0
  • No products in the cart.
سئو

سئو چیست و چرا باید SEO سایت را جدی بگیریم(بر فراز قله گوگل)؟

سایت خود را برای کدام موتور جستجو بهینه کنیم

چندین سال متوالی است که گوگل بافاصله‌ی بسیار زیادی نسبت به رقبای خود یعنی yahoo و bing و… در رتبه نخست استفاده توسط کاربران اینترنت در جهان شناخته می‌شود.

سئو سایت

کاملاً مشخص است که شما نیز باید سئو سایت خود را برای گوگل انجام داده تا به ازای کلمات کلیدی ارزشمند شانس دیده شدن داشته باشید.

کلمه کلیدی چیست

شاید با این عبارت بارها در اینترنت مواجه شده باشید ولی تا قبل از این آموزش هیچ اطلاعی از آن نداشته باشید. قصد داریم تا در مقاله سئو چیست امروز این موضوع را برای همیشه شفاف کنیم.

کلمه کلیدی سایت عبارات پر جستجویی هستند که همه روزه توسط کاربران اینترنتی در گوگل جستجو می‌شوند و می‌توانند ترافیک سایت شما را بسیار افزایش دهند.

هر کسب‌وکاری که بخواهد سئو و بهینه‌سازی را در سطح حرفه‌ای انجام دهد باید لیستی از کلمات کلیدی ارزشمند حوزه فعالیت سایت خود تهیه کرده و از آن‌ها در سایت خود استفاده کند.

 

چگونه کلمه کلیدی پیدا کنیم؟

برای یافتن کلمات کلیدی مهم و پر سرچ در گوگل چندین راه وجود دارد یکی استفاده از ابزار قدرتمند خود سایت گوگل به نام keyword planner هستش، ابزارهایی دیگری هم در اینترنت می‌توانید پیدا کنید که شبیه این ابزار کار کنند ولی خوب این پروژه تحت نظر گوگل بوده و بسیار دقیق‌تر است.

 keyword planner

روش بعدی استفاده از google suggest یا پیشنهادات کلمه کلیدی توسط گوگل است که برای این مورد کافی است فقط قسمتی از کلمه کلیدی موردنظر خود را در گوگل تایپ کنید تا پیشنهادات گوگل برای شما نمایان شوند.

 

تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی

بسیاری از افراد که هنوز با مباحث سئو وب سایت و معنی دقیق سئو آشنا نیستند گمان می‌کنند که seo صرفاً همان تبلیغات اینترنتی و یا گوگل ادوردز است. در پاسخ باید بگوییم این فکر کاملاً اشتباه است.

در تبلیغات اینترنتی شما با صرف هزینه می‌توانید برای کسب‌وکار خود ترافیک کسب کنید و به صورت مصنوعی و موقت خروجی شبیه سئو داشته باشید.

 

افزایش ترافیک سایت در هر دو حالت هدف نهایی مدیران سایت هاست در روش اول فقط با صرف هزینه این عمل ممکن است و بلافاصله بعد از تمام شدن بودجه سایت شما دیگر در گوگل دیده نمی‌شوید ولی در سئو وب سایت شما بدون هیچ هزینه‌ای فقط با صرف زمان بیشتر می‌توانید ترافیک ارزشمندی را برای سایت خود ایجاد کنید.

 

سئو چیست و چگونه کار شما را متحول می‌کند

خوب ممکن است سؤال بعدی شما این باشد سئو چطور می‌تواند باعث رشد کسب‌وکار من شود؟

اگر سایت شما در نتایج صفحه نخست گوگل قرار گیرد شانس دیده شدن محصولات و مطالب شما به شدت بالا رفته و به طبع آن افراد بیشتر ترغیب شده و وارد سایت شما می‌شوند و با محصولات و مطالب شما آشنا می‌شوند و در تعاملات بعدی شما، با همین مخاطبان می‌توانید با بازاریابی‌های دقیق فروش خود را به آن‌ها افزایش دهید.

چندین سالی است که وبمستران متوجه اهمیت سئو و نقش آن در کسب‌وکارهای خود شده‌اند و به همین سبب تعداد زیادی از این مدیران سایت‌ها به دنبال آموزش seo و تکنیک‌های حرفه‌ای سئو هستند.

سئو چیست ؟ آیا سئو کردن سایت نیز دارای روشها و متدهای خاصی است؟

بله، عملیات سئو کردن سایت با ۳ تکنیک متفاوت به نام‌های سئو سفید، سئو خاکستری و سئو سیاه تقسیم می‌شوند که هر کدام را به طور مفصل در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

سئو سفید چیست

سئو سفید اصطلاحاً یعنی استفاده از روش‌های کاملاً قانونی و مورد تائید گوگل، در این حالت از هیچ روش مشکوک و غیرمجازی از نظر گوگل استفاده نشده و صرفاً مطالب منظمی با رعایت اصول سئو در سایت قرار می‌گیرند و عملیات لینک سازی توسط وب سایت‌های دیگر به صورت کاملاً طبیعی انجام می‌شود.

این روش یکی از بهترین راه‌هایی است که هیچ‌گاه با آپدیت‌های جدید گوگل مورد جریمه قرار نگرفته و می‌تواند اصولی‌ترین حالت سئو کردن باشد. فقط ضعف آن در زمان‌بر بودن آن است به طوری که در بحث لینک سازی شاید چندین سال طول بکشد تا سایت شما بتواند تعداد بسیاری کمی لینک جذب کند.

 

سئو خاکستری چیست

در این روش سئو، علاوه بر استفاده از سئو سفید تا حدودی هم از روش‌های خاص نه تماماً سیاه برای سئو استفاده می‌گردد به طور عمده این روش در اکثر سایت‌ها امروزه پرطرفدار بوده و تا حد بسیار قابل قبولی خروجی مورد انتظار را تأمین می‌کند.

سئو خاکستری

مطالب با فرمت‌های مورد تائید گوگل نوشته می‌شوند و در بخش لینک سازی سعی می‌شود به صورت دستی لینک‌هایی نیز برای سایت ساخته شوند.

 

سئو سیاه چیست؟

سئو سیاه که بدترین حالت ممکن در سئو سایت است و معمولاً ریسک بالایی در پنالتی شدن سایت توسط گوگل دارد به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

سئو سیاه

در این روش مطالب با روش‌های بسیار خطرناکی تولید می‌شوند که در آن‌ها مطالب hidden ، لینک‌های iframe مشکوک و ده‌ها مورد دیگر استفاده شده و در پروسه لینک سازی نیز به طور گسترده از تمامی وب‌سایت‌های ممکن و حتی بی‌ارتباط با موضوع سایت اصلی لینک سازی می‌گردد.

سئو سایت به دو دسته‌ی On-Page و Off-Page سئو تقسیم‌بندی می‌شود و هرکدام دارای مباحث فنی گسترده‌ای هستند که یک سئوکار حرفه ای باید به آن‌ها مسلط باشد و دقیقا بداند سئو چیست و چه تکنیک هایی را شامل می شود.

 

On-Page سئو یا سئو داخلی چیست

سئو داخلی سایت تکنیک‌ها و روش‌هایی است که بر روی وب‌سایت و محتوا پیاده شده و باعث می‌شوند گوگل بهتر مطالب و سایت ما را درک کرده و آن‌ها را Crawl نمایند.

اگر بخواهید با رقبای خود در سئو و فروش محصولاتتان رقابت کنید باید در هر دو دسته، قدرتمند و بی‌نقص عمل کنید مگر نه شانس قرارگیری در رتبه‌های بالاتر گوگل را ممکن است از دست بدهید.

مبحث On-Page سئو بسیار گسترده است سعی می‌کنیم در این آموزش seo به این مطالب بپردازیم تا شما به درک بهتری از سئو رسیده و دقیقاً بدانید سئو چیست و چه کاربردی دارد.

تگ title و Description

هر صفحه‌ای از سایت شما باید دارای دو تگ مهم title و description باشد تا گوگل در نمایش نتایج خود از آن‌ها استفاده کرده و بتواند تأثیر مستقیم در جذب کاربر و گرفتن Click های بیشتر باشد.

توسط پلاگین های وردپرس سئو به راحتی می‌توانید برای هر صفحه خود عنوان و توضیحات جداگانه بسازید.

 

title با اهمیت بیشتر در بالای تمامی مقالات سایت شما با تگ H1 همراه خواهد بود. هر صفحه باید فقط یک تگ H1 داشته و لزوماً تایتل صفحه آن را به خود اختصاصی دهد.

تگ description برای توضیحات کوتاه در رابطه با محتوای شماست. وقتی کاربر کلمه کلیدی را در گوگل جستجو می‌کند علاوه بر عنوان و آدرس سایت شما در زیر آن‌ها یک توضیح کوتاه در ارتباط با محتوای شما قرار می‌گیرد که مخاطب با خواندن آن می‌تواند ترغیب گردد که آیا آن لینک را باز کند یا خیر

این تگ‌ها به شدت مهم بوده و در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ نیز با توجه به الگوریتم rankbrain به شدت مهم‌تر نیز شده‌اند.

 

تگ‌های H1 تا H6

در ادیتور های سیستم مدیریت محتوا و یا حتی کدنویسان صفحات سایت این امکان را دارند هر بخشی از صفحه که دارای اهمیت بالاتری بود را با استفاده از تگ‌های H به گوگل معرفی کنند.

تگ h1 دارای بیشترین اهمیت و بزرگی در اندازه و تگ h6 دارای کم ارزش‌ترین جایگاه و کوچکترین اندازه است.

 

آدرس URL سایت

مورد بعدی که باید به آن خیلی توجه کنید آدرس لینک‌های صفحات سایت شماست باید سایت شما به ازای هر صفحه یک لینک مجزا داشته باشد و آدرس آن کوتاه و برای موتورهای جستجوگر قابل درک باشند.

استفاده از پیوندهای یکتا پیش فرض خود سیستم‌های مدیریت محتوا به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و شما می‌توانید این مورد رو خودتان به سلیقه خودتان تغییر دهید البته قبل از تغییر، این مورد را باید از یک متخصص سئو سوال کنید تا با اشتباه خودتان به سایت لطمه نزنید.

دفعات استفاده از کلمه کلیدی در متن

یک تکنیک سئو که چندین سال است هنوز جواب داده و از آن استفاده می‌شود استفاده مکرر از کلمات کلیدی در بدنه محتواست.

اگر شما از پلاگین سئو yoast استفاده می‌کنید می‌توانید این مورد را در این پلاگین مشاهده نمایید و از ارزش آن باخبر شوید.

 

البته نباید اصطلاحاً با تکرار بیش از حد خود را در خطر پنالتی شدن در گوگل قرار دهید و سعی کنید چگالی مربوط به آن را رعایت کنید. البته خود پلاگین yoast درصد استفاده و بازه مجاز را به شما نشان می‌دهد و توصیه‌های مهمی برایتان خواهد داشت.

 

سئو عکس و استفاده از ویدیو

شاید بارها شنیده و یا خوانده باشید که عکس‌های سایت خود را سئو کنید ولی خوب شاید سؤال باشد چگونه؟ مگر عکس هم سئو می‌شود؟

بله عکس هم سئو می‌شود. ولی نه به اون معنی که شاید در ذهن شما باشد. سئو عکس یعنی کاهش حجم عکس، تغییر نام آن به کلمه کلیدی معادل انگلیسی، تعریف تگ Alt برای آن‌ها، برای همین است که میگوییم هنوز هم بسیاری از افراد که حتی ادعا می کنند می دانند سئو چیست ولی اطلاعات چندانی از آن ندارند.

حتماً باید عکس‌هایی که در سایت استفاده می‌کنید یکتا بوده و کپی از سایت دیگر نباشند چون گوگل این مورد رو با توجه به هوش مصنوعی خود تشخیص داده و سایت شما را جریمه می‌کند.

استفاده از ویدیوهای آموزش در انتهای مقالات نیز یکی از بهترین تکنیک‌هایی است که می‌توانید برای سئو سایت خود از آن‌ها بهره ببرید.

 

سئو Off-Page چیست

سئو Off-Page یا سئو خارجی یعنی انتشار محتوای تولید شده در سایتها و شبکه های اجتماعی شما و کسب بک لینک برای نشان دادن اهمیت محتوای ایجاد شده، در بالا اشاره کردیم که استفاده از روش کلاه سفید برای گرفتن لینک کاری بسیار زمان‌بر و در مواقعی غیرممکن است.

باید سعی کنید بعد از تولید محتوا درون سایت خودتان با استفاده روش کلاه خاکستری برای سایت خودتان دستی بک لینک‌های فالو بگیرید تا بتوانید خود را به صفحه اول گوگل برسانید.

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website