0
  • No products in the cart.
 

۱۲ قانون کارما که زندگی‌تان را کاملا تغییر می‌دهد

karma law

۱۲ قانون کارما که زندگی‌تان را کاملا تغییر می‌دهد

قانون کارما چیست ؟

گفته می شود که در طبیعت قانونی به نام کارما وجود دارد که می گوید، هر عملی عکس العملی دارد و هر واکنشی، واکنش دیگری را با خود به همراه دارد و این چرخه همیشه تکرار می شود.
بنا بر این قانون، شما در هر کجا که باشید، مشغول انجام هر کاری باشید، در آسمان، پشت محکم ترین قفل ها و …، دیر یا زود، عکس العمل اعمال خود را خواهید دید. به بیان عامیانه، هرچه کنی به خود کنی گر همه نیک و بد کنی.
بر اساس این قانون، اعمال شما، چه خوب و چه بد، دست به دست می چرخد و در نهایت به شما برگردانده می شود.
اما کارما در لغت به معنای ” تاوان ” است که همان طور که از معنی آن پیداست به راحتی می توانید دریابید که نتیجه ی اعمال نیک و بد انسان به او برگردانده می شود.
کارما می گوید که در نظام هستی، هیچ چیز گم نمی شود و در نهایت هر آنچه کاشته ایم، روزی برداشت می کنیم. خداوند در قرآن می فرماید:

فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ ؛ وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ  پس هر کس به اندازه  ذرّه‏ ای نیکی کند [نتیجه‏] آن را خواهد دیدو هر که هموزن ذرّه ای بدی کند [نتیجه‏] آن را خواهد دید.

کارما یک کلمه سانسکریت به معنای عمل یا کنش است. این عبارت هم معنی با قانون نیوتن گرفته می شود که هر عملی یک عکس العمل در پی دارد. زمانی که ما می اندیشیم، سخن میگوییم، یا هر نوع عملی انجام می دهیم آغازگر نیرویی بوده ایم که در نهایت یک عکس العمل به ما نشان خواهد داد. این بازگشت نیرو ممکن است، تعدیل شود، تغییر یابد یا تعلیق شود. اما عموم مردم هرگز قادر نیستند که آن عکس العمل را از بین ببرند.

این قانونِ علت ها و تاثیرات هرگز مجازات کننده شما نیست و فقط در جهت آموزش و یادگیری تان حرکت می کند. یک فرد ممکن است از نتیجه اعمال خود آگاهی نداشته باشد اما در نهایت کاری انجام می دهد که نتیجه کارهایش به خودش برمی گردد. این توجیه که این قانون محصول دست انسان یا جهان پیرامون اوست برای نادیده گرفتن قانون کارما اصلا چیز خوبی نیست. کارما و تناسخی که اینجا درباره آنها سخن می گوییم همانی است که شما برای دانستن درباره قوانین کارما به آنها نیاز دارید.

اگر بخواهیم کارما و قانون کارما را به زبان ساده تعریف کنیم باید بگوییم زندگی مثل یک جعبه است. وقتی کار خوبی انجام می‌دهید، یک چیز خوب در این جعبه می‌گذارید. وقتی کار بدی انجام می‌دهید، یک چیز بد در این جعبه می‌گذارید. درمورد چیزهای خنثی هم همین‌طور است.

کارما نیروی دنیا است که چیزهایی را از درون آن جعبه به شما عرضه می‌کند. بر این اساس نیز قانون کارما حاکی از آن است که هرچه خوبی‌های بیش‌تری در جعبه بگذاری، بیش‌تر احتمال دارد کارما از درون جعبه چیز خوبی به شما عرضه کند.

کارما قوانین دیگری هم دارد که کم‌تر معروف است و در اینجا ۱۲ قانون کارما که زندگی‌تان را کاملا تغییر می‌دهد آورده شده است. اگر آنها را از صمیم قلب درک کنید، خودتان و دنیای‌تان را عمیقا تغییر خواهیدداد.

 

۱. قانون فروتنی

قانون فروتنی می‌گوید اگر چیزی را نپذیرید هرگز نمی‌توانید آن را تغییر دهید. اگر فرد مخالف را دشمن‌مان بدانیم، خیلی ساده روی سطح بالاتر وجودمان متمرکز نیستیم و هیچ پیشرفت معنی‌داری نخواهیم‌کرد.

۲. قانون خلقت

قانون خلقت می‌گوید زندگی به سادگی اتفاق نمی‌افتد، بلکه مستلزم مشارکت و هم‌کاری شما است. چیزهایی که ما را احاطه کرده‌اند سرنخ‌هایی از حالت درونی ما می‌دهند.حقیقتا، ما دنیا هستیم. واقعیت کلیدی این است که خودتان باشید و خودتان را با چیزهایی احاطه کنید که در زندگی‌تان می‌خواهید.

۳. قانون تعالی

قانون تعالی می‌گوید اگر می‌خواهید روح‌تان تعالی یابد، خودتان باید تغییر کنید، نه آدم‌ها و اشیای اطراف‌تان. چیزی که روح ما را برای تعالی بارور می‌کند درون ما است، بیرون ما نیست. وقتی قلب‌مان را تغییر دهیم، دنیای‌مان را تغییر می‌دهیم.

۴. قانون مسئولیت

قانون مسئولیت می‌گوید اگر در زندگی‌تان اشتباهی وجود دارد، قطعا در وجود شما اشتباهی هست. چیزی که ما را احاطه است بازتاب ما است و ما بازتاب چیزی هستیم که ما را احاطه کرده‌است. بنابراین در نهایت، برای تغییر خودتان، مجبور هستید خودتان را تغییر دهید. منطقی است، نه؟ باید مسئولیت خودتان را به عهده بگیرید.

۵. قانون رابطه

قانون ارتباط می‌گوید اگر چه ممکن است ظاهرا ۲ چیز با هم مربوط اند نداشته باشند، ولی در حقیقت این‌طور نیست. همه‌چیز در دنیا به هم مربوط اند. قدم برداشتن با پای چپ، با قدم برداشتن با پای راست ربط دارد. به همین صورت، گذشته، حال، و آینده همه با هم ربط دارند.

۶. قانون دهش(بخشندگی)

قانون دهش می‌گوید در زندگی‌تان از هر دست بدهید از همان دست می‌گیرید. اگر احتکار کنید و خسیس باشید، اگر دست‌های‌تان را بسته و درهای‌تان را قفل نگه‌دارید، هرگز نمی‌توانید قفل درهایی را که می‌خواهید، باز کنید. اگر یک دنیای باز، رها، و زیبا می‌خواهید، خودتان باید آن را بسازید.

۷. قانون تمرکز

قانون تمرکز می‌گوید نمی‌توانید هم‌زمان به دو موضوع فکر کنید. در واقع، علم این را اثبات کرده‌است. توجه داشته‌باشید که شما فقط می‌توانید هم‌زمان به یک موضوع و نیمی از موضوع دیگر فکر کنید. این چیزی است که ما را قادر می‌سازد مکالمه کنیم.  شما در هنگام فکر کردن، به صحبت‌های یک فرد گوش می‌کنید، فکری که هنگام صحبت‌های او می‌کنید نیمه‌کاره است. عاقلانه است که قبل از صحبت کمی وقت بگذارید و فکرکنید، این‌طور نیست؟

۸. قانون حضور

قانون حضور می‌گوید هرچند مهم است به گذشته نگاه کنیم تا بفهمیم به کجا می‌رویم، به همین اندازه مهم است در زمان حال وجود داشته‌باشیم و خیلی درگیر آینده نباشیم.

۹. قانون بزرگ‌منشی و خوبی

هر آنچه در مزرعه جهان بکارید همان را برداشت می‌کنید. این همان قانون علت و اثر هم شناخته می‌شود. پس برای برداشت شادی، صلح، عشق و دوستی، باید خوشحال، صلح طلب، دوست داشتنی و دوست واقعی باشید.
هر چه که در جهان به وجود می آورید، به خود شما باز خواهد گشت.

۱۰. قانون رشد

یک جمله معروف است که می‌گوید هرجایی که بروی متعلق به آنجایی! بنابراین اگر ما بخواهیم مردم و جهان پیرامون خود را تغییر دهید اول باید خودمان را تغییر دهیم. هر وقت ما رشد کنیم و تغییر کنیم و بهتر شویم جهان مان هم اصلاح می‌شود و تغییر می‌کند.

۱۱. قانون تغییر

تاریخ خود را تکرار می‌کند تا ما از آن درس های بسیاری فرا بگیریم و بتوانیم مسیر خود را تغییر دهیم.

۱۲. اهمیت و الهام گرفتن

ما هر اندازه انرژی و اهمیت صرف انجام کاری کنیم به هماناندازه انرژی نصیب مان می‌شود. ارزش واقعی هر چیزی نتیجه مستقیم انرژی است که ما برایش مقرر کرده ایم. اتفاقات کوچک هیچ تاثیری بر کل بزرگی که ما قصد انجامش را داریم ندارند. کارهای شایسته الهام بخش تمام اعمال شما خواهند شد.

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website