0
  • No products in the cart.
 

تاثیر ساب دامین بر روی سئو سایت

تاثیر ساب دامین

تاثیر ساب دامین بر روی سئو سایت

ساب دامین در حقیقت یک نوع دامنه است که از دامنه اصلی مشتق شده است.گوگل علاقه زیادی به استفاده از ساب دامین دارد و آنها را روش مناسبی برای شکل دهی ساختار سایت میداند.

چرا از ساب دامین استفاده می شود؟

قبل از توضیح تاثیر ساب دامین بر روی سئو سایت به اینکه چرا از ساب دامین استفاده می شود میپردازیم.ساب دامین بخشی از سایت اصلی است ولی توسط موتورهای جستجو به عنوان یک جزء جداگانه شناخته می شود. عمومأ از ساب دامین ها برای اهداف سازمانی و یا حتی برای بهبود سئوی سایت استفاده می شود.

میزبانی وبلاگ یا فروشگاه

بعضی از شرکت ها و کسب و کارها تمایل دارند که میزبانی وبلاگ یا فروشگاه خود را بدلایل خاص به شکل جداگانه انجام دهند. عمده ترین دلیل آن اختصاص طراحی و ساختار مجزا برای وبلاگ و فروشگاه نسبت به سایت اصلی و یا تمایل به ایجاد تفاوت بین محتوای اصلی و محتوای وبلاگ یا فروشگاه است. در صورتیکه قصد راه اندازی وبلاگ یا فروشگاهی با حجم مطالب زیاد و سنگین را دارید و این کار می تواند بر روی عملکرد سایت اصلی شما تأثیر منفی دارد ، استفاده از ساب دامین برای راه اندازی وبلاگ و فروشگاه با توجه به انعطاف پذیری آن می تواند راه مناسبی است. بعضی از وبمسترها نیز از ساب دامین جهت اهداف تحقیقاتی و آزمایشی استفاده می کنند که از این طریق تغییرات مدنظر خود را اول بر روی ساب دامین تست کرده و در صورت ایجاد نشدن مشکل خاص ، آن را بر روی سایت اصلی خود اعمال می کنند.

 اختصاص دادن محتوا برای منطقه جغرافیایی خاص

بعضی وقتها یک سایت با توجه به محتوا ، موضوع و شرایط ویژه ای که دارا است ، تمایل دارد اطلاعات و محتوای ویژه ای را برای هر منطقه جغرافیایی نمایش دهد. به عنوان مثال تمایل دارید محتوایی که برای کاربران غیرایرانی نمایش داده می شود، با محتوای اصلی سایت که برای کاربران ایرانی نمایش دارد متفاوت باشد. یکی از راه حل های مناسب برای انجام این کار، ایجاد یک ساب دامین جدید و محدود کردن IP کاربران می باشد. به عنوان یک مثال واضح برای این کار می توان به یک سایت رزور بلیت هواپیما اشاره کرد.

 تنوع در محصولات و سرویس های سایت

ممکن است موضوع محصولات و یا سرویس های ارائه شده در یک سایت به قدری زیاد، متنوع یا نامرتبط باشند که قراردادن و دسته بندی همه ی این موارد در یک سایت ، امری سخت ، زمانبر باشد. همچنین ممکن است قراردادن همه ی این موارد در یک سایت ، سبب سردرگمی کاربران و دریافت بازخورد منفی برای شما شود. دسته بندی این محصولات یا سرویس های مرتبط در ساب دامنه های جدا می تواند ایده مناسبی برای این گونه سایت ها باشد.

راه اندازی نسخه موبایل

بعضی از سایت ها به دلیل ریسپانسیو نبودن ساختارشان و با توجه به زمانبر بودن تغییر کدهای قالب اصلی ، نسخه موبایل سایت را بر روی ساب دامین ایجاد می کنند.

تاثیر ساب دامین بر روی سئو سایت

تا چه حد نام دامنه یا ساب دامین بر سئو سایت شما تاثیرگذار است؟ نکته اصلی این است که گوگل نام دامنه یا همان آدرس سایت را در رتبه بندی نتایج خود تاثیر می دهد و اگر بتوانید دامنه ای کوتاه و شامل کلمه کلیدی خود پیدا کنید، حتما مناسب خواهد بود. اما در عمل شما بیش از یک کلمه کلیدی را در آن نمیتوانید بگنجانید و عدم حضور آن کلمه در ساب دامین یا دامنه اصلی شما به معنی شکست حتمی شما در سئو نخواهد بود. پس سعی کنید که نام دامنه را برای کاربری بهتر و براساس شناسایی راحت از طرف مشتریان انتخاب کنید و انتخاب نام ساب دامین را براساس استراتژی بازاریابی و برندینگ شرکت انجام دهید تا رعایت اصول سئو.می توان از تاثیر ساب دامین بر روی سئو سایت به موارد زیر اشاره کرد:

قراردادن کلمات کلیدی در ساب دامین

اوقات قراردان کلمات کلیدی خاص در آدرس URL سایت اصلی ممکن است امری غیرممکن باشد اما با استفاده از ساب دامنه ها می توانید این کار را به سادگی انجام دهید و کلمات کلیدی پررقابت خود را در ساب دامین قراردهید و شانس پیروزی در رقابت و رتبه بندی موتورهای جستجو را افزایش دهید.

 تأثیر ساب دامین بر روی تجربه کاربری

در صورتیکه سایت شما دارای ناوبری سخت و پیچیده است و حجم اطلاعات زیادی را دارا می باشد، این موضوع بر روی تجربه کاربری سایت شما تأثیر منفی خواهد گذاشت. این موضوع مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت را کاهش خواهد داد و در نتیجه رنک سایت شما نیز کاهش می یابد.

تأثیر ساب دامین بر روی اتوریتی دامنه

یکی از راه های افزایش اتوریتی دامنه ، داشتن بک لینک از دیگر سایت های معتبر است که با استفاده از لینک دهی از ساب دامین ها با دامنه اصلی خود، می توانید اتوریتی دامنه خود را بهبود بخشید

مزایای استفاده از ساب دامین

شما ممکن است برای گسترش فعالیت شرکت خود از فولدرها بهره بگیرید و محیط سایت را گسترش دهید، ولی در اینجا قصد داریم مزایای استفاده از زیر دامنه را به شما معرفی کنیم:

  • ساب دامین رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ وجه اضافه ای نیست.
  • به شما اجازه میدهد کلمه کلیدی مورد نظرتان را در آدرس سایت قرار بدهید.
  • ساب دامین را میتوانید بر روی یک هاست کاملا مجزا پیاده سازی کنید.
  • زیر دامنه شما میتواند آدرس آی پی مخصوص به خود را داشته باشد.
  • ساب دامین میتواند طراحی و سیستم مدیریت مجزا و مخصوص به خود را داشته باشد.
No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website