0
  • No products in the cart.
 

نوعی جدید از افسردگی کشف شد

افسردگی

نوعی جدید از افسردگی کشف شد

به نقل از سرپوش – به گزارش خبرآنلاین، بر اساس مطالعه صورت گرفته توسط دانشمندان، برخی از افراد مبتلابه اختلال روانی سطوح پایین‌تری از گیرنده‌ها را دریافت می‌کنند. در ادامه به توضیح افسردگی جدید می پردازیم.

 

این گیرنده‌ها در انتشار هورمون‌های «احساس خوب» مانند سروتونین و دوپامین بسیار مهم هستند. داروهای ضدافسردگی روی این هورمون‌ها فعال می‌شوند و این مطالعه روی ۳۰ درصد از مردمی که داروهای مذکور روی آن‌ها جواب نمی‌دهد، تمرکز داشته است که می‌تواند منجر به تولید دارو برای آن‌ها شده و درنتیجه این افراد نیز مداوا شوند.

 

محققان دانشگاه هیروشیما موش‌های نرمال که به‌طور ژنتیک سطح بالایی از پروتئین RGS8 را منتشر می‌کنند، موردبررسی قراردادند.

 

RGS8 یک گیرنده هورمونی بوده که در پاسخ‌های عاطفی نقش اصلی را دارد.

 

جوندگان داخل ظرف آب داغ بدون خروج قرار داده‌شده و آن‌ها را مجبور کردند یا شنا کنند و یا تسلیم شوند. بی‌حرکتی به معنای افسردگی در این پروژه تعریف شد. سپس مغز موش‌ها زیر میکروسکوپ مورد آزمایش و تحلیل قرار گرفت.

 

موش‌ها نوع جدیدی از افسردگی را نشان دادند. نتایج نشان داد که موش با سطح بالای RGS8 بیشتر شنا کرده و کمتر افسردگی از خود نشان دادند. با دادن داروی ضدافسردگی سه حلقه‌ای به نام دسیپرامین سطح هورمون دوپامین و سروتونین افزایش یافت و آن‌ها زمان بیشتری برای شنا کردن پیدا کردند.

 

به گفته دکتر سایتو محقق این پروژه، دادن دارو به موش‌هایی که به‌طور مهندسی ژنتیک‌شان دست‌کاری نشده، هیچ فایده‌ای ندارد و این موش‌ها نوع جدیدی از افسردگی را از خود نشان دادند.

 

جوندگان با سطح بالای RGS8 دارای ساختاری به نام Cilia بوده که مستقیم روی سلول‌های مغز و مسئول احساسات آن‌ها اثر می‌گذارد.

 

تحقیقات دیگری درزمینهٔ افسردگی انجام‌شده است که قابل‌توجه است. دریکی از این تحقیقات نشان داده‌شده است که خوردن میوه و سبزی ۱۰ درصد از افسردگی‌ها را کاهش می‌دهد و خوردن غذا به سبک غربی از نوع فست فود در کنار شکر نیز افسردگی را بیشتر می‌کند.

 

گفته می‌شود ۷ درصد از جوانان آمریکایی و ۳ درصد از جوانان انگلیسی هرسال دچار افسردگی می‌شوند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website