0
  • No products in the cart.
 

گام های مهم برای رسیدن به موفقیت

گام های مهم برای رسیدن به موفقیت

گام های مهم برای رسیدن به موفقیت

همیشه خود را آماده‌ی شکست کنید، این‌گونه می‌توانید از هر شکستی جلوگیری کنید. وشایدبهتر است این کار را به مهندسان بسپارید تا فرمول موفقیت را به یک فرمول ریاضیاتی تبدیل کنند. Ps=1-Pf.

گام مهم برای رسیدن به موفقیت

این عبارت کوتاه، از چپ به راست، این‌گونه خوانده می‌شود: “احتمال موفقیت برابر است با یک منهای احتمال شکست.” مفهوم زیرکانه‌ای که در این‌جا منتقل می‌شود این است که هرچه احتمال شکست‌تان را کمتر کنید، احتمال موفقیت‌تان بیشتر خواهد شد. واقف بودن به این‌که چگونه شکست می‌خورید، و انجام ندادن آن‌ها، بخش بزرگی از دانستن نحوه‌ی رسیدن به موفقیت است.

ما این‌جا در Silicon Valley، شکست‌های زیادی را به چشم خود دیده‌ایم. مطمئنا، شرکت‌های برند محلی، از Hewlett Packard تا Google، همه باعث شدند تا Silicon Valley به مجموعه‌ای از موفقیت‌های چشم‌گیر تبدیل شود، ولی این‌جا قبرستان استارت‌آپ‌های بی‌شماری نیز بوده‌است که هیچ‌کسی از آن‌ها خبر ندارد، و سرمایه‌داران مشاعی که ثروت هنگفتی را در این‌جا از دست داده‌اند. به‌عنوان یک سرمایه‌گذار فرشته، شکست‌های زیادی پیش روی مسیر سرمایه‌گذاری من هستند.

اصول زیادی برای موفقیت وجود دارد. در اینجا فرمول موفقیت و ۵ گام مهم برای رسیدن به موفقیت را در اختیارتان قرار مي‌دهیم.

۱. مقتصد باشید

زمانی در Silicon Valley، در مؤسسات تکنولوژی خودروهای BMW در اختیار استخدامی‌های جدید قرار می‌گرفت. شرکت‌هایی که این کار را انجام مي‌دادند – و تمام سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران‌شان را به آتش کشیدند – دیگر در جمع ما نیستند. کسب و کار فراز و نشیب‌های زیادی دارد. بخشی از فرآيند بقا در نشیب‌های چرخه‌ی کسب و کار این است که در فرازهای کسب و کار تمام نقدینگی‌تان را به هدر ندهید. دیو باری نویسنده‌ی طناز امریکایی زمانی این‌گونه بیان کرد که دولت به دپارتمانی به نام لویز نیاز دارد که صرفا یک مادر تنها در آن حضور دارد که با هر خرج غیرضروری مخالفت می‌کند. لازم است خودتان دپارتمان لویز خودتان باشید.

۲. برای مواقع بحران پشتوانه‌ی مالی داشته‌باشید

چرخه‌های نشیب هم وجود دارند، و اشتباهات رخ می‌دهند. من شرکت Micrel‌ را ۳۷ سال مدیریت کردم، ۳۶ سال آن (بر مبنای اصول حسابداری پذیرفته شده‌ی همگانی) با سود همراه بود. ما نیز لغزش‌های خودمان را داشتیم، ولی در یک زمان یکی از مشتریان‌مان را از دست دادیم که ۲۵ درصد از عایدی ما را به خود اختصاص داده بود. این رویداد سختی‌های زیادی را برای ما به‌همراه داشت. نقدینگی در مقایسه با یک حساب بانکی خالی بهتر می‌تواند شما را از سختی‌ها برهاند. بخش مازاد درآمدتان را پس‌انداز کنید و حداقل سه ماه سرمایه‌ی عملیاتی‌تان را پس‌انداز داشته‌باشید. به‌این ترتیب می‌توانید از بدترین نشیب‌های کسب و کاری به خوبی عبور کنید.

۳. پس‌انداز شخصی به ارزش دو سال داشته‌باشید

به عنوان یک مؤسس، ممکن است مجبور باشید مدت‌ها بدون عایدی واقعی کار کنید. اگر وقتی تلاش می‌کنید شرکت‌تان روی پای خودش بایستد ورشکست شوید، احتمالا شرکت را نیز با خودتان به تباهی می‌کشانید. پیش از آن‌که به‌صورت تمام وقت به استارت‌آپ‌تان بپردازید، اطمینان حاصل کنید نقدینگی کافی برای پرداخت صورت‌حساب‌های ضروری را برای دو سال در اختیار دارد. برای اکثر شرکت‌ها – توسعه‌ی یک محصول کامل و چرخه‌ی عرضه‌ی آن – سه سال زمان می‌برد تا مستقل روی پای خود بایستند. تا وقتی شرکت‌تان بتواند روی پای خودش بایستد شما روی پای خودتان بایستید.

۴. مربی‌های خوب پیدا کنید.

یادگرفتن از اشتباهات و موفقیت‌های افراد راه خوبی برای اجتناب از اشتباه است. پس از آن، چرا اشتباهات تکراری انجام دهید؟ یافتن مربیان خوب و مشاوره‌ی مکرر با آن‌ها، ارزش وقت گذاشتن را دارد. مربیان باید بتوانند شما را متمرکز نگه‌دارند، وقتی رویاپردازی می‌کنید شما را با واقعیات روبرو کنند، بر پیشرفت‌تان نظارت کنند، دفاترتان را چک کنند و از شما سؤال بپرسند. آن‌ها به شما کمک می‌کنند در موقعیت‌های پیش آمده به‌خوبی فکر کنید و از چهارچوب‌های معمول فراتر بروید.

۵. ایده داشته باشید

محصولات و ایده‌های کسب وکاری قابل قبول زیادی وجود دارند. ولی تفاوت بین یک ایده‌ی خوب و یک ایده‌ی عالی نباید آن‌قدرها زیاد باشد. زمان بگذارید و اطمینان حاصل کنید یک ایده‌ی عالی و یک محصول به‌خوبی طراحی شده دارید پیش از آن‌که آن‌ها را به بازار هدایت کنید. تاوان شروع ضعیف و پیشرفت در حال حرکت، بسیار بالا است.

راهنمایی:

برای رسیدن به موفقیت و به‌حداقل رساندن احتمال عدم موفقیت، درباره‌ی مدیریت، رهبری و ساختار کسب و کار بیشتر مطالعه کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website