0
  • No products in the cart.
 

زنان کارآفرین: ۲۰ ویژگی مشترک زنان موفق کارآفرین

هلدینگ توسعه دهندگان | آموزش مجازی | اخذ ایزو | طراحی سایت > مجله توسعه دهندگان  > مجله سرگرمی  > زنان کارآفرین: ۲۰ ویژگی مشترک زنان موفق کارآفرین

زنان کارآفرین: ۲۰ ویژگی مشترک زنان موفق کارآفرین

برای موفقیت در کسب و کار و آغاز فعالیت های کارآفرینی به غیر از علاقه و اشتیاق پیش شرط های دیگری هم نیاز است که به شما در مسیر رشد و ترقی کمک کند. حال اگر شما به عنوان یک زن کارآفرین قدم به دنیای پر راز و رمز کسب و کار بگذارید با چالش ها و گاهی مرارت های متفاوت تری نسبت به مردان روبرو می شوید. از این رو برای موفقیت در دنیای کسب و کار باید به ابزار دانش مجهز باشید و از ویژگی های اخلاقی، رفتاری و اجتماعی زنان کارآفرین آگاه باشید. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا ۲۰ ویژگی مشترک زنان موفق کارآفرین را بدانید.

۱. عاشق رسیدن به موفقیت هستند

شما به اندازه‌ی هر شخص دیگری در این دنیا حق دارید رشد کنید، موفق شوید، و شاد باشید. هرگز به‌خاطر موفق بودن عذرخواهی نکنید. بلکه باید موفقیت‌های‌تان–هر موفقیت کوچکی- را با آغوش باز بپذیرید و بدانید اگر همان زن موفق و بالنده‌ای هستید که همیشه می‌خواستید باشید، دارید به دنیا لطف می‌کنید. بنابراین پاسخ این پرسش که موفقیت یعنی چی؟ کاملا به شما بستگی دارد.

۲. اعتماد به نفس بالایی دارند

یکی از چیزهایی که همیشه برای زنان کارآفرین مهم است اعتماد به نفس بالای آنان است. این که شما سرتان را بالا بگیرید و در جامعه ای که به مردها امتیازات بیشتری داده می شود کار و فعالیت کنید به شما کمک میکند کم کم این روحیه را به زنان دیگر نیز انتقال دهید.

۳. به دنبال ثابت کردن خود به دیگران نیستند

برخی از زنان بدون داشتن مطالعات امکان سنجی و بر اساس وابستگی‌های شخصی و قدرت نمایی برای اثبات خود به دیگران تصمیماتی می‌گیرند. این کار اصلا درست نیست. شما برای حمایت کردن از انتخاب بازار خود باید از حقایق بهره بجویید.

۴. از قوانین و مقررات جامعه پیروی می کنند

شما هرگز نباید از هیچ قانونی- هرچه که باشد- تخطی کنید. یک وکیل خبره استخدام کنید تا به هنگام راه‌اندازی یک کسب و کار جدید از حقوق شما دفاع کند. شما نباید هزینه‌های قانونی را بیهوده بدانید بلکه آنها را برای خودتان نوعی سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید.

۵. انتخاب های غیر احساسی و از روی آگاهی انجام می دهند

چه در زندگی شخصی باشد چه در فضای کسب و کار مخصوصا حوزه های مرتبط با کارآفرینی همیشه زنان را مجبور به انتخاب میکند. و زنان کارآفرین موفق همواره از هدف‌شان مطلع هستند و از این برای هدایت هدفمند تصمیمات‌شان استفاده می‌کنند. این روش هدفمند و عاقلانه استفاده میکنند و دست به انتخاب های احساسی نمی زنند.

۶. هیچوقت از مطالعه و تحصیل دست نمیکشند

خواندن کتابهای بسیار زیاد در حوزه‌ی کاری تان، کمک میکند آگاه و باسواد باشید، تا بتوانید خوب کار کنید و شما را جدی بگیرند. دانشگاه تمام مسیر موفقیت نیست اما چیزی به نام تفکر آکادمیک و منطقی در شما پرورش می دهد که برای پیمودن مسیر کارآفرینی بسیار به آن نیاز دارید.

۷. اطراف خود را با کارشناسان خبره و ماهر پر میکنند

اداره یک کسب و کار موفق کار سختی است. بیشتر زنان کارآفرین که مدیریت کسب و کاری را بر عهده دارند، ترجیح می‌دهند که افرادی را استخدام کنند که آنها را می‌شناسند. در بیشتر موارد، این کار غلطی است. شما باید تجربه را معیار انتخاب خود قرار دهید و افرادی را در مجموعه خود داشته باشید که می‌توانند تاثیرگذار باشند.

۸. افکار منفی و احساس گناه را دور می ریزند

خودتان را رها کنید. احساس گناه و نگرانی بارهایی هستند که زنان بی‌جهت به دوش می‌کشند. این هیجانات توأم، اغلب به افکار منفی درباره‌ی فردی که می‌توانستید باشید یا کاری که می‌توانستید انجام دهید، منجر می‌شود.

۹. هرگز از تلاش برای رسیدن به هدف نمی ترسند

در گذشته، مردان هدف زندگیِ زنان را تعیین می‌کردند. ولی امروزه، خوشبختانه با افتخار باید بگویم دیگر این‌گونه نیست. هدف زنان در زندگی فقط توسط خودشان تعیین می‌شود، و نه هیچ شخص دیگر. و هیچ کسی هم نمی‌تواند آنها را از راه‌شان برگرداند. بنابراین زنان کارآفرین موفق همیشه به هدفشان چشم دارند و برایش تلاش می کنند.

۱۰. از فناوری روز دنیا بهره‌ می برند

فناوری مقیاس‌گذاری سریع را برای استارت آپ‌ها راحت تر می‌کند. هیچ دلیلی مبنی بر این وجود ندارد که چرا نباید در کسب و کار خود از فناوری استفاده کنید. شما باید برای عملیات خود در فناوری مناسبی سرمایه‌گذاری کنید.

 

۱۱. زنان کارآفرین موفق از چیزی دلخور نمی‌شوند

آن‌ها می‌فهمند نظر شما متعلق به شما است نه آن‌ها. با این‌که، آنها برای احساسات شما ارزش قائل هستند، اگر با تصمیمات آنها موافق نیستید، کار خودشان را می‌کنند. ولی هم‌چنان شما را دوست دارند.

۱۲. آنها شکست‌ها را باخت در نظر نمی‌گیرند

حقیقت این است که زنان کارآفرین  آدم‌هایی هستند که معمولا می‌توانند به شما بگویند قبل از این‌که هنری فورد موفق شود چند بار ورشکست شده است(۳ بار! ). آنها متوجه هستند در مسیر موفقیت، همیشه دست‌اندازهایی در جاده وجود دارد. آنها با آرامشی خود را بازمی‌یابند که به آنها اجازه می‌دهد با شیوه‌ای مصمم به جلو پیش روند.

۱۳. قیمت‌های محصولات و خدمات خود را به درستی تعیین میکنند

قیمت‌گذاری نادرست محصولات شما ممکن است مشتری هایتان را از اطراف کسب و کار شما پراکنده سازد. همواره باید سطوح قیمت‌گذاری خود را مورد ارزیابی قرار دهید. باید تغییرات بازار و همچنین اقدامات رقبای خود را مطالعه کنید.

۱۴. به خوبی از خودشان دفاع می کنند

نیاز به گفتن نیست برای غلبه بر آدم‌های شکاک، دلسردکننده، کینه‌جو، باید اول یاد بگیرید از خودتان دفاع کنید. اغلب اوقات، والدین یا نزدیک‌ترین دوستان‌تان نیستند که دست‌تان را بگیرند. برای همین باید یاد بگیرید دست خودتان را بگیرید.

۱۵. به سلامت فیزیکی خود اهمیت می دهند

سلامت فیزیکی تقریبا همیشه با سلامت روانی در ارتباط است، و با یک ذهن قوی و سالم بسیاری از چیز‌های خوب از آن شما خواهد بود.

۱۶. به دنبال افزایش سود از بازار هستند

به عنوان یک بانوی کارآفرین، باید از رویکردهایی جدید و نوین برای ارتقاء سود کسب و کارتان بهره‌مند شوید. می‌توانید در یک شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری کنید و از خدمات آنها استفاده کنید یا با استفاده از اینترنت رویکردهای دلخواه خود را پیدا کنید.

۱۷. احساسات بر عملکردشان حاکم نمی شود

هرچند بیان احساسات اشکالی ندارد، ولی کنترل کردن این احساسات به همان اندازه مهم است. احساسات یک مکانیسم انسانی قوی است، که اگر کنترل نشود، می‌تواند کاملا بر عملکرد شخص حاکم شود و او را مغلوب کند. هرچند مهار کردن احساسات برای بعضی ممکن است دشوارتر باشد، ولی این قابلیتی است که هر آدمی می‌تواند پرورش بدهد و برای پیش‌گیری از خیلی مشکلات و اندوه‌های‌ آینده به کار ببرد.

۱۸. به همه هشدارهای بازار توجه میکنند

استمرار بر بازاریابی و تبلیغ محصولات برای شما امری ضروری و حیاتی است. استراتژی هایی موثر و کارآمد برای حل بزرگترین مسئله خود طراحی کنید. شما باید درد موجود در بازار و موضوعات تاثیرگذار بر مشتریان خود را بشناسید و هدفتان پیدا کردن راه کارهایی درست برای آنها باشد.

۱۹. درس های خوبی برای جامعه مردسالار دارند

جامعه‌ی مردسالار در نسل‌های گذشته، زنان را فقط مجبور به انجام کارهای خانگی می‌کرد؛ و پس از سال‌ها، هنگامی که زنان توانستند واردِ فضای کار شوند، فقط مجبور بودند مجموعه‌ای از کارهای خاصی را که از جانب مردان تعیین می‌شد، انجام دهند و تا مدتها زنان فقط می‌توانستند نقشِ یک منشی مودب و دلپسند را بازی کند. ولی امروزه، زنان جایگاه‌شان را شناخته‌اند و یک انقلاب بزرگ در جریان است. زنان نیز، درست مانندِ مردانِ آرمان‌گرا، باهوش و پرانرژی می‌دانند می‌توانند جهانی بهتر و زیباتر بسازند.

۲۰. زنان کارآفرین به خودشان شک ندارند

نخواهید شنید که زنان کارآفرین موفق در تصمیمات‌شان تردید کنند. تردید بخشی از روند کار آنها نیست. آنها همیشه می‌دانند چه کاری انجام می‌دهند و چرا آن را انجام می‌دهند. آنها درست به تصمیمات‌شان فکر می‌کنند ولی وقتی تصمیم بگیرند، تصمیم‌شان قطعی است.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website