0
  • No products in the cart.
 

نحوه فشرده‌ سازی در کنترل پنل DirectAdmin

نحوه فشرده‌ سازی در کنترل پنل DirectAdmin

نحوه فشرده‌ سازی در کنترل پنل DirectAdmin

هراگر شما مدیر سرورباشیدیکی از کارهایی که با آن برخورد خواهید داشت فشرده سازی فایل ها جهت انجام یکسری اعمال کنترلی و مدیریتی می‌باشد، در این آموزش با نحوه فشرده‌ سازی در کنترل پنل DirectAdmin به طور کامل آشنا خواهید شد.

 

برای فشرده سازی فایل ها در لینوکس بدون وجود کنترل پنل شما باید از دستورات لینوکسی جهت این کار استفاده کنید که در آموزش دستورات لینوکس به تفصیل به آن‌ها پرداختیم ولی امروزه میزبانی وب سایت‌ها و کارهای مدیریتی بر روی سرور عمدتاً توسط پنل ها صورت می گیرد، این کار بسیار ساده‌تر و برای کاربران تازه‌کار بسیار امن‌تر خواهد بود.

 

برای آشنایی با نحوه فشرده‌ سازی در کنترل پنل DirectAdmin ابتدا باید به قسمت کاربری خود در دایرکت ادمین لاگین کرده و از بخش مشخص شده در عکس زیر وارد قسمت مدیریت فایل‌ها یا File Manager شوید.

فشرده‌ سازی در کنترل پنل DirectAdminسپس دایرکتوری و یا فایل موردنظر خود را انتخاب کرده و در پایین صفحه بر روی Add to Clipboard کلیک کنید.

فشرده‌ سازی در کنترل پنل - Add to ClipboardDirectAdminحال در انتهای صفحه به منظور فشرده سازی در کنترل پنل دایرکت ادمین همانند عکس زیر یک نام برای فایل خود انتخاب کرده سپس با تعیین فرمت فشرده‌سازی بر اساس zip و یا tar.gz می‌توانید با زدن دکمه create فایل و یا دایرکتوری خود را فشرده کنید.

فشرده سازی در کنترل پنل دایرکت ادمین در انتها هم یک‌بار دیگه دستور لینوکسی جهت فشرده سازی فایل ها را برای آن دسته از دوستانی که شاید فقط به صورت دستوری و بدون کنترل پنل عملیات مدیریت سرور خود را انجام می‌دهند را آموزش می‌دهیم تا این بحث را به طور کامل پوشش داده باشیم.

خوب برای کار بعد از لاگین با دسترسی روت به سرور خود دستور زیر را وارد نمایید

۱
Tarcvf filename.tar.gz filename

در دستور بالا به جای filename.tar.gz نام فایلی که بعد از فشرده‌سازی ایجاد خواهد شد را وارد کنید و به جای filename نام فایل و یا دایرکتوری که قصد دارید عملیات فشرده‌سازی بر روی آن انجام شود را وارد کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website