0
  • No products in the cart.
ارز دیجیتال مونرو چیست ؟

ارز دیجیتال مونرو چیست؟

هلدینگ توسعه دهندگان سیستم ابتکار

مونرو یک ارز دیجیتال است که از یک رمزنگاری مختلف برای ویژگی های خاص استفاده می کند. در واقع مونرو یک ارز دیجیتال امن، خصوصی و غیر قابل ردیابی است. ممکن است فکر کنید که بیت کوین یا اتریوم هم این ویژگی ها را دارد، اما تراکنش های این ارز ها قابل ردیابی هستند. درواقع مونرو بر سه اصل خصوصی بودن، غیر متمرکز بودن و مقیاس‌پذیری (قابلیت مدیریت تراکنش‌ها در صورت رشد سیستم یا شبکه) متمرکز است.با مونرو، شما بانک خود هستید و کنترل آن فقط با خود شما است. شما مسئول منابع مالی خود هستید و حساب‌ها و معاملاتتان از چشم دیگران پنهان می‌ماند.

monero چیست ؟

 

مونرو یک جامعه مردمی است که بهترین و با استعداد ترین پژوهشگران و مهندسان آنرا بنا کرده اند. بیش از ۲۴۰ توسعه دهنده حرفه ای در ساخت پروژه مونرو همکاری کرده اند. آزمایشگاه تحقیقاتی مونرو، تیم توسعه دهنده اصلی و انجمن توسعه دهندگان دائما در حال گسترش مرز های امنیت و ارتقا این ارز دیجیتال هستند. بر خلاف باور برخی از کاربران مونرو یک شرکت نیست و هیچ مالک و یا هیئت مدیره ای ندارد. مونرو نوعی ارز مانند بیت کوین یا اتریوم است. پرروتوکل CryptoNote که مونرو بر اساس آن کار می‌کند، به جز ویژگی استفاده از امضاهای حلقه‌ای، ویژگی دیگری دارد که استفاده از کلیدهای تبادل یک بار مصرف است و به واسطه آن‌ها تراکنش‌ها غیر قابل ردیابی می‌شوند.

امضا ء حلقه ای 

Monero برای مبهم کردن هویت فرستندگان و گیرندگان از یک فناوری خاص به نام «امضاهای حلقه‌ای» استفاده می‌کند که این فناوری از ویژگی‌های اصلی پروتکل CryptoNote است. امضاهای حلقه‌ای هویت فرستنده را از طریق مخلوط کردن، پنهان می‌کند. Monero کلیدهای حساب کاربری یک کاربر را با کلیدهای عمومی‌ به‌دست آمده از بلاک چین ترکیب و یک حلقه با امضاهای ممکن ایجاد می‌کند. لذا ناظران خارجی نمی‌توانند یک امضا را به یک کاربر خاص پیوند دهند.

مونرو، پول سریع و امن

مونرو میتواند خیلی سریع و امن و بدون واسطه (بانک و موسسات مالی) در همه جای جهان تراکنش ها را انجام دهد.

روش تهیه مونرو

مونرو توسط کارت های گرافیکی (GPU) قابل استخراج است .شما می توانید با در اختیار قراردادن  کامپیوتر قدرتمند خود برای شبکه، ارز مونرو با نام XMR استخراج کنید و از آن استفاده کنید. همچنین مونرو را می توانید از صرافی های معتبر خریداری کنید.کیف پول های زیادی برای ذخیره مونرو وجود دارد.

مونرو چیست ؟

 راه اندازی حساب و کیف پول مونرو

برای این که یک حساب مونرو مختص خودتان داشته باشید فقط کافی است کیف پول خود را راه اندازی کنید. داشتن کیف پول دیجیتال نیاز ضروری برای دریافت و ارسال است. کیف پول به صورت کاملا خصوصی یک تاریخچه از تراکنش‌های شما را هم نگه داری می‌کند. همینطور برای امضا کردن و استخراج باید کیف پول داشته باشید. کیف پول‌های ارز رمزپایه انواع مختلفی دارد که متداولترین نوع، نرم افزاری است که در رایانه نصب می‌شود. البته به دلیل مسائل امنیتی برای حجم زیادی از ارز رمزپایه توصیه می‌شود از کیف پول‌های نرم افزاری که در رایانه یا موبایل متصل به اینترنت نصب می‌شوند استفاده نکنید.

کیف پول نرم افزاری رسمی مونرو از وبسایت آن قابل دریافت و نصب است. برای انواع سیستم عامل رایانه و موبایل نسخه‌های مختلف توسعه داده شده است. اگر کیف پول نرم افزاری را می‌خواهید نصب کنید در کل دو نوع وجود دارد یکی بصورت خط فرمان (Command-Line) که بیشتر مورد استفاده کسانی است که می‌خواهند استخراج کنند یا یک Node بلاک چین راه اندازی کنند و نوع دوم با ظاهر گرافیکی بدون نیاز به دانش تخصصی، که برای استفاده از این نوع باید به یک Node وصل شوید. هر Node یا گره در شبکه یک نسخه کامل از بلاک چین را دارد و به گردش کار بلاک چین کمک می‌کند.

استخراج مونرو 

استخراج بیت کوین در مدارهای مجتمع با کاربرد خاص که به اختصار (ASIC) گفته می‌شود و همینطور کارت‌های گرافیک قدرتمند نسبت به پردازنده رایانه‌ خانگی و لپ تاپ سریع‌تر است. اهمیت این موضوع در این است که برای کاربر معمولی استخراج بیت کوین هیچ ارزشی ندارد. وقتی کاربران نتوانند در استخراج مشارکت کنند پس گروهی خاص از استخراج کننده‌ها با سخت‌ افزار قوی و به صورت متمرکز در کشورهای که هزینه برق کمتر است در شبکه بیت کوین مشارکت می‌کنند. در مقابل، در الگوریتم مونرو سیستم‌های ASIC امتیاز ویژه‌ای نسبت به سخت افزار معمول رایانه ندارند. هر کاربری می‌تواند نرم افزار مورد نیاز را در رایانه خود نصب کند و استخراج کند.

همه چیز  درباره ی ارز دیجیتال مونرو

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website