0
  • No products in the cart.
 

سودآورترین صنایع در امریکا

سودآورترین صنایع در امریکا

سودآورترین صنایع در امریکا

صنایع پر سود امریکا

براساس آخرین رتبه‌بندی پرسودترین صنایع توسط شرکت سیج‌ورکس، یک شرکت اطلاعات مالی، موسسات حسابداری/دفترداری، شرکت‌های اجاره‌ی املاک و مستغلات تجاری/مسکونی در به‌دست آوردن بیش‌ترین سود از درآمد پیش‌تاز هستند.

 پرسودترین صنایع

بر اساس تحلیل سیج‌ورکس از صورت مالی شرکت‌های سهامی‌ خاص، شرکت‌ها در این سه صنعت مبتنی بر خدمات فردی به‌طور میانگین حاشیه‌های سود خالصی بالغ‌ بر ۱۵ درصد تولید می‌کنند، که بیش‌از ۲ برابر میانگین همه‌ی صنایع است.

به عبارت دیگر، این شرکت‌ها برای هر ۱ دلار حاصل از فروش، حداقل ۱۵ سنت سود تولید می‌کنند.

حسابداری، مشاوره‌ی مالیاتی، دفترداری و موسسات خدمات حقوق و دستمزد میانگین حاشیه‌ی سود خالص ۱۹.۶ درصدی تولید می‌کنند. این صنعت نه تنها موسسات حسابرسی و مشاوران مالیاتی را که معمولا حتی حاشیه‌هایی بالاتر از میانگین مقوله تولید می‌کنند در برمی‌گیرد، بلکه موسسات خدمات اداری دفتری را هم مثل حقوق و دستمزد و گزارش‌های مالی شامل می‌شود.

موجرهای املاک و مستغلات( شامل اموال تجاری و مسکونی) و شرکت‌هایی که ماشین، کامیون، یا ماشین‌‌های کاروان اجاره یا کرایه می‌دهند در همان مدت حاشیه‌های صنعتی حدود ۱۶ درصد گزارش کردند.

جیمز نو، تحلیل‌گر سیج‌ورکس می‌گوید: “ما سالانه این فهرست را به‌روز می‌کنیم، و تقریبا همیشه صنایع مشخصی را در بالای فهرست می‌بینیم، بعضی از کسب‌وکارها به خاطر ماهیت صنایعی که در آنها فعالیت می‌کنند، تمایل دارند حاشیه‌ی سود سالم‌ترداشته‌باشند.”

مثلا بسیاری از صنایع به‌طور مداوم برای خدمات تخصصی با صرف قیمتی تقاضا دارند. ضمنا، این صنایع خدماتی مجبور نیستند هر سال هزینه‌ی زیادی برای تجیزات یا ابزارها بپردازند، که به کنترل هزینه‌ها کمک می‌کند.

صنایعی که از سال گذشته از ۱۵ رتبه‌ی اول لیست افت کرده‌اند شامل شرکت‌های استخراج نفت و گاز، ارائه دهندگان خدمات مجالس ترحیم، و فعالیت‌های حمایتی معدن بودند. تحلیل جداگانه‌ای از سیج‌ورکس دریافته‌است که سود ناخالص تولیدکنندگان نفت و گاز نسبت در جریان کاهش قیمت‌ نفت، افت شدیدی نسبت به سال قبل داشته‌است.

خدمات طراحی، موسسات مشاوره‌ای، و شرکت‌های اجاره‌ی تجهیزات اتومبیل، کسب‌وکارهای جدید در رتبه‌بندی امسال بودند.

این رتبه‌بندی بر پایه‌ی صورت‌های مالی ثبت‌شده‌ی شرکت‌های خصوصی در ۱۲ ماه منتهی به آگوست انجام شده‌است. سیج‌ورکس از طریق مدل داده‌های مشترک صورت‌های مالی شرکت‌های خصوصی را از موسسه‌های حسابداری، بانک‌ها، و اتحادیه‌های(تعاونی‌های) اعتباری جمع‌آوری و فشرده‌سازی می‌کنند. حاشیه‌ی سود خالص بابت مستثنا کردن مالیات و لحاظ کردن پاداش مالکان تعدیل می‌شود- این تعدیلات عموما برای صورت‌های مالی شرکت‌های سهامی خاص به منظور ارئه‌ی تصویری دقیق‌تر از عملکرد شرکت‌ها صورت می‌گیرند.

نو هم‌چنین می‌گوید شرکت‌های خصوصی در کل عملکرد خیلی خوبی دارند؛ هر شرکت امریکایی به‌طور متوسط در حال تولید سود ناخالص قدرتمند و افزایش فروش است. شرکت‌های خصوصی سال به سال درآمدها را با نرخی تقریبا ۲ رقمی رشد می‌دهند که این یکی از سالم‌ترین نرخ‌های میانگین رشد فروش در ۱۰ سال اخیر است، و حاشیه‌ی شود خالص در بالاترین میزان در ۵ سال گذشته است.

نو می‌گوید: “این شرکت‌ها معمولا تیتر اول اخبار نمی‌شوند ولی عملکرد آنها برای سلامت کلی اقتصاد امریکا ضروری است، چون شرکت‌های سهامی خاص بخش انبوهی از تولید ناخالص داخلی و ایجاد شغل را در دست دارند.

درواقع، داده‌های وزارت بازرگانی نشان می‌دهد ۹۴ درصد از حدود۱۲۸۰۰۰ موسسه‌ی حسابداری، مشاوره‌ی مالیاتی، دفترداری، و خدمات حقوق و دستمزد در امریکا کم‌تر از ۵۰ نفر کارمند دارند. و این آمار حدود ۴۰۰۰۰۰ موسسه را که هیچ کارمندی ندارند به حساب نمی‌آورد.

نو می‌گوید یک سود خالص سالم به این کسب‌وکارها اجازه می‌دهد توسعه پیدا کنند، در کسب‌وکارشان سرمایه‌گذاری مجدد کنند، و هزینه‌های سربار بیش‌تریاز قبیل استخدام‌های جدید را آغاز کنند.

او می‌گوید: “یک میانگین حاشیه‌ی خالص سالم برای کسب‌و‌کار امریکا برای اقتصاد این کشور خیلی خوب است.”

سیج‌ورکس، یک شرکت اطلاعات مالی، داده‌هایی از عملکرد شرکت‌های سهامی خاص جمع‌آوری می‌کند و خدمات حسابداری، تحلیل مالی، و راه‌کارهای مدیریت ریسک ارائه می‌دهد.

amrica.jpg

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website