0
  • No products in the cart.
حفظ انرژی مثبت

حفظ انرژی مثبت

۱۰ راه که انرژی مثبت تان را حفظ کنید

بیایید باهم روراست باشیم: زندگی می‌تواند ملال‌انگیز باشد. از لحظه‌ای که از رخت‌خواب بلند می‌شویم تا وقتی به رخت‌خواب می‌رویم، زندگی همواره زمان، توجه، انگیزه‌ها و در نهایت انرژی ما را از ما می‌گیرد. شوربختانه نیازی نیست به‌دنبال چیزهای منفی باشیم، چون خودشان ما را پیدا می‌کنند؛ درست مانند قطب‌های مخالف آهنربا که یک‌دیگر را جذب می‌کنند. اما راه‌ّهایی وجود دارند که وقتی حس ملالت و خستگی به ما دست داد، راه‌هایی هستند که می‌توانیم انرژی مثبت‌مان را بازبیابیم و برای چیزهای بهتری نگه‌داریم.

حفظ انرژی مثبت

۱. گوش‌دهید

فهمیدن این‌که چه چیزی انرژی ما را تخلیه می‌کند بر عهده‌ی خودمان است.

جایی خلوت، زمانی بی‌دغدغه و خالی از فشارهای زندگی روزمره پیدا کنید و صرفا ببینید چه در اطراف شما می‌گذرد. هر روز چند دقیقه‌ای را فقط با خودتان باشید؛ بدون قهوه، مجله، تلفن، کتاب یا هر چیزدیگری که حواس‌تان را پرت‌می‌کند. به خودتان برای شنیدن اندیشه‌هایتان زمان بدهید. شاید حتی بد نباشد هر روز کمی درون‌پویی (مدیتیشن) داشته‌باشید. درون‌پویی برای حفظ تعادل روحی بسیار مفید است.

۲. بیرون بروید و کمی هوای آزاد استشمام‌کنید

راه رفتن، دویدن یا شنا کردن! مهم نیست چه. فقط هر روز انجامش‌دهید. شش‌هایتان را ازهوا پر کنید. هوا مجانی و طبیعی است، به‌وفور در همه‌جا وجود دارد و به زندگی‌تان شادی و طول عمر بیشتر اضافه‌می‌کند.

۳. فهرست بنویسید

فهرست‌ها کمک‌تان می‌کنند تمرکزتان را روی اهداف‌تان حفظ کنید و از کارتان منحرف نشوید. روزتان را به بخش‌های کوچک قابل‌کنترل تقسیم‌کنید و این بخش‌ها را کمی بهتر سامان‌دهید. برای نمونه آن قسمت‌هایی که از انجام‌دادن‌شان تنفر دارید، یعنی همان کارهای نچسب و خسته‌کننده را، پیش از سایر کارها از فهرست‌تان خط بزنید. کارهایی را که کم‌تر از بقیه دوست‌شان دارید، اول روز انجام‌دهید؛ یعنی وقتی انرژی و انگیز‌ی شما بیشتر از هر زمان دیگری است. در این صورت بقیه‌ی روز برای کارهایی که دوست‌شان دارید باقی می‌ماند، و وقتی سطح انرژی‌تان رو به افول است، انجام‌دادن این کارها خودشان به شما نیروی تازه‌ای می‌دهند.

۴. سرگرمی داشته‌باشید

گرچه ممکن‌است عجیب به‌نظر برسد، اما عاطل و باطل نشستن شما را خسته می‌کند. بیکاری واقعا برای روح و جسم آدم ملال‌انگیز است. زمان‌تان را با انجام‌دادن کاری که دوست‌دارید پر کنید. نه‌تنها صرف انجام‌دادن این کار برای شما مفید خواهد بود، بلکه وقتی در پایان روز نیز به رخت‌خواب می‌روید از خودتان احساس رضایت خواهید داشت و مشتاق خواهید بود فردا هم آن کار را انجام‌دهید.

۵. چیزهای مثبت را دریابید

چیزهای منفی ملال‌انگیز هستند و شوربختانه همه‌جا در اطراف‌مان وجود دارند. آدم‌های مثبت به‌دنبال خود انرژی مثبت می‌آورند و البته از شما هم انرژی مثبت می‌گیرند؛ یعنی یک بازی دوسر برد برای هر دو طرف. آیا برای سرگرمی مورد علاقه‌تان باشگاهی وجود دارد یا افراد دیگری هم هستند که به آن علاقه‌مند باشند؟ بگردید و آنها را پیدا کنید!

۶. یاد بگیرید نه بگویید

ما معمولا چیزهایی که نمی‌خواهیم انجام‌بدهیم را قبول می‌کنیم، چون قبول‌کردن کارها به یک الگو در زندگی ما تبدیل‌شده‌است. این‌که پس از نه گفتن حس عجیب یا خیلی بدی داشته‌باشید به‌هیچ‌وجه غیرعادی نیست. اما این حس برای مدت زیادی باقی نمی‌مانند، چون در حقیقت شما با نه گفتن‌تان، باری را ناگهان از روی دوش‌تان برنداشته‌اید، بلکه در حقیقت مانع از قرار گرفتن باری روی شانه‌هایتان شده‌اید… و این کار حس خوبی به آدم می‌دهد. نه‌گفتن را “نفی مثبت” در نظر بگیرید.

۷. دور و اطراف‌تان را مرتب‌کنید

در یک جای تمیز و مرتب راحت‌تر می‌توان زمانی برای تن‌آرامی (ریلکسیشن) پیدا کرد. این کار البته یکی، دو فایده‌ی دیگر هم دارد که به‌اندازه‌ی نکته‌ای که گفته‌شد برای ما آشکار نیستند. وقتی جایی را مرتب می‌کنیم، معمولا با عکس‌ها یا چیزهایی برخورد می‌کنیم که یادآور اوقات خوش سپری‌شده با دیگران هستند؛ چیزهایی که همیشه لبخند را به لبانمان می‌آورند. فهرستی که پیش‌تر یه آن اشاره‌کرده‌بودم را به‌خاطر دارید؟ وقتی هم برای مرتب‌کردن دور و اطراف‌تان در آن مشخص‌کنید.

۸. در وان حمام دراز بکشید

البته کمی هم نمک فرنگی و روغن‌های لازم به آب وان اضافه‌کنید. این کار نه‌تنها کمک‌می‌کند سموم از بدن شما خارج‌شوند، بلکه باعث می‌شود انرژی و فکرهای مضر نیز از بدن شما خارج شوند.

۹. بهتر غذا بخورید

چگونگی تغذیه‌ی بدن تاثیر مستقیمی روی انرژی‌مان دارد. اضافه‌کردن خوراکی‌های کامل و آب و حذف خوراکی‌های فرآوری‌شده و قندی از برنامه‌ی غذایی‌مان به افزایش انرژی مثبت کمک‌می‌کنند. این کار بر حال‌وهوای ما، چگونگی حرکت‌مان و احساسات‌مان نیز تاثیر می‌گذارد.

خب، بیایید یک کار ساده را امتحان‌کنیم: آیا بعد از خوردن نهار احساس خستگی پیدا می‌کنید؟ این قضیه برای خیلی از آدم‌ها اتفاق می‌افتد. به عنوان یک آزمایش، نوع غذایی را که برای نهار می‌خورید تغییر دهید. مثلا اگر نهار شما معمولا ساندویچ است، به‌جای آن سالاد بخورید. خوراکی‌های مختلف را امتحان‌کنید تا ببینید بدن‌تان چگونه به آنها واکنش می‌دهد.

۱۰. خواب کافی داشته‌باشید

اگر برنامه‌ی روزانه‌ی مشخصی نداشته‌باشید، نمی‌توانید همیشه انرژی داشته باشید و زمانی که به رخت‌خواب می‌روید نیز بخشی از این برنامه‌ی روزانه به حساب می‌آید. برنامه‌تان را جوری تنظیم‌کنید که هر شب تقریبا بدون استثناء سر ساعت مشخصی به رخت‌خواب بروید و بتوانید خواب کاملی داشته‌باشید. مطمئن شوید آن‌قدر زود به رخت‌خواب می‌روید که برای بیدار شدن در صبح به صدای زنگ ساعت نیازی ندارید. بیدار شدن به‌شکل طبیعی راه فوق‌العاده‌ای برای حفظ انرژی به‌شکل طبیعی است.

برای این کار هم مانند هر کار دیگری در زندگی باید رفته‌رفته به سمت هدف مطلوب پیش رفت. در آن واحد فقط یکی از این تغییرات را اعمال‌کنید؛ فقط یکی. از همین امروز یک تغییر کوچک در زندگی‌تان ایجاد کنید. این تغییرات به‌سرعت به عادت‌تان تبدیل می‌شوند و واقعا حس خوبی به شما می‌دهند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website