0
  • No products in the cart.
 

تکنولوژی بلاک چین چیست؟و چه تاثیری برسئو دارد؟

تکنولوژی بلاک چین

تکنولوژی بلاک چین چیست؟و چه تاثیری برسئو دارد؟

تکنولوژی بلاک چین یک نوع کیف پول دیجیتالی است که می تواند معاملات اقتصادی و مالی را برنامه ریزی کند تا نه تنها معاملات مالی بلکه هر چیزی را که ارزش مالی دارد ثبت کند.

تکنولوژی بلاک چین چیست؟

آجای ویج ، معاون مدیر و رییس قسمت خدمات مالی شرکت اینفوسیس ، گفت: «بلاک‌چین طراحی شد تا جلوی کلاه‌برداری در معاملات گرفته شود.این فناوری یک پایگاه داده‌ی توزیع ‌ شده است که هر کسی می‌تواند در آن اعتبار معاملات را بررسی کند.»فناوری بلاک‌چین تقریباً مثل امضای دیجیتال عمل می‌کند.

گرت استیفنز ، رییس قسمت توسعه طرح‌ها در شرکت انگلیسی جمع‌آوری اطلاعات جی. بی. جی، گفت: «بلاک‌چین یک پلتفرم توزیع‌‌شده است که قابلیت انتقال اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر را با امینت بالا فراهم می‌کند.»بلاک‌چین یک فناوری متن‌ باز است و کسی صاحب آن نیست، این فناوری یک مجری مرکزی برای تأیید تراکنش‌های انجام شده ندارد و به‌صورت خودکار شبکه را تنظیم می‌کند.

همین حالا ببینید: Keyword Stuffing و تاثیر منفی آن بر سئو چیست؟

تکنولوژی بلاک چین چگونه کار می کند؟

هر داده ای که در بلاک چین قرار داده می شود باید تائید شود. معاملات با هم در بلوک هایی دسته بندی می شوند، از این رو نام بلوک چین بر آنها گذاشته شده است.پس توسط رایانه ها در شبکه بازبینی می شود.زمانی که یک کامپیوتر به عنوان یک گره به شبکه متصل میشود، آنها یک نسخه از بلاک چین را دریافت می کنند. این به این معنا می باشد که تمام اطلاعات ذخیره شده در شبکه شفاف است، یعنی به طور پیش فرض عمومی است. یعنی تمام داده های موجود در بلاک چین نمی توانند حذف و یا خراب شوند. با این حال این به این معنا نیست که شما می توانید ببینید چه کسانی معامله انجام داده اند. به عنوان مثال با بیتکوئن عموم مردم می توانند ببینند که کسی مبلغی برای شخص دیگری ارسال می کند اما در اینجا هیچ اطلاعاتی از معاملات دو نفر وجود ندارد. همچنین آن غیر قابل هک است چون سیستم متمرکز ندارد، در عوض به جای استفاده از یک محل مرکزی توسط میلیون ها گره در سراسر جهان میزبانی می شود

مزایای تکنولوژی بلاک چین

بلاک چین و بیتکوئن که به آنها تکنولوژی کتابداری الکترونیکی می گویند، مزایای زیادی دارند. بهره گیری از این سیستم می تواند به صرفه جویی در هزینه ها کمک کند. همچنین استفاده از این تکنولوژی باعث می شود تا بانک ها و کسب و کارها کاهش چشمگیری درهزنیه ها، اشتباهات و تاخیرهایی که در روش های سنتی است، داشته باشند. پذیرش گسترده این تکنولوژی موجب صرفه جویی در هزینه های هنگفت خواهد بود. طرفداران این سیستم می گویند: این سیستم نسبت به روش های سنتی بسیار ارزان تر است، تعداد کارمندان در دفاتر پست می توانند به شدت کاهش پیدا کنند، بصورت خودکار مراحل تکراری را حذف می کنند و خطاهای کمتری دارند. تاخیر در پردازش را به حداقل می رساند و این به معنای کاهش ریسک معاملات است.

موارد استفاده‌ی تکنولوژی بلاکچین

  • بیشتر شهرت بلاکچین تا این لحظه، استفاده از آن به‌عنوان سامانه‌ای برای رمزنگاری معاملات پول اینترنتی یا همان بیت‌کوین است.
  • از بیت‌کوین برای تبادلات بین‌المللی استفاده می‌شود که هزینه‌ی کمتری نسبت به فرایندهای تبدیل ارز به یکدیگر دارد. روزانه، میلیاردها دلار در قالب بیت‌کوین جابه‌جا می‌شود. وینکلسپکت می‌گوید: «از فناوری بلاک‌چین می‌توان در زیرساخت‌های مالی موجود مثل سهام و زمینه‌های بسیار دیگری استفاده کرد.»
  • استفاده از این فناوری و جایگزینی آن با فناوری‌های امروزی، می‌تواند روی سرعت دسترسی به اینترنت نیز تأثیر بگذارد.

تاثیر تکنولوژی بلاک چین بر سئو 

با گسترش استفاده از بلاک چین توسط شرکت‌ها، آن‌ها نیاز دارند تا این فناوری را در وب سایت‌های خود به کار ببرند. اگر توسعه‌دهندگان وب و همین‌طور متخصصان سئو قصد دارند تا ترافیک بیشتری از موتورهای جستجو به دست آورند و همینطور اطلاعات وب سایت آن‌ها توسط فناوری بلاک چین به نمایش گذاشته شود باید بهره‌گیری از بلاک چین را در طراحی سایت خود لحاظ کنند.

این کار سبب ایجاد مشکلات فنی و همین‌طور فرصت‌های جدیدی خواهد شد که نیاز به همکاری توسعه‌دهندگان وب و متخصصان سئو دارد تا مشکل عدم سازگاری آن با سیستم‌های مدیریت محتوای  مختلف و پلتفرم وب سایت‌ها را حل کنند.ولی در آخر به نظر می‌رسد مزایای زیاد تاثیر بلاک چین بر سئو ، عاملی شود تا توسعه دهندگان وب و طراحان سایت اراده کافی بر غلبه بر این مشکلات را به دست آوردند. همین الان جامعه کاربران (Schema) در حال تلاش برای ایجاد الگوهای (Schema) برای گواهی نامه‌های بلاک چین و ساختن پروفایل کاربران هستند. کار روی این موارد هنوز به پایان نرسیده و روی وبسایت (Schema.org) قرار نگرفته است. در زیر می‌توانید به گوشه‌ای از کدهایی که قرار است اعمال بشوند نگاهی بیاندازید.

همین حالا ببینید: ارز دیجیتال بیت کوین

تکنولوژی بلاکچین و شبکه های اجتماعی

پلتفرم های بزرگ جهت برقراری ارتباط با مخاطبین خود و دست یافتن به ترافیک بیشتر، از شبکه های اجتماعی، از جمله توئیتر، فیسبوک، و غیره از طریق لایک و فالو کردن، استفاده میکنند.در حال حاضر، نسل جدیدی از شبکه های رسانه ای اجتماعی پدید آمده است که با استفاده از فناوری بلاکچین برای ساخت سیستم عامل خود، کاربران را قادر به کنترل داده ها و فرار از سانسور های موجود مثل آنچه فیسبوک و توئیتر اعمال میکنند، میسازد. علاوه بر این، کاربران این شبکه های اجتماعی به شکل ارزهای رمزنگاری شده پاداش دریافت می کنند. یکی از این شبکه های اجتماعی جدید، استیم (Steem) می باشد که بر پایه ی یک شبکه ی غیر متمرکز به نام Steemit عمل میکند.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website