0
  • No products in the cart.
 

16 نکته برای داشتن محیط کار شاد

محیط کار شاد

16 نکته برای داشتن محیط کار شاد

از آرزوهای هر کارمند و مدیری ، کار کردن در محیطی شاد و پویا است.  در این صورت بهره وری کارمندان و درآمد زایی نیز بیشتر خواهد شد. مجله توسعه دهندگان نکاتی برای داشتن محیط کاری شاد را در این مقاله گردآوری کرده است.

 

1- تمرکز بر فعالیت های فروش کلیدی به جای نتایج :

تمرکز بر روی نتایج فروش، به تنهایی می تواند استرس زا باشد. به خصوص با توجه با اینکه به عنوان یک فروشنده یا مدیر فروش می توانید تحت تاثیر نتایج قرار بگیرید. شما می توانید ورودی هایی که بالاترین تاثیر مثبت را بر دستیابی یه اهدافتان دارند کنترل کنید. به عنوان مثال، شما می توانید تلفن های فروش را کنترل کنید، درصد تمایل به گوش کردن صحبت ها را باهم مقایسه کنید، بفهمید چه تعداد از چشم اندازهای خرید هنوز تصمیم به خرید دارند یا ارتباطشان به طور کلی قطع شده است؟

تیم فروش خود را با تشویق به تدوین برنامه کلیدی مبتنی بر فعالیت های فروش شادتر و موفق تر کنید. بر روی ابزارهایتان تمرکز کنید

2- قدردانی عمومی :

از عوامل شادی در محیط کار این است که حس کنید قدردان شما هستند و برای آن ها مهم هستید. در بسیاری از منابع مستند، قدردانی، برجسته ترین سنگ بنای استراتژی هر سازمانی برای ایجاد شادی در محل کار است.

چند پیشنهاد فوری ب شما میدهم که اعضای تیم فروشتان بفهمند مراقب آن ها هستید :
تنها برای چیزهای بزرگ جشن نگیرید..چیزهای کوچک را نیز مهم بدانید.

دادن امتیازات خاص
به کارمندان بگویید به آن ها اعتماد دارید و سپس عقب بایستید تا با نشان دادن خودشان، آن ها به شما اعتماد کنند.
داشتن سیاست “فضای باز” برای تشویق به صراحت و شفاف بودن
گفتن جمله ای که هرکس دوست دارد آن را بشنود : از شما متشکرم
هر ماه یک روز را به عنوان “روز قدردانی” برای قدر دانی از کارمندی که لزوما بهترین فروش را نداشته است اختصاص دهید.
دادن هدیه برای قدردانی هم فکر خوبی است.

3-تنظیم هدف، نه راه :

مدیر عامل یکی از شرکت ها در مورد شاد سازی کارمندان گفت : از آنجاییکه همه ما عاشق حس مالکیت هستیم، خیلی مهم است که به کارمندان این حس مالکیت را در پروژه ها بدهیم. یکی از راه های انجام دادن این کار، تنظیم هدف برای تیم فروشتان است تا زمانی که به آن ها در یافتن راه اعتماد کنید( تصمیم گیری برای اینکه کدام کار برای دستیابی به هدفتان مورد نیاز است)

4- کم رنگ کردن خطوط بین رییس و کارمندان :

سهیم کردن کارمندان در لحظات مدیران یکی از راه های شاد کردن کارمندان است. مخصوصا زمانی که یک پروژه جدید شروع می شود می توانید با تکیه بر فرآیند سهیم کردن کارمندان در تصمیمات میزان ارزشمندی آن ها را بیشتر کنید.
اگر شما هم یک مدیر هستد به ما بگویید برای
کم رنگ کردن خطوط بین خود و کارمندانتان
چه کارهایی انجام می دهید؟

5- استقلال داخلی :

به کارمندانتان کمی استقلال بدهید و به آن ها این مساله را یاد آوری کنید. اجازه بدهید تا آن ها بفهمند ارزشمند هستند و می توانند در مورد بعضی چیزها، کمی آزادی و استقلال داشته باشند.

محیط کار شاد

6- ارتباط متقابل :

تحقیقات نشان داده است 60 درصد کارمندان ذکر کرده اند که آن ها وقتی می بینند دیگر خوشحال هستند، خوشحال تر می شوند.
توجه داشته باشید این ارتباط و حس خوب می تواند تجربه مشتریان را نیز تحت تاثیر مثبت قرار دهد.

7- شفافیت و صداقت :

رایان هاروود، مدیر عامل شرکت PureWow اعتقاد دارد که :
شادی محصول شفافیت و صداقت است
برای مثال اگر تصمیمی از سوی مدیری اتخاذ شود، کارمندان با آن موافقت خواهند کرد، ولی اگر مدیر منطق پشت آن تصمیم را توضیح دهد کارمندان حس درک و احترام بیشتری خواهند کرد و همین مساله باعث خوشحالی آنان خواهد شد.

 

8- پول :

به نظر شما میشه با پول خوشحالی خرید؟

پرداخت های منظم می تواند عامل محرک تعداد زیادی از کارمندان باشد. سه بررسی اخیر در  Spherion و  SAP و  Society for Human Resource Management نشان داده است که اولین فاکتور انگیزه بخشی به  کارمندان و خوشحال کردن آن ها پاداش و حقوق است.

9- مزایا :

حقوق خیلی تاثیر گذار است اما همه چیز نیست. حتی اگر حقوق دریافتی کارمندان به اندازه کافی بالا باشد، باز هم زمان هایی وجود دارد که هیچ چیزی به اندازه مزایا در رضایت مندی آنان تاثیر گذار نیست. مزایایی مانند : برنامه هایی جهت سلامتی، تعطیلات، مشاوره تغذیه توسط یک کارشناس، مشاوره روانی از طرف یک دکتر روانشناس، مراقبت از کودکان، بیمه، بن های تخفیف کارمندی و …

MetLife عنوان کرده است کارکنانی که مزایای خود راضی هستند، دو برابر بیشتر از کارشان لذت می برند و موثر ترند

10- حقوق و مزایا را فراموش کن…فقط از من تشکر کن :

گفتن کلمه “متشکرم” و توضیح اینکه چرا ممنون هستید، یک راه بسیار طولانی در بهبود دیدگاه شما و یا مدیرتان از محل کار و شرایط کار را بسیار کوتاه می کند. در واقع تشکر و قدر دانی اکسیر شادی است و این کاملا واضح است. اما از چند نفر از ما به خاطر کارهایمان تشکر می شود؟ از سوی دیگر، از چند نفر به خاطر به کارهایشان تشکر می کنیم؟

11- دیدار کم تر، فاصله بیشتر

به نقل از Forbes برجسته ترین چیزی که کارمندان از گفتن آن درباره همکارانشان اجتناب می کنند، جلساتی  است که به راحتی وقت آن ها را تلف می کند. هم چنین گاهی اوقات جلسه ها به خاطر جلسه ای دیگر به هم می خورد. بهتر است برای  جلوگیری از این اتفاق، جلسات کم تر ولی سازمان یافته تر شوند. هم چنین می توان برای جلوگیری از کار افتادگی بیشتر از سیستم شبکه ای استفاده کنید. چقدر از جلسات درون تقویم شما واقعا ضروری هستند؟

12- باربیکیوی حیاط پشتی :

همیشه که نمی توان در محیط شرکت ایجاد انگیزه و اشتیاق کرد…

گاهی لازم است تا کارمندان باهم در فضایی خارج از فضای اداری تعامل داشته باشند. بازی کنند، تفریح کنند، بخندند. شک نکنید در این صورت موثرتر کار خواهند کرد. در Entrepreneur به نقل از جیسون دمرز یکی از مدیران  کمپانی های تبلیغات اینترنتی، ذکر شده است که او به مداوم و پایدار کارمندانش را در رویدادهای اجتماعی خارج از شرکت مشارکت می دهد. از صبحانه های غیر کاری گشت و گذار در شهر تا مهمانی باربیکیو در حیات پشتی!!!! او اعتقاد دارد این کار سبب بهبود روابط اداری و سازمانی کارمندانش می شود و تاکید می کند که :

گاهی اوقات ساده ترین و کوچک ترین چیزها، می تواند تاثیرات بسیار عمیقی داشته باشد.
سرگرمی و کار در کنار هم بهتر کار می کنند…شما چه فعالیت های فوق برنامه ای می توانید برای تیم فروشتان در نظر بگیرید تا آن ها را شارژ کنید؟؟؟

13- انتظارات مبهم :

عدم قطعیت در محل کار به ویژه وقتی نمی دانید چه چیزی از شما انتظار می رود می تواند خسته کننده باشد و روحیه شما را ضعیف کند. مدیران باید حوزه وظایف و مسئولیت هایی که از کارمندانشان انتظار می رود را مشخص کنند تا کارمندان سر درگم و بی هدف نباشند. این مساله در ایجاد انگیزه در کارمندان بسیار مهم است.

گزارش های کارمندان را مستقیما بررسی کنید و ببینید آنچه از آن ها انتظار دارید انجام می دهند؟

محیط کار شاد

14- منشور شادی :

یکی از راه های آگاهی سازی در مورد میزان شادی شما،داشتن نقشه شادی است
داشتن یک لیست از احساساتی که می خواهید که در محل کارتان جاری باشد تهیه کنید. هر چیزی که باعث خوشحالیتان می شود. در تدوین آن از کارمندان خود نیز کمک بگیرید. بیایید نامش را بگذاریم منشور شادی سازمان…منشور شادی را به عنوان یک سند قاب کنید و به دیوار شرکت نصب کنید تا همه از آن اطلاع داشته باشند.
هر زمان که هر یک از اعضای سازمان ناراحتی و نارضایتی داشت، دوباره منشور شادی را جلوی روی خود قرار دهید و مورد بازنگری قرار دهید.

15- ورزش کردن :

این نکته را فراموش نکنید که نه تنها باید کارمندان را به یک قدم دور بودن از فضای کاری تشویق کنید، بلکه باید آن ها را پشتیبانی کنید تا باهم به باشگاه ورزشی بروند و ورزش کنند. ورزش کردن به ایجاد روحیه کمک می کند و باعث می شود همکاران هم دیگر را بهتر بشناسند.
ممکن است در بین همکاران کسانی باشند که نخواهند به باشگاه بیایند، در این صورت می توانید یک سالن ورزشی برای روزهایی در ماه در نظر بگیرید و کنار هم سرگرم باشید.

نظرتان در مورد فوتسال در روزهای تعطیل چیست؟
یا مثلا شنا؟

16- آقا و یا خانم مدیر عامل را هم فراموش نکنید :

اهی اوقات کارمندان نیز باید برای شاد سازی مدیران خود تلاش کنند. متعهد بودن به کار بیشترین تاثیر را بر مدیران خواهد داشت. زمانی که شما به کارتان متعهد باشید، یک تعاملی پویا بین شما، مشتریان و مدیرتان شکل می گیرد. که نتیجه آن فرهنگی پویا و کارساز است. فرهنگی که به غیر از شاد بودن، درآمد زایی نیز دارد. مدیران هم دوست شما هستند و هم رییس و رهبر شما.  یک ایده خوب این است که بدون اطلاع خودش یا بدون مناسبت برای او یک کادو بخرید؟؟ تولدشان را جشن بگیرید و حالا که ما جزیی از کسب و کارش هستیم به او و کسب و کارش عشق داشته باشیم.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website