0
  • No products in the cart.
 

سه المان مهم برای موفقیت در کسب و کار

روابط عمومی محتوا سئو

سه المان مهم برای موفقیت در کسب و کار

پتانسیل کامل بازارهای دیجیتال، کمتر از یک دهه پیش شناخته شد و ناگهان باعث شد مشتری‌ها بتوانند به صورت نامحدود با برندها ارتباط برقرار کنند. افزایش اهمیت حضور در فضای آنلاین با یک وبسایت، وبلاگ و یا در شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها، برای استراتژی های بازاریابی سنتی مثل روابط عمومی مانند ناقوس مرگ بود.

با این حال، ما در حال نزدیک شدن به پایان دومین دهه‌ی قرن 21 هستیم، ولی روابط عمومی هنوز هم جایگاه خود را به عنوان المان اساسی ارتباطات بازاریابی حفظ کرده و مثل دیگر جنبه های بازاریابی به آرامی تغییر کرده و توانسته با تکامل، جایگاهی در اکوسیستم دیجیتال بدست آورد؛ که در آن ارزش قرار گرفتن در بالای نتایج موتور جستجو مثل قرار گرفتن در تیتر صفحه اول مطبوعات، در گذشته است.

برندها با این تغییرات تطبیق پیدا کرده و درک اهمیت بازاریابی ترکیبی و یکپارچه، باعث ایجاد درکی از تاثیرات بازاریابی محتوا، سئو و روابط عمومی بر یکدیگر شده است. استفاده مناسب و کارآمد از این سه عنصر، می تواند به ایجاد برندهایی قوی که ترافیک، مشتری و درآمد خوبی داشته باشند کمک کند.

سه المان اصلی برند دیجیتال

برند سازی یا عمل ساخت پیام های هدفمند در رابطه با یک محصول برای هدایت افکار عمومی، برای سالیان متمادی ستونی ثابت در ارتباطات بازاریابی بوده است.

ایجاد تصویری قوی و مثبت برای یک برند باعث کنترل میزان آگاهی، شناخت و رفتار مشتریان خواهد شد. برندهای تاثیر گذار، با این که از نظر سطحی ساده به نظر می رسند، اما باعث ایجاد واکنش‌هایی پیچیده می شوند؛ در نظر داشته باشید که 90 درصد از تصمیم های خرید به صورت ناخودآگاه گرفته می شوند.

ایجاد احساسی مناسب نسبت به یک برند می تواند تفاوت بزرگی در تبدیل و درآمد ایجاد کند. در این حالت روابط عمومی به جای تبلیغات تحمیلی، با جایگذاری زیرکانه پیام های برند در منابع خارجی ای که احتمال مصرف‌شان توسط مصرف کنندگان بیشتر است، کار می کند.

گسترش دنیای دیجیتال و ظهور بازاریابی محتوا و سئو به عنوان ابزاری برای رسیدن به مصرف کنندگان از طریق محتوای هدفمند، باعث تثبیت نقش سئو و محتوا شده است.

نقش روابط عمومی توسط این پدیده ایجاد شده است، در حالی که بازاریابی محتوا و سئو بر محتوای داخل سایت تمرکز دارند، روابط عمومی نیرویی برای تولید محتوایی است که انتقال دهنده پیام های برند و ایجاد ترافیک دیجیتال باشد.

امروزه مشتریان، برندها را ملزم به داشتن استاندارهای بالا می کنند. 60 درصد انسان های امروزی اعلام کرده اند که انتظار دارند تا با شرکت ها، تعاملی یکپارچه و مداوم در بسترهای مختلف داشته باشند. مشتریان انتظار دارند در هر زمان و مکانی که می خواهند، با برندها ارتباط برقرار کنند. برای رفع این نیازها، خود شرکت‌ها باید چگونگی ادغام بخشهای مختلف برای ایجاد یک صدای واحد را درک کنند.

ارتباط بازاریابی محتوا، سئو و روابط عمومی

روابط عمومی در اصل مربوط به ایجاد محتوایی حرفه ای و عالی است که از نظر نشریات با کیفیت و جذاب باشد و موقعیت و جایگاه برند را در نظر خوانندگان ارتقا دهند.
این اهداف تا حد زیادی همسو با اهداف بازاریابی محتوا هستند. تخمین زده می شود که داده هایی که امروزه در عرض دو روز تولید می شوند بیشتر از تمام داده هایی هست که از ابتدای وجود بشر تا سال 2003 وجود داشته است و 39 درصد برندهای B2B قصد دارند بودجه محتوا را برای سال آینده افزایش دهند. بله، دنیای آنلاین امروزه پر از انواع محتوای مختلف شده است.

با این حال، معمولا هر جا که کمیت زیاد باشد، کیفیت کم است. امروزه، مصرف کنندگان اجناسی را می طلبند که هم نیازهایشان را رفع کند و هم به آن ها کمک و راهنمایی ارائه دهد. به عبارتی دیگر، افراد فعال در حوزه بازاریابی محتوا، باید به ارزش هایی که ارائه می کنند و چگونگی رفع نیازهای مصرف کننده، توجه زیادی داشته باشند.

نقش سئو در شرکت ها همیشه این بوده که رتبه های محتوایی که برند تولید می کند را بالا ببرد تا نام و سایت برند در دسترس افرادی که در موتورهای جستجو به جستجو می پردازند قرار گیرد. با بهینه سازی برای پرس و جوهایی مناسب، سئو می تواند مخاطبین مناسبی را به سمت سایت هدایت کند تا بتوان بعدا آن ها را در سایت پرورش داده و به مشتری تبدیل کرد.

در صورت استفاده‌ی صحیح، روابط عمومی می تواند سرمایه مفیدی برای رسیدن به اهداف سئو مثل بدست آوردن رتبه خوب در موتورهای جستجو به دلیل داشتن دامنه ای معتبر و قدرتمند، باشد.

برندهایی که با هوشمندی راه نفوذ به سایت‌ها و نشریات معتبر را پیدا می کنند، موقعیت این را دارند که جایگاه خودشان را برای کلمات کلیدی خاصی که شاید از طریق سایت خودشان ممکن نباشد، ارتقا دهند. این امر موقعیتی برای ایجاد شناخت نسبت به برند و افزایش اعتبار آن است.

دانش، کلید استفاده صحیح از سه گانه برند دیجیتال یعنی روابط عمومی، بازایابی محتوا و سئو و ایجاد اعتبار در فضای آنلاین است. در ادامه گام هایی برای هماهنگ کردن این سه المان بیان می کنیم.

همسو کردن سئو، بازاریابی محتوا و روابط عمومی

توسعه شخصیت هایی با اهداف مشترک

همیشه شخصیت ها کلید موفقیت کمپین های بازاریابی بوده و به عنوان سنگ بنای همکاری موفق بین تیم ها عمل می کنند.

به طور کلی، افراد حرفه ای در زمینه روابط عمومی، نسبت به شخصیتی که قصد تبلیغ به وی دارند، ایده ای کلی دارند. متخصصین سئو و بازاریابی محتوا هم ایده های خاص خود را نسبت به افراد مورد نظرشان دارند.

تلفیق تحقیقات و نظراتی که باعث تشکیل شخصیت های هدف در هر دو طرف شده است می تواند باعث تقویت آن ها برای برند شده و تضمین کند که همه هدف کمپین های خاص را درک کرده اند.

کاهش حجم کار

برای به دست آوردن حداکثر موفقیت از طریق روابط عمومی، باید کمپین های مشترکی تشکیل دهید که از اصول سئو و روابط عمومی استفاده کند. منابعی که هر تیم استفاده می کند را ترکیب کنید تا متوجه فوایدشان برای هم شوید.

برای مثال، مطالب تولید شده توسط تیم روابط عمومی باید به صورت مناسب توسط تیم سئو بهینه سازی شوند و توسط تیم محتوا بررسی شوند تا باعث ایجاد لحنی یکپارچه و ارتقای رتبه شرکت شود.

همچنین تیم روابط عمومی می تواند با تیم های سئو و محتوا همکاری کند تا بک لینک و سهم مشارکتی خوبی از نشریات معتبر به دست آورد. به خاطر داشته باشید که بازاریابی محتوا فقط مربوط به تولید محتوا نیست و باید با شیوه های توزیع ترکیب شود. هماهنگی با روابط عمومی می تواند تضمین کند که این قسمت نادیده گرفته نشود.

همکاری در محتوا

با اینکه تیم های سئو، بازاریابی محتوا و روابط عمومی اهداف محوری متفاوتی دارند، باید کمپین های خود را با استفاده اصولی مشترک به جلو ببرند. برای مثال کلمات کلیدی که تیم سئو هدف قرار می دهد، می توانند در نشریات الکترونیکی و مطبوعات ترکیب شود تا میزان شناخت از برند را بالا ببرند.

اگر کلماتی باشند که دامنه سایت نمی تواند در آن رتبه بگیرد، تهیه مطالب مطبوعاتی برای نشریات معتبر می تواند به بهبود این رتبه ها کمک کند.

صحبت‌های نشریات معتبر در مورد محتواها یا تحقیقات مهمی که برند شما انجام داده می تواند اعتبار بیشتری به اخبار و مطالب سایت شما داده و باعث شود تا خبرها و اطلاعیه های داخل سایت شما بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

پیشرفت و موفقیت تان را ارزیابی کنید

همچون هر فعالیت بازاریابی دیگری، برندها باید تمام مراحل همکاری این سه تیم کلیدی را ارزیابی کنند. شاخص عملکرد نشان دهنده تناسب محتوا با مشتریان، میزان ترافیک و لیدهایی که از سایت های مطبوعاتی بدست آمده‌اند، است و مشخص می کند که داشتن یک کمپین قوی روابط عمومی چه تاثیری بر ارتباطات و افزایش نرخ تبدیل دارد.

به اعداد و ارقام مربوط به قبل و بعد از تلاش ها و همچنین به تاثیر تلاش ها در شخصیت های خریدار و مراحل تبدیل خریدار دقت کنید. هرچه درک بهتری داشته باشید، شناخت نقاط ضعف و قوت کمپین آسان تر خواهد بود.

در مجموع، به نظر می رسد روابط عمومی هنوز هم اهمیت خود را حفظ کرده و ارزشش آنقدر رشد داشته که تبدیل به یکی از سه المان اصلی بازاریابی دیجیتال شده است. تلاش‌های بازاریابی که برندها باید در راستای آگاهی از برند و افزایش اعتبار آن انجام دهند همچنان اهمیت به سزایی دارد.

با این حال امروزه تفاوت برندها در ابزارهای مورد استفاده شان است. اگر روابط عمومی جایگاه مناسبی در کنار سئو و بازاریابی محتوا پیدا کند، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. هرچه بیشتر و نزدیک تر این سه بخش را هماهنگ کنید، تاثیرات روابط عمومی در ارتقا برندتان را بیشتر ملاحظه می کنید.

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website