0
  • No products in the cart.
 

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

عکس های نزدیک نما از چشم یکی از خیره کننده ترین تصاویر موجود است. الگوهایی با جزئیات ظریف از عنبیه مانند منظره ای آسمانی و ملکوتی به نظر می رسند.  با چشم اندازی مناسب، لنز و نورپردازی می توانید تصویر نزدیک نمایی از چشم بگیرید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

روش اول) قاب بندی عکسبرداری

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

در لنز یا دیگر نقاط ثابت سوژه ای برای نگاه کردن داشته باشید. داشتن سوژه ای برای نگاه کردن مستقیم در لنزهای دوربین، به شما در گرفتن عکسی با جزئیات از عنبیه و مردمک کمک خواهد کرد. اگر می خواهید چشم خود را از منظر دیگری به تصویر بکشید، به یک سوژه در نقطه ثابتی نگاه کنید تا به بهترین زاویه در عکسبرداری دست پیدا کنید.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

چشم را از نزدیک بررسی کنید و تصمیم بگیرید به عکسبرداری از کدام قسمت آن بیشتر علاقه دارید. آیا علاقمند در به تصویر کشیدن رنگ ها و الگوهای عنبیه یا بازتاب نور روی مردمک هستید؟ آیا می خواهید بر روی چین و چروک اطراف چشم تمرکز کنید یا انحنای مژه ها؟ پاسخ شما به این سوال، اصلی ترین نکته ای است که هنگام گرفتن عکس خود، بر روی آن متمرکز می شوید.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

با یک منبع نور مداوم، نور واحدی تولید کنید. یک نور واحد، نقطه سفید رنگ کوچکی است که برخی اوقات آن را در عکس های نزدیک نما از چشم می بینید. می توانید یک نور واحد را با تنظیم یک منبع نور ثابت و مداوم ایجاد کنید. می توانید از یک سافت باکس، چتر، نور حلقه ای، نور طبیعی برای ایجاد جلوه استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که دوربین شما سایه ای از عکس شما بر روی زمین نمی اندازد.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

تا آنجا که می توانید به چشم نزدیک شوید. بسیاری از عکس های نزدیک نما از چشم، به دلیل ساده ای که عکاس به اندازه کافی به چشم نزدیک نمی شود، مشخص نیستند. لنز دوربین خود را تا آنجا که می توانید به سوژه نزدیک کنید، می توان این کار را بدون اینکه عکس شما تار شود، انجام دهید.

مراقب باشید نوری که برای عکس خود نیاز دارید را مسدود نکنید.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

برای بزرگنمایی چشم، از تنظیمات بزرگنمایی دوربین استفاده کنید. بزرگنمایی دوربین را تا میزانی که دوست دارید، تنظیم کنید. حیطه عکس خود را وسیع کنید تا جزئیات دیگری که می توانند زمینه هایی را ایجاد کنند، در نظر گرفته شوند، اما ممکن است از جزئیاتی که تمرکز بر روی آنها را مدنظر داشتید، دور شوید.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

دوربین خود را بر روی سه پایه یا سطح محکم دیگر تنظیم کنید. هنگام گرفتن عکسی از نمای نزدیک، کوچکترین لرزش دست شما می تواند عکس شما را تار کند. هنگام گرفتن عکس از یک سه پایه یا سطح دیگر جهت پشتیبانی از دوربین و جلوگیری از تار شدن عکس، استفاده کنید.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

آینه ای در پشت دوربین خود نصب کنید تا بتوانید از چشم خود عکس بگیرید. اگر می خواهید یک عکس ماکرو از چشم خود بگیرید، دوربینی با صفحه نمایش گردان بهترین گزینه است زیرا به شما این امکان را می دهد تا به راحتی ببینید که آیا عکس شما در هدف و کانون توجه قرار دارد یا خیر. اگر دوربین شما یک صفحه نمایش گردان ندارد، با قرار دادن آینه کوچکی در پشت دوربین خود، نمایی از صفحه نمایش به شما داده خواهد شد.

اگر با تلفن همراه نیز قصد گرفتن عکس از چشم خود را دارید، می توانید از یک آینه استفاده کنید. آن به این دلیل است که گرفتن عکس از چشم خود بر اساس تنظیمات عکس سلفی، بر روی روشنایی عکس شما تاثیر خواهد گذاشت.

روش دوم) انتخاب لنز و متعلقات آن

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

یک لنز ماکرو را بر روی دوربین خود قرار دهید. لنز ماکرو به شما اجازه خواهد داد تا بهترین کنترل را بر روی جزئیات چشم خود داشته باشید. لنزهای ماکرو از نظر فاصله کانونی 50 تا 200 میلی متر متفاوت هستند. هنوز هم می توانید با یک لنز معمولی، عکس نزدیک نما از چشم بگیرید اما ممکن است نتوانید برای پرکردن کل قاب دوربین یا کنترل تمام جزئیاتی که می خواهید، چشم را داشته باشید.

اگر لنز ماکرو ندارید و نمی خواهید پول خود را صرف خرید آن کنید، سعی کنید از یک فیلتر نزدیک نما به عنوان یک گزینه جایگزین استفاده کنید.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

هنگام استفاده از تلفن همراه، از حالت ماکرو یا قطعه جانبی لنز ماکرو استفاده کنید. بسیاری از تلفن های همراه حالت ماکرو دارند که این حالت به شما امکان می دهد به جای استفاده از تنظیمات استاندارد دوبین خود، عکس دقیق تری از چشم بگیرید. قطعه جانبی لنز ماکرو در موبایل شما، حتی عکس هایی با جزئیات بیشتر تولید خواهد کرد.

در اکثر خرده فروشی ها و فروشگاه های لوازم الکترونیکی می توانید قطعه جانبی لنزهای ماکرو را برای گوشی خود پیدا کنید.

اگر قصد خرید یک قطعه جانبی لنز ماکرو را دارید، حتما یکی از مدل های مناسب تلفن خود را انتخاب کنید.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

در نظر داشته باشید که اضافه کردن یک نوار رابط، فوکوس لنز را نزدیک تر می سازد. نوارهای رابط بین بخش عقبی لنز و بدنه دوربین قرار می گیرند. با استفاده از یک نوار رابط، چشم در عکس بزرگتر می شود. این نوار به شما اجازه می دهد تا جزئیات دقیق تری را تحت کنترل داشته باشید.

روش سوم) تنظیم کردن بخش تنظیمات دوربین خود

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

دیافراگم دوربین خود را برای زمینه ای با عمق کم، کوچکتر کنید. برای یک عکس نزدیک نما، بهترین عمق زمینه گزینه shallow است. دیافراگم دوربین خود را بر روی عددی بین f/5.6 و f/11 تنظیم کنید.

میزان دیافراگمی که انتخاب می کنید بستگی به جزئیاتی از چشم دارد که قصد دارید آنها را در عکس برجسته کنید. با دیافراگم بازی کنید تا نحوه تغییرات تنظیمات دیافراگم بر روی عکس های خود را ببینید.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

از یک شاتر سریع برای از بین بردن تاری استفاده کنید. چشم به طور مداوم در حال حرکت است که این امر باعث تار شدن عکس شما می گردد. برای داشتن تصویری واضح تر، سرعت شاتر خود را بر روی 100/1 در یک ثانیه یا سریع تر تنظیم کنید.

استفاده از سه پایه نیز این امکان را می دهد تا سرعت شاتر بالاتری را تنظیم کنید.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

برای جلوگیری از ایجاد برفک های دیجیتالی در عکس، مقدار ISO دوربین خود را پایین بیاورید. افزایش میزان ISO به شما اجازه می دهد تا عکس های خود را در شرایط نور کم بگیرید، اما باعث برفک دارشدن عکس های شما می شود. اگر عکس خود را در محیطی با نور روشن می گیرد، مقدار ISO را تا حد ممکن پایین نگه دارید.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

لنز دوربین خود را به صورت دستی متمرکز کنید. فوکوس خودکار ممکن است روی جزئیاتی که می خواهید تمرکز نکند، بنابراین بهتر است قابلیت آن را خاموش کنید و بر روی عکس خود تمرکز کنید. برای فوکوس دستی لنزهای خود، حلقه فوکوس دوربین خود را بپرخانید تا همه چیز از حالت فوکوس خارج شود. سپس زمانی که می خواهید جزئیاتی را در عکس خود برجسته کنید، آن را به سمت دیگر بچرخانید.

 

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

فلاش دوربین خود را خاموش کنید. از کاربرد فلاش دوربین یا تاباندن سایر نورهای روشن در چشم های سوژه خود خودداری کنید. نور روشن می تواند به چشم شما آسیب وارد کند، می تواند باعث خیره شدن سوژه شما و ایجاد تداخل در عکس شما گردد.

نحوه عکاسی از چشـم از نمای نزدیک

عکس های زیادی بگیرید تا عکسی عالی گرفته شود. غیر ممکن است بدانید چه ترکیبی از بخش های viewpoint، composition focus و depth of field می تواند بهترین تصویر را ایجاد کند. بنابراین تا آنجا که می توانید ترکیبات زیادی را امتحان کنید. هنگام گرفتن عکس نمای نزدیک، تغییرات کوچکی که ایجاد می کنید می تواند عکس های بسیار متقاوتی را به شما بدهد.

مترجم : فاطمه باباشاهی

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website