0
  • No products in the cart.
 

چگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟

چگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟

چگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟

هنرمند بودن شامل تکامل مداوم مهارتها،  بهبود تکنیک ها و رفتن به زمینه ها و حوزه های بعدی است. این امر بخشی از رشد شما به عنوان یک هنرمند است که در این مسیر، تمام تغییرات حاصل شده در تکنیک های هنری تان، مشخص میشود. تبدیل شدن به یک هنرمند بهتر، سفری به حساب می اید  که با ادامه ی کارهای قبلی، موجب رضایت بیشتر شما میشود. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

بخش اول : خریدن وسایل مختلفچگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟

  1. تمام وسایل مورد نیاز را خریداری کنید. مدادهای طراحی، پاک کن، کتاب طراحی، پاستل ، رنگ، مداد و هر آنچه که فکر می کنید برای حوزه تخصص خود نیاز دارید. وسایل و وسایل جدید می توانند دلگرم کننده باشند. مجموعه های مبتدی ِ لوازم مورد نیاز یک هنرمند را امتحان کنید، زیرا برای مصرف های کلاسی، به راحتی قابل استفاده است.

 

  • با یک کتاب طراحی ارزان که صفحات زیادی دارد و یک مجموعه طراحی که شامل پاک کن بتونه خرد شده و درجه های مختلف مدادهای گرافیتی است، شروع کنید.  همچنین ممکن است این مجموعه شامل مدادهای ذغال سنگ، چوب ذغال سنگ، چوبهای گرافیتی و چوبهای طرح دار قهوه ای، خاکستری یا قرمز باشد. همه این ابزارها مفید هستند و لوازم ارزان قیمت در مقایسه با خریدهای جداگانه؛ ارزانتر است.

 

  • “H” و 2H، 4H و غیره مدادهای “سخت” هستند که سرشان به صورت نازک؛ تیز میشوند. سر این مدادها؛ رنگ یا جوهر دارد که هنگام کشیده شدن بر روی کاغذ،  کمرنگ به نظر می رسد. این مدادها برای طراحی هستند. “ّF” مداد “Fine ” است، کمی سخت تر از HB، که یک مداد شماره 2 عادی است و تقریبا سخت می باشد. “B” به معنای سیاه است و هر یک از  درجه های مداد  B ؛ نرمتر، سیاهتر و صاف تر است. 2B یک مداد طراحی ِ خوب است. با 4B؛ سایه ی خیلی خوبی می توان کشید  و 6B یا بالاتر تقریباً شبیه به استفاده از ذغال سنگ می باشد که برای سهولت در لکه بینی و سایه زدن کاربرد دارد.

چگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟

  1. چند کتابی که مربوط به نحوه ی طراحی اشکال مختلف هست را بخرید. این کتابها در مورد موضوعات خاص، مانند نحوه ی طراحی حیوانات، اسب، مناظر دریایی و غیره است. همان کتاب طراحی را بخرید که دوست دارید. سعی کنید حداقل روزی یکبار نقاشی بکشید. حتی می توانید آنها را قاب کنید و بر روی دیوارهای خود قرار دهید تا برایتان الهام بخش باشد. همچنین می توانید به کتاب فروشی های اطراف خانه ی تان بروید و قبل از اینکه کتابی را بخرید، ببنید که کدام یک از کتاب های طراحی برایتان الهام بخش است. سعی کنید تمام الگوهای طراحی که در کتاب هست را به ترتیب بکشید.

 

 

قسمت دوم : پیشرفت کردن با مهارت های هنری تانچگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟

  1. برای طراحی های روزانه ی خود، زمان مشخص کنید. لازم نیست طرحی که می کشید، خیلی پیچیده باشد. برای مثال اگر برای کِشیدن ِ یک “طرح جستچر یا فیگور”، 5 دقیقه وقت بگذارید؛ خیلی بهتر از کِشیدن ِ یک طرح پیچیده ای است که نیم ساعت وقت ببرد. اگر واقعا نیم ساعت وقت دارید؛ سعی کنید طرح های ساده تر ِ بیشتری را بکشید. حتما اینکار را انجام بدهید اما خیلی راجع به این موضوع کمال گرا نباشید. قطعا هرچه بیشتر تمرین کنید؛ نقاش بهتری میشوید.چگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟
  2. سابجکت ِ موردعلاقه ی خود را انتخاب کنید. این سابجکت ممکن است حیوان، گل، سنگ یا یک بطری باشد که نور از آن عبور می کند. به بیانی دوست دارید طرح مورد علاقه ی تان را فقط خودتان بکشید. نقاشی مکرر از همان سابجکت مانند (هرکدام از گربه هایی که دارید، عکس های مختلف از گربه تان ، پنجه یا دماغ اش) باعث میشود به مرور زمان، درک بهتری از اناتومی حیوان خود داشته باشید. وقتی که این کار را انجام بدهید، بعد از مدتی؛ کِشیدن ِ یک ببر برایتان اسان میشود. پس اگر از تجربه های کوچک تر شروع کنید؛ بعدها به هنرمند بهتری تبدیل میشوید.چگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟
  3. هر چیزی را که می بینید طراحی کنید! این طرح می تواند یک شخص بی خانمان باشد که در حال گدایی کردن است یا دختر کوچکی باشد که با یک بالون در دستش می چرخد. هرچیزی که به نظرتان جالب است را ترسیم کنید.

 

  • طبیعت بی‌جان یکی از ساده ترین موضوعات برای مبتدیان است که می توانند از ان الهام بگیرند و طراحی کنند. در واقع، اشیاء در اثرهای هنری که طبیعت بی‌جان هستند؛ حرکت نمی کنند. در ابتدا موارد ساده ای را انتخاب کنید، برای مثال یک گلدانی که طرح ساده ای دارد؛ چند عدد سنگریزه، گلی که گلبرگ های زیادی ندارد یا یک بطری شفاف با شکل جالب و غیره. پس از اشیائی که ساده هستند؛ شروع کنید و در اخر به روش های مختلفی؛ رابطه ای بین شان پیدا کنید. بزرگترین مزیتی که در اثرهای هنری بی جان وجود دارد این است که اشیاء حرکت نمی کنند و اگر این کار را برای شئ هایی که داخل خانه هستند؛ انجام بدهید، نوری که از لامپ تشعشع میشود؛ در طول روز تغییری نمی کند.

 

  • طراحی حیوانات ممکن است سابجکت مورد علاقه ی شما باشد. با حیوانات خانگی خود شروع کنید. وقتی که حیوان تان خواب است؛ طراحی خود را اغاز کنید- حتی اگر فکر می کنید که ژست خوابیدنش زیاد جالب نیست- فقط در این حالت است که میتوانید طرح کاملی از حیوان تان را بکشید چون خواب است. از عکس های حیوانات خانگی تان استفاده کنید. با دوربین به باغ وحش بروید و از هر حیوان که می بینید و دوست دارید عکس بگیرید، سپس از روی عکس هایتان؛ طراحی خود را پیش ببرید.

 

  • عکس ها را در یکسری از منابع مانند ویکی پدیا پیدا کنید یا از عکس هایی استفاده کنید که عکاسش اجازه ی طراحی کردن از انها را به شما داده باشد.همچنین می توانید با عکاسانی که از حیوانات، عکس می گیرند، و انها را در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارد؛ تماس بگیرید و از انها اجازه بگیرید تا بتوانید از روی عکس های انها؛ طراحی کنید. خیلی از عکاسان از اینکار خوشحال میشوند و دوست دارند طراحی ِ شما را بعدا ببینند. طراحی از حیوانات زمانی خوب است که انها در حال سپری کردن زندگی عادشان هستند مثلا سعی کنید به باغ وحش یا طبیعت بروید و طرح پرنده ای را بکشید که در حال خوردن غذا است. چون با اینکار؛ خیلی سریع میتوانید یک طرحی را بکشید و بعدا ان را کامل کنید.

 

  • ساختمانها و معماری. به سراغ پرسپکتیو ِ ساختمانها بروید چون برای طراحی کردن از بناها یا ساختمان ها بسیار مهم است. یک کتاب مناسب در این حوزه پیدا کنید و تمام تمرینات ان را انجام دهید. موقع طراحی از عکس های ان کتاب حواستان را جمع کنید زیرا این عکس ها، بعضی اوقات خطوط عمودی را به صورت غیر طبیعی نشان میدهد و منجر به تغییر پرسپکتیو میشود . ممکن است مجبور شوید یکبار عکس را تصحیح کنید که متوجه بشوید در حال طراحی کدام قسمت هستید. این امر یکی دیگر از سابجکت های محبوب هنرهای زیبا است که هرگز جذابیت خود را از دست نمی دهد. مانند طبیعت بی‌جان که گفتیم می توانید به بیرون از خانه به بیرون بروید و بناهایی که دوست دارید را طراحی کنید.

 

  • منظره ، یک سابجکت هنری زیبا به حساب می اید . سعی کنید یکبار حیاط خانه ی خود را به عنوان یک منظره بــِکشید، بعدا به سراغ منظره های کوچکتر بروید. سپس به سراغ منظره هایی که نمای پانوراما دارند، بروید. در سفرهای کمپینگ شرکت کنید یا با کتاب طراحی خود به پارک های محلی بروید. سعی کنید اول، خطوط اصلی طرح خود را در 5 دقیقه یا کمتر بکشید و سپس بقیه ی اجزای ان را کامل کنید. این امر باعث می شود که از مشکلات زیادی که در شروع کار مانند کشیدن جزئیات طرح با انها مواجه هستید، جلوگیری شود. بعدا متوجه میشوید که حتی کشیدن جزئیات خیلی راحت تر از ان چیزی هست که فکرش را می کردید. طراحی منظره به بافت ها، اشکال و نور مربوط میشود که به سرعت در حال تغییر است، بنابراین یاد بگیرید که سریع یک طرحی را بکشید! اول از همه سایه ی اشکال را بکشید، زیرا زاویه ی نور در نیم ساعت، تغییر می کند و به همان نسبت، سایه ی اشکال نیز دستخوش تغییر میشود.

 

 

  • افراد، سابجکت خوبی برای طراحی کردن هستند. با دوستان و اعضای خانواده خود شروع کنید و از انها بخواهید که نیم ساعت یا بیشتر بر روی یک صندلی بنشینند تا بتوانید طرحی از انها را بکشید. این کار را می توانید با افرادی انجام دهید که به انها علاقه دارید. مجدداً، طراحی خود را که مربوط به “ژست” یک فرد خاص است؛ در ملاء عام پیش ببرید تا قبل از اینکه همان فرد، خسته شود یا به کار دیگر مشغول شود؛ چهره ی مشخصی از ان را کشیده باشید. طراحی کردن در ملاء عام باعث میشود تا افراد مختلفی را در محیط بیرون ببینید. زیرا این افراد کنجکاو میشوند که شما در حال کشیدن چه چیزی هستید. با اینکار میتوانید یک بحث خیلی جالب؛ درباره ی  طراحی  در فضای ازاد برگزار کنید که بیشتر مردم؛ دوست دارند راجع به ان حرف بزنند.

 

روش سوم : فرا گرفتن نکات آموزنده و مشاوره ی تخصصیچگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟

  1. نکات اموزنده ای که مربوط به حوزه ی هنر هست را یاد بگیرید. بیشتر مکان ها، کلاس هایی را ارائه می دهند که میتوانید در انها ثبت نام کنید و نکاتی را راجع به هنر یاد بگیرید. فقط بدانید مقداری هزینه کنید اما مطمئناً این کار به شما کمک می کند.

 

  • به دنبال درس های هنری بصورت آنلاین و فیلم های هنری یا دی وی دی باشید. بسیاری از هنرمندان حرفه ای دی وی دی های آموزشی را در رسانه های مختلف یا به طور کلی ترسیم می کنند. وب سایتهایی که دارای تالارهایی مانند www.wetcanvas.com هستند، اغلب دروس رایگان هنر را در اختیارتان قرار میدهند. معلمان داوطلب با ارائه ی مطالب؛ کار شما را نقد می کنند و با روش های تشویقی به شما کمک می کنند. سایتهایی مانند www.how-to-draw-and-paint.com ممکن است دستورالعمل های زیاد؛  کتابهای الکترونیکی قابل بارگیری و همچنین دستورالعمل های بیشتر برای فروش داشته باشند.چگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟

 

  1. در مجلات آموزش هنر مثل The Artist’s Magazine، Pastel Journal، Watercolor Artist، American Artist و سایرین مقالات عالی عضو بشوید زیرا مطالب خوبی در مورد نحوه ترسیم و نقاشی دارند. هرچه بیشتر بخوانید، اصطلاحات فنی و تکنیکهای مختلفی را برای ترسیم و نقاشی یاد می گیرید. یادگیری هنر تجمعی است. ممکن است آسان به نظر برسد، زیرا افرادی که طولانی مدت در حال طراحی هستند، مسلما این کار را به خوبی انجام میدهند اما این یک رشته تحصیلی پیچیده است که برای تسلط به زمان و تلاش نیاز دارد. صبر، تمرین و مطالعه همان چیزی است که باعث ایجاد استعداد در شما به عنوان یک هنرمند میشود. به بیانی با استعداد خود، متوجه میشوید که در مسیر هنری تان چه اشتباهاتی را انجام داده اید و این امر باعث میشود که بقیه شما را یک فرد “با استعداد” بخوانند و انها متوجه میشوند که شما یک سابجکتی را دقیقا همانطور که هست، طراحی می کنید.چگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟
  2. ترکیب و طراحی را یاد بگیرید. به دنبال کتاب هایی در زمینه طراحی و ترکیب باشید، یا در کلاس هایی شرکت کنید و کلا راجع به این موضوع مطالعه کنید. اینجاست که تفاوت بین یک اثر هنری جذاب و یک اثری که کپی است؛ مشخص میشود. یاد بگیرید که چگونه عکس های مرجع را برش دهید، مشخض کنید که چه موضوعاتی را باید برای طراحی یک منظره و جلب توجه بیننده در طراحی تان در نظر بگیرید- مانند چشمان پرتره، نقطه ی خورشید در منظره ای که شما به عنوان یک کانون انتخاب کرده اید، حیواناتی که در حال اب خوردن هستند یا افرادی که به ساحل امده اند.  بعضی از سابجکت ها به خودی خود مانند یک بچه گربه ی ناز؛ برای طراحی جالب می باشد. اما شما می توانید بر روی تصویر بچه گربه ناز به قدری کار کنید که طرح خوبی از ان به وجود بیاید اگر اصول طراحی را به خوبی یاد بگیرید و فضاسازی مناسب برای ان در نظر بگیرید.چگونه به یک هنرمند بهتر تبدیل شویم؟
  3. اگر سن تان زیاد شده است؛ یک شغلی را انتخاب کنید. برای مثال، می توانید در فروشگاه صنایع دستی ِ جوآن یا مایکل کار کنید، یا در یک نوع استودیوی طراحی، کارورز باشید. با صاحب ِ یک گالری آشنا شوید  و داوطلبانه به او کمک کنید، شاید بعدا به خاطر این کار در همان گالری استخدام شدید. از طرف دیگر، هنر خود را بصورت آنلاین در eBay یا Etsy بفروشید، پرتره یا پرتره حیوان خانگی و مناظر را بصورت شخصی بفروشید، نمونه کارهای خود را به گالری ها و نمایشگاه های هنری ببرید تا فروش خوبی داشته باشید یا در نمایشگاه های هنری و کنفرانس های علمی تخیلی یا رسانه ای؛ به عنوان یک فروشنده کار کنید.

 

  • ببینید که با چه هنری؛ فروش تان بهتر میشود و آیا آماده هستید که هنر را با زندگی تان تلفیق کنید؟ به این نکته نیز توجه داشته باشید که با کدام رشته ی هنری، مخاطبان زیادی را نسبت به وقتی که یک کار عادی انجام میدهید، میتوانید جذب کنید و با فروش، تمام هزینه هایی که بابت آن انجام داده اید، به شما برگردانده میشود. برای مثال ؛ گربه های کارتونی، اژدها، حیوانات ناز مانگا یا بچه های ناز مانگا میتوانند به عنوان یک سابجکت ِ هنری زیبا تلقی شوند. پس صنایع دستی خود را، بفروشید و با اینکار به خریداران، شادی را هدیه بدهید، حتی اگر قبل از ان؛ میتوانستید فروش بهتری را بهتر داشته باشید. ارتباطی که انها با نقاشی یا اثری هنری تان برقرار می کنند، واقعی است. اگر این افراد به شما ایراد گرفتند، باعث میشود که درکارتان به عنوان یک هنرمند پیشرفت کنید و این انتقاد هیچ تاثیری بر روی شکل و ظاهر ِ خارجی ِ کارتان ندارد. پس ارزشش را دارد و خودتان را گول نزنید.

 

  • با تلفیق زندگی و هنر بیاموزید که چگونه می توانید کسب و کاری را برای خودتان ایجاد کنید. جنبه های مختلفی برای خود اشتغالی وجود دارد که هیچ ارتباطی با میزان طراحی و رنگ آمیزی ندارد، بلکه به چگونگی مدیریت پول و وقت تان برمی گردد. اگر برنامه ی کاری تان را میخواهید مشخص کنید، تمام تصمیمات که مربوط به بُعد اقتصادی و مالی کارتان میشود را در نظر بگیرید. بدون نظارت، برنامه ریزی و انجام پروژه های بزرگی که به شما در خارج از خانه فشار وارد میکند؛ کار کنید. چون این یک مدلی از زندگی هنرمندان می باشد. اگر این روش را دوست ندارید، پس به سراغ شغل هایی بروید که درامد جانبی دارد و کارفرما یا یک مسئول بر کارهایتان نظرات دارد. به یاد داشته باشید که باید در این شغل با مواردی مثل چک ثابت سر و کله بزنید و حتی ممکن است مزایایی نیز در شغل تان وجود داشته باشد. چقدر باید برای به دست اوردن خوشبختی در زندگی، درامد داشته باشید؟ این کاملا به سبک زندگی تان بر می گردد. اگر میخواهید به سلامتی تان هیچ لطمه ای وارد نشود؛ نباید به عنوان یک هنرمندی کار کنید که درآمدش زیاد باشد. اگر  به مسائل بهداشتی پایبند هستید؛ این امر عملی نیست  که سفت و سخت کار کنید تا به یک درآمد ثابتی که خوب است، برسید. بلکه باید شغل خود را به صورت پاره وقت انتخاب کنید و پیش بروید تا بعدا به همان سطحی که میخواهید برسید.

مترجم : مینا رضایی

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website