0
  • No products in the cart.
 

چگونه انگیزه فروش را افزایش دهید

جذب مشتری

چگونه انگیزه فروش را افزایش دهید

گاهی اوقات مدیران فروش از طریق پاداش برای فروش و جوایز رقابتی، به تیم فروش انگیزه می دهند. این کار می تواند از استراتژی های انگیزشی برای فروش به حساب آید. اما این امکان وجود دارد که این پاداش ها برای برخی از افراد تیم تان جذابنباشد. به این علت که فقط تعدادی از فروشندگان، می توانند این جوایز را دریافت کنند. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

اما اگر جوایز نقدی موفق نشوند فروشندگان را ترغیب کنند باید چکاری انجام داد؟ در این مقاله 5 تکنیک انگیزشی خلاقانه را معرفی می کنیم که مدیران فروش می توانند از آنها برای تشویق تیم فروش خود استفاده کنند و از همه بهتر اینکه، نیازی به پرداخت هزینه نیست.

1.توصیه های آموزنده

ارائه «توصیه های آموزنده» و ثبت «بازخورد» شبیه به هم نیستند. هرچند که ثبت بازخورد کارمندان برای آنها ارزشمند است اما به ندرت پیش می آید که این کار به آنها انگیزه بدهد. شما با توصیه های آموزنده خود می توانید نکات خوبی به کارمندان تان بیاموزید، نکاتی که به آنها انگیزه کار کردن می دهند.

مدیران فروش باید سعی کنند آموخته هایشان را مانند یک هدیه در اختیار اعضای تیم فروش قرار دهند. آنها باید کاری کنند که کارمندان، ارزش واقعی این آموزش ها را درک کنند.

به عنوان مثال به جای اینکه بگویند:« این هفته زمانی را به آموزش اختصاص می دهم» با کمی درایت به کارمند خود بگویند:

« دوست داری در کار X راهنمایی ات کنم؟ تو می توانی راه های مختلفی را برای رسیدن به هدفت امتحان کنی و من می خواهم چند نمونه از این راه ها را در اختیارت قرار دهم. آیا موافقی؟»

این کار به شما امکان می دهد تا تکنیک های فروش را به راحتی امتحان کنید و در عین حال به کارمندان خود انگیزه فروش نیز بدهید.

2.از امتیازات رهبران گروه استفاده کنید

شما می توانید از رهبران گروه بخواهید تا وقت و منابع آموزشی خود را به عنوان هدیه در اختیار کارمندان قرار دهند.

در ادامه 3 ایده به شما می دهیم که به وسیله آنها بتوانید از امتیازات رهبران برای ایجاد انگیزه در تیم فروش استفاده کنید:

1- رییس شما با مشتریانتان تماس بگیرد!

به این فکر کنید که خود شما پاداش رقابت فروش کارمندانتان باشید! شما قرار است اعضای تیم فروشتان را هدایت کنید. پس سعی کنید چند ساعت از وقتتان را در اختیارش قرار دهید، در کنارش بنشینید و تماس هایش را پاسخ بدهید، در پرزنت ها کمکش کنید و در سخنرانی ها همراهش باشید، به این صورت تجربیات خود را در اختیارش قرار دهید. این کار نه تنها برای شما سرگرم کننده است بلکه دیگر اعضای تیم فروش را نیز تشویق می کند و به آنها نشان می دهد شما نیز برای کمک به آنها آماده اید.

2- کارمندان و اعضای تیم خود را به ناهار دعوت کنید.

اجازه بدهید اعضای تیم فروش فرصت داشته باشند تا درمورد افکار و عقایدشان با شما تبادل نظر داشته باشند و نظراتشان را پیرامون استراتژی های موجود در شرکت برای شما بیان کنند.

3-در جلسات فروش حضور داشته باشید.

از یکی از اعضای تیم فروش بخواهید تا شما را در جلسه فروش همراهی کند. شما با این کار با یک تیر سه نشان می زنید- – شما به کارمند خود پاداش داده اید، به او کمک کرده اید تا اعتبار بدست بیاورد و می توانید به او مسئولیت هدایت جلسه تان را محول کنید.

انگیزه فروش

3. به کارمندان در جذب مشتری کمک کنید.

مشتریان سرشار از انگیزه هستند. به همین خاطر شما می توانید آنها را به دفترتان دعوت کنید و پیش چشم اعضای تیم فروش از محصولتان برای مشتری تعریف کنید. اجازه بدهید کارمندان شما درک کنند که چه محصول با ارزشی را می فروشند.

با مشتریان و اعضای تیم فروش جلسه برگزار کنید. از مشتریان بخواهید تا با شما درمورد محصولتان صحبت کنند و بگویند چرا شما را انتخاب کرده اند؟ چه ویژگی از محصولتان را دوست داشته اند؟ و چه چیزی را دوست نداشته اند؟ اجازه بدهید اعضای تیم فروش نیز با آنها صحبت کنند و سوالاتشان را بپرسند و به بهبود روند کاری خودشان کمک کنند. این کار نه تنها به رابطه مشتری و فروشنده کمک می کند بلکه به فروشنده شما نیز تمام آنچه را که لازم است درمورد مشتری بداند، یادآوری می کند. پس از مدتی مشتری ها با دیدن شروع روند فروش و پیگیری های پس از آن، هیجان زده خواهند شد.

4. سرمایه گذاری در آموزش

به اعضای تیم فروش کمک کنید تا در زمینه کاری خود پیشرفت کنند. درصورت امکان به آنها کمک هزینه آموزشی اهدا کنید.

اگر کارگاه یا کلاس آموزشی خاصی وجود دارد که کارمند شما علاقه دارد در آن شرکت کند، می توانید این فرصت را در اختیار او قرار دهید. این کار باعث می شود مهارت های فردی کارمندتان افزایش یابد.

5. فرصت های ویژه در اختیار کارمندان قرار دهید.

اگر یکی از کارمندان تیم فروش شما عملکرد خوبی دارد، برای او فرصت های ویژه فراهم کنید. به عنوان مثال می توانید موقعیت او را ترفیع بدهید و وظایف جدیدی در اختیارش قرار دهید.

از دیگر فرصت های ویژه ای که می توانید در اختیار فروشندگان قرار دهید این است که آنها را به یک رویداد مربوط به بازاریابی بفرستید.

این کار سبب می شود تا آنها با کارشناسان دیگر منطقه ملاقات کنند، با آنها در ارتباط باشند و از تجربیات آنها استفاده کنند. بدین صورت او باعث می شود تا اعضای دیگر تیم را تحت تاثیر خود قرار دهد. متوجه باشید که انگیزه هایی که در دست اعضای تیم فروش قرار می دهید هزینه ای نباید داشته باشند اما باید ارزشمند باشند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website