0
  • No products in the cart.
 

رفع خطاهای وردپرس با فعال کردن wp-debug

رفع خطاهای وردپرس

رفع خطاهای وردپرس با فعال کردن wp-debug

در مواقعی وب‌سایت وردپرسی شما دچار مشکلاتی می‌شود که بدون بررسی دقیق ارورها نمی‌توانید برای رفع خطاهای وردپرس اقدام کنید.

در این لحظات به دلیل داشتن بازدیدکننده آنلاین از وب‌سایت شاید نخواهید قالب و یا پلاگین‌ها را به طور کل غیرفعال کنید تا سایت شما از نظر عملکرد و یا ظاهر دچار مشکل شود در این مواقع می‌توانید با فعال کردن قابلیت wp-debug دلیل بروز مشکل را یافته و آن را حل کنید.

از شایع‌ترین خطاهای وردپرس که می‌توان با فعال کردن wp-debug نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد، حل مشکل صفحه سفید وردپرس و یا رفع مشکل redirect وردپرس اشاره کرد.

wp-debug چیست و چه کاربردی دارد؟

همان‌طور که از اسم آن قابل حدس است قابلیتی است در وردپرس که توسط آن می‌توان مشکلات و باگ‌های وردپرس را در صفحات داخلی سایت یافته و نسبت به رفع خطاهای وردپرس اقدام کرد.

این قابلیت برای وبمسترها و یا Developer ها امکان فوق‌العاده‌ای است که می‌توانند در دیباگ کردن کدهای خود استفاده کنند.

روش فعال کردن wp-debug جهت رفع خطاهای وردپرس

برای فعال کردن قابلیت wp-debug ابتدا توسط اطلاعات کنترل پنل هاست خود وارد بخش File Manager شوید، سپس وارد دایرکتوری روت هاست خود شده و فایل کانفیگ وردپرس با نام wp-config.php را باز کرده و به دنبال عبارت WP_DEBUG بگردید.

فایل کانفیگ وردپرس یکی از مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین فایل‌های وردپرس است که هکرها برای نفوذ به وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند و با به دست آوردن اطلاعات دیتابیس سایت شما به پایگاه داده سایتتان نفوذ کرده و سایت شما را هک می‌کنند.

توصیه می‌کنیم حتماً آموزش افزایش امنیت وردپرس که در وب‌سایت برای شما قرار دادیم را مطالعه کنید تا از بروز مشکلات امنیتی در وب‌سایت خود جلوگیری کرده باشید.

خوب ادامه آموزش رو پی بگیریم، با این جستجو به خط زیر می‌رسید که توسط آن می‌توانید قابلیت دیباگ را روی وردپرس خود فعال کنید، به صورت پیش‌فرض مقدار آن برابر false بوده و غیرفعال است.

شما هم باید بعد از رفع خطاهای وردپرس این قابلیت را غیرفعال کنید تا در صورت بروز مشکل چهره وب‌سایت شما را دچار مشکل نکند.

فعال‌سازی آن با قرار دادن مقدار true به جای false ممکن خواهد بود و با فعال‌سازی آن خطاها و همچنین warning های وردپرس برای شما نمایش داده خواهند شد.

توجه شما باید به صورت ویژه روی ارورهای وردپرس باشد، وجود هشدار نمی‌تواند سایت شما را دچار مشکل کند ولی رسیدگی به آن می‌تواند یک‌جور پیشگیری برای دریافت خطا در آینده باشد.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website