0
  • No products in the cart.
 

اهمیت سئو در کسب و کار اینترنتی

اهمیت سئو در کسب و کار اینترنتی

اهمیت سئو در کسب و کار اینترنتی

در این مقاله از مجله توسعه دهندگان به اهمیت سئو در کسب و کار اینترنتی می پردازیم.امروزه تاثیر سئو (seo) یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای کسب و کار اینترنتی، بیشتر از سایر روش های بازاریابی اینترنتی مانند تبلیغات است. سئو باعث پیشرفت چشمگیری در کسب و کار اینترنتی می شود! اگرخواهان بازدید منحصر بفردی از موتورهای جستجو  و ترافیک سایت و  افزایش میزان فروش خودهستید از تاثیر سئو  در سایت کسب و کار اینترنتی خود غافل نشوید.

اهمیت سئو در کسب و کار اینترنتی

در صورتیکه شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید از فرصت فضاهای مبتنی بر وب برای جلو زدن از رقبای خود استفاده کنید. با استفاده از تکنیک­های سئو و بهینه­ سازی وب­سایت می­ توانید درصدر نتایج  از موتورهای جستجو قرار بگیرید و سریع تر از سایر رقبا دیده شوید تا در نتیجه به کسب و کار اینترنتی خود رونق بدهید.

مطلب مرتبط:10تا از مزایای بازاریابی اینترنتی که باید بدانید.

درباره اهمیت سئو در کسب و کار اینترنتی کافی است بدانید که بیش از ۸۵% کاربران از طریق موتورهای جستجو به وب­سایت­ ها می آیند و ۵۰% از آنها همواره محصولات و خدمات مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی و آنلاین خریداری می کنند. پس بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تاثیر بسیار بالایی بر معرفی و ارتقاء رتبه سایت در نتایج جستجو بسیار اهمیت دارد.
برای بهینه سازی سایت تکنیکهای مختلفی وجود دارند که انجام آنها در کنار هم منجر به قرارگیری وب سایت یا فروشگاه شما در صدر نتایج موتورهای جستجو می شود. بهینه سازی محتوای سایت، ساختار سایت، و واکنشگرا بودن وب سایت یا فروشگاه شما از جمله چیزهایی هستند که در بهینه سازی باید رعایت شوند. قرارگرفتن در نتایج اولیه جستجو باعث جلب اعتماد کاربران و افزایش میزان بازدید از وبسایت شما خواهد شد.

تکنیک های استفاده از سئو 

برای داشتن کسب و کارهای اینترنتی موفق و دنبال کردن تکنیک های سئو می توان از روش های زیر استفاده کرد:

تکنیک های استفاده از سئو

سئو کلمات کلیدی

کلمات کلیدی همان عباراتی هستند که از سوی کاربران اینترنتی در موتورهای جستجو استفاده می شوند.هنگامی که محتواهای سایت تولید می شوند، باید کلمات کلیدی که بیشترین کاربرد را دارند، در آنها استفاده شود. موتورهای جستجو با گرفتن دستور از کاربران، به دنبال محتواهایی هستند که متناسب با نیاز آنها است.

سئو و بک لینک ها

لینک دادن به وب سایت هایی که دارای رتبه بالایی در موتورهای جستجو هستند، می تواند به سئوی سایت شما کمک کند. در این صورت باید لینک این سایت ها را بر روی کلمات کلیدی قرار داد. البته وب سایت هایی که انتخاب می شوند، باید با موضوع کلمات کلیدی هماهنگ باشند.

سئو و استراتژی دامنه سایت

دامنه سایت یا URL ها باید همراه با کلمات کلیدی و کوتاه باشند. در این صورت است که می توان انتظار داشت موتورهای جستجو سایت ما را در مدت زمان کوتاهی پیدا کرد و آن را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

سئو و توضیحات متا

توضیحات متا قسمتی از متن است که در صفحه نتایج جستجو، در زیر عنوان اصلی قرار می گیرد. توضیحات متا باید بتواند به کنجکاوی بازدیدکننده ها تا حدودی پاسخ دهد. در صورتی که چکیده ای کوتاه از محتوا باشد، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت. به کار بردن کلمات کلیدی در توضیحات متا نیز یکی دیگر از اصول و تکنیک های سئو می باشد.

همین حالا ببینید:  گوگل پلاس چه تاثیری بر سئو وب سایت ها دارد

سئو و عناوین جذاب

عناوین صفحات سایت اولین نکته ای است که باید به آن دقت داشت. زمانی که عناوین انتخاب می شوند، باید ابتدا کلمات کلیدی را در آن گنجاند و سپس بتوان حس کنجکاوی بازدید کننده را برانگیخت.

مزایای سئو در افزایش رونق کسب و کار اینترنتی

  • رفتن وب­سایت در صدر نتایج موتورهای جستجو
  • افزایش اعتبار و ایجاد احساس اعتماد
  • افزایش بازدیدکنندگان و مخاطبان
  • برند شدن نام تجاری کسب و کار اینترنتی
  • بازاریابی اینترنتی محصولات کسب و کار
  • مطرح شدن کسب و کار اینترنتی در شبکه­ های اجتماعی
  • کاهش هزینه­ های تبلیغات
    و در آخر افزایش فروش و بازگشت سرمایه

تفاوت سئو و بازاریابی اینترنتی

آیا سئو همان بازاریابی اینترنتی است؟ ساده‌ترین جواب این است که سئو فقط یکی از ابزارهای موجود برای رشد و رونق در بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار اینترنتی است. ابزارهای دیگری مثل شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و استراتژی محتوا نیز به اندازه تاثیر سئو در سایت کسب و کار اینترنتی در موفقیت یک کمپین بازاریابی اینترنتی تاثیرگذار است.زمانی که شما یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید در حقیقت در حال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستید! باید با هزاران رقیب مانند خود به رقابت بپردازید و سئو فقط یکی از ابزارهای موجود برای کسب رتبه بهتر در این رقابت است. این فقط قسمتی از کسب و کارتان است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کنند بخش دیگر رضایت کاربران هنگام بازدید از وب سایت است.

تفاوت سئو و بازاریابی اینترنتی

چرا سایت ها به سئو نیاز دارند ؟

ایجاد سایت کسب و کار اینترنتی بدون سئو مثل هزینه کردن پول زیاد بدون هدف است. آمارها نشان میدهد که سئو طبیعی یکی از مهمترین روش‌های جذب بیننده به سمت سایت است. ۸۹ % مشتریان برای تصمیم گیری نهایی خرید خود از موتورهای جستجو استفاده میکنند. بنابراین توجه نکردن به SEO باعث عدم توجه مشتریان بالقوه اینترنت به سایت شما در زمان خریدهای اینترنتی می شود.

زمانی که سایت کسب و کار اینترنتی در نتایج جستجو قرار نگیرد، افراد کمتری به سمت کسب و کار شما می‌آیند و فروش کمتری خواهید داشت و رشد کسب و کار شما کاهش می یابد. در همین زمان، رقبای شما به دلیل بهینه سازی وب سایت کسب و کار اینترنتی و تاثیر سئو (seo) فروش های بیشتری را تجربه می کنند. به عبارت دیگر هر کسب و کار اینترنتی پتانسیل زیادی برای رشد دارد. به شرطی که روی آن پتانسیل قابل رشد کار کنید .
بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی از وضعیت جایگاه متوسط خود در موتورهای جستجو راضی هستند. اگر این سایتها به اهمیت قرار گرفتن در رتبه‌های بهتر و نقش آن در فروش و درآمد بیشتر خود واقف باشند قطعاً تلاش بیشتری خواهند داشت. تاثیر سئو در سایت کسب و کار اینترنتی بیشتر ازآن چیزی است که فکر می کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website