0
  • No products in the cart.
 

معرفی ۷ تا از رایج‌ترین اشتباهات کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی

معرفی ۷ تا از رایج‌ترین اشتباهات کسب و کار اینترنتی

موفقیت در کسب و کار اینترنتی با یک اشتباه به راحتی تحت الشعاع قرار می گیرد. افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند باید از قبل نسبت به اهمیت و تاثیر شبکه‌های اجتماعی آگاه باشند. بنابراین عوامل خارج از تجارت الکترونیک زیادی وجود دارد که باعث اشتباه و شکست می‌شود.

با این نوشتار که توسط تیم تدسا فراهم گردیده، با ما همراه باشید تا با برخی اشتباهات رایجی که در برخورد با شبکه‌های اجتماعی در وب مارکتینگ رخ می‌دهد آشنا شوید.

 

۱) تمرکز بر کمیت دنبال‌کنندگان شما نه کیفیت آن‌ها

بسیار خوب و فوق‌العاده است اگر ما صدها دنبال‌کننده در شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشیم، اما اگر دنبال‌کننده‌های شما به حرفه‌ی شما علاقه نداشته باشند آن‌ها خیلی به کار نمی‌آیند.

۶۰ درصد مردم محصولات را در فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارند بنابراین شما نیاز به یافتن افراد علاقه مند به کار خود دارید.

 

۲) به صورت مرتب پست‌های مشغول‌کننده نگذارید

بروزرسانی‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد. برورسانی‌ها یا همان آپ‌دیت‌ها می‌توانند مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند. بیش از ۱۷۶ میلیون نفر در دنیا محصولات خود را به صورت آنلاین در سال خریداری می‌کنند. بنابراین نیاز دارند که به آن‌ها توجه شود.

 

۳) دنبال کننده‌های خود را به مشتریانتان تبدیل نکنید

مکالمه‌ها و گفتگوها برای کاربران بسیار حائز اهمیت است. داشتن هزاران کاربری که پست‌های شما را به اشتراک بگذارند بسیار عالی است، اما اگر شما به آن‌ها بصورت مستقیم به عنوان مشتری نگاه نکنید و سعی در فروش کالای خود کنید تا زمانی که آن‌ها خود تمایل به خرید داشته باشند اشتباه است.

زیرا تنها ۱۲ درصد افراد در شبکه‌های اجتماعی از تبلیغات اقدام به خرید خواهند کرد. شما باید مطمعن شوید تبلیغ‌تان چشم‌گیر است.

 

۴) بر روی کانال‌های فراوانی در شبکه‌های اجتماعی تمرکز نکنید

مگر اینکه شما فردی را بصورت ویژه برای انجام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی استخدام کنید، به دلیل گستردگی شبکه‌های اجتماعی موجود انرژی بسیاری را باید صرف فعالیت در کانال اجتماعی کنید، فیس بوک به تنهایی ۱٫۲۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد که این جایی است که شما باید تمرکز کنید.

 

۵) شخصیت برند داشته باشید

اگر مردم فکر کنند که پست‌های شما خیلی عمومی و کسل کننده است، کمتر به دریافت آن‌ها یا خرید علاقه نشان خواهند داد. شما باید مطمعن باشید که پست‌هایی که قرار می‌دهید بروز باشد.
برای این اطمینان شما می‌توانید این کارها را به یک مدیر شبکه‌های اجتماعی اختصاص دهید که تقریباً ۲۲ درصد  کمپانی‌ها از این مدیران استفاده می‌کنند.

 

۶) هرز نگویید

یکی از چیزهایی که باید رعایت کنید جلوگیری از اسپم‌ها یا حرف­های گزاف است، اگر دنبال‌کننده‌های شما احساس کنند که شما دارید گزافه‌گویی می‌کنید و پست‌های بی‌هدف می‌گذارید، به سادگی از دنبال کردن شما پشیمان خواهند شد. امروزه بطور متوسط ۱۴٫۵ میلیارد پیام به صورت اسپم منتشر می‌شود.

 

۷) نداشتن استراتژی

به صورت کورکورانه و بی‌هدف فعالیت کردن در شبکه‌های اجتماعی ایده‌ی خوبی نیست. شما به یک استراتژی قوی و دقیق برای فعالیت در این شبکه‌ها نیاز دارید.

۵۳ درصد فعالان تجارت الکترونیک از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش مشتریان خود استفاده می‌کنند که ۹۰ درصد آن‌ها دارای استراتژی‌های خاص خود هستند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website