0
  • No products in the cart.
 

سمبل ۱۲ ماه تولد و تفسیر آن ها

سمبل ۱۲ ماه تولد و تفسیر آن ها

نماد ماه تولد و سمبل های ماه تولد در فرهنگ‌های مختلف فراوان هستند و در بعضی موارد تاریخچه‌ای هزار ساله دارند. به عنوان مثال، بابلی‌ها نمادهای منطقه‌البروج را از مصر باستان اقتباس کردند و ویژگی‌های شخصیتی را با هر صورت فلکی که شب در آسمان دیده بودند، ترکیب کردند.

 

صرف نظر از اعتقاداتی که درباره موضوع نماد ماه تولد دارید، می‌توانید این مقاله را بخوانید و با توجه به ماه تولد دوستان و اقوام تان هدایای منحصر به فرد و جذابی برایشان بخرید یا درست کنید.

درویدها درخت طالع‌بینی سلتیک را پدید آوردند، و درخت‌ها را به دوره‌های مختلف سال ارتباط دادند و ویژگی‌های شخصیت افراد را با نشانه‌ای که تحت آن متولد می‌شوند وفق دادند. رسمِ دادنِ نوع خاصی از گل به عنوان هدیه‌ی تولد ریشه در رومی‌ها دارد و مانند سنگ‌های ماه تولد (سنتی است که بنا بر باور مردم به زمان کتاب مقدس برمی‌گردد، با فهرست فعلی سنگ‌ها که قدمت‌اش به سال ۱۹۱۲ برمی‌گردد ) هر یک دارای ارتباط معنایی خاصی با ماه دارد.

نماد ماه تولد

 

۱. بچه‌های ژانویه (متولدین ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن)

بچه‌های ژانویه

«کوچولوهای ژانویه‌ای، امروز در خانه‌ام را زدند. و گفتند: روپوش زمستانی‌ات را بر تن کن و بیا بیرون تا بازی کنیم.» وینفرد سی. مارشال

منطقه‌البروج: تا ۱۹ ژانویه برج جدی و برج دلو از ۲۰ ژانویه

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: گارنت

گارنت، مشتق شده از واژه‌ی لاتین granatum، به معنی دانه‌ی انار است. این سنگ به معنای دوستی و اعتماد ابدی است.

گل ماه: میخک قرنفلی، گل برفی

رنگ‌های مختلف میخک قرنفلی نشان‌دهنده‌ی معانی مختلفی هستند: قرمز به معنای عشق یا صورتی به معنای محبت است. گل برفی به امید و زیبایی اشاره دارد.

 

درخت ماه: صنوبر، نارون، سرو

 

۲. بچه‌های فوریه (متولدین ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند)

بچه‌های فوریه

“گل‌های اواخر زمستان و اوایل بهار، جایی را در قلب‌های ما اشغال می‌کنند که بسیار بزرگ‌تر از اندازه‌ی قلب ما است.” –گرترود اس. ویستر

منطقه‌البروج: برج دلو تا ۱۸ فوریه و برج حوت از ۱۹ فوریه

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: آمیتیست

اعتقاد بر این است که این سنگ، شجاعت، شفافیت و خرد را به ارمغان می‌آورد. آمیتیست در بسیاری از فرهنگ‌ها همواره با وفاداری و همین‌طور اسطوره‌ها و افسانه‌ها همراه بوده‌است.

گل ماه: بنفشه، گل پامچال

بنفشه نماد وفاداری و نجابت است و گل دیگر ماه فوریه: هدیه‌ دادن گل پامچال به مخاطب‌تان نشان می‌دهد که شما بدون او نمی‌توانید زندگی کنید.

 

درخت ماه: سرو، سپیدار، سدر، کاج

۳. بچه‌های ماه مارس (متولدین ۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین)

بچه‌های مارس

“ماه مارس باد می‌آورد، با صدایی بلند و تیز، تا نرگس رقصان را به حرکت وادارد”. سارا کلرید

منطقه‌البروج: برج حوت تا ۲۱ مارس و برج حمل از ۲۱ مارس

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: آکوامارین

اعتقاد بر این است که این سنگ آبی کم‌رنگ و زیبا از ملوانان محافظت می‌کند و سفری بدون خطر را برای آنها تضمین می‌کند. حتی نام آن به معنای «آماده‌ی دریاپیمایی» است و از کلمات aqua (آب) و marina (دریا) مشتق شده‌است. بر طبق دانش مردمی در مورد سنگ‌ها، این اعتقاد وجود دارد که این سنگ باعث ایجاد آرامش در فردی می‌شود که از آن استفاده می‌کند.

گل: نرگس

نرگس نماد بخشش، صداقت، اعتماد و عشق واقعی است.

درخت ماه: بید مجنون، درخت لیمو، بلوط، فندق

۴. بچه‌های آوریل (متولدین ۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت)

بچه‌های آوریل

“آوریل روح جوانی را در همه چیز گنجانده است.” ویلیام شکسپیر

منطقه‌البروج: برج حمل تا آوریل ۲۰ و از ۲۱ آوریل برج ثور

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: الماس (چه بچه‌ی خوش شانسی! )

الماس یکی از سخت‌ترین مواد روی زمین است و به همین دلیل به معنای شکست‌ناپذیر است (ترجمه شده از کلمه‌ی یونانی “adamas”). “قدرت‌های شفابخشی” که به الماس‌ها نسبت داده می‌شود، عبارتند از تعادل، وضوح و انرژی.

گل ماه: مینا

گل مینا نماد بی‌گناهی، خلوص و عشقی است که بر همه غلبه می‌کند.

درخت ماه: زبان‌گنجشک کوهی، افرا، گردو

 

۵. بچه‌های ماه می (متولدین ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)

آخرین عزیز متولد ماه بهار، با چشم‌هایی روشن و شیرین، لحظه‌ای مکث می‌کند و بعد با پاهایی سفید و براق و گیسوی طلاگونه‌اش که در باد می‌رقصد، گاهی آزار می‌دهد و گاهی آرامش دارد، تا آهنگ ماه مه را تکرار کند. –سوزان کولیج

منطقه‌البروج: برج ثور تا ۲۰ می و از ۲۱ می برج جوزا

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: زمرد

این سنگ سبز رنگ و زیبا نماد عشق و موفقیت است و تصور بر این است که برای کسی که آن را استفاده می‌کند، آینده‌نگری، خوشبختی و جوانی به ارمغان می‌آورد. این سنگ نماد تولد دوباره و آغازی جدید است – نمادی مناسب بهار.

گل ماه: زنبق دره

زنبق دره نشان‌دهنده‌ی شیرینی و فروتنی، خلوص قلب و نیکنامی است.

درخت ماه: صنوبر، شاه بلوط، درخت زبان گنجشک

۶. بچه‌های ماه ژوئن (متولدین ۱۱ خرداد تا ۹ تیر)

بچه‌های ژوئن

“هوا مانند یک پروانه است، با بال‌هایی آبی و لطیف. زمین شادمان به آسمان می‌نگرد و آوازی سر می‌دهد.” جویس کیلمر

منطقه‌البروج: تا ۲۱ ژوئن برج جوزا و از ۲۲ ژوئن سرطان

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: مروارید

مروارید از قدیم‌الایام با خلوص همراه بوده‌است. مروارید تنها سنگی است که از موجودات دریایی می‌آید، و بسیار هم منحصر به فرد است زیرا نیازی به هیچ گونه تراش یا جلا دادن برای پدیدار شدن زیبایی‌اش ندارند. امروزه بیش‌تر مرواریدها کشت می‌شوند و تحت شرایط کاملا کنترل‌شده رشد می‌کنند.

گل: گل رز، پیچ امین‌الدوله

رنگ گل رز معانی مختلفی را نشان می‌دهد: قرمز به معنی “دوستت دارم” است، صورتی به معنی کمال و سفید به معنای معصومیت است. پیچ امین‌الدوله، گل دیگر ماه ژوئن، نشان دهنده‌ی پیوندهای قوی عشقی است.

درخت ماه: درخت زبان گنجشک، ممرز، انجیر، توس، سیب

۷. بچه‌های ماه جولای (متولدین ۱۰ تیر تا ۹ مرداد)

بچه‌های جولای

“این یاقوت درخشان باید مزین شود، آن‌هایی که در جولای گرم متولد می‌شوند، از شک و تردید عشق و اضطراب آزاد و رها خواهند بود. “-ادوارد بودِن

منطقه البروج: تا ۲۲ جولای سرطان و از ۲۳ جولای برج اسد

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: یاقوت

این سنگ به رنگ قرمز درخشان است. اعتقاد بر این است که یاقوت از سلامت شما محافظت می‌کند و خرد، ثروت و موفقیت در عشق را به ارمغان می‌آورد (هرچند که آخرین آرزو برای شما کمی زود است کوچولو).

گل ماه: زبان پس قفا، نیلوفر آبیان

زبان پس‌ قفا به طور کلی به معنای پیوندهای قوی عشقی است، اما رنگ‌های مختلف آن دارای معانی مختلفی هستند: صورتی به معنی بی‌مهری است، سفید به معنای خلق و خوی خوب است و بنفش به معنای نخستین عشق است. گل دیگر این ماه، نیلوفر آبیان، به معنای خلوص و عظمت است.

درخت ماه: سیب، انجیر، نارون، سرو

۸. بچه‌های ماه آگوست (متولدین ۱۰ مرداد تا ۹ شهریور)

بچه‌های آگوست

دلپسندترینِ ماه‌ها! ملکه‌ی رسیده‌ در تابستان، بهترینِ سال، با لباس‌هایی به درخشش آفتاب، شیرینیِ آگوست از راه می‌رسد. “-آر. کامب میلر

منطقه‌البروج: تا ۲۲ آگوست برج اسد و از ۲۳ آگوست برج سنبله

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: زبرجد

این سنگ در عمق زمین تشکیل شده و توسط آتشفشان به سطح زمین می‌رسد. اعتقاد بر این است که زبرجد دارای قدرت شفا است که از فرد در برابر کابوس‌ها محافظت می‌کند و برای او قدرت و نفوذ به ارمغان می‌آورد. رنگ این سنگ از سبز مایل به زرد تا قهوه‌ای مایل به سبز متغیر است.

گل: گلایول، شقایق

گلایول یادبود، آرامش، صداقت و شیفتگی را نشان می‌دهد. شقایق نیز گل محبوب ماه آگوست است: قرمز آن به معنای لذت است، سفید آن به معنای دلگرمی است، و زرد آن آرزوی ثروت و موفقیت را به ارمغان می‌آورد.

درخت ماه: سرو، صنوبر، سدر، کاج

 

۹. بچه‌های متولد سپتامبر (متولدین ۱۰ شهریور تا ۸ مهر)

بچه‌های سپتامبر

روزهای سپتامبر با تمام این نشانه‌های دوست‌داشتنی فرارسیده‌اند، همراه با بهترین آب و هوای تابستانی و زیباترین هلهله‌ی پاییزی. “هلن هانت جکسون

منطقه‌البروج: تا ۲۳ سپتامبر برج سنبله و از ۲۳ سپتامبر میزان

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: یاقوت کبود

گفته می‌شود که این سنگ درخشان از عزیزان در برابر حسادت و آسیب محافظت می‌کند. این سنگ با بهشت همراه است – در دوران قرون وسطی، افراد روحانی یاقوت کبود را به به عنوان نمادی از بهشت استفاده می‌کردند. به طور کلی تصور می‌شود که یاقوت کبود به رنگ سایه‌های مختلف آبی است اما در رنگ‌های بنفش، سبز، نارنجی، زرد و حتی صورتی هم یافت می‌شود.

گل: ستاره‌ای، نیلوفر پیچ

گل ستاره‌ای نماد عشق قدرتمند است و همراه با گل دیگر ماه سپتامبر، نیلوفر پیچ، نماد محبت است.

درخت ماه: بید مجنون، لیمو، زیتون، فندق

۱۰. بچه‌های ماه اکتبر (متولدین ۹ مهر تا ۹ آبان)

بچه‌های اکتبر

به جز ماه اکتبر، هیچ زمانی دیگری در سال وجود ندارد که هوا چنین دلپذیر و آفتابی باشد و تاثیری چنین زیبا بر روی احساسات داشته باشد. “-ناتالین هاثورن

منطقه‌الوقوع: تا ۲۲ اکتبر میزان و از ۲۳ اکتبر برج عقرب

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: تورمالین، اپال

تورمالین به رنگ‌های زیادی موجود است – و بسیاری از آنها دو رنگ یا سه رنگ هستند که شامل سایه رنگ‌های زیادی است. این سنگ اغلب “سنگ رنگین کمان” نامیده می‌شود و به معنی عشق و دوستی است. اپال به معنای “جواهر گرانبها” است. این سنگ نیز مانند تورمالین، اغلب چند رنگ است و نشان‌دهنده‌ی وفاداری و اعتماد است.

گل ماه: گل جعفری و گل شاه‌اشرفی

گل جعفری به معنای عشق نامیرا است. گل دیگر ماه اکتبر، شاه‌اشرفی نماد صلح و آرامش است.

درخت ماه: زبان‌گنجشک کوهی، افرا، گردو

۱۱. بچه‌های ماه نوامبر (متولدین ۱۰ آبان تا ۹ آذر)

 بچه‌های نوامبر

نه زیبایی بهار و نه زیبایی تابستان به اندازه‌ی یک صورت پاییزی طناز و گیرا نیست »-جان دان

منطقه‌البروج: تا ۲۱ نوامبر برج عقرب و از ۲۲ نوامبر برج قوس

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: توپاز، سیترین

توپاز که به معنی عشق و محبت است در رنگ‌های زیادی وجود دارد: زرد، صورتی، بنفش، نارنجی و انواع آبی. اعتقاد بر این است که قدرت و خرد را برای فردی که از آن استفاده می‌کند، به ارمغان می‌آورد. سیترین، که به عنوان “کوآرتز شفابخش” نیز شناخته می‌شود، سنگ دیگر این ماه است. اعتقاد بر این است که سلامتی و شادی را و همین‌طور امید، انرژی و گرما را برای فرد به ارمغان می‌آورد.

گل: گل داودی

معنی گل داودی بستگی به رنگ آن دارد: قرمز به معنی “دوستت دارم” است در حالی که سفید بی‌گناهی، خلوص و عشق خالصانه را می‌رساند.

درخت ماه: گردو، شاه بلوط، درخت زبان گنجشک

۱۲. بچه‌های ماه دسامبر (متولدین ۱۰ آذر تا ۱۰ دی)

بچه‌های دسامبر

صدای آواز پرنده، در تاریکی ماه دسامبر، نوایی جادویی است، و چنان شیرین که در یاد می‌ماند. “- اولیور هرفورد

منطقه‌البروج: تا ۲۱ دسامبر برج جدی و از ۲۲ دسامبر برج قوس

نماد ماه تولد : سنگ، گل و درخت

سنگ ماه: تانزانیت، زیرکن، فیروزه ای

تانزانیت که تنها در تانزانیا یافت می‌شود یک سنگ بنفش- آبی درخشان است. زیرکن، با آن شفافیتی که دارد بیش‌تر به عنوان جایگزین الماس شناخته شده‌است، گرچه در رنگ‌های مختلف (آبی، زرد، نارنجی، قهوه‌ای و قرمز) موجود است. در واقع، اسم این سنگ از کلمات زر و گون عربی، به معنای طلا و رنگ است.

اعتقاد بر این است که این سنگ سبب ایجاد آرامش در خواب می‌شود. سنگ سوم ماه دسامبر یکی از قدیمی‌ترین سنگ‌های شناخته شده‌است: فیروزه. این سنگ در طیف وسیعی از رنگ‌های آبی در دسترس است و اعتقاد بر این است که فرد را از هر گونه گزندی محافظت می‌کند.

گل: نرگس، گل خاس

پیام نرگس این است که همانی را نشان بدهید که هستید. گل خاس، دیگر گل دسامبر، به معنای خوشبختی درونی است.

درخت ماه: ممرز، انجیر، راش

حالا که شما نماد تولد نوزاد خود را می‌شناسید، یکی (یا بیش‌تر! ) از این روش‌های عملی و خلاقانه را برای جشن تولد فرزندتان امتحان کنید:

– متفاوت باشید. دستبند بچه که با سنگ‌های ماه تولد تهیه شده، یک هدیه شیرین است که هر دو جنس از آن لذت می‌برند. یک کودک نو پا از هدیه گرفتن یک دستبند جذاب با سنگ تولدش حسابی خوشحال خواهد شد (او همچنین می‌تواند سنگ‌های تولد دیگر اعضای خانواده را نیز جمع‌آوری کند)؛ شما می‌توانید هدایای معنی‌دار جدیدی را هر سال به جشن تولد او اضافه کنید.

– هیچ راهی شیرین‌تر از چاپ اثر انگشت فرزندتان برای ثبت کردن سال‌های بزرگ شدن او وجود ندارد. برای این‌که آن را سمبولیک‌تر کنید، یک سنگ مصنوعی شبیه به ماه تولد فرزندتان را مانند یک حلقه روی انگشت فرزندتان بچسبانید. شما همچنین می‌توانید سنگ‌های مصنوعی را روی قسمت ناخن‌های تصویر دستش بچسبانید. می‌توانید آن را با خالی گذاشتن فضایی به عنوان حاشیه‌، قاب کنید و به دیوار بزنید.

– یک درخت خانواده درست کنید. درخت خانواده خود را با استفاده از تصویر درخت تولد کودک‌تان آماده کنید. یک تصویر از درخت را چاپ کنید و اسامی اعضای خانواده (یا عکس‌های آن‌ها) را روی شاخه‌ها قرار دهید.

– گل بکارید. اگر در منطقه‌ی زندگی‌ شما چنین چیزی ممکن است (و شرایط خاک و خورشید در حیاط خانه‌تان برای داشتن گیاه مورد نظر مساعد است)، گل ماه تولد فرزندتان را بکارید. اگر علاقه‌ای به گل و گیاه ندارید، سفر به باغچه یا باغ محلی می‌تواند جایگزین خوبی باشد. یک سنت سالانه داشته باشید و بر اساس آن یک عکس از فرزندتان که کنار گل تولدش ایستاده یا نشسته بگیرید. مطمئنا از این‌که رشد فرزندتان را در کنار گل ماه خودش می‌بینید، لذت خواهید برد!

– یک جعبه‌ی خاطرات برای فرزندتان آماده کنید. در این جعبه نخستین کفش‌ها، نخستین کلاه، برچسب‌های بیمارستان و دندان اول او را نگهداری کنید. می‌توانید جعبه را با با سنگ‌های مصنوعی ماه تولد فرزندتان تزئین کنید.

1 Comment
  • بنیامین موسی نژاد
    پاسخ
    Posted at 4:32 ب.ظ, 17/12/2022

    Thank you very much for your good information, I have a question about someone who was born on March 6, 1371, and since the year 71 is known as the year of the monkey animal, it will be the year of the rooster because that person’s birth date is February 25, 1993. It is a Chinese animal horoscope and the Gregorian calendar is correct. Okay, now my question is that this person should study the year of the monkey in March, or the year of the rooster in March, in order to know the exact moral characteristics of this person. Thank you.

    تشکر فراوان بابت اطلاعات خوبتون، يه سوال برام پيش اومد کسي که متولد 6 اسفند 1371 باشه، و از اونجايي که سال 71 سال حيوان ميمون شناخته شده، تو ميلادي ميشه سال حيوان خروس چون تاريخ ان شخص تو ميلادي ميشه 25 فوريه 1993. از اونجايي که طالع بيني حيوانات چيني است و ميلادي درسته اوکي، حالا سوالم اينه که اين شخص براي شناخت خصوصيات اخلاقي دقيق خود اين شخص به برسي سال ميمون ماه اسفند بپردازد، يا سال خروس ماه اسفند. سپاسگزارم.

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website