0
  • No products in the cart.
 

هوندا می خواهد ثابت کند روبات ها می توانند به شما کمک کنند نه اینکه شما را بکشند.

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > اختراعات و نوآوری ها  > هوندا می خواهد ثابت کند روبات ها می توانند به شما کمک کنند نه اینکه شما را بکشند.
هوندا و روبات هایش

هوندا می خواهد ثابت کند روبات ها می توانند به شما کمک کنند نه اینکه شما را بکشند.

روبات ها. ممکن است بر این باور باشید که بازوهای سرد و مکانیکی آن ها و منطق بی قلبشان در نهایت انسان را از صحنه خارج می کنند، یا شغل هایمان را از ما می گیرند و زندگی هایمان را نابود می کنند. با این وجود، هوندا می خواهد این طرز تفکر را عوض کند و امیدوار است با ارائه 4 روبات جدیدتر به بازار، در این امر موفق شود. بر اساس قاعده ای که روبات ها طراحی شده اند تا به انسان کمک کنند، هر کدام از روبات های هوندا از پیشوند 3E استفاده می کنند، که به نقل از شرکت، معادل کلمه های تجربه، همدردی و قدرت است. ایده پنهان در پشت مفهوم این ربات ها ارتقای زندگی انسان ها با تقویت توانایی های فعلی، حتی اجرای وظایف خطرناک و حتی خدمت به یک دوست است.

یک روبات بی تمدن و یک یاری دهنده

روبات تقویتی هوندا، به نام 3E-D18، با هدف کار در سایت های ساختمان سازی، مزارع و … طراحی شده است. این ماشین که در اصل یک ATV هوشمند است و از یکی از بسترهای ATV موجود در شرکت استفاده می کند، را می توان برای دستیابی به مکان های غیرقابل دسترس استفاده کرد که این توانمندی را مدیون چرخ های فناناپذیرش است. آن چرخ ها که Tweels خوانده می شوند و توسط میشلین ساخته شده اند، از انجایی که از هوا استفاده نمی کنند، پنچر نمی شوند. Pete Wendt که با ایده ای برای D18 به وجود آمد، کاملاً الکتریکی است و از باتری های گرمایشی قابل تعویض ساخته شده است. این سیستم همچنین می تواند بر اساس نیازهای شما با نقش های متفاوت تطابق پیدا کند. برای مثال، اگر بدانید قرار است برف ببارد، می توانید D18 را با قطعات متصل در قسمت جلویی و نمک پاش در قسمت پشت تجهیز کنید. این روبات را که می توان به فضای ابری متصل ساخت و به این ترتیب متوجه می شود که چه موقع بارش برف شروع می شود که به صورت خودکار شروع کند به تمیزکردن برف و ریختن نمک در مسیر برای تمیز نگه داشتن مسیر. از طرف دیگر، 3E-B18، برای استفاده داخلی و خارجی و کمک به حرکت اشخاص، طراحی شده است. هر چند هوندا درباره این روبات توضیحات کاملی نمی دهد اما به نظر می رسد که یک ویلچر هوشمند است. این روبات دارای سنسورهای built-in است بنابراین می تواند به صورت خودکار فعالیت کند، با این هدف طراحی شده است که به افراد کمک کند راحت تر در محیط اطراف حرکت کنند و به خاطر شعاع چرخش کمی که دارد می تواند به فضاهای بسیار کوچک نیز وارد شود.

ماشین همه کاره

روبات 3E-C18 هوندا به عنوان وسیله ای برای خرید سوسیس، بستنی، دی جی یا هر چیزی که شما دوست دارید، طراحی شده است. این ایده شما را قادر می سازد به هر روشی که دوست دارید از C18 استفاده کنید. صفحه نمایش تعبیه شده در قسمت جلویی روبات سلام و احوالپرسی را نشان می دهد و چشم هایش مشتری را جذب می کند. هوندا می گوید C18 به خاطر اینکه دارای built-in است می تواند یاد بگیرد که چطور مثل مردم رفتار کند و خودش کارهایش را انجام دهد.

روباتی که می توانید در آغوش بگیرید.

در نهایت، روبات 3E-A18 هوندا، روباتی که طراحی شده تا دوستمان باشد. این روبات که به شکل لامپ های حبابی و با صورت متحرک ساخته شده است می توانند ابراز احساسات کند. A18 بر روی یک چرخ حرکت می کند و می تواند برای کمک به افراد در مکان هایی مثل فرودگاه استفاده شود و حتی می تواند دوست شما باشد. این روبات به طور ویژه برای اینکه بتوان آن را در اغوش گرفت، طراحی شده است. پس از زلزله هولناک و سونامی سال 2011 که ژاپن را با چالش بزرگی رو به رو ساخت، هوندا روباتی مووسوم به اسیمو را به مدارس ابتدایی و راهنمایی فرستاد تا دانش اموزانی که زندگیشان تحت تاثیر این فجایع نابود شده بود را شاد کند. به طور طبیعی، یچه ها می خواستند آن روبات را لمس کنند و در اغوش بگیرند اما از انجایی که آن روبات شکستنی بود به آن ها چنین اجازه ای داده نشد.

تهیه شده توسط تیم R&D تدسا

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website