0
  • No products in the cart.
 

نحوه ی غیرفعال کردن سرویس های بی فایده ای که موجب کندشدن سرعت رایانه می شوند

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > ویکی راهکار مصور  > کامپیوتر و الکترونیک  > نحوه ی غیرفعال کردن سرویس های بی فایده ای که موجب کندشدن سرعت رایانه می شوند

نحوه ی غیرفعال کردن سرویس های بی فایده ای که موجب کندشدن سرعت رایانه می شوند

آیا می دانید سرویس های بی فایده زیادی وجود دارد که باعث کند شدن سرعت رایانه می شوند؟ آنها نه تنها از منبع حافظه استفاده می کنند بلکه توسط نرم افزارهای جاسوسی نیز قابل استفاده هستند. از نظر فنی، سرویس به عنوان فرایندی برای اجرای فرایندهای مختلف شناخته می شود که نیازی به مداخله کاربر ندارد. چرا باید این نوع مولفه را ایجاد کنیم؟ سرویس ها کمک می کنند تا برنامه های اصلی بدون نقص بر روی سیستم ویندوز راه اندزی شوند و به افکت های ویژه ای ایجاد نمایند. بدیهی است که همه خدمات ضروری نیستند.  سرویس های ناخواسته، نه تنها فضای حافظه را اشغال می کنند بلکه می توانند توسط نرم افزارهای جاسوسی نیز مورد استفاده قرار گیرند. بهینه سازی سرویس ها می تواند مصرف CPU را کاهش داده و از کاهش سرعت و خرابی رایانه جلوگیری نماید. قصد داریم در مورد روش های رایگان افزایش سرعت رایانه با شما صحبت کنیم.

بخش اول ) مدیریت بخش Startup programs رایانه

  1. بر روی منوی Strat کلیک کرده و گزینه ی Run را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، ” کادر محاوره ای” نمایش داده خواهد شد. فرمان ورودی، Msconfig است.

  1. برای دسترسی به رابط کاربری System Configuration Utility بر روی دکمه Ok کلیک نمایید. بر روی را زبانه ی “Startup “در بالای پنجره کلیک کنید تا لیستی از برنامه های راه اندازی را مشاهده نمایید.

  1. تیک هر یک از مواردی که نمی خواهید هنگام بوت شدن سیستم، بارگذاری شوند را بردارید. بعد از بوت شدن مجدد رایانه این تغییرات اثر خواهند کرد. در ویندوز 8 از گزینه ی Task Manager استفاده کنید.

بخش دوم) مدیریت سرویس های رایانه

  • هنگامی رایانه خود را خریدید، سریع عمل می کرد. چرا سرعت آن کاهش یافته است؟ مردم از سرویس های اضافی که هنگام نصب برخی نرم افزارها توسط شخص سوم نصب می شوند، آگاه نیستند. در نتیجه ممکن است مصرف CPU به سطح بالایی برسد و حافظه از بین برود. پس از آن سرعت رایانه تان کاهش یافته و خراب می گردد. هیچ چیز ناامید کننده تر از دردسرهای یک رایانه ی کندسرعت نیست.

  1. بلافاصله پس از نصب یک نرم افزار جدید، سرویس های آن را بررسی کنید.

  1. صفحه ی System Configuration Utility (همانطور که در بخش یک ذکر شد) را باز کنید.

  1. زبانه ی “Services” را انتخاب کنید و با برداشتن تیک تمام موارد، آنها را غیرفعال کنید. هر چند، ما همیشه بدون پیشنهاد، هنگام انجام این کار دچار اشتباه می شویم. ضرر غیرفعال کردن دستی سرویس ها بیشتر از منفعت آنهاست.

 

  1. از ابزار بهینه سازی سیستم به عنوان انتخاب مناسبی جهت غیرفعال کردن سرویس ها استفاده کنید. برنامه ی WinMate رایگان است و قطعاً می تواند سرعت رایانه تان را ارتقا بخشد.

 

بخش سوم) پاک کردن برنامه های روی دسک تاپ

 

  1. به پنل Control بروید.

 

  1. بر روی گزینه ی Programs and Features کلیک کنید.

 

  1. برنامه ای غیرضروری را پاک کنید.

 

مترجم: فاطمه باباشاهی

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website