0
  • No products in the cart.
 

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری

نحوه ی تمیز کردن کاغذ دیواری

حتی دقیق ترین پاک کننده ها هم نمی توانند کاغذ دیواری ها را نادیده بگیرند. فراموش کردن آنها راحت است. ما معمولاً کاغذ دیوری ها را تا تمیزکاری فصل بهار یا تا زمانی که کودک هنرمندی بوم نقاشی خود را پیدا کند، فراموش می کنیم. کاغذ دیواری کثیفی و گرد و غبار را جذب می کند. بنابراین، اکثر کاغذ دیواری ها نیاز به تمیزکاری گاه به گاه دارند. کاغذ دیواری ها بسته به مدل خود، نیاز به لکه زدایی و زدودن گرد و غبار دارند. خوشبختانه، تمیز کردن آنها غیرممکن نیست. با مواد مناسب، کمی سختی کشیدن و بکارگیری آرنج دست، می توانید دیوارها را به حالت اول خود برگردانید.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

بخش اول) تمیز کردن کاغذ دیواری

  1. نوع کاغذ دیواری خود را تعیین کنید. نوع کاغذ دیواری ای که بر روی دیوارهای خود دارید را تجسم کنید. تمیز کردن کاغذ دیواری هایی با روکش وینیل کار دشواری نیست. برخی اوقات کاغذ دیواری هایی با روکش پارچه ای با ماده ی وینیل یا اکریلیک پوشانده شده اند که به راحتی قابل شستشو هستند. کاغذ دیواری های ساده نباید خیس شوند. در صورت امکان لکه های روی آن را تمیز کنید.
  • کاغذ دیواری هایی با روکش وینیل را می توانید تمیز کنید، اما نباید از هیچ ابزار ساینده ای استفاده کنید. برای مثال، نباید از یک اسفنج خشن استفاده کنید.
  • با اسفنج خشک، دیوارهایی که پوشش محافظ ندارند را تمیز کنید. یک اسفنج خشک فاقد رطوبت است و با آن به راحتی از گرد و غبار روی کاغذ دیواری خلاص می شوید.
  1. کاغذ دیواری ها را تمیز کنید. مقدار کمی از مایع ظرفشویی، حدوداً دو قاشق غذاخوری را با آب گرم در سطلی مخلوط کنید. برای جلوگیری از رنگ گرفتن کاغذ دیواری با مواد شوینده ی رنگی، از مایعات شفاف استفاده کنید. پارچه یا اسفنج نرمی را در محلول فرو کنید. اضافه ی محلول تمیز کننده را با فشار دادن بگیرید. با ضربه زدن محلول تمیز کننده بر روی محوطه ای نامشخصی، آن را آزمایش کنید. اگر به کاغذ دیواری آسیبی وارد نشد، روند تمیزکاری را آغاز کنید. سطوح را از بالا به پایین تمیز کنید. درزهای عمودی را در جهت خود پاک نمایید. یک بخش را با حرکت دورانی و به صورت یکجا تمیز کنید.
  • از صابون، بیش از حد استفاده نکنید. استفاده از صابون زیاد باعث چسبیدن گرد و غبارها به دیوارها می شود.
  • شاید تمایل به استفاده از پَدهای ساینده نداشته باشید زیرا معمولاً برای کاغذ دیواری بسیار خشن هستند.
  • محلول تمیز کننده را در محوطه ای کوچک و مخفی آزمایش کنید تا در صورت نامناسب بودن، از آسیب به کل دیوار جلوگیری کنید. قسمت های پایین نسبت به دیگر قسمت ها، به ندرت مورد توجه قرار می گیرند و محل خوبی برای آزمایش محلول به شمار می روند.
  1. کاغذ دیواری را بشوئید و خشک کنید. اینجا مرحله ای است که سطل آب وارد عمل می شود. با استفاده از آب داخل سطل و یک پارچه ی جدید، هر بخش را با آب تمیز پاک کنید. از آب زیادی استفاده نکنید؛ قرار نیست کار خود را با دیوارهای مرطوب به پایان برسانید. با یک دستمال حوله ای، سطح دیوار را بلافاصله خشک کنید تا از خیس شدن بیش از حد کاغذ دیواری جلوگیری شود.

بخش دوم) گرد گیری کاغذ دیواری 

  1. از جاروبرقی استفاده کنید. موثرترین روش برای از بین بردن گرد و غبار از روی دیوارها، استفاده از جاروبرقی است. قبل از شروع کار، برس مخصوص دیوارها را به آن وصل کنید. بسته به ارتفاع دیوار خود، می توانید از نردبان استفاده کنید تا به نقاط بالاتری از آن دسترسی داشته باشید. قرار دادن وسیله ای در زیر پای خود، شما را از خراشیدن دیوارها باز می دارد. از قسمت بالای دیوار شروع کنید و چند بخش را چندین بار تمیز کنید. تا زمانی که تمام دیوار کامل شد، به آرامی برس بکشید.
  • تا زمانی که سر جاروبرقی تان بر روی دیوار ساییدگی ایجاد نکرده، می توانید از آن بر روی کاغذ دیواری های پارچه ای استفاده کنید.
  1. با یک جارو دستی گردو غبار را از بین ببرید. ترجیحاً پارچه ای مخصوص گردگیری با الیاف ظریفی را پیدا کنید و آن را روی جارو دستی قرار دهید. جارو را از سمت چپ به سمت بر روی دیوار بکشید. این روش به شما کمک می کند تا به گوشه های گردو غباری دیوار خود برسید. جارو را جابجا کنید و همانطور که از قسمت بالای دیوار به قسمت پایین آن
    می روید گرد و غبارها را تمیز کنید. با این روش، مطمئن می شوید که هیچ سطح تمیز نشده ای باقی نمانده است.
  • اگر گردوغباری بر روی سطح زمین وجود دارد، آنها را جارو کنید.
  1. با یک دستمال پارچه ای گردگیری کنید. دیوارها را مستقیماً با دستمال پارچه ای پاک کنید. اگر دیوارهای شما بلند هستید، شاید بخواهید برای دستیابی به گوشه ها از نردبان استفاده کنید. از قسمت بالا شروع کنید و گرد و غبارهایی که می بینید را پاک کنید. هنگامی که به قسمت پایین رسیدید، مطمئن گردید که دستمال پارچه ای تان خیلی کثیف نشده باشد. دستمال کثیف، دیوارها را لکه دار می کند.

بخش سوم) از بین بردن لکه ها

  1. مداد رنگی های به جای مانده را از بین ببرید. با یک چاقوی بتنی، اضافات مداد رنگی ها را بردارید. هر ذره ای که چسبیده شده باید کنده شود. پس از پاک شدن سطح، یک دستمال توالت را روی لکه قرار دهید. اکنون، اتو را بر روی کمترین درجه حرارت قرار دهید و بر روی لکه فشار دهید. یک دقیقه صبر کنید، با مداد رنگی باقی مانده جذب دستمال شود. دستمال را بردارید تا لکه همراه با آن برداشته شود.
  • اگر کاغذ دیواری قابل شستشویی دارید، همراه با اسپری کردن محلولی تمیز کننده ی دیوارها، از یک کیسه استفاده کنید. سپس، لکه ها را به آرامی پاک کنید تا ناپدید شوند.
  1. اثر انگشت ها را پاک کنید. یک پاک کن صمغیِ Art gum تهیه کنید. این پاک کن را به آرامی بر روی دیوار بکشید. پاک کن باید روغن و جای اثرانگشت را جذب کند. اگر کاغذی دیواری با روکش وینیل دارید، می توانید از آب و صابون برای شستن اثرانگشت استفاده کنید. محلول آب و صابون را در کاسه ای درست کنید. دستمال پارچه ای را درون کاسه بگذارید تا خیس شود. سپس، از آن برای پاک کردن اثرانگشت روی دیوارها استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن دیوارها می توانید از تکه ای نان استفاده کنید. تکه ای نان خمیر شده را بردارید و آن را به مدت یک دقیقه بر روی اثر انگشت بگذارید. سپس آن را از دیوار جدا کنید. گلوتن موجود در نان خمیر شده، لکه ها را از کاغذ دیواری جدا می کند.
  1. لکه های چربی را از بین ببرید. ابتدا، دستمالی کاغذی را روی لکه ها قرار دهید. اتو را روی حرارت کم تنظیم کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید. گریس به درون دستمال نفوذ می کند. دستمال ها را بردارید تا لکه ها جدا شوند.
  • پودر تالک نیز می تواند عمل کند. پودر تالک را بر روی پارچه ای بریزید. آن را بر روی دیوار بمالید. اجازه دهید پودر به مدت 10 دقیقه بماند. پودر را با یک اسفنج یا قلم موی خشک از دیوار جدا کنید.
  1. لکه های قرمز رنگ شراب را از بین ببرید. پارچه ی کهنه ای را با مایع ظرفشویی و هیدروژن پراکسید خیس کنید. پارچه ی آغشته به این ترکیب را به دیوار بمالید. ترکیب باید به لکه بچسبد. پنج دقیقه پارچه را نگه دارید. برای پاک کردن لکه از یک حوله مرطوب استفاده کنید، سپس محوطه را با دستمال کاغذی خشک کنید.
  • اگر این روش کارایی نداشت، برای خلاصی از شرّ لکه می توانید از پاک کننده ی سدیم پرکربنات که باعث سفید شدن لکه می شود، استفاده کنید. دستمالی را درون این محلول قرار دهید و سپس چهار تا شش دقیقه بر روی لکه قرار دهید. سپس دستمال را جدا کنید تا لکه از بین برود. با یک پارچه یا حوله ی تمیز و مرطوب، لکه را تمیز کنید. سپس لکه را با یک پارچه، خشک کنید.
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website