0
  • No products in the cart.
 

نکات کلیدی سئو سایت برای طراحی وب سایت

نکات کلیدی سئو سایت برای طراحی وب سایت

در این مقاله از مجله توسعه دهندگان به معرفی بررسی نکات کلیدی سئو سایت برای طراحان وب سایت می پردازیم. انتخاب های طراحی می تواند بر روی یک وب سایت جستجوگر تاثیر بزرگی داشته باشد (مثبت یا منفی). به نوبه خود، طراحی می تواند عملکرد سایت را در طول عمر خود تحت تاثیر قرار دهد.

نکات کلیدی سئو سایت

اگر شما یک طراح وب حرفه ای هستید (یا اگر سایت خود را از ابتدا ایجاد می کنید)، مهم است که چند اصول اولیه SEO را بدانید – دانش کمی راه زیادی برای ساخت سایت هایی که به مخاطبان مورد نظرشان می رسد، می پردازد. درک این نکات کلیدی سئو سایت به شما کمک می کند تا سایت هایی را طراحی کنید که به خوبی کار می کنند، علاوه بر اینکه به دنبال عالی هستند.

نکات  کلیدی سئو سایت

۱- ساختار سایت

اولین نکات کلیدی سئو سایت بررسی ساختار سایت است.هر سایت باید با ساختار روشن و منطقی در ذهن طراحی شود. صفحه اصلی باید تصویر بزرگ سایت را مشخص کند – دلیل آن موجود – و جزئیات باید به زیر صفحات شکسته شود.به عنوان مثال، اگر شما یک وب سایت برای دستور العمل های پخت غذا را طراحی می کنید، صفحه اصلی می تواند صفحات دسته بندی جداگانه ای را برای شام، سوپ و دسرت ها منجر شود. هر یک از این زیر صفحات می تواند به زیر صفحات دستور العمل های فردی خود منجر شود.خوب است چند لایه از زیر صفحات را در سایت خود داشته باشید، اما خیلی زیاد نیست و ممکن است Google همه آنها را خالی کند. به طور کلی، سعی کنید عمق سایت خود را به سه یا چهار لایه حفظ کنید.در تصویر می توانید نمونه ای از لایه بندی یک سایت را مشاهده کنید.

نکات کلیدی سئو سایت

۲- ساختار URL

یکی دیگر از نکات کلیدی سئو سایت ساختار URL استURL ها بر روی یک سایت SEO تاثیر می گذارد، بنابراین مهم است که از ابتدا مناسب را انتخاب کنید. در اینجا چندین روش برای پیگیری URL ها وجود دارد:

  • کوتاه تر بهتر است، زیرا URL های کوتاه تر به یاد ماندنی تر از موارد دیگر هستند
  • یک URL باید محتوای صفحه را به همان اندازه که ممکن است توصیف کند. به جای اختصارات یا رشته های حروف و شماره، از انگلیسی ساده استفاده کنید
  • برای زیر صفحات، از کلمات برای فهم کلمات برای خوانایی استفاده کنید. به عنوان مثال، از https://example.com/build-a-birdhouse به جای https://example.com/buildabirdhouse استفاده کنید
  • هر وقت که به نظر طبیعی این کار را انجام دهید، کلمات کلیدی را در URL ها وارد کنید.

۳- ناوبری سایت

علاوه بر ساختار خوب، سایت شما باید برای بازدیدکنندگان (و Google) آسان باشد. منوی سایت باید به صورت برجسته در بالای صفحه یا در کنار نوار کناری قرار گیرد. هر صفحه ی سایت باید قابل جستجو باشد. اجتناب از ایجاد صفحات یتیم شده که از هیچ صفحاتی دیگر در سایت پیوند ندارند. اگر بازدیدکنندگان با دنبال کردن پیوندها بتوانند یک صفحه پیدا کنند، موتورهای جستجو نمی دانند که صفحه وجود دارد یا وجود دارد.

۴- طراحی Mobile-friendly

سن تلفن همراه در اینجا است و طراحی وب پاسخگو دیگر اختیاری نیست. برای یک سایت برای ارائه UX خوب و رتبه خوب، آن نیاز به تنظیم برای مشاهده راحت بر روی صفحه نمایش کوچک است. اگر قبلا نتوانسته اید، طراحی پاسخگو را به حالت پیش فرض طراحی خود ببرید. شما با استفاده از این ابزار ساده از گوگل به راحتی می توانید سایت های خود را با استفاده از تلفن همراه تست کنید.

۵- سرعت سایت

همراه با دوستیابی همراه، سرعت سایت یکی دیگر از UX توجه است که بر SEO تاثیر می گذارد. گوگل سایت های آهسته خود را در رتبه بندی خود جریمه می کند و اگر یک صفحه برای بارگیری چند ثانیه طول بکشد، بازدیدکنندگان احتمال کمتری دارند. ابزار آمار بینش صفحه Google می تواند به شما بگوید که سایت شما چه مقدار است و چه چیزی می توانید تنظیم کنید تا سریع تر انجام شود.

۶- عنوان ها، هدر ها و متا تگ

عنوان ها، هدر ها و متا تگ جنبه های مهم SEO در صفحه است. هر صفحه در سایت باید محتوای منحصر به فرد در برچسب <title> خود داشته باشد – به عبارت دیگر، عنوان مشابه را در کل سایت خود کپی نکنید. عنوان هر صفحه باید حداقل یک کلمه کلیدی که مربوط به محتوای صفحه است، باشد. به همین ترتیب، کلمات کلیدی در برچسب های هدر در هر صفحه، به ویژه برچسب <h1> را شامل می شود.

توصیف های متداول – blurbs که تحت لینک در SERPs ظاهر می شوند – کمی متفاوت هستند. آنها به طور مستقیم بر روی جستجوگرها تأثیری نمی گذارد، اما تاثیر آنها بر تعداد افراد بر روی سایت شما در SERPs تاثیر می گذارد. آنها اساسا فضای تبلیغاتی رایگان هستند، بنابراین برخی از آنها به آنها فکر می کنند و شامل کلمات کلیدی اصلی شما می شوند تا چشم کاربران را ببندند.

۷- بهینه سازی تصاویر

یکی دیگر از نکات کلیدی سئو سایت توجه به بهینه سازی تصاویر است.موتورهای جستجو نمی توانند “خواندن” و درک تصاویر (در عین حال)، اما شما می توانید به آنها بگویید که تصاویر خود چه هستند و چه آنها اشاره می کنند. در اینجا چند چیز را می توانید انجام دهید تا تصاویر خود را برای جستجوگرها بهینه سازی کنید:

تصاویر خود را با دقت نام ببرید. برای مثال، بهتر است تصویری مانند png را مانند img238.png بنویسیداز برچسب های alt با تصاویر خود استفاده کنید. این یک ایده خوب برای اهداف دسترسی است، اما همچنین به موتورهای جستجو می گوید که تصاویر خود را تصویر می کننداز تصاویر بزرگتری استفاده نکنید زیرا ممکن است زمان بارگذاری سایت شما را کند کند.

۸- استفاده از فلش

به طور کلی، جلوگیری از فلش مگر اینکه کاملا ضروری باشد. موتورهای جستجو نمی توانند محتوای فلش را ببینند و یا پردازش کنند، بنابراین برای اهداف جستجوگرفته ای وجود ندارد. به ویژه برای استفاده از فلش برای بخش های مهم سایت خود، مانند نوار ناوبری و متن اصلی در صفحات شما، مهم نیست.

۹- داده های ساختاری

هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا داده های ساخت یافته، مانند نشانه گذاری طرح، به سایت ها در موتورهای جستجو افزایش می دهد. با این حال، با ارائه اطلاعات ارزشمندی به جستجوگرهای انسان می تواند به ترافیک با کیفیت بالا تر کمک کند. با گذشت زمان، این افزایش ترافیک می تواند رتبه بندی شما را بهبود بخشد.

۱۰- رابط سایت

SEO خوب فقط در مورد جزئیات فنی نیست این نیز در مورد کمک به مردم و ارائه UX بزرگ است.هنگام کار بر روی یک سایت همه موارد در لیست را مورد توجه داشته باشید، اجازه ندهید طراحی عالی خود را کنار بگذارید – مخصوصا اگر شما وب سایت خود را با یک سازنده وب سایت آزاد ایجاد می کنید. یک رابط کاربری جذاب و آسان برای استفاده، بازدیدکنندگان را تشویق می کند تا در سایت خود باقی بمانند و آنها را برای پیدا کردن آنچه که نیاز دارند، آسان تر کند. این کمک می کند تا میزان گزاف گویی خود را پایین نگه دارید. یک سایت جذاب می تواند یک تصویرعالی از برند عالی ایجاد کند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website