0
  • No products in the cart.
 

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

راحت ترین روش برای افزایش صدای یک دستگاه اندروید، استفاده از دکمه های کنترل صدا در سمت راست موبایل یا هدفون یا یک اسپیکر خارجی است. برای بهبود کیفیت صدا و همچنین افزایش درجه صدا هنگام گوش دادن به فایل های صوتی می توانید برنامه هایی در این زمینه را انتخاب یا از google play store دانلود کنید. در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

 

روش اول) تنظیم بخش Setting

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

1- مطمئن گردید بلندگو خاموش نباشد. هر گونه گرد وغبار یا بقایایی که موجب خفه شدن صدا می گردد را از روی بلندگوی موبایل  خود تمیز کنید. همچنین می توانید هدفون یا اسپیکر را وصل کنید.

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

2- قفل دستگاه موبایل خود را باز کنید و دکمه افزایش صدا را فشار دهید. برای افزایش درجه صدا در موبایل  های اندروید می توانید از کلیدهای سخت افزاری موجود در کنار موبایل  استفاده کنید. مطمئن گردید دستگاه موبایل شما روشن باشید، سپس دکمه صدا را تا زمانی که نوار نمایش به آخرین درجه برسد، فشار دهید.

  • این دکمه فهرست موقتی جهت افزایش درجه صدا را باز می کند.

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

3- برنامه Setting (تنظیمات) را باز کنید. اگر بنا به دلایلی فهرست دسترسی سریع بر روی دستگاه شما فعال نیست، می توانید به بخش تنظیمات سیستم وارد شود تا به همان گزینه ها دسترسی پیدا کنید. با پایین کشیدن کشوی بالای صفحه نمایش، یا از قسمت App drawer  موجود در نسخه های قدیمی اندروید، می توانید به این گزینه دسترسی پیدا کنید. در گوشه صفحه آیکونی به شکل چرخ یا چرخ دنده وجود دارد که می توان از آن جهت افزایش فهرست صدا استفاده کنید.

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

4- به بخش Sound & notification (صدا و اعلانات) بروید. در این فهرست می توانید صدای اعلانات، زنگ تماس، صداهای سیستم و رسانه را به طور مجزا تغییر دهید. برای افزایش حداکثر صدا، لغزنده ها را تا آخر به سمت بالا یا پایین حرکت دهید.

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

5- تمام برنامه های غیرضروری را ببندید. مهمترین چیزی که باید هنگام استفاده از یک دستگاه اندروید بدانید این است که به یاد داشته باشید که در حال استفاده از یک مینی کامپیوتر هستید. این بدین معنی است که دستگاه اندروید نیز یک فرایند پردازش محدود دارد. نگه داشتن برنامه های زیادی در پس زمینه صفحه نمایش، موجب کاهش سرعت دستگاه می گردد زیرا دستگاه از قدرت پردازش خود برای باز کردن این برنامه ها استفاده می کند.

  • در بیشتر دستگاه ها با نگه داشتن دکمه هوم این گزینه فعال می شود. همچنین می توانید از طریق play store به برنامه Task –killer جهت دسترسی به چنین قابلیتی دست یابید.

روش دوم) دانلود نرم افزار صدا

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

  • در برنامه Google play دنبال برنامه های مربوط به صدا یا برنامه های تنظیم کننده صدا باشید. اگر درجه صدای فعلی دستگاه شما کافی نیست، در برنامه google play نرم افزارهایی مانند Volume + می تواند محدودیت های محافظتی که ممکن است بر روی خروجی اسپیکر دستگاه شما گذاشته شده باشند را برطرف نماید. برنامه های Audio manager و Slider widget کارایی مشابه برنامه volume+ دارند که تنها برای موسیقی به کار می روند.
  • یک DSP (پردازشگر سیگنال های دیجیتال) مانند ‘Viper2android’ را از ‘Vipor Audio’ دانلود کنید. برنامه Viper اجازه می دهد تا محدودیت های سیستم توسعه ی صدای قبلی افزایش یابد و ویژگی های دیگر آن از جمله تصحیح کننده گرافیک و تقویت باس فعال شود.
  • نمونه هایی از برنامه های تصحیح کننده صدا: “Equalizer Music Player Booster” or “Power amp است. هر دوی این برنامه ها تصحیح کننده صدا هستند. این بدین معنا است که شما می توانید فرکانس یا میزان صدای موسیقی خود را تغییر دهید.

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

  • یک برنامه Volume دانلود کنید و به قسمت تنظیمات آن بروید. چنین برنامه ای را از Google Play یا Amazon App Store دانلود کنید. هنگامی که برنامه نصب شد، برنامه را باز کنید و به قسمت تنظیمات آن بروید. ممکن است این گزینه با عنوان gain آمده باشد.
  • شرایط و ضوابط آن را بپذیرید. گزینه های مختلفی برای بهبود خروجی صدا وجود دارد که می توانید آنها را در بخش “Speaker Setting” جستجو کنید.

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

  • نوارهای درجه صدا را تنظیم کنید. بر روی اصلاح بلندگو ها ضربه بزنید و درجه صدایی که می خواهید را انتخاب کنید. فوراً درجه حداکثر صدا را امتحان نکنید زیرا این کار می تواند به بلندگوهای شما آسیب وارد کند. گزینه Gain حداکثر درجه صدای قبلی دستگاه شما را افزایش می دهد، هر چند تنظیم حداکثر درجه صدا به مدت طولانی، ممکن است به بلندگوی موبایل شما آسیب وارد کند.
  • همچنین اگر درجه صدا را بیش از حد بالا ببرید، موجب می گردد که درجه صدا اشباع به نظر برسد. در این به صفحه دیگری دست می یابید که در آن می توانید حداکثر درجه صدای موبایل خود را “reprogram” (دوباره برنامه ریزی) کنید.

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

  • یک تقویت کننده صدا خریداری کنید. اگر راه حل های مطرح شده عمل نکردند و هنوز تصمیم به افزایش درجه صدای موبایل خود را دارید، ممکن است مجبور به خرید یک تقویت کننده صدا مانند Boostaroo که به جک هدفون وصل می گردد، شوید. اینگونه لوازم جانبی برای بلندگوهای موتور سیکلت ایده آل هستند. در صورت تمایل می توانید ضمن حفظ صدای خروجی بالا، چندین لوازم جانبی را به جک صوتی خود وصل کنید.

مراحل افزایش حداکثر درجه صدای دستگاه اندروید

  • کیفیت فایلی را بر روی رایانه بهبود دهید. فایلی صوتی را با استفاده از یک کارت حافظه، کابل USB یا بوسیله دیگر لوازم انتقال داده به رایانه خود انتقال دهید. با استفاده از یک برنامه ویرایش صدا، درجه صدای فایل صوتی را بر روی رایانه خود افزایش دهید.
  • به عنوان مثال، اگر یک فایل موزیک دارید که صدای آن خیلی بلند نیست، با استفاده از یک کابل USB موبایل خود را به رایانه وصل کنید، سپس فایل صوتی(آهنگ ها معمولاً با پسوند .mp3 همراه هستند) را بر روی موبایل خود پیدا کنید. از این قسمت، فایل صوتی را به ویرایشگر صدا منتقل کنید و صدای آن را به اندازه دلخواه تقویت کنید. سپس فایل صوتی را به موبایل خود برگردانید.

مترجم: فاطمه باباشاهی

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website