0
  • No products in the cart.
 

تمرین های تنفسی برای کاهش استرس

تمرین های تنفسی برای کاهش استرس

نتایج تحقیقات بسیاری نشان می‌دهد که برای دست یافتن به یک منبع طبیعی و قوی برای کاهش استرس لازم نیست که دورتر از نوک بینی‌تان را ببینید. پژوهش‌های تازه نشان می‌دهد که کاهش سرعت نفس کشیدن و عمیق نفس کشیدن می‌تواند اثرات مهمی بر سلامت داشته باشد.

تمرین های تنفسی که ترکیبی از تمرکز حواس و تمرین‌های یوگا است، حتی می‌توانند سبب کنترل فشار خون، بهبود ضربان قلب و انعطاف شرائین شده و دستگاه عصبی پاراسمپاتی را که در کنترل افسردگی نقش دارد را فعال می‌کند.

 

 فواید تمرین‌های تنفسی

نفس کشیدن آهسته بخشی‌هایی از مغز را که با فعالیتهای ضدافسردگی مرتبط هستند را فعال می‌کند.

وقتی که افراد دچار بی‌خوابی، بیست دقیقه پیش از خواب، اقدام به تنفس آهسته و منظم کردند، کمتر در طول شب از خوب می‌پرند.

تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که برای ۱۰ دقیقه به صورت نوبتی با سوراخهای بینی تنفس انجام داده‌اند، فشار خونشان به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

آرام نفس کشیدن به شما کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری وارد بدنتان کنید. یک تحقیق نشان داده است که تمرین‌های کوتاه تنفسی که چندین نوبت در روز انجام شوند، می‌توانند میزان مصرف اکسیژن را تا ۳۷ درصد افزایش دهد.

تحقیقات نشان داده است که زنان سالمی که برای هشت هفته، هفته‌ای دو بار تمرینهای یوگا و تنفسی انجام می‌دهند به نسبت زنانی که چنین نمی‌کنند، به شکل چشمگیری اضطراب کمتری دارند.

یک تمرین تنفسی ساده

مرحلۀ اول: محلی را که به قدر کافی راحت باشد و بتوانید به مدت چند دقیقه تمرین تنفس نوبتی با سوراخ‌های بینی را در آنجا انجام دهید را انتخاب کنید و بنشینید (حتی می‌توانید روی صندلی بنشینید). تنفس نوبتی با سوراخهای بینی، یکی از تمرین‌های تنفسی فراوانی است که می‌توانند به بهبود سلامت کمک کنند.

مرحلۀ دوم: دستتان را به شکلی مشت کنید که انگشتهای شست و کوچک دستتان باز باشند. با انگشت شست، سوراخ راست بینی‌تان را مسدود کنید و با سوراخ چپ بینی‌تان به آرامی هوا را داخل بکشید تا شش‌هایتان پر شود. سپس هوا را چهار ثانیه در شش‌هایتان حبس کنید.

 مرحلۀ سوم: سوراخ راست بینی را آزاد کنید و با انگشت کوچکتان سوراخ چپ بینی را مسدود کنید. هنگامی که به طور کامل عمل دم را از طریق سوراخ راست بینی انجام دادید، عملی را که در مورد سمت دیگر انجام دادید، تکرار کنید. این کار را با هر یک سوراخهای بینی چهار بار یا بیشتر تکرار کنید.

تمرین تنفسی 1

تمرین تنفسی 2

تمرین تنفسی 3

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website