0
  • No products in the cart.
 

نحوه تنظیم spf رکورد بر روی دایرکت ادمین

نحوه تنظیم spf رکورد بر روی دایرکت ادمین

در این جلسه با آمورش تنظیم spf رکورد بر روی دایرکت ادمین در خدمت شما خواهیم بود، سرویس‌دهنده‌های ایمیل همانند یاهو، جیمیل و … برای احراز هویت ایمیل‌های ارسالی از روش‌های متعددی استفاده می‌کنند.

استفاده از spf رکورد نیز یکی از روش‌های اصلی برای تشخیص هویت ایمیل‌های ارسالی به میل سرورها می‌باشد، بدین صورت که ایمیل‌های ارسال شده به سرویس‌دهنده‌های ایمیل قبل از رفتن به ایمیل مشترکین بر اساس یکسری از معیارها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا هویت آن‌ها شناسایی شده و امکان ارسال ایمیل‌های spamm تا حد زیادی گرفته شود.

 

تعریف دقیق spf چیست؟!

وقتی سروری می‌خواهد با اسم دامنه سایت شما ایمیل اسپمی ارسال کند میل سرور مقصد بررسی می‌کند تا دامنه شما spf record دارد یا خیر؟ آیا این Spf Record اسم دامنه شما را بر می‌گرداند؟ آیا E-mail ارسالی از طرف سرورهایی فرستاده شده IP یا FQDN آن‌ها در Spf Record لیست شده است؟

اگر spf برای آن دامنه موجود بود و اطلاعات ارائه شده آن به درستی ست شده باشد E-mail ارسالی به‌صورت استاندارد و معمولی پردازش می‌شود وگرنه ایمیل Spam خواهد شد.

اگر بر روی سرور شما رکوردهایی چون dkim و یا spf وجود نداشته باشد بسیار محتمل است تا ایمیل‌های ارسالی از سمت شما به inbox مخاطب نرسیده و وارد بخش spam شود.

اگر هنوز اقدام به نصب dkim نکرده‌اید می‌توانید از آموزشی که بر روی وب‌سایت قرار دادیم استفاده کنید و برای تنظیم spf هم آموزش این جلسه را دنبال نمایید.

 

مراحل تنظیم spf رکورد بر روی دایرکت ادمین

ابتدا از بخش کاربری خود به قسمت DNS management یا DNS administration بروید، در این بخش اطلاعات رکوردهای وب‌سایت شما موجود هستش حالا باید توسط این بخش یک رکورد از نوع txt ایجاد کنید، برای این کار کافی است در کادر txt عبارت زیر را قرار دهید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website