0
  • No products in the cart.
 

گوگل برند برتر بر اساس ادراک مشتریان در دو سال متوالی

گوگل برند برتر بر اساس ادراک مشتریان در دو سال متوالی

گوگل برند برتر بر اساس ادراک مشتریان در دو سال متوالی

شاخص فرچون‌برند ۲۰۱۵ از ۳۰۰۰ مشتری برای رتبه‌بندی ۱۰۰ بزرگ‌ترین شرکت جهانی بر مبنای ادراک برند نظرسنجی کرده است.

گوگل برای دومین سال در یک ردیف بالای فهرست ۱۰۰ شرکت برتر که بر اساس ادراک مشتریان از برندها رتبه‌بندی شده‌اند قرار گرفت. اپل جایگاه دوم را گرفت که نسبت به سال گذشته دو پله بالا آمد، و سپس مایکروسافت در رتبه‌ی سوم جای گرفت.

موسسه‌ی فورچون برند با استفاده از فهرست ۱۰۰ شرکت جهانی برتر که بر اساس پژوهش موسسه‌ی حسابداری پرایس واترهاوس کوپرزر بر مبنای ارزش بازارشان رتبه‌بندی شده است از ۳۰۰۰ مشتری نظرسنجی کرده است و از آنها از جمله خواسته است شرکت‌ها را بر اساس ۱۸ویژگی و صفت متفاوت از جمله ثبات، لذت، اصالت، نوآوری، و ضرورت رتبه‌بندی کنند.

به‌طور‌کلی، برندهای فناوری بالاترین رتبه‌ها را آوردند و در مجموع ۱۲ برند در این فهرست قرار گرفتند که عبارت‌اند از: گوگل (#۱)، اپل (#۲)، مایکروسافت (#۴)، انیتل (#۱۲)، تی اس ام سی (#۱۴)، تست هلدنینگر (#۲۰)، فیس بوک (#۲۱)، سپ (#۳۷)، ‌ای بی‌ام (#۳۹)، اراکل (#۴۷)، سیکو سیستم (#۶۱)، و کوال کام (#۸۱).

گوگل، اپل، و مایکرسافت تنها سه شرکت فناوری بودند که در فهرست ۱۰ برند برتر جای گرفتند.

فیوچرز برند می‌گوید ۴۸ درصد مشتریان که در نظرسنجی شرکت کردند “قویا موافقند” که گوگل هر ۱۸ صفت را، که در رتبه‌بندی شرکت‌ها استفاده شده بود، دارد.

در گزارش خاص فیوچر برند آمده است:

“گوگل به ویژه در ثبات(۵۱%)، لذت(۵۴%)، اصالت(۵۰%)، نوآور(۵۴%)، و ضرورت(۵۰%) رتبه‌ی بالایی را آورد. اپل در این صفات نیز برترین بود.

با این‌که گوگل هنوز شماره ۱ است ولی نتوانست رتبه‌ای به اندازه‌ی سال گذشته در صفت “معنی هدف” بیاورد – این صفت از ۶۰ درصد در ۲۰۱۴ به ۵۱ درصد در ۲۰۱۵ کاهش یافت.

بعد از فناوری، صنعت مراقبت‌های بهداشتی “بهترین عملکرد” را داشت و اروپا “بهترین منطقه” شناسایی شد. این نظرسنجی نشان داد شرکت‌های امریکایی بیش‌ترین کاهش را در قدرت ادراک مشتریان تحمل کردند.

بر طبق گزارش فیوچر برند، هدف از باز رتبه‌بندی ۱۰۰ بزرگ‌ترین شرکت دنیا بر حسب ادراک برند این است که نگاهی اجمالی به موفقیت بلندمدت سودآورترین شرکت‌های جهان دارد. در این گزارش آمده است:

“پژوهش ما نشان می‌دهد ارزش مالی و عملکرد گذشته تضمینی برای برند آینده نیست… سازمان‌هایی با قوی‌ترین ادراک بر اساس معیارهای ما یک مزیت رقابتی کمیت‌پذیر دارند و آینده‌ی اثبات‌شده‌تری نسبت به همتایان‌شان دارند.”

در نمایشگر (۱) شاخص ۲۰۱۵ فیوچر برند ۱۰ برند برتر بر مبنای ادراک برند نشان می‌دهد.

نمایشگر ۱: شاخص ۲۰۱۵ فیوچر برند: ۱۰ برند برتر بر مبنای ادراک مشتریان

 ۱۰ برند برتر بر مبنای ادراک مشتریان

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website