0
  • No products in the cart.
 

الگوریتم های گوگل چه اهمیتی دارند؟

الگوریتم گوگل

الگوریتم های گوگل چه اهمیتی دارند؟

مجموعه ای از دستورالعمل های پشت سر هم و منطقی در ریاضی، الگوریتم در موتورهای جستجو است. برنامه نویسان برای محاسبات، پردازش داده ها و استدلال کردن از الگوریتم استفاده می کنند. رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو به الگوریتمی بستگی دارد که مشخص می کند هنگام جستجو کردن توسط کاربر، کدام سایت با رتبه ی بالاتری برایش نمایش داده شود. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

یک موتور جستجوی خوب تلاش می کند بهترین پاسخ را به درخواست جستجوی کاربران بدهد و برای این کار باید بتواند به سوال های اساسی ای پاسخ بدهد. به همین منظور گوگل از الگوریتم های پیچیده استفاده می کند.
برای اینکه سایت شما در رتبه بهتری در موتورهای جستجو قرار گیرد، باید بدانید آنها از چه الگوریتمی پیروی می کنند و کدام فاکتورها بر نتایج این الگوریتم ها تأثیرگذار است. برای مثال تعداد لینک های داده شده به یک صفحه و یا بهینه سازی داخلی سایت شما در کسب نتیجه ی بهتر موثر است.

الگوریتم گوگل

اما چرا الگوریتم های گوگل اهمیت دارند؟

پیدا کردن اطلاعات از شبکه جهانی اینترنت چیزی است که خیلی از ما آن را بدیهی فرض می کنیم. بر طبق تحقیق اینترنتی شرکت نت کرافت، امروزه 150 میلیون وب سایت فعال در اینترنت موجود هستند.
انتخاب یا وارسی از بین این همه سایت برای پیدا کردن اطلاعات مفید، کاری شگفت آور و حیرت انگیز است. برای همین است که موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده با دستورهای ریاضی استفاده می کنند که به کامپیوترها نحوه انجام کارهای خواسته شده از آنها را نشان می دهد.

گوگل الگوریتم‌ نیز همین کار را انجام می دهد. به این صورت که صفحات وب سایت هایی را که شامل کلید واژه های مورد استفاده شما هنگام سرچ بوده است را پیدا می کند، سپس بر اساس چندین فاکتور هر صفحه را رتبه بندی می کند و به آن امتیاز می دهد. از جمله اینکه چند بار کلید واژه ها در آن صفحه، نمایش داده می شوند. صفحه ها با رتبه بیشتر در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل، بالاتر نمایش داده می شوند. به این معنی که بهترین لینک های مرتبط با موضوع جستجوی شما به لحاظ تئوری جزو اولین هایی است که گوگل الگوریتم برای شما لیست کرده است.
برای گردانندگان یک وب سایت، اینکه به طور آشکار در لیست گوگل باشند، می تواند به طور موثری موجب بالابردن حجم ترافیک و دیده شدن سایت شود. در سال ۲۰۰۷، گوگل از ماکروسافت به عنوان پربازدیدترین سایت در فضای مجازی پیشی گرفت. با این حجم ترافیک، کسب یک جایگاه در صفحه نتایج گوگل می تواند به معنای افزایش چشمگیر تعداد بازدید کنندگان از سایت باشد.

الگوریتم گوگل

عملکرد سرچ در گوگل الگوریتم بر اساس کلید واژه شبیه به دیگر موتورهای جستجو است. برنامه های خودکار (اتوماتیک) که به آنها اسپایدرها یا خزنده ها می گویند، در وب سفر می کنند، از لینکی به لینک دیگر حرکت می کنند و یک صفحه ی ایندکس می سازند که شامل کلید واژه های معینی است. وقتی کاربر عبارت مورد نظر خود را سرچ می کند، گوگل به این ایندکس مراجعه می کند. موتور جستجوگر صفحه هایی را لیست می کند که شامل همان کلید واژه هایی است، که کاربر سرچ کرده است. اسپایدرهای گوگل عملکردهای پیشرفته تری دارند، برای مثال قادرند بین صفحات وب سایت ها با محتویات واقعی و سایت های تعیین جهت – سایت هایی که صرفاً به این دلیل ساخته شده اند که ترافیک را به صفحه یک وب سایت دیگر جهت دهی کنند، تمایز قائل شوند.

تعیین کلید واژه ها در اینکه چگونه گوگل سایت ها را پیدا می کند نقش دارد. گوگل الگوریتم در هر صفحه از وب سایت به دنبال کلید واژه ها می گردد، اما بعضی قسمت ها یا سکشن ها مهم تر از بقیه هستند. برای مثال، کلید واژه به کار رفته در عنوان سایت یکی از آنها می باشد. گوگل الگوریتم همچنین کلید واژه های موجود در سرفصل ها یا میان تیترها را هم سرچ می کند. سرفصل ها سایزهای مختلفی دارند، کلید واژه ها در سرفصل های بزرگتر، با ارزش تر هستند تا سرفصل ها در سایز های کوچکتر.
پراکندگی کلید واژه نیز مهم است. طراحان سایت یا گردانندگان آن می بایست از استفاده مفرط کلیدواژه ها اجتناب کنند، اما افراد بسیاری توصیه می کنند از کلیدواژه ها به طور منظم در تمام صفحه استفاده کنید .

معروف ترین الگوریتم های گوگل

گوگل تا کنون الگوریتم های متفاوتی را طراحی کرده است، که سایت شما برای کسب رتبه بهتر در نتایج جستجو باید قابلیت انطباق با الگوریتم های گوگل را داشته باشد.
برای آشنایی بیشتر   نام برخی از معروف ترین الگوریتم های گوگل را در زیر آورده ایم:

  • پاندا (Panda Google Algorithm)
  • پنگوئن (Penguin Google Algorithm)
  • مرغ مگس خوار (Hummingbird Google Algorithm
  • کبوتر (Pigeon Google Algorithm)
  • موبایل گدون (Mobile Geddon Google Algorithm)
  • موبایل فرندلی (Mobile Friendly Google Algorithm)
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website