0
  • No products in the cart.
 

آموزش چگونگی ورود به دایرکت ادمین به صورت کامل

ورود به دایرکت ادمین

آموزش چگونگی ورود به دایرکت ادمین به صورت کامل

چگونه به دایرکت ادمین ورود کنیم؟

بعد از مراحل ثبت دامنه و خرید هاست با توجه به نوع میزبانی وب‌سایت شما چنانچه از نوع لینوکسی باشد در اغلب موارد کنترل پنل مدیریتی وب‌سایت شما از نوع دایرکت ادمین و یا سی پنل خواهد بود.

دایرکت ادمین منحصرا روی سرورهای لینوکسی فقط قابل نصب است، مزیت آن نسبت به دیگر پنل های موجود همچون سی پنل، سبک بودن و عدم داشتن مشکلات تحریمی می باشد.

این پنل توسط یک شرکت کانادایی ارائه می شود ولی سی پنل توسط سازنده ی امریکایی ارائه شده که به شدت هم روی کاربران ایرانی حساس است و در صورت آگاهی از ایرانی بودن استفاده کننده، لایسنس مربوط به پنل را حذف کرده و برای مدیران سرور و کاربران هاستینگ مشکلاتی را ایجاد میکند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم به آموزش این پنل به صورت دقیق تری بپردازیم. با تدسا همراه باشید.

 

آموزش ورود به دایرکت ادمین قدم به قدم

روش ورود به کنترل پنل ها به صورت فرم سوکت یعنی با فرمت IP:PORT می‌باشد و در انواع پنل های لینوکسی و ویندوزی فقط پورت‌ها متفاوت می‌باشد پورت ورود به دایرکت ادمین ۲۲۲۲ بوده و با روش سوکت به صورت زیر می‌توانید وارد اکانت هاست لینوکس خود شوید.

http://ip:2222

توجه کنید باید آدرس IP سرور میزبانی که توسط هاستینگ مربوطه به شما داده می‌شود را جایگزین نمایید.

آدرس IP

بعد از ست کردن دامین خود بر روی هاست مربوطه دیگر نیازی به ورود با آدرس IP نخواهید داشت و با فرمت زیر میتوانید با آدرس دامنه وب‌سایت خودتان با ورود به دایرکت ادمین کارهای مدیریتی را وب‌سایت خود را انجام دهید.

آموزش ورود به دایرکت ادمین را با ذکر یک نکته دیگه به پایان می‌بریم اونم اینکه چنانچه بر روی وب‌سایت و یا IP سرور شما SSL فعال باشد می‌توانید با پروتکل امن SSL به دایرکت ادمین وارد شوید.

البته حتما توجه داشته باشید که بعد از نصب ssl باید توسط آموزش ریدایرکت http به httpsآدرس url های خود را تغییر دهید.

https://site.com:2222

به یاد داشته باشید چنانچه زمان وارد کردن اطلاعات ورود به دایرکت ادمین این عمل با چندین بار خطا همراه باشد، IP شما برای مدت ۲۴ ساعت مسدود خواهد شد و دیگر امکان دسترسی به دایرکت ادمین را نخواهید داشت.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website