0
  • No products in the cart.
 

خلاصی از شرّ میلیا یا جوش های زیر پوستی

خلاصی از شرّ میلیا یا جوش های زیر پوستی

میلیا برجستگی های کوچک و سفید رنگی هستند که می توانند پوست شما را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهند، هر چند در نوزادان رایج اند. میلیا هیچ تهدیدی برای شما ایجاد نمی کند و بیشتر یک ناراحتی زیبایی است. در اکثر موارد، آنها خود به خود از بین می روند. اگر میلیاها شما را اذیت می کنند، چند کار وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به رفع آنها انجام دهید. برخی از درمان های خانگی را امتحان کنید یا با یک متخصص پوست مشورت کنید تا پوستتان روشن تر گردد.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

روش اول) آزمایش روش های خانگی

  1. برای شفاف سازی پوست، روزانه صورت خود را تمیز کنید. با مراقبت روزانه از پوست، از شر میلیا خلاص شوید. صورت خود را حتماً روزی دوبار با آب گرم بشویید. بهتر است از یک پاک کننده ملایم و سبک استفاده کنید. سعی کنید پاک کننده ای را انتخاب کنید که مخصوص “پوست های حساس” یا “لطیف” باشد.
  • پاک کننده را به آرامی و به مدت 20 تا 30 ثانیه بر روی پوست خود مالش دهید. صورت خود را کاملاً بشویید و با یک حوله تمیز خشک نمایید.
  1. برای کمک به پاکسازی پوست از یک لایه برداری استفاده کنید. نوجوانان و بزرگسالان باید میلیا را با یک روش ضدعفونی کننده درمان کنند. می توانید به سراغ یک مرطوب کننده لایه بردار بروید یا از یک محصول لایه بردار هدفمند استفاده کنید.
  • اگر میلیای شما گسترده و همراه با پوست خشک است، استفاده از یک لایه بردار مرطوب کننده ایده خوبی است. مرطوب کننده سلول های مرده زیر پوست شما را کاهش می دهد و جنبه لایه برداری آن به شما این امکان را می دهد تا سلول های مرده ای که قبلاً تجمع یافته اند، از بین بروند.
  • به دنبال مرطوب کننده ای حاوی ویتامین A باشید. این مرطوب کننده باید عاری از روغن های سنگین نیز باشد.
  • اگر تعداد کمی میلیا دارید که می خواهید از شرّ آنها خلاص شوید، یک روش درمانی از طریق لایه برداری هدفمند بهتر است، در غیر اینصورت مشکلی برای پوست ایجاد نمی کنند.
  • یک درمان هدفمند حاوی اسید سالیسیلیک انتخاب کنید.
  • درمان باید تا زمان از بین رفتن میلیا، به صورت روزانه و مستقیم بر روی آنها اعمال شود. دستورالعمل های خاص روی بسته محصول را بررسی و دنبال کنید.
  1. برای داشتن پوستی روشن تر، به روال معمول خود محصولاتی حاوی رتینول اضافه کنید. رتینول معمولاً برای مقابله با آکنه و علائم پیری استفاده می شود. این ماده دارای خاصیت لایه برداری است که پوست شما را نرم و شفاف نگه می دارد. برای نتیجه گیری بهتر، از یک لوسیون حاوی رتینول استفاده کنید و آن را مستقیماً بر روی ناحیه پوست خود که دارای میلیا می باشد، بمالید.
  • پس از شستشوی صورت و قبل از استفاده از رتینول حدود 30 دقیقه صبر کنید.
  • هر شب یک قطره رتینول، به اندازه یک نخود را به ناحیه آسیب دیده صورت خود بمالید.
  • محلول رتینول را بر روی پلک فوقانی نمالید زیرا در صورت وارد شدن به چشم باعث تحریک و آسیب به آن می گردد.
  1. یک لایه بردار شیمیایی در منزل را امتحان کنید. لایه بردارها یکی از موثرترین راه های خلاص شدن از شر میلیا هستند زیرا اساساً ماده شیمیایی عمیقی را بر روی پوست شما بر جای می گذارند. اگر نمی توانید به یک متخصص پوست مراجعه کنید، نگران نباشید. لایه برداری های شیمیایی زیادی در خانه وجود دارند که بسیار خوب عمل کرده و کاربرد آنها آسان است.
  • به دنبال مواد حاوی لاکتیک و اسیدگلیکولیک باشید.
  • دستورالعمل های موجود بر روی بسته محصول را دنبال کنید. روش های استفاده، بسته به نوع محصول متفاوت هستند.
  1. برای بازکردن منافذ پوست خود از بخار استفاده کنید. باز و تمیز کردن منافذ، روشی عالی برای داشتن پوستی شفاف تر است. برای انتقال بخار به منافذ پوست خود، کاسه بزرگی را با آب جوش پر کنید. به روی کاسه خم شوید، به گونه ای که صورتتان نزدیک به آب باشد. حوله ای را روی سر خود بکشید تا بخار در فضا باقی بماند و 5 الی 10 دقیقه در این حالت بمانید.
  • از طرف دیگر می توانید با درب حمام بسته و فن خاموش، دوش آب گرم بگیرید. حمام باید پر از بخار شود. به مدت 5 الی 10 دقیقه در بخار بنشینید.
  1. هفته ای سه بار ماسک تخم مرغ درست کنید. تخم مرغ حاوی رتینول است، بنابراین به پاکسازی پوست کمک می کند. برای تهیه آسان یک ماسک، یک عدد تخم مرغ سفید، یک قاشق غذاخوری روغن بادام، یک قاشق غذاخوری ماست ساده، یک قاشق غذاخوری عسل خام را ترکیب کنید. آنها را به صورت خمیر ترکیب کنید و به ناحیه میلیا بمالید.
  • ماسک را به مدت 30 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، سپس صورتتان را با آب گرم بشویید و خشک نمایید.
  • از این ماسک سه بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بهتری کسب کنید.

روش دوم) به دنبال راهنمایی یک متخصص حرفه ای باشید

  1. اگر درمان های خانگی برایتان موثر نیست، به متخصص پوست مراجعه کنید. اگر متوجه شدید که درمان های خانگی به خلاص شدن از شرّ میلیا کمکی نمی کنند، با یک متخصص پوست ملاقات کنید. قبل از ملاقات، نکاتی را یاد داشت کنید تا بتوانید اطلاعات خاصی را در اختیار پزشک قرار دهید. به مدت زمانی که با میلیاها سروکار داشته اند و نحوه ظاهرشدن آنها فکر کنید.
  • از خانواده یا دوستان خود بخواهید به توصیه های متخصص پوست اعتماد کنند. همچنین می توانید نگاهی به نشریه های آنلاین بیندازید تا یک متخصص معتبر و خوب بیابید.
  • به یاد داشته باشید که میلیا بسیار رایج است و عارضه بدی نیست. اگر میلیا باعث آزار شما گردیده، باید برای رهایی از آنها قدمی بردارید.
  1. یک لایه برداری شیمیایی را برنامه ریزی کنید. یک متخصص پوست می تواند از یک لایه بردار شیمیایی، قوی تر از آنچه در خانه دارید، استفاده کند. در مورد انتظارات خود با متخصص پوست صحبت کنید، آنها می توانند تصمیم بگیرید که آیا به لایه بردار سبک نیاز دارید یا به یک لایه بردار قوی تر. لایه برداری آسیبی به پوست نخواهد زد.
  • بعد از لایه برداری، ممکن است پوستتان به مدت چند روز قرمز شده و احساس سوزش داشته باشید.
  • دستورالعمل های متخصص پوست درباره نحوه مراقبت از پوست پس از لایه برداری را رعایت کنید.
  1. برای پاک سازی عمیق از ریشه کنی با لیزر یا استخراج با سوزن حرفه ای استفاده کنید. در حین استخراج، یک فرد حرفه ای از یک ابزار مخصوص یا دستان خود برای تخلیه پوست استفاده می کند. استخراج میلیا با سوزن معمولاً دردناک نیست، اما ممکن است فشار کمی بر روی نقاط سفت احساس کنید. می توانید تخلیه صورت خود را از طریق استخراج با سوزن توسط یک متخصص پوست یا زیبایی انجام دهید.
  • پاک سازی عمیق با لیزر هدفی مشابه با استخراج میلیا با سوزن دارد، اما در آن از پرتو لیزر استفاده می شود. تنظیمات لیزر بر روی درجه کم قرار می گیرد و مواد مسدود کننده منافذ پوست شما را تا جایی که پاک گردد، گرم می کند.
  • تمام دستوالعمل های بعد از استخراج با سوزن را رعایت کنید. ممکن است لازم باشد محصولات دارای رتینول خود را به مدت یک یا دو روز کنار بگذارید، یا بقیه روز را بدون آرایش سپری کنید.
  • اگر نمی خواهید با سوزن استخراج کنید، مجبور به آن نیستید! میلیا یک نگرانی آرایشی است و اگر از بین نرود، صدمه ای به شما وارد نمی کند.

روش سوم) مصرف مکمل های تائید شده توسط پزشک

  1. مکمل های نیاسین را امتحان کنید. نیاسین و ویتامین B3 ماده مغذی مهمی است که تصور می شود به حفظ چندین سیستم در بدن تان کمک می کند. در میان مزایای آن، بسیاری بر این باورند که نیاسین به حفظ سلامت پوست کمک می کند و قادر به درمان میلیا است.
  • قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.
  • توجه داشته باشید که هیچ مدرک عملی برای اثبات این ادعا وجود ندارد که نیاسین می تواند میلیا را سریع تر از بین ببرد.
  • اگر قبلاً از مکمل های نیاسین استفاده نکرده اید، با دوز پایین 100 میلی گرم روزانه شروع کنید. از مصرف روزانه 1500 میلی گرم آن تجاوز نکنید زیرا مصرف دوزهای بالای آن احتمال آسیب به کبد را فراهم می کنند.
  • تنها از مکمل های خالص نیاسین استفاده کنید زیرا حاوی سموم یا مواد افزودنی مضر کمتری هستند.
  1. مکمل های بیتوتین را در نظر بگیرید. این آنزیم و ویتامین B به عنوان ویتامیل H شناخته می شوند. اکثر افراد به تنهایی با رژیم غذایی بیوتین کافی دریافت می کنند، اما اگر گمان می کنید نیاز به میزان بیوتین بیشتری دارید، می توانید آن را به صورت مکمل نیز مصرف کنید.
  • قبل از آزمایش مکمل جدید، با پزشک خود مشورت کنید.
  • تصور می شود بیوتین دارای چندین مزیت است. این مکمل باعث سلامت مناسب پوست می گردد، به این معنی که ممکن است به آزادسازی سریع تر میلیا از پوست شما کمک کند.
  • توجه داشته باشید که هیچ مطالعه علمی برای حمایت از این ادعا وجود ندارد.
  • بزرگسالان باید تنها 25 تا 35 میکروگرم از بیوتین در روز را مصرف کنند.
  1. مصرف CoQ10 را افزایش دهید. افزایش میزان CoQ10 بدن شما می تواند به صورت طبیعی و بدون استفاده از مکمل ها صورت گیرد. بدن شما CoQ10 را هنگام ورزش تولید می کند، و ویتامین آن را می توان در غذاهایی مانند گوشت و ماهی نیز پیدا کنید. به نظر می رسد این ویتامین به حفظ بسیاری از سیستم ها و عملکردهای بدن و بهبود سلامت شما کمک می نماید.
  • توجه داشته باشید که هیچ مدرک عملی برای پشتیبانی از ارتباط مستقیم CoQ10 و میلیا وجود ندارد. هر چند، به طور کلی ایمن درنظر گرفته می شود. قبل از مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.
  • CoQ10 به عنوان یک امولسیفایر عمل می کند، بنابراین چربی ها را از بدن خارج می کند. CoQ10 با اجازه دادن به بدن جهت رفع راحت تر چربی ها، می تواند با از بین سلول های مرده پوست، به منافذ بسته شده با میلیا کمک کند.

روش چهارم) خودداری از ایجاد میلیا

  1. قرارگیری در معرض آفتاب را کاهش دهید. میلیا می تواند با تابش آفتاب بدتر گردد. اگر از میلیای ثانویه که در اثر تاول ایجاد می شود رنج می برید، این امر صدق می کند. آفتاب سوختگی می تواند منجر به شیوع یا طولانی شدن میلیا گردد، بنابراین قرار نگرفتن در معرض آفتاب موجب می گردد تا سریع تر از شر آنها خلاص شوید.
  • تا حد ممکن از تابش نور مستقیم خودداری کنید. وقتی گذراندن وقت خود در خارج از منزل، از کلاهی استفاده کنید تا بر روی صورت شما سایه بیندازد.
  • برای مراقبت از صورت یک کرم ضد آفتاب ملایم، بدون چربی و مخصوص بمالید. یک کرم ضد آفتاب سنگین و چرب نه تنها منافذ پوستتان را بسته تر می کند، بلکه آنها را در برابر لایه برداری سلول های مرده ای که باعث ایجاد میلیا می شوند، سخت تر می نماید.
  • یک کرم ضد آفتاب ملایم می تواند بدون بستن منافذ پوست شما، آن را در برابر آفتاب محافظت نماید. به دنبال کرم ضدآفتاب ملایمی با حداقل SPF15 یا بالاتر باشید.
  1. از مصرف کرم ها یا لوازم آرایشی سنگین خودداری کنید. ممکن است وسوسه شوید میلیای خود را با آرایش پنهان کنید، اما این کار فقط باعث ماندگاری طولانی تر آن می شود. همچنین با این کار گرد و غبار بیشتری جذب پوست شما می شود و از بین رفتن میلیا را سخت تر می کند.
  • ماندن کرم های سنگین و لوازم آرایشی بر روی پوست، باعث بسته شدن منافذ پوستتان می شود. برای خلاصی از شرّ میلیای خود قادر به لایه برداری سلول های مرده پوست باشید. اگر منافذ پوستتان با آرایش بسته شده باشند، لایه برداری آن سخت تر خواهد بود.
  1. مراقبت از پوست را به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود انجام دهید. ممکن است نتوانید به طور کامل از ایجاد میلیا جلوگیری کنید، اما می توانید قدم هایی را جهت پراکندگی کمتر آنها بردارید. مراقبت روزانه از پوست را هدفی برای خود بسازید. صورت خود را بشویید، مرطوب و آبرسانی کنید. اگر بودجه تان به شما اجازه می دهد، می توانید مراقبت های پوستی منظمی را در نظر بگیرید.

 

 

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website