0
  • No products in the cart.
 

جلوگیری از متراکم کردن تصاویر در وردپرس

جلوگیری از متراکم کردن تصاویر در وردپرس

آموزش جلوگیری از متراکم کردن تصاویر در وردپرس

یکی از قابلیت‌های وردپرس فشرده کردن عکس‌ها به هنگام آپلود است. زمانی که از طریق بخش رسانه در وردپرس عکسی را بر روی سایت آپلود می‌کنید تا از آن در مطالب سایت استفاده کنید ۹۰ درصد از حجم عکس توسط وردپرس کاهش داده خواهد شد.

البته در ورژن ۴.۵ به بعد وردپرس این مقدار به ۸۲ درصد کاهش یافته تا میزان وضوح تصاویر بهتر شود ولی با این حال باز هم کاهش حجم عکس‌ها به قدری بالاست که اگر شما عکس‌ها را درون سایت استفاده کنید قطعاً خود شما متوجه این مورد خواهید شد.

توصیه می‌کنیم اگر هم قصد کاهش حجم عکس‌های استفاده شده را دارید از روش‌های بهتری برای این کار استفاده کنید، پلاگین tinypng یک گزینه

بسیار عالی برای کاهش حجم عکس‌های شما بدون افت کیفیت می‌باشد.

 

نحوه جلوگیری از متراکم کردن تصاویر در وردپرس

برای جلوگیری از متراکم کردن تصاویر در وردپرس می‌توانید از پلاگینها برای این کار استفاده کنید ولی همیشه توصیه ما به وبمسترها عدم استفاده از پلاگین تا حد ممکن است این کار باعث افزایش امنیت وردپرس شما شده و ضریب امنیت سایت شما را بالا خواهد برد.

روش بهتر استفاده از کدها php برای این کار هستش، کافی است که از طریق کنترل پنل سایت خود وارد پوشه قالب سایت خود شده سپس فایل functions.php را باز کنید.

قبل از اعمال هر تغییری بر روی این فایل از این فایل یک پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل بتوانید سایت را به حالت اول برگردانید.

متراکم کردن تصاویر

حالا کد زیر را قبل از تگ ?> قرار دهید.

می‌توانید مقدار فشرده‌سازی عکس در وردپرس را بسته به نیاز خود تغییر دهید، در کد بالا ما با قرار دادن عدد ۱۰۰ در واقع از فشرده شدن تصاویر در وردپرس جلوگیری کردیم.

البته باید توجه داشته باشید که کاهش حجم تصاویر یکی از کلیدی‌ترین عناصر سئو سایت هستش که باید به آن توجه داشته باشید، توصیه می‌کنم حتماً قبل از بستن این صفحه آموزش سئو وردپرس رو هم مطالعه کنید تا با تکنیک‌های حرفه‌ای سئو آشنا شوید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website