0
  • No products in the cart.
 

آموزش چند تکنیک برای کمک به بازاریابی بهتر در شبکه های اجتماعی

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > دیجیتال مارکتینگ  > آموزش چند تکنیک برای کمک به بازاریابی بهتر در شبکه های اجتماعی
بازاریابی تجارت شما به کمک شبکه های اجتماعی

آموزش چند تکنیک برای کمک به بازاریابی بهتر در شبکه های اجتماعی

یکی از بزرگترین چالشی که پیش روی صاحبان کسب و کارهای اینترنتی قرار دارد، شبکه های اجتماعی می باشد. دانستن اینکه از کجا شروع کنید و چطور در بین هزاران وب‌سایت و فروشگاه اینترنتی دیگر که برای جلب توجه همان ترافیک در حال رقابت هستند یک چالش بزرگ به شمار میرود.

در این نوشتار با ما همراه باشید تا چندین تکنیک برای بازاریابی تجارت به کمک شبکه های اجتماعی را به شما آموزش دهیم.

 

در ارسال محتوا نظم و مداومت بسیار مهم است
یکی از ساده‌ترین راه‎ها برای توسعه‎ی شبکه شما ارائه محتوا به صورت ثابت و منظم است. مخاطبین مختلف نسبت به توالی‎های متفاوتی از زمان ارسال پست‌ها، واکنش نشان میدهند؛   بهترین زمان ارسال پست را در رابطه با مخاطب خود تست کنید. توالی‎ زمانی پست‎های رقبای خود را بررسی نمایید و ببینید در جدول زمانی انتشار مطالب از طرف ایشان، چه ساعاتی بیشترین مخاطب را به خود جلب کرده است. حداقل تعداد پست در روز برای فیسبوک باید یک عدد و در توییتر ۴ الی ۶ عدد باشد و صد البته در تجارت‌های مختلف به نسبت در شبکه‌های دیگر نظیر لینکدین یا گوگل پلاس این توالی متفاوت است؛ همچنین به ساعت ارسال پست خود توجه کنید، زمان بندی در رسانه‎ی اجتماعی بسیار مهم است. اگر شما زمانی مثل ساعت ۶ صبح را به علت آزاد بودن خودتان برای ارسال پست‌ها در توییتر انتخاب کنید فکر نمی‌کنم جغدهای توییتر شما را ببینند.

 

زمان ارسال پست ها را به دقت بررسی کنید
دو ابزار عالی که میتوانند برای خودکار سازی این فرآیند مورد استفاده قرار گیرند:

Buffer :  اپلیکیشن بسیار محبوبی است که میتواند با مرورگر شما و ده‎ها اپلیکیشن دیگر یکپارچه شود و به زمان بندی ارسال پست‎های شما در شبکه‎های اجتماعی کمک کند.
Hoote suite :استفاده از این اپلیکیشن‎ها به شما کمک میکند تا میزان زمان مورد نیاز برای بازاریابی اجتماعی به دو ساعت در روز تقلیل دهید. پیشنهاد میکنم این دو ابزار را امتحان کنید. امکانات ابتدایی هر دو رایگان ولی امکانات حرفه‌ای با هزینه ای ناچیز قابل استفاده هستند.

 

محتوا های صوتی کوتاه تولید کنید
ما همه از ازدیاد بیش از حد اطلاعات رنج می‎بریم، مردم وقت و صبر کمتری برای خواندن محتواهای بلند بالا دارند. سعی کنید برای این افراد محتواهای “پرمغز” در شبکه‌های اجتماعی پخش کنید. ممکن است در ابتدا تعداد افرادی که به صدای شما در شبکه‌های اجتماعی گوش می‌کنند کم باشد ولی این افراد با آن روند هر روز یک پست شما به شدت زیاد خواهند شد.

یکی از راهکارهای موثر برای ازدیاد بازدید کننده و طرفدار در شبکه‌های اجتماعی استفاده از پادکست ها یا صدا های ضبط شده ایت. ابرانیان به شدت به این نوع از محتوا ها علاقه مندند. یکی از بهترین سرویسها Sound Cloud است. سعی کنید هفتگی پادکست داشته باشید. بهترین روز انتشار پادکست ها  ۱ شنبه و یا آخر هفته هاست.

در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
اکثر بلاگ‎ها دارای دکمه‎ اشتراک در شبکه‎های اجتماعی هستند که به شکل بارزی و در محل مناسب قرار گرفته‌اند تا خوانندگان به اشتراک گذاری مقاله ترغیب شوند.

محل‌هایی که بیشتر می‌توان از آن برای قرار دادن این دگمه‌ها استفاده کرد اینها هستند:

  • در خبرنامه
  • در امضای ایمیل
  • در پایین پست‌ها
  • فوتر وب‌سایت و بلاگ شما
  • در جای مناسبی از محصول
  • هدر وب‌سایت و بلاگ شما
  • مطالب تخصصی و نقد های تخصصی

سعی کنید در زیر هر محتوا و یا کالای خود یک نقل قول از یک مرجع بررسی و نقد کالا درج کنید. این نقل قولها را در شبکه های اجتماعی خود با دیگران بدون ترس به اشتراک بگذارید. صفحه شبکه های اجتماعی شما فقط مخصوص شما نیست و شما باید از دیگران و از مطالب خوب آنها به همراه نقل قول استفاده نمایید. بعد از هر نقل قول به نویسنده مطلب هم یک پیغام بدهید و از اینکه مطلبی ارزنده نوشته تشکر نموده و به اطلاع او برسانید که مطلبش را در صفحه شبکه اجتماعی خود منتشر نموده اید. ارتباط با یک وب سایت نقد و بررسی مثل یکی از درهای بهشت است و می تواند به شدت به اعتبار شما بیافزاید. مثلا همین مقاله قبلی ما در مورد طراحی فروشگاه های اینترنتی چنین بازخوردی داشت

 

بر روی یک اینفوگرافیک خوب سرمایه گذاری کنید

اینفوگرافیک
در طول سال‎های اخیر، اینفوگرافیک‎ها بی نهایت محبوب شده‎اند. سرمایه گذاری در طراحی یک اینفوگرافیک حرفه‎ای یکی از بهترین راه‎ها برای ایجاد افزایش محبوبیت و افزایش میزان ترافیک به سمت سایت شما است و به شما کمک می‎‎کند که بک لینک‎های با ارزش کسب کنید که برای سئو عالی می‎باشد. یک اینفوگرافیک با کیفیت می‎تواند هزینه‎ای از ۳۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشته باشد ولی ارزش سرمایه گذاری را خواهد داشت.
در رابطه با موضوعات جالب در فعالیت تجاری خود تحقیق کنید و یکی از موضوعات روز را پیاده سازی کنید.

 

 

سوال و جواب راه بیاندازید
تعامل برای زنده نگه داشتن هر جامعه‎‏ی آنلاینی ضروری است. یک تاکتیک عالی برای رشد جامعه‎ی شما در آن ها و افزایش چشمگیر تعامل توسط یک سوال و جواب است. این کار را می توانید به کمک کارمندان خود به سرعت جلو ببرید و با تلنگرهایی از طرف ایشان رشد دهید. سپس شما جواب این سوال‎ها را میدهید و بعد بهترین سوال را انتخاب و از آن در یک پست در بلاگ خود تحلیل و جوابی عالی ارائه مینمایید.
گذشت زمان دیگران نیز در این قضیه شرکت میکنند و به آهستگی شما برند خود را به عنوان یک برند قابل اطمینان در اینترنت مطرح میکنید.

 

نکته:نباید هیچ کامنت نظر یا تعاملی با مخاطب را در شبکه های اجتماعی بی پاسخ گذاشت. هر فراموشی یعنی فرصت بسیار بزرگی که از بین میرود.
یک هشتگ مرتبط با سوال و جواب انتخاب کنید و از دنبال کنندگان خود بخواهید از آن در پست های خود استفاده کنند. این امر به ساخت برند و مطرح شدن در شبکه های اجتماعی کمک میکند.

 

عناوین و تیتر های جذاب
عنوان یک پست در بلاگ شما باید همانند محتوای پست توجه را به خود جلب کند. چند نکته کلیدی در این باره:

  • از زبان روزمره استفاده کنید.
  • با تیتر خود روانشناسی کنید و نکات روانشناسانه به کار ببرید. ( مثل یک خبر فوری)
  • تیتر باید کوتاه باشد.
  • از موارد منفی استفاده کنید (این کار را نکنید یا چطور جریمه نشوید)
  • اگر پست شما یک لیست است، تیتر را با تعداد مواردی که قرار است مطرح کنید شروع کنید. بعنوان مثال: پنج نکته در مورد بازاریابی در شبکه های اجتماعی
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website