0
  • No products in the cart.
 

تقویت زبان انگلیسی: ۱۷ نکته برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > موضوعات عمومی  > تقویت زبان انگلیسی: ۱۷ نکته برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل
یادگیری زبان انگلیسی در منزل

تقویت زبان انگلیسی: ۱۷ نکته برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل

آدم‌های سراسر دنیا به دلایلی مختلف سعی می‌کنند به تقویت زبان انگلیسی بپردازند و مهارت‌های زبان انگلیسی شان را بهبود ببخشند؛ برای لذت، برای یادگیری سایر علوم، برای کسب و کار، یا برای این‌که قصد دارند به یک کشور انگلیسی زبان مهاجرت کنند.

یادگیری زبان انگلیسی در منزل

۱. یک وبلاگ به زبان انگلیسی ایجاد کنید

نوشتن مرتب متن‌های انگلیسی، برای آن‌هایی که از لحاظ کاری آن‌چنان الزامی به نوشتن به این زبان ندارند، می‌تواند روش خوبی برای یادگیری واژگان جدیدی باشد که آن‌ها برای توصیف وضعیت زندگی و هم‌چنین علائق‌شان به این واژگان نیاز دارند. با این حال، مشکلی که بسیاری از آدم‌ها به آن مواجه هستند، این است که نمی‌دانند چه چیز باید بنویسند. بنابراین، توصیه می‌کنیم یادداشت‌ها و وقایع روزانه‌ی زندگی‌شان را به زبان انگلیسی بنویسند. شیوه‌ی مدرن‌تری برای نوشتن نیز وجود دارد؛ ایجاد یک وبلاگ. موضوعات رایج و معمول برای این نوشتارها نیز می‌تواند شامل تجربه‌های شخصی از یادگیری زبان خارجی یا تجربه‌های تحصیل در خارج، و غیره باشند. هر آن‌چه را فکر می‌کنید جالب است و به بیان آن‌چه در ذهن‌تان میگذرد کمک می‌کند، می‌توانید در وبلاگ بنویسید.

۲. به فایل‌های صوتی گوش دهید

گوش دادن به فایل‌های صوتی نیز یکی دیگر از روش‌های محبوب برای بهبود مهارت‌های شنیداری به زبان انگلیسی است. با این‌که دانلود و گوش دادن به موسیقی‌های خارجی روز به روز رایج‌تر می‌شود، شاید بیش‌تر آدم‌ها ندانند که می‌توانند سخنرانی‌ها یا کتاب‌های صوتی را نیز از اینترنت دانلود کنند و گوش دهند. این کار یکی از بهترین راه‌ها برای تمرین مهارت شنیداری به زبان انگلیسی است؛ هم‌چنین، با این کار می‌توانید دانش‌تان را در زمینه‌های مختلف نیز گسترش دهید.

۳: به موسیقی‌های انگلیسی گوش بدهید

گوش دادن به موسیقی حین انجام کارهای دیگر، به صورت طبیعی می‌تواند کمک‌تان کند به ریتم طبیعی و لحن سریع زبان انگلیسی عادت کنید.

۴. خواندن متن ترانه‌ی موسیقی‌ها

هنگام گوش دادن به موسیقی،‌ بهتر است با یافتن متن ترانه‌ی آن‌ها و استفاده از دیکشنری، حرف‌های خواننده را نیز بفهمید و یاد بگیرید. از آن‌جا که در ایران نمی‌توانیم به نسخه‌ی اصلی آهنگ‌ها و دفترچه‌ی موجود در آن دسترسی داشته باشیم، می‌توانید متن ترانه‌ها را از اینترنت پیدا کنید. با این حال، توجه داشته باشید، متن‌های ترانه‌ی موجود در برخی وب‌سایت‌ها، به دلایل مسائل مربوط به کپی رایت، ممکن است دارای اشتباهاتی باشند. بنابراین، باید خودتان موسیقی‌ها را بشنوید و متن ترانه‌ها را با آن‌چه می‌شنوید بررسی کنید. این کار عادت بسیار خوبی است که می‌تواند به درک نحوه‌ی تغییر آواها در فضای گفتاری طبیعی، سریع، و غیر رسمی کمک کند.

به علاوه، طبق یافته‌های دانشمندان، گوش دادن به موسیقی دارای فوایدی است که نمی‌دانستید.

۵. با استفاده از کارائوکه، به زبان انگلیسی بخوانید

بعد از درک و به یاد سپاری متن ترانه‌ها، گام بعد این است که مهارت‌های زبان انگلیسی‌تان را با خواندن این آهنگ‌ها بهبود ببخشید. با این‌که نحوه‌ی تلفظ برخی از واژه‌ها برای هماهنگ شدن با آهنگ‌های خاص ممکن است کمی تغییر کند، بیش‌تر واژه‌های موجود در انواع موسیقی‌ها، و هم‌چنین بیش‌تر آواها، با نحوه‌ی گفتاری‌شان در شرایط معمولی مشابهت دارند.

برای این کار می‌توانید با استفاده از فناوری کارائوکه،‌ صدای خواننده را حذف کنید و با استفاده از صفحه نمایشی که متن ترانه‌ها را روی آن نشان می‌دهد، ترانه را با صدای خودتان بخوانید.

از این طریق،‌ علاوه بر بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی می‌توانید از ۱۵ فایده آواز خواندن برای سلامتی که شگفت‌انگیز است نیز بهره‌مند شوید.

۶: در اینترنت به زبان انگلیسی جستجو کنید

یکی دیگر عادت‌های انگیزه‌بخش و آسان برای ارتقای مهارت‌های روخوانی و درک مطلب، تغییر زبان موتور جستجوگر به نسخه‌ی زبان انگلیسی است. معمولا از گوگل به عنوان موتور اصلی جستجو در مرورگرها استفاده می‌شود. این کار می‌تواند روش خوبی برای تمرین مطالعه‌ی سریع و هدفمند برای یافتن اطلاعات مورد نظر به زبان انگلیسی باشد. به علاوه، با جستجو به زبان انگلیسی، در مقایسه با جستجو به زبان مادری‌تان، گزینه‌های بسیار گسترده‌تری برای‌تان پیدا خواهد شد.

هم‌چنین، تغییر زبان کاربری گوشی همراه، دوربین فیلمبرداری، و سایر دستگاه‌ها به زبان انگلیسی نیز می‌تواند به عنوان روشی آسان برای درگیر شدن دائم با این زبان در طول روز به شمار برود.

۷. از ده صفحه‌ی اول کتاب رد شوید

اگر از خواندن یک کتاب خاص صرف‌نظر کرده‌اید یا سرعت خواندن‌تان بسیار پایین است، اکنون باید این روش را امتحان کنید؛ از ده صفحه‌ی اول این کتاب رد شوید. معمولا جمله‌های آغازین بیش‌تر کتاب‌ها حاوی واژگان دشوار بسیاری هستند و عموما به برخی توصیفات کلی می‌پردازند. خواندن این چند صفحه به ندرت برای درک وقایع کل کتاب ضروری است و بیش‌تر ممکن است باعث از بین بردن انگیزه‌تان برای خواندن بقیه‌ی کتاب شود. چنان‌چه بعد از پشت سر گذاشتن بخش مقدمه‌ی یک کتاب، خواندن آن هم‌چنان برای‌تان دشوار است، شاید بهتر باشد آن کتاب را موقتا رها کنید؛ و سعی کنید بعد از آن‌که به برخی کتاب‌های ساده‌تر پرداختید، مجددا شانس‌تان را برای خواندن آن امتحان کنید.

۸: داستان‌های مصور انگلیسی بخوانید

بهترین گزینه برای ارتقای مهارت‌های یادگیری انگلیسی، خواندن کتاب‌هایی است که حاوی مقدار زیادی دیالوگ و گفتگو باشند. با وجود این، اگر فکر می‌کنید مطالعه‌ی کتابی که حاوی مقدار زیادی دیالوگ است، شاید برای سطح کنونی زبان‌تان کمی دشوار باشد، می‌توانید به مطالعه‌ی داستان‌های مصور رو بیاورید؛ داستان‌های مصور به زبان انگلیسی را می‌توانید به آسانی درک کنید. به علاوه، از آن‌جا که زبان رایج در این کتاب‌ها زبان غیر رسمی است، معمولا مملو از اصطلاحات زبانی هستند. با وجود این، برخی از داستان‌های مصور حاوی اصطلاحات به شدت عامیانه، یا شوخی‌هایی هستند که درک‌شان سخت است،‌ یا این‌که حاوی دیالوگ‌هایی به زبان محاوره‌ای هستند که با املای معمول متفاوت هستند. بنابراین، بهتر است داستان‌های مصوری را انتخاب کنید که بتوانید با دقت آن‌ها را بخوانید. درک داستان‌های مصور ماجراجویی و جدی در مقایسه با داستان‌های مصور خنده‌دار بسیار آسان‌تر است.

۹. مجلات یا کتابچه‌های راهنما به زبان انگلیسی مطالعه کنید

برای بهبود سطح زبان انگلیسی‌تان،‌ در صورت امکان،‌ بهتر است مجلات یا کتابچه‌های راهنمای سرگرمی به زبان انگلیسی مطالعه کنید. معمولا چند نسخه‌ی مشابه از برخی کتابچه‌ها و مجلات به زبان‌های مختلف وجود دارند که می‌توانند به درک بهتر آن‌ها برای مخاطب کمک کنند.

۱۰. اطراف‌تان را پر از انگلیسی‌زبان کنید

اگر برخی دوستانی دارید که زبان انگلیسی‌شان خوب است، مرتبا با آن‌ها وقت بگذرانید؛ این کار به بهبود مهارت‌های گفتاری و شنیداری‌تان به زبان انگلیسی کمک می‌کند. در صورت امکان، با دوستان خارجی‌تان مبادله‌ی زبانی کنید؛ به آن‌ها زبان مادری‌تان را یاد بدهید و در عوض،‌ از آن‌ها بخواهید انگلیسی‌تان را اصلاح کنند. تا حد امکان،‌ در هر شرایط ممکن،‌ خودتان را غرق زبان انگلیسی کنید.

هر شب، زمانی را به صحبت کردن به زبان انگلیسی اختصاص دهید؛ حتی فقط یک ساعت نیز می‌تواند مقدار زیادی به بهبود زبان انگلیسی‌تان کمک کند.

همه چیز را انگلیسی کنید؛ تلویزیون، رادیو، و هر چیز دیگر.

۱۱: از اشتباه کردن نترسید

قاعده‌ی اصلی برای هر فردی که می‌خواهد مهارت‌های‌اش را در زبان انگلیسی بهبود ببخشد این است که از اشتباه کردن نترسد؛ اشتباه کردن در صحبت، اصلا چیز بدی نیست. اگر مرتکب اشتباه نشوید، هرگز نخواهید دانست کدام جمله درست است و کدام جمله غلط. اگر اشتباه نکنید، مفاهیمی را که در حال یادگیری‌شان هستید، به درستی درک نمی‌کنید. شاید اشتباه کردن، کمی باعث خجالت شود، ولی ضروری است.

۱۲. تا حد امکان صحبت به زبان انگلیسی را تمرین کنید

هر جا که می‌توانید، از هر فرصتی استفاده کنید، و صحبت به زبان انگلیسی را تمرین کنید. اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می‌کنید، این کار برای‌تان بسیار راحت است. با این حال، همه‌ی آدم‌ها این شانس خوب را ندارند. در غیر این صورت، می‌توانید با گردشگران خارجی صحبت کنید. فقط نباید خجالتی و نگران اشتباهاتی باشید که در بخش قبل در موردشان صحبت کردیم. شما خودتان می‌توانید فرصت را ایجاد کنید. برای مثال، اگر افرادی را مشاهده کردید که به نظر انگلیسی زبان هستند و می‌خواهند عکس دسته جمعی بگیرند، از آن‌ها بپرسید آیا به کمک‌تان احتیاج دارند یا خیر.

۱۳: آن‌چه را انجام می‌دهید به انگلیسی فکر کنید یا بگویید

وقتی مشغول به کاری هستید، سعی کنید آن‌چه را انجام می‌دهید با جملات انگلیسی برای خودتان توصیف کنید. این کار کمک‌تان خواهد کرد بدون ساخت جمله به زبان مادری، و سپس ترجمه‌ی آن به انگلیسی، مستقیما فکرتان را به کار بیندازید و به انگلیسی صحبت کنید. هم‌چنین، به دنبال یادگیری واژه‌های ساده‌ای باشید که هر روز در اطراف‌تان می‌بینید و می‌شنوید، ولی معنی انگلیسی‌اش را نمی‌دانید؛ این کار نیز می‌تواند به خوبی به بهبود مهارت‌های انگلیسی‌تان کمک کند.

۱۴. فیلم‌هایی با زیرنویس و زبان انگلیسی تماشا کنید

وقتی صحبت از یادگیری نحوه‌ی بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی به میان می‌آید، این کار به عنوان روشی بسیار جذاب، و در عین حال، موثر برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب به شمار می‌رود. اگر یک فیلم آمریکایی را به زبان و زیرنویس انگلیسی تماشا کنید، واژگان انگلیسی،‌ دستور زبان، و حتی سطح اصطلاحات عامیانه‌تان به سرعت بهبود می‌یابند، زیرا در این حالت مجبور هستید هم‌زمان به زبان انگلیسی بخوانید و گوش دهید. اگر این کار را روزی فقط ۱۵ دقیقه انجام دهید، ظرف یک ماه، بهبود قابل توجهی در سطح زبان انگلیسی‌تان مشاهده خواهید کرد.

به علاوه، اگر می‌خواهید بدون یادگیری زبان انگلیسی از روی کتاب که باعث صرف وقت و انرژی زیاد می‌شود، سطح زبان‌تان را بالاتر ببرید، لازم است یک قطعه‌ی ویدئویی یا فیلم سینمایی را بارها و بارها تماشا کنید. برخی فیلم‌های کمدی در صورت افزایش دقت هنگام تماشا و درک کامل آن‌ها، به ویژه بدون استفاده از زیرنویس، می‌توانند بسیار سرگرم کننده باشند.

اگر برای تقویت زبان انگلیسی به تماشای فیلم‌ ترغیب شده‌اید، فهرستی از ۱۴ بهترین فیلم های ۲۰۱۹ را برای‌تان فراهم کرده‌ایم که حتما باید تماشا کنید.

۱۵. واژه‌ها را روی برچسب‌های کوچک بنویسید و همه جا بچسبانید

در حقیقت، آسان‌ترین واژه‌هایی که می‌توانند به یادمان بمانند، همان واژه‌هایی هستند که هر روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم و در زندگی روزمره با آن‌ها دائما برخورد داریم. در صورت امکان، نام اشیاء اطراف‌تان را به زبان انگلیسی روی برچسب‌های کوچکی بنویسید و آن‌ها را روی وسایل و اشیاء خانه بچسبانید. این کار برای یادگیری واژه‌های روزمره بسیار مفید خواهد بود. اگر بتوانید این برچسب‌ها را تا چند روز بعد، یا حتی چند هفته‌ی بعد نیز روی وسایل و اشیاء خانه‌تان نگهدارید، به آسانی می‌توانید واژه‌هایی را که یاد گرفته‌اید دائما مرور کنید.

۱۶: از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید

برای آن‌که هنگام صحبت یا گفت و شنود، جمله‌ها را در ذهن‌تان به انگلیسی ترجمه نکنید و بتوانید آن‌ها را مستقیما درک کنید، لازم است برای یادگیری زبان انگلیسی هرگز از دیکشنری (واژه‌نامه) دو زبانه استفاده نکنید؛ باید همیشه از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. به علاوه،‌ هنگام استفاده از این نوع دیکشنری ممکن است واژه‌های دیگری را نیز یاد بگیرید.

۱۷. صدای‌تان را ضبط کنید

آن‌چه در مورد صدا و نحوه‌ی ادای آواها و واژگانی که از خودتان می‌شنوید، با آن‌چه در حقیقت هنگام صحبت کردن از دهان‌تان خارج می‌شود، متفاوت است. بنابراین، ضبط کردن صدای‌تان می‌تواند در پیدا کردن نقاط ضعف و قوت‌تان به شما کمک کند. در آغاز، شنیدن صدای خود ممکن است کمی سخت به نظر برسد، ولی به زودی این سختی بر طرف خواهد شد. بعد از گذشت مدتی، به آسانی پیشرفت را مشاهده خواهید کرد. فقط کافی است اندکی وقت صرف کنید و الگوهای تلفظ آواهای انگلیسی را یاد بگیرید. هیچ قاعده‌ی سریع یا دشواری در زبان انگلیسی وجود ندارد، زیرا این زبان مجموعه‌ای از یک دسته زبان‌های مختلف است. با این حال، برای تلفظ واژگان در زبان انگلیسی، الگوهایی عمومی وجود دارند.

برای تقویت زبان انگلیسی می‌توانید از ۱۰ توصیه برای یادگیری زبان جدید نیز استفاده کنید.

نکاتی که در این مقاله درباره‌ی بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی برای‌تان معرفی کردیم، تنها بخشی از موثرترین راه‌ها برای تسلط تدریجی به زبان انگلیسی هستند. انجام هیچ یک از این توصیه‌ها وقت زیادی از شما نخواهد گرفت؛ و تنها با اختصاص زمان اندکی در طول روز می‌توانید به خوبی آن‌ها را انجام دهید. بنابراین، به سرعت می‌توانید از فواید انجام این نکات بهره‌مند شوید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website