0
  • No products in the cart.
 

روش های افزایش بازدهی تبلیغات با بهینه سازی صفحه فرود

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > برندسازی و تبلیغات  > روش های افزایش بازدهی تبلیغات با بهینه سازی صفحه فرود
روش های افزایش بازدهی تبلیغات با بهینه سازی صفحه فرود

روش های افزایش بازدهی تبلیغات با بهینه سازی صفحه فرود

برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی خوب ، یک تبلیغ خوب ایجاد کنید تا نرخ کلیک را افزایش دهید.  کلیدواژه های مناسبی را هدف قرار دهید و این کلمات برای جستجو کننده مرتبط باشد. در این شرایط نیاز دارید . باید بر روی تعداد مناسبی کلیدواژه مناسب سرمایه گذاری کنید تا بازگشت سرمایه گذاری را دوچندان نمایید.

شما می‌توانید کار خود را از موقعیت‌های مختلف آغاز کنید، اما یکی از بخش های کلیدی در کمپین های ادوردز، صفحات فرود (landing pages) هستند. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله بر روی این صفحات تمرکز کنیم. مرتبط بودن و کیفیت صفحات فرود بر روی امتیاز کیفیت تبلیغ شما اثر می گذارد. همین امر نیز به طور مستقیم بر روی هزینه به ازای هر کلیک (CPC) اثر خواهد داشت. به همین خاطر بهینه سازی صفحه فرود به شما کمک می کند در هزینه های خود صرفه جویی کنید و در عین حال نرخ تبدیل را بهبود ببخشید. در این مقاله 6 روشی که به کمک آن می توانید هزینه تبلیغات کلیکی خود را کاهش دهید را بیان خواهیم کرد. این 6 روش با بهینه سازی صفحه فرود قابل انجام اند.

1. تا جایی که می توانید صفحه فرود خود را با کوئری های جستجو شده مرتبط سازید:

اگر همه چیز را در مورد گوگل ادوردز می دانید، باید در مورد اهمیت امتیاز کیفیت نیز چیزهایی شنیده باشید. همانطور که می دانید امتیاز کیفیت یکی از مهم ترین فاکتورهاست که برای بهینه سازی کمپین به کار می رود. اکانت هایی که امتیاز کیفیت 6 یا بالاتر از آن را دارند 16 الی 50 درصد کاهش در هزینه به ازای هر کلیک (CPC) را تجربه خواهند کرد. این در حالیست که اکانت هایی با نمره کیفیت 4 یا پایین تر از آن 25 الی 400 درصد افزایش در CPC را خواهند داشت.

صفحات فرود یا لندینگ پیج بخشی از فرمول اندازه گیری و سنجش امتیاز کیفیت را تشکیل می دهند. بر اساس گفته متخصصان، اگر صفحه فرود شما مرتبط نباشد به ندرت امتیاز کیفیت بالاتر از 3 را خواهید داشت. خوب سوالی که ممکن است در این مرحله به ذهنتان خطور کند این است که چگونه می توان صفحه فرود مرتبطی ایجاد کرد؟ اینکار را می توان با متصل کردن صفحه فرود با نیت تجاری گروه تبلیغاتی و کلیدواژه های مرتبط به آن انجام داد. فقط باید به خاطر داشته باشید که همه کلیدواژه ها نیت یکسانی ندارند. نظریه های موجود بیان می کنند که کلیدواژه ها بر اساس نیت و تمایلشان به سه گروه تقسیم می شوند:

  • کلیدواژه های اطلاعاتی: جستجوهای انجام شده برای پاسخ به سوالات یا یادگیری یک موضوع خاص
  • کلیدواژه های تحقیقی تجاری: جستجوهای انجام شده برای پژوهش در مورد محصول یا خدمات خاص
  • کلیدواژه های معاملاتی: جستجوهای انجام شده برای خرید یک آیتم

زمانی که پژوهش کلیدواژه ها را انجام می دهید بهتر است آن ها را بر اساس سه سطح نیتی که بیان کردیم تقسیم بندی کنید. با انجام اینکار می توانید تبلیغات و صفحه فرودی ایجاد کنید که بر اساس این نیت ها اتخاذ شده اند و می توانند امتیاز کیفیت را افزایش دهند. به عنوان مثال اگر بازدید کننده ای به دنبال بهترین دوربین های DSLR سال 2017 باشد، نیت کوئری انجام شده در بخش کلیدواژه های تحقیقی تجاری قرار می گیرد. برای این کوئری می توانید صفحه فرودی ایجاد کنید که در برگیرنده یک کتاب الکترونیکی در مورد دوربین های DSLR سال 2017 است. این صفحه فرود باید بر روی آموزش افراد تمرکز داشته باشد نه فروش. از آنجایی که این صفحات فرود با نیت جستجو کننده هماهنگ و مرتبط هستند، مرتبط بودن و نمره کیفیت بالاتر خواهد بود و همین امر به کاهش CPC شما کمک می کند.

2. متن صفحه فرود را کلا برای بازدیدکنندگان خود بنویسید:

شما می توانید صفحه فرودی ایجاد کنید که مرتبط با کوئری جستجو شده است؛ اما اگر متن صفحه فرود جذاب نباشد، افراد سایت شما را ترک می کنند و به نتایج گوگل بر می گردند. با بهینه سازی متن صفحه فرود، می توانید خدمات مفیدی برای بازدید کنندگان خود فراهم آورید. آنها به خوبی درک خواهند کرد که چرا باید در مورد چیزی که شما پیشنهاد می کنید ثبت نام کنند، شما را به خاطر می سپارند و مهم تر از همه این که هزینه خود را بر روی ترافیک نامرتبط هدر نداده اید.

برای اینکه بتوانید متن صفحه فرود خود را بهینه سازی کنید باید یک موضوع مهم را به خاطر داشته باشید. بر روی بازدید کننده خود تمرکز داشته باشید. از کلماتی استفاده کنید که آن ها به کار می برند. در مورد چیزهایی صحبت کنید که برای بازدید کنندگان مهم است. به آن ها موارد جذاب و مفیدی بدهید. واقعیت این است که آن ها  به چیزی که شما به فروش می رسانید زیاد اهمیت نمی دهند. بازدید کنندگان تنها به مشکلات خودشان اهمیت می دهند. پس اگر می خواهید موفق شوید تنها بر روی مشکلات آن ها تمرکز کنید. یکی از عالی ترین روش ها برای انجام اینکار، ایجاد احساس خوشایند در آنهاست. ترغیب یکی از این فرآیندهای احساسی است. برای اینکه افراد را ترغیب کنید کاری برای شما انجام دهند، باید احساساتشان را به خود جلب کنید. ترغیب احساسی و عاطفی چهار رکن اصلی دارد. این چهار رکن عبارتند از:

  1. غم و ناراحتی: یک درد عاطفی مرتبط با (یا مشخص شده با) احساس ضعف، از دست دادن، نا امیدی، درماندگی و غم و اندوه است .
  2. اضطراب: احساسی است که با وضعیت ناخوشایندی از آشفتگی درونی مشخص می شود و اغلب با رفتارهای عصبی همچون قدم زدن به سمت جلو و عقب مشخص میگردد. این حالت احساس ناخوشایندی از ترس قبل از وقوع یک رویداد همچون مرگ است.
  3. ترس: احساسی است که می توان آن را با متعجب شدن مقایسه کرد.
  4. خشم: یک پاسخ احساسی بسیار شدید است. این احساس یک حس طبیعی و عادی است که در برگیرنده پاسخ های ناراحت کننده و عاطفی قوی به موارد تحریک کننده می باشد. معمولا خشم زمانی اتفاق می افتد که مرزهای اصلی افراد نقض می شود.

بازی کردن با این احساسات می تواند به شما کمک کند، پیام بازاریابی خود را قانع کننده تر طراحی کنید. یکی از بهترین روش ها برای تحریک احساسات مخاطبان، صحبت کردن در مورد چیزی است که این افراد از آن رنج می برند. این مشکل باید مرتبط به یکی از رکن های عاطفی و احساسی بالا باشد. با اینحال، به دست آوردن توجه مخاطبان تنها چیزی نیست که شما به آن نیاز دارید. این تنها نیمی از ماجراست. بعد از اینکه توانستید توجه این افراد را به خود جلب کنید، باید تلاش نمایید آن ها را به چیزی که می گویید علاقه مند و مشتاق سازید و مهم تر از همه  آن ها را تشویق کنید، کاری که شما می خواهید را انجام دهند. این قسمت نیز نیمِ دیگر ماجراست. در این بخش، افراد کار خود را برای تعامل با شما آغاز می کنند. اگر توجه افراد را نداشته باشید مطمئن باشید که آن ها هیچ تعاملی با شما نخواهند داشت. حالا سوال اینجاست که چگونه می توان افراد را به مسائلی که توسط شما بیان می شود علاقه مند و مشتاق کرد و آن ها را به انجام فعالیتی همچون ثبت نام در خبرنامه برای دریافت کتاب الکترونیکی ترغیب نمود؟ من شخصا دوست دارم از فرمول کپی رایتینگ کلاسیک استفاده کنم که به آن فرمول PAS می گویند. این عبارت از سه واژه تشکیل شده است. حرف P نشان دهنده مشکل (Problem)، حرف A نشان دهنده تحریک کردن (Agitate) و حرف S بیانگر راه حل (Solution) است. این فرمول چنین می گوید:

  • خوب اول از هر کاری باید مشکل بازدید کنندگان خود را تشخیص دهید. باید بدانید چه چیزی آن ها را ناراحت، خشمگین یا مضطرب کرده است. ترس نیز ممکن است در افراد وجود داشته باشد اما این موضوع در بیشتر موارد مشکل ساز نخواهد بود. اینکار همانطور که در قسمت های قبلی مقاله ذکر کردیم باعث جلب توجه افراد خواهد شد.
  • در مرحله بعدی باید آن مشکل را تحریک کنید. این موضوع باعث می شود آن ها بیشتر از قبل به چیزی که شما می گویید علاقه نشان دهند. چه مشکلی باعث شده است آن ها غمگین، عصبانی یا مضطرب شوند؟ تصویری از مشکل آن ها ایجاد کنید یا داستانی را بیان نمایید. در این شرایط بازدید کنندگان به چیزی که شما بیان می کنید علاقه نشان خواهند داد.
  • در نهایت باید راه حلی برای مشکلشان نشان دهید. آن ها می توانند راه حل مشکل خود را بعد از تبدیل شدن به مشتری دریافت کنند. این هدف نهایی صفحه فرود شماست و می توان پس از اتمام دو مرحله قبلی به آن دست یافت. بخش آخر باید همانند مانع برای این افراد نباشد. اگر آن ها مشکلی دارند و راه حل شما را مرتبط با مشکل خود ببینند، خودشان به مشتریان وفاداری تبدیل می شوند.

3. بر روی یک موضوع تمرکز داشته باشید:

اگر انتظار دارید بازدید کننده در مورد کاری که باید در صفحه فرود انجام دهد حدس هایی بزند، بهتر است در این باره بازنگری کنید. اگر شما به اندازه کافی واضح و شفاف سخن نگویید افراد در درک کاری که صفحه فرودتان انجام می دهد، دچار مشکل خواهند شد.

نمی توانید انتظار داشته باشید افراد در یک بازدید، آیتم های شما را بخرند و در شبکه های اجتماعی شما را فالو کنند. اگر برخی از صفحات فرود عالی را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که همه این صفحات بر روی یک موضوع تمرکز کرده اند. آن ها همگی یک مشکل، یک راه حل و یک گزاره ارزشی منحصر به فرد دارند. شما نیز باید همین کار را انجام دهید.

خوب کار خود را با تمرکز کردن بر روی یک مشکل آغاز کنید. اگر توصیه هایی که در بخش های قبلی مقاله بیان کردیم را دنبال کرده باشید، حتما می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنیم. در مرحله بعدی باید بر روی مزایای کارهایی که برایشان انجام می دهید صحبت کنید. چکونه می توانید مشکل این افراد را حل کنید؟ این آیتم چه چیزی در اختیار بازدیدکننده قرار می دهد؟ همچنین در این مرحله بهتر است بر روی گزاره ارزشی منحصر به فرد خود تمرکز نمایید. چه چیز منحصر به فردی در پیشنهاد شما وجود دارد؟ چرا این افراد باید به حرف های شما گوش دهند؟ مهم تر از همه این است که باید بر روی چیزی که آنها می‌خواهند تمرکز داشته باشید. اگر می خواهید بازدیدکننده از شما خرید کند، یک Call to Action به صفحه فرود خود اضافه کنید . به عنوان مثال می توانید از دکمه اضافه کردن به سبد خرید استفاده کنید. اگر می خواهید بازدیدکننده با شما تماس بگیرد بهتر است شماره تلفن خود و دکمه کلیک برای شماره گیری را در صفحه فرود خود بگنجانید.

4. صفحه فرود خود را قابل اعتماد و اطمینان طراحی کنید:

کلمات بسیار مشترک اند، اما اعتماد و اطمینان چنین نیستند. استفاده از کلمات بسیار راحت است، اما زمانی که صحبت از اعتماد به میان می آید، باید مدت زمان بیشتری منتظر ماند. توسعه اعتماد و اطمینان بین مشتریان زمانبر خواهد بود. برای اینکه بتوانید به اعتماد مشتریان خود دست پیدا کنید به یک دوره زمانی خاص نیاز خواهید داشت. این بخش از ماجرا عنصر اصلی برای پرورش هر نوع معامله ای است. اعتماد برخلاف محتوا قابل نوشتن نیست. شما نمی‌توانید آن را خودتان انجام دهید. باید برای افراد قابل اعتماد باشید.

نظر و عقیده افراد قابل اعتماد بودن یا نبودن شما را تعیین می کند. برای اینکه بتوانید صفحه فرود خود را قابل اعتماد طراحی کنید، مواردی وجود دارد که بهتر است مدنظر داشته باشید. اول از هر کاری بهتر است اطلاعات بیشتری در مورد شرکت خود به اشتراک بگذارید. به افراد بگویید که شما چه کسی هستید، چه چیزی پشت شرکت شما قرار دارد، چه کاری انجام می دهید و از چه مکانی با آن ها ارتباط برقرار می کنید. البته لازم نیست داستان زندگی خود را در آن  توضیح دهید.

زمان بسیار ارزشمند است. به همین خاطر باید همه چیز را به صورت شفاف و سریع بیان کنید. تنها یک یا دو پاراگراف کفایت می کند.

سپس، دکمه رسانه های اجتماعی را به صفحه فرود خود اضافه کنید. روش های زیادی برای تحریک روانی افراد وجود دارد. به عنوان مثال جایزه های دریافت شده، رضایت کاربران و مشتریان، رتبه بندی ها و مرورهای انجام شده، منشن های مطبوعات، ضمانت نامه ها و سایر موارد را می توان برای اثبات اجتماعی به کار برد. در نهایت حداقل یک عنصر اعتماد به آن اضافه کنید.  این عنصر اعتماد می تواند هر چیزی باشد. به عنوان مثال می توانید از ضمانت نامه ها، گارانتی ها یا مهر و موم ها استفاده کنید و آن ها را مطمئن سازید که قابل اعتماد و اطمینان هستید.

5. صفحه فرود را به روز طراحی کنید:

شما نمی توانید به تنهایی یک صفحه فرود خوب طراحی کنید و انتظار کسب نتایج عالی را داشته باشید، مگر اینکه طراح حرفه ای در این زمینه باشید. باید صفحه فرود خود را به روز طراحی کنید. واضح است که اگر از نرم افزارهای طراحی صفحه فرود استفاده کنید، می توانید از قالب هایی که در اختیارتان گذاشته می‌شود بهره ببرید. در این قالب ها همه عناصر موجود در صفحه فرود در جای مناسبی قرار گرفته اند. هنوز هم، باید به نکاتی که وجود دارد و به شما کمک می کند طراحی مناسبی داشته باشید توجه کنید.

در ابتدا ساختار طراحی صفحات خود را مشخص کنید. اگر ساختار صفحه فرود شما مناسب باشد کاربر مجبور نخواهد بود برای کسب اطلاعات مورد نیازش همه جا را بگردد. صفحه فرود باید با یک هدف اصلی طراحی شود. زمانی که بازدید کننده به صفحه فرود می رسد باید بتواند همه مواردی که به دنبالش می گشت را به راحتی و به سرعت پیدا کند. این موضوع هم برای شما و هم برای بازدیدکننده خوب است. کاری که می خواهید بازدیدکننده از طریق این صفحه انجام دهد را ساده تر کنید. این موضوع بدین معنی است که بعد از رسیدن کاربر به صفحه فرود باید بتواند کاری که شما می خواهید را به راحتی انجام دهد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید کاربرتان یک کتاب الکترونیکی را دانلود کند یک CTA واضح و شفاف طراحی کنید و آن را بالای خط ِ تا بگذارید.

اگر برایتان ممکن بود از پاپ آپ هایی که با ناوبری افراد در سایت تداخل ایجاد می کند استفاده نکنید. همانطور که بیشتر متخصصان نشان داده اند، این موارد ممکن است موثر و کارساز باشد، اما از تبدیل بازدید کننده به مشتری جلوگیری خواهند کرد. همین موضوع در مورد نوارهای ناوبری، اسلایدرها، بنرها و سایر عناصر مشابه وجود دارد. باید همیشه این عناصر را بررسی کنید. اما در مورد آن هوشیار باشید.

صفحه فرود خود را به گونه ای طراحی کنید که متناسب با موبایل باشد. بر اساس یافته های Adobe، شرکت هایی با سایت های بهینه سازی شده برای موبایل، شانس سه برابری برای افزایش نرخ تبدیل بازدید کننده از طریق موبایل خواهند داشت.

اگر دوست دارید بدانید صفحه فرود شما برای موبایل بهینه سازی شده است یا خیر می توانید از این ابزار گوگل استفاده کنید. در نهایت اطمینان حاصل کنید که از طراح در مورد صفحه فرود خود سوال می کنید.

6. سرعت صفحه فرود را بررسی کنید:

تا به حال برایتان پیش آمده است وارد سایتی شوید و بخواهید چیزی که می خواهید را در آن بیابید اما به خاطر سرعت بارگذاری پایین آن را ترک کنید؟ در حقیقت بر اساس مطالعات انجام شده توسط KISSmetrics، حدود 73 درصد از کاربران موبایلی بر این باورند که سرعت بارگذاری سایت ها بسیار پایین است. این موضوع بدین معنی است که حتی اگر همه چیز را به درستی انجام دهید با سرعت بارگذاری پایین به جایی نمی رسید و بازی را می بازید.

بر اساس صفحه بهترین تمرینات گوگل ادوردز، اگر سرعت بارگذاری سایت بسیار پایین باشد و مدت زمان بارگذاری طولانی گردد، احتمال ترک سایت و بازگشت به صفحه نتایج گوگل بالاتر می رود. این رفتار به گوگل نشان می دهد که صفحه فرود شما تجربه خوبی در اختیار افراد قرار نداده است و همین امر می تواند تاثیر منفی بر روی رتبه تبلیغ شما داشته باشد. به همین خاطر است که باید مطمئن شوید سرعت بارگذاری صفحه فرودتان بالاست.

بر اساس مطالعه ای که قبلا به آن اشاره کردیم، تاخیر یک ثانیه ای در پاسخ صفحه می تواند به کاهش 7 درصدی در نرخ تبدیل بیانجامد. مطالعه دیگری که توسط Search Engine Land انجام شده است همین نتایج را به دست آورده است.

خوب برای اینکه بتوانید عملکرد سرعت صفحه فرود خود را بهبود ببخشید اول از هر کاری باید آن را در ابزارهایی همچون Pingdom یا Google’s PageSpeed Insights قرار دهید. این ابزارها می توانند سرعت صفحه فرود شما را بسنجند و مشکلات موجود را بیان نمایند. گوگل نیز به شما کمک می کند نحوه حل مشکل خود را به راحتی بیابید. این در حالیست که Pingdom کمی فنی تر عمل می کند. همچنین می‌توانید از ابزار gtmetrix نیز برای بررسی و بهبود سرعت لود سایت‌تان کمک بگیرید.

بیشتر صفحات فرود می توانند از راه حل های مشابهی برای بهبود سرعت خود استفاده کنند. به موارد زیر توجه کنید:

  • تصاویر خود را بهینه سازی کنید: شما می توانید تمامی تصاویر خود را با ابزارهایی همچون TinyPNG فشرده سازید. این ابزار رایگان است  و به شما کمک می کند  اندازه تصویر را بدون کاهش کیفیت آن کمتر کنید.
  • فایل های جاوا اسکرپیت و CSS را کمتر نمایید: برنامه نویسان زمانی که در حال کدنویسی هستند فضاها و کامنت های بسیاری را در برنامه های خود می گنجانند. کمتر کردن اندازه این فایل ها به وسیله حذف فضاهای سفید غیر ضروری، کاراکترها و کامنت ها از CSS و جاوا اسکریپت می تواند مفید باشد.
  • از قدرت کش مرورگر به نفع خود استفاده کنید: به کاربران و بازدید کنندگان خود اجازه دهید عناصر استاتیک صفحه فرود شما را در مرورگر خودشان ذخیره کنند. دفعه بعد که کاربر به صفحه فرود شما سر می زند، مرورگرش از این عناصر استفاده خواهد کرد. اینکار می تواند در زمان بارگذاری صرفه جویی کند. برای بهبود صفحات فرود و البته کل سایت می توانید از این گزینه استفاده کنید.

سخن نهایی:

افزایش عملکرد صفحه فرود کار زیاد آسانی نیست. بهبود مرتبط بودن صفحه فرود، نوشتن متن مناسب برای بازدید کننده، تمرکز صفحه فرود بر روی یک موضوع واحد، قابل اعتماد کردن آن،  استفاده از طراحی مدرن و سرعت بخشیدن به آن کار بسیار دشواری خواهد بود. اما شکی نیست که چنین بهینه سازی هایی به شما کمک می کند، عملکرد صفحه فرود خود را بیشتر کنید و از هزینه های گوگل ادوردز بکاهید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website