0
  • No products in the cart.
 

علت موفق نشدن بازاریابی محتوایی چیست؟

موفق نشدن بازاریابی محتوایی

علت موفق نشدن بازاریابی محتوایی چیست؟

شکست خوردن بازاریابی محتوایی دلایل بسیار ساده و البته مهمی دارد. بازاریابی محتوایی باعث گسترش دسترسی شما می شود و برای افزایش ترافیک و رسیدن به اهداف کسب و کار تان، موثر خواهد بود. در این بین صاحبان کسب و کاری هستند که از موثر نبودن بازاریابی محتوایی ناراضی هستد. در این مقاله دلایل شکست بازاریابی محتوایی و راه حل آنها را بیان می کنیم. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

منحصر به فرد نبودن محتوا
بیشتر صاحبان کسب و کارها در حال حاضر در برخی از انواع بازاریابی محتوایی مشارکت دارند. این یعنی هر محتوایی که شما تولید می‌کنید تعداد زیادی رقیب دارد.

عدم منحصر به فرد بودن محتوای شما از دلایلی است که اکثر محتواهایی که به صورت آنلاین منتشر می‌شوند، به اشتراک گذاشته نمی‌شوند. و همچنین از دلایل شکست خوردن بازاریابی محتوایی شما نیز می‌توانید باشد. این رقابت یعنی که محتوا باید منحصر بفرد، ارزشمند باشد و همچنین نواقص صنعت شما را بپوشاند.

راه‌حل: بزرگترین چالش در تولید محتوای موفق، ارائه ایده‌های محتوایی اصلی است که قبلا درباره آن محتوایی تولید نشده است. استراتژی‌های بسیاری برای به دست آوردن ایده‌های جدید برای محتوا وجود دارد.

عدم وجود یک برنامه مستند برای محتواها
تعداد زیادی از صاحبان کسب و کارها اعتقاد دارند که می‌توانند گاهی در وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی خود پست منتشر کنند و همچنان نتیجه خوبی بگیرند. متاسفانه این استراتژی – یا فقدان یک استراتژی- معمولا نتایج معکوسی دارد.

ثبات کلید اصلی ایجاد اعتماد در بازاریابی محتوایی است. اگر طرفداران و هواداران شما فقط در زمانی که محصول یا خدمتی برای فروش دارید از شما با خبر شوند، ممکن است به تدریج باعث کاهش مخاطبان شما شود.

راه‌حل: یک برنامه ساده یا یک استراتژی بازاریابی محتوایی ساده اما ثابت طراحی کنید و مطابق آن عمل کنید. سعی کنید که همیشه ثبات داشته باشید، حتی اگر این باعث شود که کمتر پست منتشر کنید. برنامه شما باید بتواند نوع و همچنین تداوم محتوایی را که می‌خواهید تولید و ترویج نمایید را مستند سازد. همچنین برنامه شما باید اهداف بازاریابی محتوایی شما را تعیین کند. معیارهایی که به دنبال سنجش آن هستید و برنامه‌ای برای محاسبه نرخ بازگشت سرمایه (ROI) آن تدارک ببینید.

از دیگر برنامه‌های موثر در بازاریابی محتوایی، استفاده از روش تبلیغات پلتفرم کانگورو است. کانگورو تخصصی منحصر بفرد در بازاریابی محتوایی و تبلیغات همگن دارد. با استفاده از کانگورو می‌توانید مطمئن شوید که برنامه و استراتژی بازاریابی محتوایی شما تکمیل شده است.

 

بهینه نبودن محتوا برای جستجو
گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد که در سال های اخیر شبکه‌های اجتماعی برای جستجو، ترافیک ارجاعی وب‌سایت را پشت سر گذاشته است. با این حال تحقیقات نشان می‌دهد که جستجو ۱۰ برابر ترافیک بیشتری به وب‌سایت فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به شبکه‌های اجتماعی ارجاع می‌دهد.

حتی اگر شما در شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی دارید، کسب و کار شما باید برای کلمات کلیدی محبوب در زمینه کاری خود رتبه بالایی کسب کند تا موفق شود. بهینه سازی محتوای شما برای جستجو می‌تواند این موفقیت را حاصل کند.

راه‌حل: هر محتوایی که تولید می‌کنید باید برای جستجو بهینه باشد. استراتژی‌های صفحه شامل استفاده از کلیدواژه‌های انتخاب شده در برچسب عنوان، URL، برچسب‌های جایگزین تصاویر (ALT) در سراسر محتوای شماست. همچنین وب‌سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید. قرار دادن لینک‌های داخلی و همچنین لینک دادن به منابع معتبر نشان می‌دهد که محتوای شما قابل اعتماد است.

موفق نشدن بازاریابی محتوایی

بهینه شدن بیش از اندازه محتوا
همانطور که می‌دانبد وجود سئو در صفحه شما از اهمیت بالایی برخوردار است اما جالب است بدانید که بهینه سازی بیش از حد نیز می‌تواند مشکل ساز باشد و از دلایل شکست خوردن بازاریابی محتوایی است. این کار علاوه بر این که باعث اقدامات دستی می‌شود، منجر به تولید یک محتوای ضعیف نیز خواهد شد. تولید محتوای کوتاه برای هدفمند کردن یک کلمه کلیدی خاص، استفاده از متن غیر مرتبط برای پیوند به سایر صفحات وبسایت شما و … از مثال هایی برای بهینه کردن بیش از اندازه هستند.

راه‌حل: درباره کلمات کلیدی برای پیدا کردن موضوعات عمومی محتوای خود، تحقیق کنید. به جای آن فقط محتوا تولید کنید که کلمات کلیدی یا عبارات خاصی را هدف قرار دهید، از کلمات کلیدی خود استفاده کنید تا موضوعات مختلف را پوشش دهید که مورد استفاده مردم است.

کوتاه بودن محتوا
یکی از رایج‌ترین دلایل شکست خوردن بازاریابی محتوایی کوتاه بودن محتوا است. به این معنی که تعداد کلمات بهینه برای محتوا وجود ندارد. طول مناسب محتوا بستگی به عوامل مختلفی از جمله موضوع، مخاطب و نحوه و مکان ترویج محتوا بستگی دارد.

بسیاری از بازاریاب‌ها اندازه‌های مختلف محتوا را آزمایش کرده‌اند تا به طور متوسط آنچه را که بهتر است بیابند. نتایج طیف وسیعی از طول‌ها را در بر می‌گیرند اما عموما نشان می‌دهد طولانی‌تر بهتر است. در صورتی که محتوای شما کوتاه‌تر از حد معین شده باشد، احتمالا متوجه شده‌اید که رتبه خوبی ندارد، به اشتراک گذاشته نمی‌شود یا این‌ که با آن تعاملی ایجاد نشده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که ۱۵۰۰ کلمه برای پست‌های وبلاگ مطلوب‌تر است. از سوی دیگر Searchmetrics بین ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ کلمه پیشنهاد می‌کند.

راه‌حل: به یاد داشته باشید که همیشه کیفیت محتوای شما مهمتر از کمیت محتوا است. محققان می‌گویند محتوای طولانی‌تر، کامل‌تر و جامع‌تر یک موضوع را ترسیم می‌کند. برای اکثر پست‌های وبلاگ ۱۱۰۰ کلمه را هدف قرار دهید. برای پست‌های سنگین‌تر حداقل بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه را هدف قرار دهید.

نداشتن هدف برای بازاریابی محتوایی
از دیگر دلایل شکست خوردن بازاریابی محتوایی نبود هدف در بازاریابی محتوایی است. اگر هدف شما موفقیت در بازاریابی محتوایی است، باید اهداف مشخصی برای دستیابی به آن موفقیت داشته باشید. طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوایی، کسب و کارها به طور متوسط ۲۸ درصد از بودجه بازاریابی خود را صرف بازاریابی محتوایی می‌کنند. در صورتی که نمی‌دانید به دنبال چه معیارهایی هستید و راه رسیدن به آن چیست، بخش قابل توجهی از بودجه شما به هدر خواهد رفت.

اگر در ابتدا اهداف خود را مشخص کنید، می توانید هم نظارت بیشتری بر پیشرفت خود داشته باشید و هم تاثیر گذاری خود را بررسی کنید. از جمله اهدافی که می توانید برای خود تعیین کنید عبارتند از:

راه حل: اگر در ابتدا اهداف خود را مشخص کنید، می توانید هم نظارت بیشتری بر پیشرفت خود داشته باشید و هم تاثیر گذاری خود را بررسی کنید. از جمله اهدافی که می توانید برای خود تعیین کنید عبارتند از: افزایش طرفدار، ایجاد ترافیک، افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش فروش ،افزایش پیوندها به وب‌سایت شما

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website