0
  • No products in the cart.
 

مردم چطور احساس و زندگیشان را بر اساس پول تغییر می دهند؟

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > مردم چطور احساس و زندگیشان را بر اساس پول تغییر می دهند؟
پول و تغییر احساسات

مردم چطور احساس و زندگیشان را بر اساس پول تغییر می دهند؟

ارتباط بین عشق و پول که همیشه مناقشه برانگیز بوده است، در آغاز سال نوی میلادی، وقتی که روانشناسان بریتانیایی ثابت کردند که می توانند روش آشنایی افراد را با متمرکز کردن حواس ان ها به اشیاء براق و گرانقیمت تغییر دهند، ماجرای جدیدی به وجود آورده است. به گفته آن ها افراد مجرد به هنگام تفکر درباره موارد لوکس و گرانقیمت روابط کوتاه مدتی را نسبت به قبل برقرار می کنند.

محققان دانشگاه Swansea به 75 زن و 75 مرد 50 تصویر احساسی عاشقانه را نشان دادند و از آن ها پرسیدند که از نظر زمانی چه رابطه ای را ممکن است با طرف مقابل برقرار کنند. پس از آن، به برخی از شرکت کنندگان در این تحقیق تصاویری از اتومبیل های گرانقیمت، جواهرات آخرین مدل، خانه های بزرگ یا حتی خود پول را به آن ها نشان دادند. پس از اینکه بینندگان، آن تصاویر را مشاهده کردند، آن ها تصویر جنس مخالف را دوباره به شرکت کنندگان نشان دادند و با گروه قبلی که عکس های لوکس را به آن ها نشان نداده بودند، مقایسه کردند. آن ها 16% بیشتر رابطه های کوتاه مدتی برقرار کردند. بر خلاف تصور دانشمندان، تفاوت قابل ملاحظه ای بین دو جنس مشاهده نشد. برای اینکه درباره ذات انسان آنقدرها هم بد فکر نکنیم، بسیاری از شرکت کنندگان با مشاهده تصاویر لوکس و به خاطر پول، رابطه بلند مدت خود را به کوتاه مدت تغییر ندادند. به گروه مورد آزمایش، همچنین تصاویری از حیوانات خطرناک و ویدئوهایی از کودکان نشان داده شد. پس از مشاهده این موارد، هم زنان و هم مردان میزان بیشتری از ارتباط بلند مدت را نشان دادند، اما برخی از زنان همچنان به برقراری رابطه کوتاه مدت تمایل نشان دادند. اما چرا ثروت، ترجیحات افراد را تغییر می دهد؟ این موضوع، کاملاً به دوران کودکی انسان بستگی دارد. بر اساس این تئوری، وقتی افراد در محیطی از وفور و فراوانی قرار می گیرند، آن ها تمایل بیشتری به برقراری ارتباط کوتاه مدت نشان می دهند، زیرا آن ها فکر می کنند جوان به دنیا آمده اند. با این وجود، تئوری های دیگری وجود دارند مبنی بر اینکه چرا انسان در برابر پول، زندگیش را تغییر می دهد.

تحقیقی که در سال 2014 در سنگاپور انجام شد، نشان داد که عموماً افرادی که ارزش های مادیگرایانه دارند، نگرش منفی تری نسبت به ازدواج و بچه دار شدن دارند. مطالعه ای دیگر، در بریتانیا به این نتیجه رسیده بود که به زنانی که تصاویری از اتومبیل های تندرو نشان داده شد، بیشتر تحریک پذیر بودند.

تهیه شده توسط تیم R&D تدسا

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website