0
  • No products in the cart.
 

نحوه خشک کردن تکه های پرتقال

نحوه خشک کردن تکه های پرتقالنحوه خشک کردن تکه های پرتقال

نحوه خشک کردن تکه های پرتقال

در طول فصل تعطیلات، تکه های پرتقال خشک شده دکوراسیون کلاسیکی برای درختان و تاج گل ها ایجاد می کنند. آنها همچنین خوشمزه هستند! پس از برش یک پرتقال در اندازه های یک سانتی متری (0.39 اینچی)، با استفاده از فر، مایکروویو، دستگاه رطوبت گیر غذا یا حتی نور طبیعی خورشید خشک کنید. وقتی احساس کردید که تکه های آن خشک به نظر می رسند، آماده هستند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

روش اول ) برش و آماده سازی تکه های پرتقال تازه

  1. پرتقال ها را از پهنا به اندازه 1 سانتی متر (0.39 اینچ) برش دهید. قسمت مرکز “قطب شمال” پرتقال را در نظر بگیرد، آن را بچرخانید تا بر روی کناره قرار گیرد. دقت کرده و از چاقوی آشپزخانه تیزی برای برش آنها استفاده کنید. اولین برش و آخرین (قطب های شمال و جنوب) را دور بیندازید.
  • برای نتیجه گیری بهتر، از پرتقال های رسیده (اما نه بیش از حد رسیده) و بدون لکه یا کوفتگی استفاده کنید.
  1. با دستمال کاغذی رطوبت سطحی پرتقال را بگیرید. تمام پرتقال های برش داده شده را بر روی یک سینی یا بشقاب بچینید، سپس با یک دستمال کاغذی آنها را سریع و آرام لمس کنید و رطوبت سطحی آنها را جذب کنید. تکه های پرتقال را برگردانید و این کار را با دستمال کاغذی دیگری تکرار کنید.
  • این مرحله کاملاً ضروری نیست، اما به خشک شدن سریع تر برش ها کمک می کند.
  • از حوله های کاغذی ساده استفاده کنید. حوله های کاغذی تزئینی گاهی می توانند لکه های رنگی روی برش باقی بگذارند.
  1. تکه های برش خورده پرتقال را با میخک تزئین کنید. از نوک چاقو برای ایجاد سوراخی کوچک تنها بر روی پوسته ی حلقه های هر تکه از پرتقال های تازه استفاده کنید. بنابراین می توانید بعد از خشک شدن برش ها، نخی را از میان هر دهانه رد کنید و تکه ها را به صورت حلقه دربیاورید. یک میخک ستاره ای شکل را از کناره برش ها به سمت مرکز فرو کنید. سپس در صورت تمایل، حلقه ای از میخک های فرو رفته در کناره برش ها ایجاد کنید.
  • پس از خشک شدن برش ها، یک نخ یا رشته رنگی را به سادگی از سوراخ هر برش رد کنید تا بتوانید آن را آویزان کنید.
  • برش های پرتقال خشک و تزئین شده با میخک، به عنوان درخت کریسمس و تاج گل در انگلستان استفاده می شوند. در صورت تمایل می توانید از میخک ها صرفنظر کنید.
  1. چاشنی هایی را بر روی برش ها بپاشید تا طعمی شیرینی بدست بیاورند. برش های تازه پرتقال را بر روی یک سینی یا بشقاب بچینید سپس بر روی آنها شکر سفید، شکر قهوه ای یا شکر نارگیل بپاشید. همراه با آنها پودر دارچین یا زنجبیل نیز استفاده کنید. یا ترکیبات ادویه ای دیگری را امتحان کنید تا به طعم موردعلاقه خود دست یابید!
  • پس از خشک شدن برش ها، از برش های چاشنی دار یک میان وعده یا دسر مخصوص درست کنید.
  • اگر می خواهید از یک برش پرتقال خشک شده به عنوان خوراکی نوشیدنی استفاده کنید، از وسط تا پوسته اطراف تکه تازه ای از آن یک خط ایجاد کنید. هنگامی که برش خشک می شود، شکل هلالی مانند کوچکی به خود می گیرد.
  • از پرتقال های بدون هسته برای میان وعده استفاده کنید یا قبل از خشک کردن آنها، دانه ها را از میان برش ها خارج کنید.

 

روش دوم) خشک کردن بر روی فر

نحوه خشک کردن تکه های پرتقال

  1. فر خود را تا جای ممکن بر روی دمای 65 درجه سانتیگراد (149 درجه فارنهایت) تنظیم کنید. اگر دستگاه فر شما اجازه چنین تنظیمات پایینی را نمی دهد، آن را به روی همان میزان کم تنظیم کنید. در دمای 65 درجه سانتیگراد (149 درجه فارنهایت)، خشک شدن برش های پرتقال معمولاً 5/3 یا 5/4 ساعت طول می کشد.
  • در دمای 95 درجه سانتیگراد (203 درجه فارنهایت)، این کار معمولاً 5/2 الی 5/5 ساعت طول می کشد.
  • در دمای 120 درجه سانتیگراد (248 درجه فارنهایت)، این کار دو تا سه ساعت طول می کشد.
  • حتی اگر خشک سازی زمان طولانی تری طول بکشد، می توانید کمترین درجه حرارت ممکن را تعیین کنید. با این کار به احتمال زیاد درصد سوزانده شدن برش ها به جای خشک کردن آنها کاهش می یابد.
  1. برش های پرتقال را بر روی یک توری فر یا توری سیمی دیگری بچینید. سینی فر که قبلاً گرم شده را  بیرون بیاورید یا از یک توری سیمی ایمن مخصوص فر استفاده کنید. برش ها را را روی توری فر به گونه ای بچینید که از تمام جهات حداقل 5 سانتی متر (2.0 اینچ) فاصله داشته باشند.
  • قرار دادن برش ها بر روی توری سیمی باعث عبور جریان هوا و کاهش زمان خشک شدن آنها می شود. استفاده از یک سینی پخت، زمان خشک شدن آنها را تا دو برابر افزایش می دهد.
  • اگر تصمیم دارید از یک سینی پخت استفاده کنید، در کف آن یک کاغذ روغنی قرار دهید تا برش ها به آن نچسبند.

نحوه خشک کردن تکه های پرتقال

  1. سینی را درون فر قرار دهید و برش ها را هر 30-45 دقیقه یکبار برگردانید. برگرداندن مکرر برش ها، آنها را از چسبیدن حفظ می کند. همچنین این کار احتمال سوختن آنها را کاهش می دهد، به خصوص اگر فر در دمای نسبتاً بالاتری قرار داشته باشد. وقتی زمان چرخاندن برش ها فرا رسید، توری فر را به سادگی از فر بیرون بیاورید و برای چرخاندن آنها از انبر استفاده کنید.

نحوه خشک کردن تکه های پرتقال

  1. اجازه دهید برش ها بر روی توری فر باقی بمانند و خشک شوند. به محض اینکه برش ها کاملاً خشک شدند یا هنگام برداشتن آنها با انبر احساس کردید خشک شده اند، آنها را از فر بیرون بیاوید. اجازه دهید برش ها بر روی توری خنک شوند، سپس با استفاده از انگشتان خود مطمئن شوید که به طور کامل خشک شده باشند.
  • 30 دقیقه طول می کشد تا برش های پرتقال در دمای اتاق خنک شوند.

 

روش سوم) استفاده از مایکروویو خود

  1. 2 لایه دستمال کاغذی صخیم دور تکه های برش داده شده خود بپیچانید. 5 الی 6 دستمال کاغذی سفید را کف سینی یا صفحه ایمن مایکروویو قرار دهید. 4 الی 5 برش از پرتقال را روی دستمال های کاغذی قرار دهید، مطمئن گردید که هر کدام از آنها 5 سانتی متر (2.0 اینچ) از کناره ها فاصله داشته باشند. برش ها را با 5 الی 6 برگه از دستمال های کاغذی سفید بپوشانید.
  • از دستمال کاغذی تزئینی استفاده نکنید زیرا آنها رنگ هایی بر روی برش ها باقی می گذارند.
  • اگر بیشتر از 4 الی 5 برش دارید می توانید آنها را به صورت دسته ای خشک کنید.
  1. برش های پوشانده شده را با قدرت 50% به مدت 8 دقیقه در مایکروویو قرار دهید. آنها را با تمام توان گرم نکنید زیرا در عوض برش های خشک شده، برش هایی سوخته خواهید داشت. درصورت نیاز از دستورالعمل مایکروویو خود استفاده کنید.
  • اگر توان مصرفی مایکروویو شما 1000 وات یا کمتر است، از انرژی 50% استفاده کنید. اگر توان مصرفی آن از بالاتر از 1000 وات است، آن را بر روی توان 40% یا حتی 30% تنظیم کنید.
  • توان مصرفی هر مایکروویو متفاوت است، بنابراین برای یافتن سطح قدرت ایده آل و زمان گرمایشی مناسب برای برش های پرتقال خود، سعی کنید آزمون و خطاهایی انجام دهید.
  1. دستمال های کاغذی را تعوض کنید و روند خشک کردن را تکرار کنید. پس از 8 دقیه، تکه های پرتقال را برداشته و آنها را بچرخانید و 5 الی 6 لایه دستمال کاغذی تازه دور آنها بپیچانید. آنها را با تنظیمات قدرت 50% یا کمتر (بسته به مدل مایکروویو خود) به داخل دستگاه برگردانید.
  1. هنگامی که برش ها تقریباً خشک شدند، ماکروویو را متوقف کنید. پس از 2 ، 3 یا حتی 4 دور از مایکروویوسازی، برش های پرتقال تقریباً به طور کامل خشک می شوند. آنها وقتی کاملاً خشک می شوند که در حال سوختن باشند، بنابراین آنها را در این لحظه بیرون بکشید. برش ها را روی توری سیمی قرار دهید و 30 الی 60 دقیقه برای اتمام خشک شدن آنها اختصاص دهید.
  • اگر یک روز مرطوب دارید، شاید بخواهید خشک سازی برش های پرتقال خود را در فر انجام دهید. دمای آن را تا حد ممکن پایین پیاورید ـ در حالت ایده 65 درجه سانتی گراد (149 درجه فارنهایت) ـ و برش ها را حدود 30 دقیقه بر روی توری سیمی حرارت دهید.

 

روش چهارم) استفاده از دستگاه خشک کن میوه یا نورطبیعی خورشید

  1. جهت خشک سازی ساده تر، دستورالعمل های دستگاه خشک کن را دنبال کنید. برش های پرتقال را بر روی توری دستگاه قرار دهید. راهنمای فاصله گذاری میان میوه های مدل دستگاه خود را دنبال کنید. بر اساس دستورالعمل میوه خود، زمان خشک سازی آن را تنظیم کنید ـ معمولاً حدود 6 ساعت برای خشک سازی تکه های پرتقالی به اندازه 1 سانتی متر (0.39 اینچ) زمان صرف می شود.
  • استفاده از دستگاه خشک کننده غذا زمان بیشتری نسبت به اکثر روش های خشک سازی می گیرند، اما تنها گزینه “تنظیم سازی و فراموش آن” است.

نحوه خشک کردن تکه های پرتقال

  1. برش های پرتقال را روی سطح تمیزی در جلو پنجره قرار دهید. اگر می خواهید برش های پرتقال خود را با نور خورشید خشک کنید، آنها را بر روی صفحه ای مشبک در زیر پنجره قرار دهید. (صفحه را با آب و صابون به خوبی بشویید، سپس قبل از استفاده از آن، اجازه دهید کاملاً خشک شود). بین هر برش حدود 5 سانتی متر (0.2 اینچ) فاصله در نظر بگیرید.
  • اگر قصد دارید میوه ها را مرتباً از این طریق خشک کنید، یک صفحه مشبک برای این منظور خریداری کنید.
  • اگر در منطقه ای با آب و هوای گرم و خشک زندگی می کنید، خشک کردن در فضای باز بهترین کار است. انتظار نداشته باشید که در یک روز مرطوب و ابری نتیجه بگیرید.

نحوه خشک کردن تکه های پرتقالنحوه خشک کردن تکه های پرتقال

  1. صفحه مشبک را در جایی که آفتاب به طور کامل به آن می تابد، قرار دهید. برای مثال گوشه های صفحه مشبک را روی بلوک های بتونی تنظیم کنید یا از وسیله دیگری استفاده کنید تا صفحه حداقل 50 سانتی متر (20 اینچ) از زمین بالا برود. محلی را انتخاب کنید که نور آفتاب حداقل 6 ساعت یا در حالت ایده آل 8 ساعت یا بیشتر به طور کامل به آن بتابد.
  • هر چه صفحه مشبک را بالاتر ببرید، جریان هوای بیشتری از زیر برش ها عبور می کند. این کار روند خشک شدن را به میزان قابل توجهی تسریع می بخشد.
  • همچنین بالا بردن صفحه مشبک، برش های پرتقال را از گزند حیوانات گرسنه در امان نگه می دارد.

نحوه خشک کردن تکه های پرتقالنحوه خشک کردن تکه های پرتقال

  1. برش ها را هر 30 الی 45 دقیقه یکبار مرتب کنید تا خشک نشوند. چرخش مکرر کلید خشک کردن در زیر نور خورشید است. از انبر یا انگشتان دست برای چرخاندن برش ها استفاده کنید. هنگامی که احساس کردید کاملاً خشک شده اند، کار تمام است.
  • بر اساس شرایط محیطی شما، زمان خشک سازی کاملاً متفاوت است. برش های پرتقال ممکن است در کمتر از 2 ساعت یا حداکثر 8 الی 10 ساعت خشک شوند.
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website