0
  • No products in the cart.
 

زنده نگه داشتن مغز بدون اتصال به بدن

زنده نگه داشتن مغز بدون اتصال به بدن

زنده نگه داشتن مغز بدون اتصال به بدن

زنده نگه داشتن مغز بدون اتصال به بدن

به نقل از سرپوش – تیمی از محققین اخیراً فاش کرده‌اند که آزمایشی روی خوک‌ها انجام دادند که طی آن توانستند پس از این که سر این حیوانات از بدنشان جدا شد، مغزشان را به مدت ۳۶ ساعت زنده نگه دارند.

پژوهشگر ارشد این تیم  Nenad sestan که تیم محققین دانشگاه Yale را رهبری می‌کند، از ماهیت این تحقیق پرده برداشته تا موارد اخلاقی‌ای که انجام این آزمایش بر روی انسان دارد را مورد بحث قرار دهد. آنها در این آزمایش توانسته بودند به طور موفق سر خوک‌ها را از بدن‌شان جدا کرده و مغزشان را در حالی که به بدن‌شان متصل نبوده احیا کنند.

از طریق یک پروسه‌ی پیچیده، آنها توانستند مغز را به وسیله‌ی متصل کردن به سیستمی به نام Brain EX که خون مصنوعی سرشار از اکسیژن در سراسر نواحی مهم مغز پمپاژ می‌‎کند زنده نگه دارند.

ظاهراً هدف محققان این است که اطلاعات جامعی از ارتباطات میان سلول‌های مغزی انسان به دست بیاورند، اقدام فوق العاده‌ای که تا به حال انجام شده است. با زنده نگه داشتن مغز خوک‌ها، آنها می‌توانند مطالعاتی انجام دهند که به پیشرفت‌های بیشتری منجر می‌شود و این در نهایت می‌تواند به طور چشمگیری به درک ما از مفهوم مغز انسان بیافزاید. شاید با دنبال کردن این مسیر روزی بتوانیم به اطلاعات ملموس‌تر و عینی‌تری در مورد مرگ، آگاهی، روح، و در کل انسان بودن دست پیدا کنیم.

این تیم از مواد شیمیایی برای جلوگیری از تورم مغز در طی پروسه استفاده کردند تا مانع از بین رفتن هوشیاری بشوند. بنابراین همچنان مشخص نیست که مغز بدون بدن هم قادر به تفکر هست یا خیر.

اما طبق گفته دانشمندان، مغز خوک‌‌های مورد آزمایش قطعاً نه زنده بودند و نه تفکر داشتند.

این تیم نگرانی‌های خود را در مورد مسائل اخلاقی این شرایط عنوان کرده چراکه قبل از اینکه این آزمایش به انسان‌ها کشیده شود خیلی چیزها را باید در نظر گرفت. اگر در یک محفظه شیشه‌ای بدون گردن به پایین از خواب بیدار شوید چه؟ اگر فعالیت‌های مغزی نرمال در شرایط این چنینی همچنان ادامه داشته باشند آیا قانونی است که کسی را به این شیوه محبوس کرد؟

مسلماً نگرانی‌های مختلف و جدی‌ای در این رابطه و قبل از جدا کردن سر انسان‌ها برای انجام چنین آزمایشاتی وجود دارد، اما بالاخره مسیر دستیابی به زندگی جاودان باید از یک جایی آغاز شود!

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website