0
  • No products in the cart.
 

انواع طالع بینی و فالگیری

فالگیری و طالع بینی

انواع طالع بینی و فالگیری

۱۰ نوع فال و روش مختلف طالع بینی و فالگیری

هر کسی کنجکاو است بداند سرنوشت چه چیزی برایش رقم زده است و به همین خاطر است که برخی ها به سراغ فالگیری و طالع بینی می‌روند. موضوع فالگیری بیش از آنکه جنبه جدی داشته باشد در حکم یک سرگرمی یا تفریح و امیدواری دارد از این رو در این نوشتار با انواع فال و ۱۰ نوع فال و روش مختلف طالع بینی و فالگیری آشنا می شویم و مجددا یادآوری می کنیم که مقوله فالگیری و طالع بینی بیشتر جنبه غیرجدی دارد.

انواع فال

روش‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند از سرنوشت و اقبال خود با خبر شوید. بعضی از اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از فال کارت‌های تاروت، فال کارت‌های فرشته، و فال برگ‌ چای (فال فنجان/فال قهوه). این روش‌ها را موثرترین روش‌های فالگیری در جهان می‌دانند و بسیاری از مردم به شدت اعتقاد دارند که این فال‌ها می‌توانند سرنوشت آن‌ها را به درستی پیش‌بینی کنند.

البته ناگفته نماند که ما در ایران با انواع مختلف دیگری از فال‌ها نیز سر و کار و آشنایی داریم مثل فال حافظ، فال انبیاء، فال حروف ابجد، فال ئی‌چینگ، فال تاریخ تولد و حتی استخاره که هر یک به نوعی می‌خواهند راه را برای ما روشن سازند و در امر تصمیم گیری برای انجام دادن یا ندادن کاری یا پی بردن به وضعیت کلی زندگی آینده مان‌ به ما کمک کنند. اما ما در این مقاله از سری مجموعه‌های فال و طالع بینی سایت بازده به ۱۰ نوع و روش معروف و جهانی فالگیری یا طالع بینی می‌پردازیم. پس تا انتهای مقاله شناسایی انواع فال.

فالگیری و طالع بینی چیست؟

فالگیری، که به آن طالع بینی هم می‌گویند روشی برای پیش بینی زندگی افراد است. در کل، این نوع از غیب گویی‌ها بیشتر جنبه‌ی مالی پیدا کرده‌اند و اهداف درآمدزایی دارند. فردی که از این روش استفاده می‌کند، پیش‌گویی‌های مختلفی را درباره‌ی سرنوشت شخص مورد نظر لحاظ می‌کند و به ذهن خود متبادر می‌سازد. بی‌شک، طالع بینی یک علم است، که هنوز هیچ نوع ادله‌ی محکمی برای تایید آن دست کم در سال‌هایی که پیش رو داریم پیدا نشده‌ است. به رغم این حقیقت، بسیاری از آدم‌ها شدیدا به انواع مختلفی از فال و طالع بینی اعتقاد و باور دارند. به هر حال، این روش‌ها جالب و شگفت‌ انگیز هستند. پس بیایید نگاهی به آن‌ها بیندازیم.

در ادامه با انواع فال آشنا می شوید

۱. فال تاروت

فال تاروت

فال تاروت در سرتاسر جهان شهرت و محبوبیت دارد. این شیوه‌ی فالگیری حول محور مفاهیم موجود در کارت‌ها می‌چرخد، و کمک می‌کند به زوایای پنهان زندگی شخصی یک فرد پی ببریم. ابتدا، این نوع از انواع فال فقط برای بازی کردن و سرگرمی استفاده می‌شد، اما بعدا به این باور رسیدند که این اشخاص (فالگیرها) توسط یک نوع نیروی معنوی و ماورایی راهنمایی می‌شوند که به آن‌ها اجازه می‌دهد از بخت و اقبال خود یا دیگران با خبر شود. امروزه در هر بسته ۷۸ کارت تاروت وجود دارد که از آن‌ها برای فال گرفتن استفاده می‌شود. هر کارت ویژگی‌ها یا خصیصه‌های متمایزی را تعبیر و تفسیر می‌کند و نماد چیز بخصوصی است. اما، هر کارت یک معنای عمیق نیز دارد. این به فالگیر بستگی دارد که کارت انتخاب شده را مطابق سوال یا موقعیت و وضعیت مد نظر فرد تفسیر کند.

 ۲. کف بینی یا کف خوانی

کف بینی

این نوع از فالگیری به کف دست فرد مورد نظر بستگی دارد که از روی آن زندگی آتی و وضعیت خصوصی و شخصیتی او ارزشیابی و بررسی می‌شود. آدم‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند به کف دست‌تان نگاه ‌کنند و به شما مهمترین چیزهایی را بگویند که در آینده قرار است برای‌تان اتفاق بیفتد. با وجود این، هیچ نوع ادله‌ای برای اثبات این مدعا که توسط کف‌ بین‌ها ارائه می‌شود وجود ندارد. عموما، این روش با تحلیل کف دست فرد شروع می‌شود. هر دو دست در این شیوه اهمیت خاص خودشان را دارند و پیش از رسیدن به نتیجه گیری نهایی به هر دو آن‌ها نگاه می‌شود. حتی بعضی وقت‌ها انتخاب دست چپ یا راست برای کف خوانی به تجربه و بینش عمیق شخص کف بین نیز بستگی دارد.

 ۳. فال اموات یا فال مردگان

فال مردگان

هنر فال اموات اساسا بر مبنای ارتباط از طریق به پا خیزاندن جسد فرد مرده یا فرا خواندن روح او استوار است. این نوع فالگیری تحت عنوان «جادوگری یا جادوی سیاه» نیز شناخته می‌شود. در این نوع طالع بینی، برای فرا خواندن مرده، شخص انجام دهنده باید از برخی ارواح قدرتمند مدد بگیرد. این نوع هنر جادوگری شیوه‌هایی برای کشف دانش‌های و اطلاعات نهان یا پیش گویی رویدادهای رخ نداده هستند. در این مورد، از جمله چیزهای لازم و ضروری مطالعه‌ی دقیق محل یا امکانات موجود است. اما، این خطرناک‌ترین شیوه‌ی طالع بینی یا فالگیری نیز هست چون با مردگانی سر و کار دارد که آرزو دارند دوباره به زندگانی و حیات باز گردند و ممکن است در این بین جان فرد زنده را بگیرند.

۴. چهره شناسی یا چهره خوانی

چهره خوانی

چهره‌ی هر فردی محلی است که در آن ابتدائا احساسات فرد نمایان می‌شود؛ احساساتی مانند نارضایتی، دردسر، رضایت، شعف و غیره. این نوع از فالگیری به فرد فالگیر کمک می‌کند به ماهیت محض، توانمندی‌ها و کاستی‌های آدم‌ها پی ببرد. چهره خوانی تا حدود بسیار زیادی یک نوع پیشروی به سمت درونیات فرد است یعنی بیشتر یک ابزار است تا فالگیری. از طرف دیگر، پذیرفته شده است که دست گذاشتن روی پتانسیل‌های‌تان، شناخت انگیزه‌ی زندگی‌تان، توانایی‌ها و ناتوانی‌های‌تان، نهایتا وجود شما را به عنوان ابزاری برای فالگیری تبدیل می‌سازد. چهره خوانی بیشتر از همه به عنوان بخشی از پروسه‌ی پذیرش پیشنهادات و درخواست‌های کسب و کار استفاده می‌شود، تا به ویژگی‌های فردی که مد نظر گرفته شده است پی ببرند.

 ۵. آونگ خوانی (فال آونگ)

فال آونگ

آونگ خوانی یک شیوه‌ی سر راست و قدرتمند برای یافتن پاسخ‌ پرسش‌های صریح و دقیق است. در این روش یک ماده‌ی معدنی یا سنگ زینتی را از ریسمانی می‌آویزند. بدیهی است این ابزار غیب‌گویی با انرژی و سر زندگی آمیخته است؛ در غیر این صورت فقط به عنوان یک شیء معمولی باقی می‌ماند و به چنین اهمیتی دست پیدا نمی‌کرد. اگر پرسش شما به پی بردن به تاریخ مشخصی مربوط باشد، این وسیله را بر روی یک کتاب راهنما یا سر رسید می‌آویزند. این آونگ هر از گاهی بدون کنترل و دخالت فالگیر به این ور و آن ور نوسان می‌کند، و نهایتا دست شخص انجام دهنده‌ی این فال را روی یک تاریخ مشخص ساکن نگه می‌دارد، که احتمالا همان پاسخ سوال شما خواهد بود. سیستم‌های متفاوتی وجود دارند که در شیوه‌ی آونگی برای اطلاع از جنسیت جنین نیز استفاده می‌شوند.

۶. فال برگ چای

فال برگ چای

فال برگ چای که به آن «فال فنجان» یا «فال قهوه» نیز می‌گویند برنامه‌ای آسان، سرگرم کننده، و تا حدودی روشنگرانه است که نوع خانگی فالگیری به حساب می‌آید. خواندن برگ چای در واقع عملی است که بر روی نمونه‌های رمزگشایی شده‌ی شکل گرفته توسط برگ‌های چای در یک ظرف در گشاد صورت می‌پذیرد. سوای خواندن برگ‌های چای، انجمن فال فنجان شامل خواندن دانه‌های قهوه و دُرد شراب هم می‌شود. فال فنجان معمولا با زندگی کولی‌های سرگردانی عجین است که به صورت خودجوش از آسیا، خاورمیانه، و یونان باستن سر برآوردند و سنت خواندن برگ چای را بنیان نهادند. فال فنجان مدرن به طریقی مشابه در بین اسکاتلندی‌ها، ایرلندی‌ها و جوامعی در سرتاسر اروپای شرقی رواج دارد.

۷. گوی بینی (فال گوی)

فال گوی

گوی بینی یا خواندن گوی شیشه‌ای یک آشکارسازی از طریق خیره شدن به گوی کریستالی و پیش بینی رویدادهای آتی استو تعدادی از وابستگان به این روش مدعی هستند که رویاهای گوی خوانی از بعضی دانش‌های سحرآمیز قدرتمند ناشی می‌شوند، اما مکتب دیگری وجود دارد که مدعی است این رویاها از شخصیت حسی و شهودی گوی بین حرفه‌ای نشات می‌گیرند. خواندن گوی شیشه‌ای در یک اتاق نیمه روشن انجام می‌شود که به گوی بین یا گوی خوان اجازه می‌دهد در خلسه‌ی عمیق‌تری فرو برود و به نحو واقعی تری آینده را نظاره کند و با پیش بینی‌های دقیق به عالم واقع بر گردد.

۸. شگون بینی (فال خوب و بد)

شگون بینی

همه‌ی ما دانسته یا نادانسته از شگون بینی استفاده می‌کنیم. اغلب چیزهایی که سابقا برای ما معنی و شگون خاص و قابل توجهی داشته‌اند در قالب خرافه سالیان سال با ما می‌مانند. اگر گربه‌های سیاه (یا سفید بسته به فرهنگ کشوری که در آن زندگی می‌کنید) سر راه شما باشند به عنوان نشانه‌ای از بدشانسی به حساب می‌آیند، اگر پَر در جایی که نباید باشد وجود داشته باشد می‌تواند پیامی از طرف فرشتگان باشد. در حال حاضر نماد مورد علاقه‌ی من طوطی کاکلی است که دیدنش خبر از یک روز بارانی می‌دهد یا اینکه چند روز به باریدن باران مانده است. یمن و شگون‌ها اغلب می‌توانند بسته به فرهنگ‌ها پر رنگ‌تر و چشمگیرتر باشند.

من همیشه فکر می‌کردم که پرنده‌های دم‌چتری خیلی با نمک و جالب هستند تا این که فهمیدم بومیان (یا حداقل یکی از قبایل آن‌ها) بر این باورند که این پرنده وقتی دمش را به سمت شما تکان می‌دهد مثل آن است که کسی برای‌تان استخوان تکان بدهد. یعنی یک نشانه‌ی شوم و بد. از آن زمان به بعد متوجه شدم که آن‌ها درست قبل از یک بد بیاری یا وقوع دردسر سر و کله‌شان پیدا می‌شود.

 ۹. تعبیر خواب

و اما هنر ظریف تعبیر خواب! این یکی همیشه برای من چیز خاص و منحصر به فردی بوده است چون خواب‌ها می‌توانند در یک زمان چندین معنی مختلف داشته باشند. آن‌ها می توانند پیشگو باشند اما پردازش اطلاعات توسط مغز نیز هستند، یا امتحان کردن سناریوهای مختلف برای این که ببینیم چگونه در موقعیت‌های مختلف واکنش نشان خواهیم داد، یا صرفا سرو صداهایی هستند که در طول روز شنیده‌ایم یا همان ماهی خوشمزه‌ای که برای شام خورده‌ایم. مسئله این است که بدانیم اوضاع از چه قرار است اصطلاحا «کی به کی» است!

درست کردن دفترچه‌ی یادداشت خواب‌ها کار ارزشمندی است اما چه کسی وقت و حوصله‌ی این کار را دارد؟ باید به محض بیدار شدن خواب‌ها را یادداشت کنید وگرنه مدت زیادی در یادتان نمی‌مانند. من شنیده‌ام که بعضی‌ها خوابشان را از طریق ضبط صدا ثبت می‌کنند اما خودم تا به حال این کار را نکرده‌ام. خواب‌ها همچنین تفسیر پذیری بسیار زیادی دارند. بعضی از نمادها جهانی هستند مثل ساختمان که نماد خودتان است و خودرو یا سفر که نشانگر زندگی‌تان است اما هیچ‌ چیزی درباره‌ی تعبیر خواب‌ها وحی منزل نیست! اگر راننده‌ی ماشین‌های مسابقه باشید یا ممر درآمدتان از راه رانندگی باشد بیش از حد معمول خواب رانندگی خواهید دید.

۱۰. غیب گویی

اولین تجربه‌ی غیب گویی من از روی یک مجموعه‌ی بزرگ از مجلات کار نیمه وقتی بود که وقتی نوجوان بودم مادرم می‌خرید. این مجله یکی از آن نوع‌ مجله‌ها بود که هر هفته اندکی از یک موضوع جدید را به شما می‌گفت و به موضوعاتی که قبلا روی آن‌ها دست گذاشته و به آن‌ها پرداخته بودند مطالبی را اضافه می‌کردند. در این سری از مجلات چیزی وجود داشت به نام غیب گویی که با چشمان بسته و به صورت تصادفی با کشیدن دو خط تیره مجموعه‌ای از خطوط و جملات نوشته شده را جدا و انتخاب می‌کردیم.

حتی یادم هست خط تیره‌ها به شکل قلاب بودند (البته فکر می‌کنم این چنین بود، الان نمی‌توانم به خاطر بیاورم و متاسفانه دیگر آن مجلات را در اختیار ندارم). به هر روی، آنچه نهایتا به آن می‌رسیدم دو شکل غیب گویانه با نام‌های باحال و جالبی مثل کودا (Cauda) صورت فلکی اژدها و آلبوس (Albus) بود. بعدها دریافتم که این واقعا یک مطالعه‌ی بسیار عمیق و بسیار باستانی است که ارزش صرف وقت را داشته است. اولین روشی که من یاد گرفتم احتمالا ساده‌ترین راه برای فال گرفتن است،‌ اما برای مطالعات عمیق‌تر راه‌های بسیاری جهت تولید ارقام و اشکال مختلف وجود دارد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website