0
  • No products in the cart.
 

سهم نمایش تبلیغ (Impression Share) در گوگل ادوردز چیست؟

سهم نمایش تبلیغ

سهم نمایش تبلیغ (Impression Share) در گوگل ادوردز چیست؟

به نسبتِ تعداد دفعات نمایش تبلیغ شما از کل نمایش های ممکن،سهم نمایش تبلیغ می گویند. موثق بودن این بازدیدها به وسیله پنج فاکتور سنجیده می شوند که این 5 فاکتور این موارد هستند: کیفیت تبلیغ (Quality Score)، رتبه تبلیغ (Ad Rank)، میزان بودجه روزانه در نظر گرفته شده و تنظیمات دیگر تبلیغ شما در گوگل ادوردز. مشاهده اطلاعات تعداد دفعات نمایش تبلیغ شما در سطح های کلید واژه، اد گروپ و کمپین تبلیغاتی تان به راحتی قابل دسترسی است. برای مثال اگر تعداد جستجوی کلمه کلیدی “بلیط هواپیما” در روز برابر با ده هزار بار باشد و تبلیغ شما بر اساس بودجه روزانه و دیگر معیارهایی که از قبل مشخص کرده اید، چهار هزار بار نمایش داده شود، سهم نمایش تبلیغ شما معادل تعداد نمایش داده شده به تعداد کل نمایش یعنی برابر 40 درصد می شود. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

انواع سهم نمایش تبلیغ

سهم نمایش تبلیغ صرفا یک عدد نیست، بلکه این شاخص از جنبه های مختلف قابل ارزیابی است و می تواند عمق تحلیل شما را بیشتر کند.

سهم نمایش تبلیغ

 

شاخص سهم نمایش تبلیغ به صورت زیر دسته بندی می شود:
Search impression share: به معنای تعداد دفعاتی می باشد که تبلیغ شما توسط موتور جستجو گوگل نمایش داده شده است.
Display impression share: به معنای تعداد دفعاتی می باشد که تبلیغ شما در سایت های همکار گوگل مثل شبکه های نمایش فیلم و ویدئو، نمایش داده شده است.
(Search lost impression share (budget: درصد دفعاتی که تبلیغ شما به دلیل کم بودن بودجه، در جستجوها نمایش داده نشده است. (این شاخص فقط در سطح کمپین قابل دسترسی است)
(Display lost impression share (budget: درصد نمایش های از دست رفته ی شما در سایت های همکار گوگل است، که دلیل آن کم بودن بودجه روزانه ای که تعیین کرده اید، می باشد.
(Search lost impression share (rank: درصد تعداد دفعاتی است که تبلیغ شما به علت پایین بودن رتبه تبلیغ در موتور جستجوی گوگل، نمایش داده نشده است.
(Display lost impression share (rank: درصد تعداد دفعاتی است که تبلیغ شما به علت پایین بودن رتبه تبلیغ در سایت های همکار گوگل، نمایش داده نشده است.
Search exact match impression share: سهم نمایش شما در جستجوهایی که دقیقا همان کلمات کلیدی که شما تعیین کرده اید، جستجو شده است.

چرا سهم نمایش تبلیغ مهم است؟

شاخص سهم نمایش تبلیغ یک شاخص بسیار مهم و حیاتی است که گاهی هنگام ارزیابی سلامت کمپین و عملکرد کلی آن، نادیده گرفته می شود. اهمیت شاخص سهم نمایش تبلیغ در این است که به شما نشان می دهد چرا یک کلید واژه نتوانسته عملکرد مناسبی داشته باشد. شما می توانید بر اساس دسته بندی های ذکر شده ی این شاخص در بالا، تشخیص دهید مسئله ای که منجر به عملکرد ضعیف کلمات کلیدی شما شده است مربوط به قیمت پیشنهادی نمایش تبلیغ است یا از بودجه کل ناشی می شود.

دو دلیل اساسی که این شاخص را تا این میزان مهم می کنند، عبارتند از:

  1. سهم نمایش تبلیغ، یک شاخص عالی برای ارزیابی قدرت کلید واژه های انتخابی شماست.
  2. این شاخص به شما کمک می کند تا فرصت های از دست رفته نمایش تبلیغ را به علت محدودیت بودجه شناسایی کنید.

چگونه سهم نمایش تبلیغ را بهبود دهیم؟

مطمئن شوید که بودجه بندی شما عملکرد کمپین تبلیغاتی تان را تحت الشعاع قرار ندهد. اگر به طور پیوسته پیام هایی ناظر بر “ممنوعیت عمل” به خاطر کمبود بودجه دریافت می کنید، به شاخص سهم نمایش تبلیغ از دست رفته به علت بودجه بندی نگاهی بیندازید تا ببینید چقدر شکاف وجود دارد. این کار شما را در تخصیص بهتر بودجه در آینده راهنمایی می کند.

در اینجا به چند نکته کلی برای بهبود سهم نمایش تبلیغ اشاره می کنیم:

بودجه کمپین تان را افزایش دهید: مهم است به یاد داشته باشید بودجه شما تعیین می کند که یک تبلیغ هر چندوقت یکبار نمایش داده شود. این موضوع می تواند به افزایش درصد نمایش های کلی شما بینجامد.
قیمت پیشنهادی خود را بالا ببرید: بالا بردن قیمت، احتمال نمایش تبلیغتان را در نتایج جستجو افزایش می دهد.
جمعیتِ هدف منطقه ای خود را کاهش دهید: اگر جمعیت هدف خود را در سطح منطقه ای کاهش دهید، احتمال دارد شاخص سهم نمایش تبلیغ تان نیز افزایش پیدا کند. اما توجه کنید که این کار سهم نمایش های بالقوه شما را کاهش می دهد. (به دلیل عدم وجود کشور و شهرهای ایران در لیست گوگل، استفاده از این گزینه امکان پذیر نمی باشد).
بودجه بندی تان را دوباره تنظیم کنید: در صورت تغییر تنظیمات مربوط به جمعیت هدف منطقه ای، بودجه تان را نیز دوباره تنظیم کنید تا هزینه تنظیمات جدید کمپین تان را پوشش دهد.
کیفیت تبلیغاتان را بهبود دهید: شما می توانید برای کمپین های مبتنی بر موتور جستجو، کیفیت تبلیغ تان را بهبود دهید.

سهم نمایش تبلیغ

 

چگونه تنظیمات سهم نمایش تبلیغ را انجام دهیم؟

برای استفاده از اطلاعات سهم نمایش تبلیغ باید ابتدا تنظیمات آن را انجام دهیم. برای انجام این کار مراحل زیر را باید دنبال کنید:

  1. به حساب کاربری خود در گوگل ادوردز وارد شوید.
  2. روی گزینه Campaigns کلیک کنید.
  3. بر روی دکمه Columns در بالای جدول آماری کلیک کنید. سپس گزینه ی Modify columns را از منو انتخاب کنید.
  4. گزینه ی Competitive metrics را انتخاب کرده و از ستون سهم نمایش تبلیغ، شاخص مورد نظر را انتخاب کنید.
  5. ذخیره کنید. اکنون ستون سهم نمایش تبلیغ در جدول آماری شما قابل نمایش است.
  6. برای گرفتن گزارش این شاخص، دکمه دانلود را در نوار ابزار بالای جدول، کلیک کنید.

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website