0
  • No products in the cart.
 

عرضه سیستم‌عامل بلاک چین تلگرام برای تلفن‌های همراه

عرضه سیستم‌عامل بلاک چین تلگرام برای تلفن‌های همراه

عرضه سیستم‌عامل بلاک چین تلگرام برای تلفن‌های همراه

سیستم‌عامل (OS) شبکه باز تلگرام (TON) به‌زودی در گوگل پلی و اپ ‌استور اپل ارائه میشود. این سیستم‌عامل، یک زیرساخت متن‌باز نقطه به نقطه (end-to-end به معنای بدون واسطه) می باشد که به توسعه‌دهندگان و کاربران اجازه می‌دهد تا با بلاک چین تلگرام کار کنند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

یک منبع نزدیک به تلگرام امروز ۱۰ فروردین به خبرگزاری روسی RBC گفت سیستم‌عامل TON به‌زودی روی تلفن‌های همراه هوشمند و کامپیوترهای شخصی برای کاربران معمولی در دسترس خواهد بود. سیستم‌عامل TON جایگزینی برای سیستم‌عامل‌های موجود نیست، بلکه به عنوان یک افزونه برای دستگاه‌ها عمل کرده و آنها را قادر می‌سازد تا از برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین پشتیبانی کنند.

این منبع اظهار داشت کاربران با سیستم‌عامل TON می‌توانند برنامه‌هایی ایجاد کنند که به‌طور خودکار با بلاک چین تلگرام سازگار است. انتظار می‌رود که این سیستم‌عامل در آینده از برنامه‌هایی با قابلیت‌های متعدد پیشتیبانی کند که شامل تعامل با دارایی‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف می‌شود. در گزارش خبرگزاری RBC نوشته شده است:

“وقتی صحبت از امور مالی یا رأی‌گیری می‌شود، مدیریت غیرمتمرکز می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را که مربوط به فساد، بهره‌وری مدیریت و مشارکت شهروندان می‌شود، حل کند. کسب‌وکارهای کوچک قادر خواهند بود تا با یک گفتگوی امن (secure chat) برای مشارکت‌کنندگان، مدیریت دارایی‌ها و روابط قراردادی بین طرفین، هزینه‌های خود را کاهش دهند.”

گوگل و اپل هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

عرضه سیستم‌عامل بلاک چین تلگرام برای تلفن‌های همراه

توسعه‌دهندگان بلاک چین تلگرام کمی پیش اعلام کردند با وجود جنگ حقوقی بین تلگرام و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌ متحده (SEC) که همچنان ادامه دارد، به دنبال راه‌اندازی TON هستند. تلگرام به دنبال فرجام‌خواهی در دادگاه فدرال آمریکا است تا بتواند ارز دیجیتال گرام را عرضه کند. دادگاه در رأی اولیه خود به نفع کمیسیون بورس آمریکا حکم داد و تلگرام را از توزیع توکن‌‌های گرام منع کرد.

فدور اسکوراتوف (Fedor Skuratov)، سخنگوی TON Community Foundation که اتحادیه‌ای متشکل از توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال تلگرام است، به کوین تلگراف گفت:

“جامعه آماده این سناریو و یا سناریوی دیگری بود. ما تعدادی گزینه داریم که یکی از آن‌ها راه‌اندازی TON توسط TON Community Foundation می باشد. بار دیگر می‌گویم که کسی با نهاد، شخص یا جامعه‌ای نمی‌تواند جلوی راه‌اندازی TON را بگیرد، زیرا TON یک راهکار غیرمتمرکز متن‌باز می باشد. اکنون، دو شبکه آزمایشی مختلف وجود دارد و  حداقل یک گروه می‌خواهد داخل جامعه [شبکه اصلی را] راه‌اندازی کند.”

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website