض روانى و اجتماعى ناشی از ابتلاء فرزندان به یک بیماری مزمن و تقریبا لاعلاج سبب شده است که تشخيص ژن بيمارى به يک بيمارى مزمن و تالاسمى در زوجين قبل از ازدواج به طور اجبارى از سال ۱۳۷۸ در کشور انجام شود .


دانلود رایگان PDF

کتاب الکترونیکی PDF رایگان بهداشت  مادر و کودک از احمد رضا زمانی و عزیزالله باطبی

حجم دانلود: 155 صفحه – 3.05Mb

پسوند فایل :  PDF

لینک دانلود : برای دانلود کلیک کنید

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website