0
  • No products in the cart.
 

معرفی ۲۰ ایده ی سودآور کسب و کار در نیوزلند

New Zealand City

معرفی ۲۰ ایده ی سودآور کسب و کار در نیوزلند

نیوزیلند (به انگلیسی: New Zealand) یا زلاندنو کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است، این کشور از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده و مناطق خودمختار نیو، جزایر کوک، توکلائو و راس را هم در بر می‌گیرد. پایتخت این کشور ولینگتون نام دارد، ولی پر جمعیت‌ترین شهر این کشور آوکلند است. نیوزلند جزء کشورهای توسعه یافته به شمار می‌رود، و در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی در زمینه‌ی عملکرد ملی، نظیر سلامت، تحصیل، آزادی اقتصادی، و کیفیت زندگی در جایگاه‌های بالایی قرار دارد.

بنابراین، این کشور دارای اقتصاد پر درآمدی است، و سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی (GDP) اسمی آن معادل ۳۶،۲۵۴ دلار آمریکا است. واحد پول نیوزلند دلار است، که به صورت غیر رسمی به آن “‌ Kiwi dollarیا دلار کیوی‌”‌ می‌گویند. با وجود این، اقتصاد این کشور به شدت به تجارت بین‌المللی، به ویژه محصولات کشاورزی، وابسته است.

به علاوه، این کشور عضو سازمان ملل متحد، کشورهای مشترک‌المنافع، پیمان آنزوس، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، انجمن جزایر اقیانوس آرام، و سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا – پاسفیک است.

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که به مهاجرت و کسب و کار در نیوزلند فکر می‌کنند و یا در جستجوی سودآورترین فرصت های سرمایه گذاری‌ در کشور نیوزلند هستید، این نوشتار را مطالعه کنید.
در این نوشتار که توسط تیم تدسا فراهم گردیده، با فهرست ۲۰ تا از سودآورترین ایده های کسب و کار در نیوزلند آشنا خواهید شد که می‌توانید به آن‌ها فکر کنید.

به هرحال فرصت‌های متعددی در بسیاری از زمینه‌ها، چه در بخش‌های کسب و کار سنتی و چه در حوزه‌های جدید و غالبا بسیار نوآورانه، در این کشور زیبا وجود دارند.

 

فهرست ۲۰ فرصت سرمایه گذاری و کسب و کار در نیوزلند

۱. کشاورزی

کشاورزی

حقیقتا، کشاورزی طیف گسترده‌ای از فرصت‌ها را برای کسب درآمد فراهم می‌کند. بسته به تخصص و ظرفیت سرمایه‌گذاری‌تان، می‌توانید کسب و کار کوچک یا بزرگی در حوزه‌ی کشاورزی راه‌اندازی کنید. و قطعا، کشاورزی کسب و کاری است که در سطح جهانی، همیشگی و پایدار است. برخی از پر منفعت‌ترین گزینه‌های کشاورزی در نیوزلند عبارت هستند از پرورش درختان میوه، دامداری، پرورش ماهی، فرآوری محصولات کشاورزی و غیره.

 

۲. اجاره‌ی خودرو

اجاره‌ی خودرو کسب و کاری نوظهور در کشور نیوزلند به شمار می‌رود. آدم‌ها هر روز باید به این طرف و آن طرف بروند. بیش‌ترِ این جا به جایی‌ها مربوط به رفتن به سر کار، مدرسه، قرارهای ملاقات و غیره می‌شوند. و آدم‌هایی که خودرو ندارند، به خدمات تاکسیرانی وابسته هستند. شما می‌توانید از طریق ارائه‌ی خدمات اجاره‌ی خودرو به این دسته آدم‌ها کمک کنید تا به سرعت به مقصد خود برسند.

 

۳. پوشاک

پوشاک

پوشاک و پارچه از جمله بخش‌های بسیار پر منفعتی هستند که می‌توانید برای راه‌اندازی کسب و کار در نیوزلند به آن فکر کنید. صنعت جهانی پارچه و منسوجات، به ویژه صنعت پوشاک و لباس، در چند سال گذشته دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است. عرضه‌ی عمده‌ی پوشاک، اعم از پوشاک مردان، زنان، کودکان، و نوزادان، در تمام بخش‌های این صنعت در سراسر جهان روز به روز در حال افزایش است.

 

۴. خدمات تحویل کالا

خدمات تحویل کالا

امروزه، بیش‌تر آدم‌ها زندگی پر مشغله‌ای را تجربه می‌کنند. انجام وظایف شغلی، مراقبت از کودکان، اجرای مسئولیت‌های اجتماعی – روز به روز دشوارتر می‌شوند. خدمات تحویل اقلام ضروری می‌تواند تا حدودی به آسایش آدم‌ها کمک کند. در نتیجه، می‌توان گفت، برنامه‌های زمانی پر از مشغولیت، افزایش ظرفیت مخارج، و تغییر سبک زندگی از جمله دلایل عمده‌ی محبوبیت جهانی صنعت تحویل کالا هستند.

 

۵. فروش در eBay

فروش در eBay

نیوزلند واقعا کشور بسیار مناسبی برای شروع کسب و کار eBay در خانه به شمار می‌رود. در این کشور می‌توانید به اینترنت پر سرعت دسترسی داشته باشید. به علاوه، این کسب و کار به شما امکان می‌دهد از داخل خانه‌تان فعالیت‌تان را شروع و اجرا کنید. با وجود این، باید دقت کنید تا محصولات درستی را برای فروش در eBay انتخاب کنید.

 

۶. نصب فنس و نرده

نصب فنس و نرده

اگر می‌خواهید در صنایع خدماتی کسب و کاری با بهای (هزینه) اندک پیدا کنید، می‌توانید نصب فنس و نرده را مد نظر قرار دهید. تمام اموال غیر منقول کوچک و بزرگ نیازمند نرده‌کشی و فنس هستند. به علاوه،‌ فنس‌ها معمولا همیشگی و بادوام نیستند. از این رو، همواره نیازمند تعمیر و ترمیم هستند. می‌توانید این کسب و کار را به عنوان یک فعالیت تمام وقت یا نیمه وقت انتخاب کنید.

 

۷. خدمات مالی

خدمات مالی

شاید بتوان گفت، خدمات مالی بزرگ‌ترین بخش صنعت در زیر سقف آسمان است. خدمات مالی از آن دسته صنایع به شمار می‌رود که در بیش‌تر موارد، نیازی به پیش‌ زمینه‌ی تحصیلی خاصی ندارد. در عوض، این حوزه‌ی کسب و کار نیازمند مهارت، دانش کافی، و مقداری تجربه‌ درباره‌ی این موضوع است. صنعت خدمات مالی بسیار پر منفعت نیز هست. بانکداری خرد، بانکداری تجاری، مدیریت ثروت، و بیمه از بخش‌های اصلی این صنعت به شمار می‌روند.

 

۸. پاکسازی گرافیتی (دیوارنگاری)

پاکسازی گرافیتی

پاکسازی گرافیتی‌ها نیز یکی دیگر از کسب و کار‌های کم هزینه‌ای است که می‌توانید حتی از دیوارهای بیرونی خانه‌‌ی خودتان، آن را شروع کنید. پاکسازی گرافیتی، در بیش‌تر مکان‌ها، یکی از وظایف دولت به شمار می‌رود؛ زیرا به طور کلی، پاکسازی محیط زیست وظیفه‌ی نهادهای دولتی است. از این رو، ابتدا باید با نمایندگی‌های دولتی محلی‌تان قرارداد امضا کنید. به علاوه، صنعت خدمات پاکسازی تجاری یکی از صنایع خدماتی در حال رشد در کشور نیوزلند به شمار می‌رود.

 

۹. طراحی گرافیک

اگر طراح گرافیک هستید، در نیوزلند می‌توانید برای خودتان کسب و کاری ترتیب دهید. به طور کلی، این تجارت طیف گسترده‌ای از فرصت‌ها را پیش روی طراحان قرار می‌دهد. به علاوه، این کسب و کار نیز از آن جمله فعالیت‌هایی است که می‌توانید آن را در خانه‌ی خودتان آغاز کنید. بهاگان (جمع بها، جایگزین صحیح هزینه .م) استارت‌آپ این کسب و کار بسیار اندک است و بخش قابل توجهی از شاغلین در این حوزه کارمند مستقل و طراح آزاد هستند.

 

۱۰. تعمیرکاری

تعمیرکاری به کسب و کاری گفته می‌شود که در آن، خدماتی، شامل انجام کارهای کوچک یا برخی وظایف تعریف شده،‌ به مشتریانی که فاقد مهارت‌های لازم یا زمان کافی برای انجام آن کارها هستند، ارائه می‌شود. حوزه‌ی کاری کسب و کار خدمات تعمیرکاری بسیار گسترده است. عموما، تعمیرکاری ممکن است شامل تعمیرات و نگهداری، بازسازی، لوله‌کشی، تغییرات دکوراسیون، برق‌کاری و غیره شود.

 

۱۱. باغبانی و زیباسازی فضای سبز

باغبانی یا مراقبت از فضای سبز ساختمان‌ها یکی از فرصت‌های کسب و کاری بسیار پر منفعت در کشور نیوزلند به شمار می‌رود. به علاوه، می‌توانید این کسب و کار را در خانه‌تان مدیریت کنید. با وجود این، برای انجام این کار باید برخی مهارت‌های پایه، دانش، و تجربه‌ی عملی داشته باشید. هم‌چنین،‌ باید برای تهیه‌ی برخی تجهیزات و ابزار لازم، مقداری سرمایه‌گذاری کنید.

 

۱۲. عکاسی

عکاسی

اگر در زمینه‌ی عکاسی دانش و تجربه‌ی کافی دارید، می‌توانید در کشور نیوزلند کسب و کار خوبی راه بیندازید. یک عکاس،‌ در واقع، فردی حرفه‌ای است که از هنر عکسبرداری با دوربین برخوردار است. عکاس‌ها معمولا به صورت آزاد کار می‌کنند، یا جهت انجام برخی کارهای خاص توسط فرد یا شرکتی استخدام می‌شوند.

 

۱۳. مشاور املاک و مستغلات

کسب و کار مربوط به املاک و مستغلات از آن دسته بخش‌هایی است که در کشور نیوزلند به شدت در حال رشد هستند. از این رو، می‌توانید در بخش مشاوره‌ی املاک و مدیریت اموال، به کسب و کار مشغول شوید. در واقع،‌ صنعت مدیریت املاک و مستغلات به طور گسترده‌ای حوزه‌های مختلفی را از جمله اجاره، خرید مسکن، بازار سرمایه، فضای اداری، و فضای تجاری و صنعتی شامل می‌شود. اطمینان از بازده‌ی کسب و کار مربوط به املاک و مستغلات آن‌قدر زیاد است که این صنعت با تغییراتی بنیادین رو به رو است که باعث شکوفایی بیش‌تری در آینده خواهند شد.

 

۱۴. بازیافت

بازیافت

بازیافت نیز از آن جمله کسب و کار‌هایی است که می‌توانید برای کسب درآمد در نیوزلند روی آن حساب کنید. به علاوه، بخش بازیافت طیف گسترده‌ای از فرصت‌های کسب و کاری را پیش روی کارآفرینان می‌گذارد. در این خصوص باید گفت، برخی از بزرگ‌ترین ظرفیت‌های بالقوه‌ی این حوزه شامل بازیافت کاغذ، بازیافت مواد زائد الکترونیکی، بازیافت مواد پلاستیکی و غیره می‌شوند.

 

۱۵. انرژی خورشیدی

نور خورشید یکی از منابع مهم انرژی تجدید پذیر به شمار می‌رود. نیروی خورشیدی حاصلِ تبدیل انرژی نور خورشید به برق است که ممکن است مستقیما با استفاده از فتوولتاییک‌ها (PV) ایجاد شود یا به صورت غیر مستقیم از طریق سامانه‌های متمرکزکننده‌ی نیروی خورشیدی به دست بیاید. هر کس می‌تواند از قطعات سلول خورشیدی برای ایجاد نیروی برق از نور خورشید استفاده کند. به علاوه، کسب و کار‌های تولیدی و خدماتی متعددی در صنعت نیروی خورشیدی وجود دارند که می‌توانید برای کسب درآمد مد نظر قرارشان دهید.

 

۱۶. گردشگری (توریسم)

گردشگری (توریسم)، با سهم ۱۲.۹ میلیارد دلاری (یا ۵.۶ درصدی) در تولید ناخالص داخلی کل و پشتیبانی از ۷.۵ درصد نیروی کل کار، نقش قابل توجهی در اقتصاد کشور نیوزلند ایفا می‌کند. از این رو، این صنعت به شدت در حال رشد است. و سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری و پذیرایی از گردشگران واقعا ارزشمند خواهد بود. هم‌چنین، می‌توانید در بخش گردشگری و پذیرایی از گردشگران، طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه دهید.

 

۱۷. فروش کتاب‌های دست دوم

فروش کتاب‌های دست دوم راه نوآورانه‌ای است که می‌توانید از داخل خانه به پول خوبی برسید. از طریق فروش کتاب‌های درسی و کتاب‌های دست دوم سود خوبی به دست بیاورید. کسب و کار خرید و فروش کتاب بسیار پر رونق است، به خصوص کتاب‌های درسی دست دوم. اساسا، شرکت‌های خاصی وجود دارند که فضای آنلاینی را به خریداران و فروشندگان کتاب‌های دست دوم ارائه می‌دهند.

 

۱۸. دستگاه فروش خودکار

به طور کلی، دستگاه‌های فروش خودکار در صنعت خرده‌فروشی نیوزلند بسیار محبوب هستند. در واقع، دستگاه فروش خودکار شکل پیشرفته‌ی کسب و کارهای خرده‌فروشی است. شما به دو طریق می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های فروش خودکار به کسب و کار بپردازید. اول این‌که، ‌فرانشیز (حق امتیاز) یک شرکت معتبر و مشهور را بخرید؛ ثانیا می‌توانید دستگاهی برای خودتان خریداری کنید و محصول دل‌خواه‌تان را بفروشید.

 

۱۹. کاغذ دیواری

حقیقتا، کاغذ دیواری جایگزین بسیار خوبی برای نقاشی داخلی به شمار می‌رود. از این رو،‌ جای پا کاغذ دیواری در صنعت طراحی داخلی بسیار مطمئن و قدرتمند است. کاغذ دیواری، به یک اندازه، برای مصارف خانگی و کاربردهای تجاری محبوب است. در مرحله‌ی راه‌اندازی کسب و کار کاغذ دیواری، می‌توانید زوایا و جوانب خاص بازار را در نظر بگیرید.

 

۲۰. کسب و کار‌های مرتبط با عروسی

نیوزلند مقصد ایده‌آلی برای عروس و دامادها است. آدم‌های بسیاری، ممکن است به دنبال برگزاری مراسم عروسی سنتی در کلیسا باشند، یا به دنبال برگزاری مراسمی بر روی شن‌های طلایی سواحل بکر نیوزلند. از این رو،‌ می‌توانید با سرمایه‌گذاری اندک، کسب و کاری مرتبط با عروسی در نیوزلند راه‌اندازی کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website