0
  • No products in the cart.
 

آموزش ۶ نکته که موفق ترین کارفرمایان می‌دانند

موفق ترین کارفرمایان

آموزش ۶ نکته که موفق ترین کارفرمایان می‌دانند

در این نوشتار که توسط تیم تدسا فراهم گردیده، قصد داریم شما را با ۶ نکته از یک کسب و کار موفق و خواستنی آشنا نماییم.

 

شرکت هایی که مکان های بسیار مناسبی برای کار کردن هستند، جهت جلب رضایت کارمندانشان مواردی را رعایت می‌کنند. مثلا در فهرست بهترین مکان های کاری گوگل، بین‌اند کمپانی، نستله پیورینا پتکر، فیس‌بوک و تویتر، نام‌‌‌‌های همیشگی در فهرست سالانه‌ی گلسدور هستند.

کارفرمایان

مزایای‌کاری زبانزد نظیر وجود سرآشپز در شرکت‌، اتاق استراحت و ماساژ دلایل روشنی بر رتبه‌ی آنها در رده‌بندی‌‌ها هستند. خانم رزماری هافنر، مدیر بخش منابع انسانی شرکت کریر بیلدر می‌گوید که موضوع به این سادگی نیست و بهترین کارفرمایان خوب می‌دانند که چطور از اطلاعات نیروی انسانی خود بهره ببرند.

او می‌گوید: “شرکت‌های کاردان از همه‌ی اطلاعات موجود برای سازماندهی نیروها استفاده می‌کنند – از اطلاعات مربوط به افراد جویای کار گرفته تا روند کار شرکت و استعداد‌های موجود. بررسی این اطلاعات به آنها نشان می‌دهد نیروی کار را در کجا متمرکز کنند تا بهترین نتایج را به‌دست آورند”.

گفته می‌شود که شرکت گوگل مدیریت منابع انسانی را از نو ایجاد کرده است. کاترین دکاس، مدیر منابع انسانی شرکت گوگل در کنفرانس O’Reilly Strata Jumpstart گفت: ” همه‌ی تصمیمات شرکت گوگل براساس اطلاعات و تجزیه و تحلیل است”.

شرکت‌های دیگر نیز می‌توانند همین کار را انجام دهند. هافنر شش مرحله برای ایجاد محیط کاری مناسب برای جذب و حفظ کارمندان پیشنهاد می‌کند که به تقویت پایه‌های کار نیز کمک می‌کنند.

 

قدم۱: هدف خود را تعیین کنید.

همان‌طور که اطلاعات موجود ما را در اقدامات اقتصادی‌مان هدایت می‌کند، بهترین کارفرمایان از اقداماتی نظیر این در جذب نیروی کار بهره می‌برند. هافنیر پیشنهاد می‌کند که کار را با مشکلی که می‌خواهید حل کنید آغاز کنید.

او می‌گوید: “‌ما در مورد اطلاعات و تجزیه و تحلیل حرف می‌زنیم. ” ولی اول باید سؤالی وجود داشته باشد که به دنبال پاسخ‌اش هستید. شاید سوال کنید ” چرا کارمندانی که من به‌دنبال استخدام‌شان هستم برای شرکت من تقاضای‌کار نمی‌دهند؟ ” یا ” برای جلب کارمندانی که تمایل به تغییر شغل دارند چه می‌توان کرد؟”

 

قدم ۲: از تشکیلات شرکت خود اطلاعاتی به‌دست آورید.

سپس ببینید که چه باید بکنید. تنها ارائه‌ی مزایای کاری عالی کافی نیست و ممکن است مطابق با نیازهای جویندگان کار نباشد. ساده به‌نظر می‌رسد اما راه‌حل آن است که از کارکنانی که قصد استعفا دارند بپرسیم چه می‌خواهند.

هافنر می‌گوید: من کارفرمایانی را دیده‌ام که به کارکنان اجازه ‌می‌دهند حیوانات خانگی خود را به محل‌کارشان بیاورند. اما اگر این چیزی نباشد که آنها می‌خواهند، به افزایش جذابیت کاری شرکت شما کمکی نخواهد کرد.

 

قدم ۳: نگاهی به الگو‌های حرفه‌ای بیندازید.

این‌که از روند وقایع حرفه‌ای اطلاعاتی به‌دست آوریم بسیار هوشمندانه است، اما بدانید که الگویی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد. هافنر می‌گوید این کار به ما کمک می‌کند تا به‌سراغ متخصصینی برویم که به ما بگویند چه اطلاعاتی برای پاسخ به نیازهای خاص ما مناسب است. آنها عوامل مختلفی را که بر شرکت شما و جذب نیروی انسانی تأثیر دارد بررسی می‌کنند و اطلاعاتی که باید بر آنها تمرکز کنید به شما ارائه می‌دهند.

وی می‌گوید: ‌شاید شرکت‌هایی را پیدا کنید که مزایای شگفت‌آور و خلاقانه‌ای در نظر گرفته‌اند اما ارائه‌ی همان‌ها به شما کمکی در بهتر کردن وضعیت خود در رده‌بندی بهترین کارفرمایان نمی‌کند.

 

قدم ۴: از اطلاعات استفاده کنید.

شرکت‌ها هر چقدر هم که اطلاعات خوبی به‌دست آورده باشند اگر در جذب نیرو از آنها استفاده نکنند عملاً بی‌فایده است. هافنر پیشنهاد می‌کند که از اطلاعات موجود استفاده کنید و مزایایی ارائه کنید که داوطلبان مناسب را جذب کند تا شرکت را در راستای رسیدن به اهدافش یاری کنید.

او می‌گوید: ‌”این‌گونه می‌توان کار را به فردی کاردان سپرد که می‌تواند استراتژی به کار بگیرد که با استفاده از اطلاعات موجود مشکلات را از سر راه بردارد. هدف خاصی را برایش تعیین کنید، برای مثال جذب یک استعداد خاص یا نگه‌داشتن کارکنان متعهد. باید یک استراتژی اساسی برای استفاده‌ی درست و به‌موقع از اطلاعات داشته باشیم.”

 

قدم ۵: پیوسته ارزیابی کنید.

طراحی مزایای کاری تنها نباید یک‌بار انجام شود. باید اثربخشی آنها را پیگیری کنید. بهترین کارفرمایان همواره مزایای پیشنهاد شده را ارزیابی کرده و بازده‌ی سرمایه‌ی خود را با مقایسه‌ی هزینه و درآمد‌ها بررسی می‌کنند تا سود کار را افزایش دهند.

او می‌گوید: “هر شش ماه یک‌بار بررسی کنید که آیا مزایای ارائه شده کمکی به نزدیک شدن به اهداف ذکر شده کرده است یا خیر. روش‌های جذب نیروی کاری می‌بایست شرکت را در مسیر تازه‌ای قرار دهد. اطمینان حاصل کنید که از اطلاعات به نحوی استفاده کرده‌اید که در راستای‌ استراتژی اولیه‌ی کارتان باشد”.

در حالی‌که طبق گفته هافنر بیش‌تر شرکت‌ها ایده‌ی جدیدی را آغاز می‌کنند – مثلا این‌که می‌خواهند یک محیط کاری آرام ایجاد کنند – ولی در پایان روز این ایده‌ها ممکن است مقرون به‌صرفه نباشد. او می‌گوید: ” ارزش مزایای ارائه شده باید معلوم شود تا شرکت‌ها اطمینان حاصل کنند که سرمایه‌گذاری آنها سودآور است”.

 

قدم ۶: برای پیشرفت مصمم باشید.

مهم نیست که روند کنونی کار تا چه حد رضایت‌بخش است‌، همواره جایی برای پیشرفت و ترقی وجود دارد.

هافنر می‌گوید: به کار گرفتن استراتژی مناسب برای استخدام نیرو که بتواند شما را به بهترین کارفرما تبدیل کند چرخه‌ای است که هیچ‌وقت متوقف نمی‌شود. کارفرمایان زیرک از اطلاعات موجود به عنوان یک فرصت استفاده می‌کنند تا استراتژی خود را تقویت کرده و سازماندهی کار‌ها را قوی‌تر کنند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website