0
  • No products in the cart.
 

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

در طول جوامع بشری در تاریخ، مردم توانسته اند تا غذای خود را از راه های مختلف به دست بیاورند مثل ماهی گیری، شکار، یا کشاورزی. امروزه، به راحتی شما میتوانید به مغازه بروید و غذای خود را بگیرید. گرچه، اینکه خودتان بتوانید غذایی را تولید کنید یا به بیانی کشت دهید، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هست. اگر شما بخواهید که غذای خودتان را کشت کنید، مطمئن باشید که راجع به اب و هوای منطقه تان تحقیق کرده اید یا مناطق خاصی را برای کشت محصولات خود  در نظر گرفته اید و وقتی که موقع برداشت محصولات باشد، این  کار را انجام بدهید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

 

روش اول : کشت مواد غذایی در اقلیم اب و هواییتان

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. بیشتر گیاهان سبز و سبزیجات را در طول تابستان، کشت دهید. اگر شما هوای بیشتر از 75 درجه ی فارنهایت (24 درجه ی سانتی گراد) داشته باشید، سبزیجات خود را در طول ماه می یا ژوئن کشت دهید. مطمئن باشید که بعد از سرما زدگی، انها را کاشته اید.
  • کاهو، کلم برگ، کلم و گوجه فرنگی همه گزینه های خوبی برای کاشت در فصل تابستان هستند.

به یاد داشته باشید که : حبوبات در  مناطق معتدل عملکرد خوبی دارند و منبع عالی پروتئین هستند.

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

 

  1. در اوایل بهار در آب و هوای معتدل میوه بکارید. بیشتر میوه ها، مثل سیب، پرتقال و لیمو و لیموترش سبز میتوانند در نواحی که 12000 فوت (1.100 m2) هستند، رشد کنند. با کاشت یک درخت میوه در گلدان شروع کنید تا خاک و آب را کنترل کنید و سپس پس از 1 سال در اوایل بهار آن را به زمین منتقل کنید. اکثر درختان میوه تا سن 2 تا 3 سالگی شروع به باروری نخواهند کرد.
  • میوه های درختچه ای مثل انگور میتوانند یه صورت داربستی کشت شوند که هر کسی که بخواهد از این داربست ها بالا برود، بتواند این کار را انجام دهد.

 

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. دانه های زمستانی را در آب و هوای سرد و مرطوب پرورش دهید. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که فرایند انجماد کمتر اتفاق بیوفتد و بارندگی در انجا زیاد باشد؛ دانه هایی مثل چاودار را کشت کنید. چاودار قادر به تحمل دمای سرد  و بارندگی شدید است که در بسیاری از مناطق جهان رخ میدهد. چاودار خود را در اوایل پاییز قبل از اینکه با یخ بندان مواجه شوید، کشت دهید.
  • دانه های زمستانی معمولاً عملکرد بیشتری نسبت به دانه های تابستانی دارند.

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. غلات تابستانی مزرعه در آب و هوای گرم و معتدل رشد میکنند. غلات تابستانی مانند ذرت، در طول اب و هوای گرم به خوبی به عمل می ایند. اگر تابستان خیلی گرم باشد، ذرت را در ماه می یا ژوئن کشت دهید و اجازه دهید تا در طول ماه های تابستان، به خوبی رشد کند. ذرت به خصوص در منطقه میانه غربی ایالات متحده عملکرد خوبی دارد.
  • برنج برای رشد به آب و هوای گرمسیری احتیاج دارد. آسیای جنوب شرقی بهترین آب و هوا برای محصولات برنج است.

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. بگذارید سبزیجات ریشه ای در طول پاییز بالغ شوند. سیب زمینی، چغندر، تربچه و سایر سبزیجات که در زیر زمین رشد می کنند ترجیح می دهند در ماه های سردتر رشد کنند. سبزیجات ریشه ای را در ماه ژوئیه یا اوت بکارید تا برای برداشت پاییز آماده شوند. شما حتی اگر سرما نزدیک باشد، می توانید اینها را رشد دهید، زیرا اینگونه محصولات مبتوانند در برابر سرما مقاومت کنند.

 

 

روش دوم : کشت محصولات زراعی

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. مطمئن باشید که مقدار PH خاک تان، بین 5 و 7.0 هست. PH خاک خود را با استفاده از یک کاغذ تست یا نوارهای کاغذی برای تعیین میزان اسیدیته یا قلیایی خاک تان تست کنید. بیشتر غذاها، در PH به مثدار 5,5  و 7.0  رشد میکنند. اگر خاک تان کمتر از 5.5 باشد، دولومیت، نوعی ماده معدنی خرد شده را نیز اضافه کنید تا خاک تان به صورت ترکیب پایه ای در بیاید. اگر بالاتر از 7 باشد، برای اینکه اسیدی تر شود از سوزن های کاج یا خزه ذغال سنگ نارس استفاده کنید تا اسیدی تر شوند.
  • در اکثر فروشگاه هایی که حالت باغی دارند، میتوانید از یک کاغد تست یا نوار تست استفاده کنید.
  • در بیشتر فروشگاه هایی که باغی هستند، میتوانید این دولومیت را بخرید.

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. زمین خود را با گاواهن و ماشین های triller شخم بزنید. هرگونه سنگ بزرگ، ریشه و اندام، تجمع سنگین پوشش گیاهی و سایر بقایای آن را قبل از شخم زنی پاک کنید. از روتوتیلر یا گاوآهن برای مختل کردن خاک و استفاده از لایه بالا استفاده کنید. این باعث می شود مواد مغذی موجود در خاک شما به آسانی قابل دسترس باشد و به لایه بالایی خاک اجازه میدهد تا نو و تازه بشود.
  • برای حفظ خانواده 4 نفره، از 12000 فوت مربع (1100 متر مربع) زمین برای رشد سبزیجات و غلات استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که : در یک قطعه کوچک از زمین، می توانید به جای آن، از وانت، بیل و سجاف استفاده کنید.

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. ردیف ها را با کفی یا یک گاوآهن به وجود بیاورید. ناحیه ای که میخواهید در انجا کشت کنید را مشخص کنید. از یک کفی یا گاو اهن استفاده کنید تا یک بستری که کمی بلند است را در خاک سست در یک خط در طول طرح ایجاد نمایید. بعدا، یک شیار کم عمق برش داده شده با خاک را با روتوتیلر و یک قلاب برش دهید. این کار را انجام دهید تا ناحیه در حال رشد شما در ردیف ها پوشانده شود.
  • می توانید در بسیاری از فروشگاههای سخت افزار، اجناس روتونی و اتصالات آنها را اجاره کنید.

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. دانه های خود را در قسمت ماسوره ی عمق مورد نیاز خود، قرار دهید. عمق کاشت بسته به انتخاب گیاهان ممکن است متفاوت باشد. پشت بسته بذر خود را بررسی کنید تا بهترین عمق گیاه خود را پیدا کنید. با انگشتان خود یک سوراخ کوچک درست کنید و در هر سوراخ 2 تا 3 دانه قرار دهید.
  • گیاهانی مانند حبوبات و خربزه، کدو، خیار بین 3 تا 4 اینچ (1.9 سانتی متر) و 1 اینچ (2.5 سانتی متر) در عمق کاشته می شوند، و ذرت و سیب زمینی ممکن است در عمق 2.5 اینچ (6.4 سانتی متر) تا 3.5 اینچ (8.9 سانتی متر) در عمق کاشته شود.
  • همچنین می توانید بعد از جوانه زدن، بذرها را در داخل خانه کشت دهید و آنها را پیوند دهید.

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. دانه ها را در خاک بپوشانید و به آرامی خاک را جمع کنید. با این کار از خشک شدن بستر بذر در آفتاب جلوگیری می شود. از کف دست خود برای فشار دادن به بالای دانه هایی که کاشته اید استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که آنها تمام مدت پوشانده شده اند تا حیوانات از آن تغذیه نکنند. این روند را ادامه بدهید تا زمانی که تعداد ردیف هایی که در کشت برنامه ریزی کرده اید، وجود داشته باشند.

 

 

روش سوم : مدیریت و برداشت محصولات زراعی

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. در طول تابستان هر روز به باغ خود آب بدهید. در صورت نداشتن آب کافی ، خورشید می تواند محصولات شما را خشک کرده و از بین ببرد. برای شستشوی محصولات زراعی خود هر روز از ماه مه تا سپتامبر از شیلنگ باغ یا سیستم آبپاش استفاده کنید. اگر درجه حرارت به بالاتر از 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) برسد، روزانه دو بار به محصولات زراعی خود اب دهید.
  • محصولات زمستانی مانند چاودار نیازی به آب ندارند مگر اینکه زمستان مخصوصاً خشک باشد.

 

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. اگر روند کشت تان به خوبی پیش میرود، علف های هرز را از بین ببرید زیرا شما در حال کاشت این محصول در ردیف ها هستید، می توانید در منطقه مرکز بین ردیف ها قدم بزنید. علفهای هرز را با دست که در طول فصل رشد خود جوانه می زنند، از بین ببرید. هنگام برداشتن آن، ریشه علفهای هرز را بزنید تا دوباره رشد نکند.
  • کشیدن علفهای هرز خاکهای سست یا مرطوب بسیار آسان تر است.
  • سعی کنید برای ریشه محصول خود مزاحمتی ایجاد نکنید وقتی که علف های هرز را می کنید.

 

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. آفات را با نرده ها و اسپری های طبیعی از بین ببرید. اگر برگ هایی که خورده شده است را می بینید، می تواند نشانه ای از حشرات یا موذی باشد. برای دور نگه داشتن حیوانات کوچک مانند موش و خرگوش از حصار سیم مرغ استفاده کنید. حشرات را هنگام یافتن آنها از بین ببرید ، یا از مواد بازدارنده طبیعی مانند روغن نعناع برای دفع آفات استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که با ترکیب 2 قطره روغن اسانس نعناع و 1 گالن (3،800 میلی لیتر) میتوانید  آب اسپری نعناع درست کنید. یک بار در روز برگهای زراعت خود را افت زدایی کنید تا حشرات رایج را دور نگه دارید.

 

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

 

  1. محصول خود را هنگام رسیدن آنها برداشت کنید. بسیاری از سبزیجات باغ معمولی پس از رسیدن آنها برداشت می شوند و با مراقبت مناسب، در طول فصل رشد تولید می شوند. از طرف دیگر، غلات بیشتر وقتی برداشت می شوند که روی گیاه بطور کامل رسیده و خشک شود. برای انتخاب یا برش محصولات زراعی خود از ابزارهای باغبانی تیز و تمیز استفاده کنید تا به گیاهان آسیب نرسانید.

 

چگونه مواد غذایی خودتان را کشت دهید؟

  1. اگر نمیتوانید همه ی مواد غذایی را بخورید، بهتر هست که ذخیره اش کنید. اگر غلات رشد کرده اند، از انبارهایی استفاده کنید که باعث می شود برداشت محصول ذخیره شده شما از حشرات و حیوانات موذی در امان باشد. ترکیبی از روش های ذخیره سازی و نگهداری بهترین روش برای کاهش ضایعات مواد غذایی است. خشک کردن، کنسرو، انجماد و بستر، همه گزینه های مناسب برای ذخیره مواد غذایی هستند.
  • بسترسازی روشی برای ذخیره محصولات ریشه ای مانند سیب زمینی، روتاباگا و چغندر است. محصولات ریشه خود را در یک مکان خشک و خنک روی یک تخت کاه قرار دهید.

مترجم : مینا رضایی

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website