0
  • No products in the cart.
 

۱۰ شهر زیبا جهان که در ۲۰۱۹ باید آنها را ببینید

کپنهاگ، دانمارک

۱۰ شهر زیبا جهان که در ۲۰۱۹ باید آنها را ببینید

این فهرست که دارای ۱۰ شهر زیبا جهان است، ترکیبی از مکان‌های معروف و مکان‌های کمتر شناخته شده را نشان می‌دهد: شهرهای معروفی که به دلیل وقایع و جاذبه‌های خود جلب توجه می‌کنند، شهرهای دوردستی که ارزش دوباره دیدن را دارند و شهرهایی که دچار فجایع طبیعی شدند و ارزش توجه را دارند.

سردبیران مجله  Lonely Planet برای چهارمین سال، از کارمندان و صدها فردی که با آن‌ها همکاری داشتند خواستند که ۱۰ شهر، منطقه، کشور و مقصد ارزشمند را انتخاب کنند تا به عنوان بهترین مکان‌ها در فصل مسافرت در ۲۰۱۹ معرفی شوند.

در ادامه با این ۱۰ شهر زیبا جهان از نظر لونلی پلنت آشنا می شویم

۱. کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ، دانمارک

بدون شک، پایتخت دانمارک، با رستوران‌های دارای ۱۵ ستاره میشلن و فرهنگ دوچرخه سواری، در صدر فهرست ۱۰ شهر زیبا جهان که باید در ۲۰۱۹ ببینید قرار دارد.

غذاهای خیابانی کپنهاگ در Refshaleøen – یک ناحیه صنعتی قدیمی با غذا و صنایع دستی به نام Reffen  – شهرت زیادی دارند. همچنین، به گفته تام هال، سردبیر مجله Lonely Planet ، پارک تیوولی در کپنهاگ ( یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های جهان) است و در زمستان در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

یک پیست اسکی و هایکینگ ( پیاده‌روی طولانی در طبیعت) جدید نیز در بالای یک مرکز مدیریت زباله قرار دارد و مرکز معماری دانمارکی (Danish Architectural Centre) به BLOX – مرکز فرهنگی  Rem Koolhaas – نقل مکان کرده است. رستوران نوما که غذاهای نوردیک (اسکاندیناوی) را به شهرت جهانی رسانده است، در ۲۰۱۸ به کپنهاگ بازگشت. به این نکته نیز باید اشاره کرد که کپنهاگ یکی از آن شهرهایی است که هیچ وقت در آن خسته نمی‌شوید و حوصله‌تان سر نمی‌رود.

در سفرهای روزانه به روسکیلد – محل کلیسای جامع روسکیلد که در فهرست یونسکو قرار دارد و پادشاهان و ملکه‌های دانمارک در آن‌جا به خاک سپرده شده‌اند – مالمو، سوئد و موزه زیبای لوئیزیانا، پایتخت دانمارک را پایه سفر خود قرار دهید.

۲. شنژن، چین

 

شنژن، چین

با این‌که اکثر افرادی که به چین می‌روند می‌خواهند پکن، شانگهای یا هنگ کنگ را ببینند، اما به گفته هال، شنژن با معماری فوق مدرن خود، فعالیت‌های محیطی مبتکرانه و افتتاحیه‌هایی با طرح‌های جدید که همه با قطار پرسرعت به هنگ کنگ متصل می‌شوند، در حال تبدیل شدن به شهری است که گویی از آینده آمده است.

همچنین هنر و طراحی، انتخاب‌های غذایی عالی، کلاب‌ها و سن‌های موسیقی و پارک‌های عجیب و شگفت انگیزی نیز در این شهر وجود دارد. به گفته هال، شنژن جایی است که می‌توان چین مدرن را دید. به اندازه کافی به هنگ کنگ نزدیک است و جایی است که خیلی از افراد فکر نمی‌کردند در آینده، آن‌جا را به عنوان مقصد سفر انتخاب کنند.

زمانی که قطار جدید در اواخر ۲۰۱۸ افتتاح شود، به راحتی می‌توان برای سفر آخر هفته، از هنگ کنگ به شنژن آمد زیرا این قطار، فاصله بین این دو شهر را به ۲۰ دقیقه کاهش می‌دهد.

۳. نووی ساد، صربستان

نووی ساد، صربستان

طرفداران موسیقی، دومین شهر صربستان را دوست دارند. با این‌که نووی ساد شهرت پایتخت صربستان – بلگراد – را ندارد اما زیباتر است. این شهر که آتن صربستان نیز نام دارد، محل برگزاری جشنواره EXIT است که هر جولای در پترووارادین فورترس قرن هجدهم ( که در هر صورت ارزش دیدن دارد) برگزار می‌شود. این جشنواره، جشنواره موسیقی شاد، هنر و هیجان جوانی است. سال بعد، نووی ساد پایتخت جوانی اروپایی در ۲۰۱۹ خواهد بود. این می‌تواند تمرینی برای ۲۰۲۱ باشد که شهر، عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را خواهد گرفت.

۴. میامی، فلوریدا

میامی، فلوریدا

میامی با سواحل زیبا، منظره ساحل جنوبی و هنر ترکیب شده با فرهنگ کوبایی و دیگر فرهنگ‌های کارائیبی و آمریکای لاتین، مورد علاقه همه افراد است و دروازه‌ای به آمریکای لاتین است.

امروزه، جامعه هنر و طراحی با نمایشگاه هنر بازل میامی،  موزه هنر پرز میامی و موزه علوم میامی، بسیار زنده و قوی است. یک جواهر پنهان : مجموعه ولفسونیان، مجموعه‌ای از لوازم طراحی، عکاسی و دیگر هنرها  و همچنین اشیاء مربوط به تاریخ میامی از دوره « مزرعه تا کارخانه» در سال‌های ۱۸۵۰ تا ۱۹۵۰ را در خود دارد.

۵. کاتماندو، نپال

کاتماندو، نپال

کاتماندو سه سال پس از زلزله وحشتناکی که به خود دید، با طراحی خود، میزبان افرادی است که حالا به دیدن شهر آرام‌تری می‌آیند. به گفته هال، کاتماندو با معماری قدیمی، غذاهای عالی، زندگی شبانه و مواهب سالمی که دارد، هنوز هم دروازه هیمالیا محسوب می‌شود .

این شهر، نسبت به گذشته آرام‌تر است زیرا  عبور و مرور خودرو و بوق زدن در دره کاتماندو ممنوع است. این شهر، میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۹ را نیز به عهده دارد.

۶. مکزیکوسیتی، مکزیک

عاشق هنر هستید؟ عاشق غذا؟ عاشق معماری؟ مهم نیست به چه چیزی علاقه دارید، هر آنچه به آن علاقمند باشید در مکزیکوسیتی این شهر زیبا جهان یافت می‌شود.

۷. داکار، سنگال

پایتخت سنگال بر روی پیش آمدگی یک شبه جزیره قرار گرفته است که به اقیانوس اطلس ختم می‌شود، یعنی در اینجا نمی‌توانید چشم از منظره‌ی دریای نیلگون بردارید.

۸. سیاتل، واشنگتن

شهر آمازون و استارباکس خانه‌ی یکی از جالب‌ترین نمایشگاه‌های غذا و خوراک نیز هست.

۹. زادار، کرواسی

زادار، کرواسی

در ساحل شگفت‌انگیز و بی‌نظیر دالماسی، می‌توانید شاهد گستره‌ی با عظمتی از تاریخ باشید، از ویرانه‌های عصر روم باستان گرفته تا هنرهای معاصر.

۱۰. مکنس، مراکش

مکنس، مراکش

بسیاری از گردشگران این اشتباه را مرتکب می‌شوند که از فاس یا کازابلانکا که می‌آیند فقط برای بازدیدی گذری به این شهر وارد می‌شوند، اما مکناس به خاطر تاریخ، معماری و موزه‌ی هنر مراکش بسیار شناخته شده و معروف است.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website