0
  • No products in the cart.
 

جورج سوروس می گوید فیس بوک و گوگل در روزهای آخرشان به سر می برند.

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > جورج سوروس می گوید فیس بوک و گوگل در روزهای آخرشان به سر می برند.
سخن جورج سوروس درباره فیس بوک و گوگل

جورج سوروس می گوید فیس بوک و گوگل در روزهای آخرشان به سر می برند.

جورج سوروس میلیاردر، مدیر صندوق پوشش ریسک، فیس بوک و گوگل – دو شرکتی که به تازگی در آن ها سرمایه گذاری کرده است – را نکوهش کرده و اذعان کرد افزایش و رفتار انحصارطلبانه در شرکت های تکنولوژی محور به «مساله ای جهانی» تبدیل شده است. سوروس در نشست اقتصاد جهانی در داووس سوئیس از فیس بوک و گوگل خواست برای صحبت در مورد «استثمار محیط های اجتماعی و ایجاد مشکلات مختلف» حضور یابند. وی حتی اعلام کرد که شرکت ها در صدد دستیابی به بازارهایی نظیر روسیه و چین هستند. «داووس مکان خوبی برای اعلام این موضوع است که آن ها در روزهای آخرشان به سر می برند.» مقررات و امور مالیاتی مانع آن ها خواهد شد و وزتاگر، کمیسیار کمیسیون اتحادیه اروپا از آن ها انتقام خواهد گرفت. سوروس 78 ساله بر این باور است که یکی از مشکلات بحرانی ناشی از این شبکه ها توانایی آن ها در تاثیرگذاری بر روی رفتار و تفکر مردم است، بدون اینکه آن ها حتی از این موضوع مطلع باشند. وی افزود «این امر در عملکرد دموکراسی، به خصوص در یکپارچگی انتخابات عواقب ناخوشایند دیرپایی در بر دارند.»

رشد ناپایدار: سوروس هشدار داد که فیس بوک با سرعت فعلیش، کاربر جدیدی که از بستر شبکه اش استفاده کند، نخواهد داشت. مزیت رقابتی شرکت های دارای بستر اینترنت این است که آن ها شبکه هستند و از سود حاشیه رو به رشدی که دریافت می کنند، لذت می برند که این امر منجر به رشد فوق العاده آن ها می شود. تاثیر شبکه، بی سابقه و تحول انگیز است، اما ناپایدار نیز هست. 8 سال و نیم طول کشید تا فیس بوک یک میلیون کاربر جذب کند و کمتر از نیمی از آن زمان طول کشید تا دو میلیارد کاربر جذب کند. فیس بوک با این سرعت در کمتر از سه سال، دیگر کاربری نخواهد داشت. سوروس گفت: فیس بوک و گوگل به غول های تبلیغاتی تبدیل شده اند و بیشتر از نیمی از درآمد تبلیغات اینترنتی را به خود اختصاص داده اند. آن ها برای حفظ موقعیتشان می بایست شبکه هایشان را گسترش دهند و توجه کاربرانشان را افزایش دهند. وی گفت: آن ها هم اکنون با تهیه بستری راحت برای کاربرانشان، این کار را انجام می دهند. هرچه کاربران، زمان بیشتری را به شبکه آن ها اختصاص دهند، آن ها برای شرکت ها با ارزش خواهند بود.

شبکه های اینترنتی مانند کازینو عمل می کنند: سوروس همچنین عنوان کرد که شبکه های اجتماعی می بایست کنترل بیش از حدی بر روی محتوا داشته باشند. سوروس گفت: سودآوری استثنایی این شرکت ها نتیجه اجتناب گسترده آن ها از مسئولیت پذیری نسبت به محتوای شبکه هایشان است. آن ها ادعا می کنند که صرفاٌ در حال توزیع اطلاعات هستند. وی افزود، اما این حقیقت که آن ها تقریباً انحصار توزیع را در دست دارند آن ها را به خدمت رسان های عمومی تبدیل کرده که می بایست قوانین سختگیرانه ای با هدف حفظ رقابت، ابتکار و عدالت و دسترسی آزاد جهانی برای آن ها وضع شود. وی اذعان داشت این کار، مدل کسب و کاری است که به طور گسترده ای متکی به تبلیغات است، اما طرح تجاری دیگری در حال ظهور است که مبتنی بر فروش محصولات، به کاربران شبکه های اجتماعی است. شرکت های شبکه های اجتماعی، کاربرانشان را با انحراف توجهشان از مسیر اصلیشان و متمرکز کردن توجه آن ها به آگهی های تجاری خودشان، فریب می دهند.

تهیه شده توسط تیم R&D تدسا

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website