0
  • No products in the cart.
 

مزیت تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

مزیت تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

مزیت های تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی  بسیار فراتر است از نظر هزینه، قابلیت دسترسی، گستردگی بازاریابی، و قابلیت افزایش حاشیه سود . با توجه به اینکه متدهای تبلیغی چاپ و نشر سنتی آزموده شده و پابرجا هستند، اما روند تکنولوژیکی اینترنت، در هر زمینه ای از آن پیش افتاده و بهتر است. در ارزیابی این گفته، و موارد زیر را در هر یک از حوزه های فوق الذکر در نظر بگیرید.در ادامه با مجله توسعه دهندگان همراه باشید.

مزیت های تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

برای درک بهتر تفاوت ها، باید توضیحاتی درمورد هریک از این رسانه های تبلیغاتی داده شود. تبلیغات چاپی سنتی از تضمینات عادی بازاریابی تشکیل شده است. این تضمینات شامل بروشور، نشریه، تبلیغات روزنامه، بیل بورد، کارت ویزیت، و امثال این می باشد. تبلیغات اینترنتی، آمیزه ای از دستگاه های الکترونیکی است، یک کامپیوتر یا سِروِر، که همان تضمینات بازاریابی را در وب سایت های حرفه ای مستقر می کند. در آخر، تبلیغات فروشی مثل “یکی بخرید، دوتا ببرید” یا “%۲۰ تخفیف، فقط این هفته”، و عملکردهایی که هر شرکت باید به آن متعهد باشد ، برای انتقال آن اطلاعات به خریداران و مشتریان، به تبلیغ اضافه می شود.

تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

آیا تبلیغات اینترنتی مزیت‌هایی دارد؟

در گذشته مدیران شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌ خود با استفاده از هدایای تبلیغاتی و یا حتی برچسپ‌ها و بنرهای تبلیغاتی در محیط‌های اطراف خود سعی بر آن داشتند که شرکت و سازمان خود را به همه بشناسند . اما این روش تا مدتی توانست پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد. با وارد شدن اینترنت و شبکه‌های وسیع اجتماعی مدیران شرکت‌ها دیگر به تبلیغات محدود اکتفا نکردند و هم اینک با استفاده از تبلیغات وسیع اینترنتی می‌توانند تمامی محصولات و خدمات خود را به تمام دنیا معرفی کنند.

واژه‌ی تبلیغات اینترنتی یک واژه‌ی وسیع است که شامل موارد زیادی از جمله : ایمیل، بنرهای تبلیغاتی، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات در سایت‌های اَگهی رایگان، تبلیغات پاپ‌آپ و تبلیغات ایمیلی می‌شود که هر کسی می‌تواند با استفاده از هر کدام از این موارد به راحتی به تبلیغات اینترنتی دسترسی داشته باشد.

مزایای تبلیغات اینترنتی:

تبلیغات اینترنتی گسترده است

با رشد اطلاعات در اینترنت، زمانی که افراد وقت خود را صرف آن می کنند نیز افزایش می یابد و همین مسئله بازار تازه ای برای تبلیغات اینترنتی باز کرده است. اکثر کمپانی ها و شرکت های بزرگ و توانگر در جهان تمام هم و غمشان به دست آوردن یک تکه جا برای تبلیغ در اینترنت است تا همه بتوانند آگهی های آن‌ها را بخوانند و استقبال کنند.

مزایای تبلیغات اینترنتی:

اطلاعات موجود در تبلیغات

در تبلیغات اینترنتی، شرکت ها می توانند اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیقتری از کالاها و خدمات خود را به مخاطبان ارائه دهند. مثلاً در یک تبلیغ مطبوعاتی، همه چیز به یک کادر مشخص خاتمه می یابد و نمیتوان شرکت و خدمات آنرا را بطور کامل بیان کرد ولی در تبلیغات سایت ها، کاربر می تواند با کلیک بر لینک تعبیه شده، به سایت یا صفحه خاص دیگری منتقل گشته و در آنجا جزئیات بیشتری از محصول را مشاهده کند.

شیوه پرداخت

پرداخت بهتر، معقول و مناسب یکی دیگر از مزایای تبلیغات و بازاریابی آنلاین به شمار می رود. در تبلیغات آفلاین شما باید کل هزینه را در همان اول کار، به آژانس تبلیغاتی که مجری طرح های شماست، پرداخت کنید، و این امر، بدون در نظر گرفتن بازدهی آن است و ممکن است در این روش به نتیجه مطلوب نرسید، در حالی که بابت آن هزینه زیادی را متحمل شده اید. اما در تبلیغات اینترنتی می توان هزینه ها را بر اساس عواملی همچون مخاطبان واقعی که تبلیغات شمارا دیده اند، کلیک ها و غیره تعیین نمود.

ویرایش و تغییر تبلیغات

در فضای اینترنتی، مطالب را می توان به سهولت ویرایش و حذف کرد. به عنوان مثال این امکان وجود دارد که تبلیغات به نمایش درآمده در یک سایت خاص را، با یک تغییر جزئی در کد آن، اصلاح نموده و نسخه جدید تبلیغ را در معرض دید مخاطب قرار داد. واضح است که نشریات از این ویژگی جالب محروم هستند چرا که پس از چاپ مطلب، نمی توان آن را دستکاری کرد.

برقراری ارتباط با مشتری

شما میتوانید با قرار دادن بخش گفت و گوی آنلاین در سایت خود و همچنین ارتباط از طریق ایمیل رابطه مستقیمی را با مخاطب خود برقرار کنید،با این روش شما میتوانید پاسخگویی سوالات مشتری خود باشید و اعتماد اورا جلب کنید.

برقراری ارتباط با مشتری

هدفمندی و ارتباط بهتر با مخاطبان

در فضای اینترنتی این قابلیت وجود دارد که وب‌سایت‌های مختلف اینترنتی بسته به نوع مخاطب خود مشغول فعالیت و ارائه‌ی خدمات هستند. اینکه مخاطب و بازدیدکننده‌ی آن وب‌سایت به چه فعالیت خاصی علاقه‌مند است. به طور واضح‌تری می توان گفت تمامی وب‌سایت‌های اینترنتی فعالیت‌های خود را هدفمند و متناسب مخاطبین خاص خود انجام می‌دهند. مثلا وب‌سایت‌هایی مانند: فرهنگی، ورزشی، فناوری، زیارتی و… . بنابراین با وجود هدفمندی تبلیغات اینترنتی و ارتباط بهتر با مخاطبان خاص خود، این نوع بازاریابی‌ها و تبلیغات این امکان را به صاحبان مشاغل می‌دهد که به مشتریان خاص خود به راحتی دسترسی پیدا کنند.

 

آموزنده بودن

از جمله نکات بسیار مهم و مثبت شیوه‌های تبلیغات اینترنتی که برای مخاطبانش بسیار مهم است این است که مصرف‌کننده‌ای که می‌خواهد از طریق اینترنت اقدام به خرید یک محصول کند با کلیک کردن بر روی لینک محصول تمامی مشخصات و طریقه‌ی استفاده، نوع کلا، برند آن و حتی ممکن است نظرات مصرف کنندگانی که از این محصول استفاده کرده‌اند را به راحتی مشاهده کرده و راحت‌تر بتواند به یک تصمیم‌گیری آگاهانه اقدام کند. این‌گونه راهنمایی‌ها برای عموم مردم در هر نوع تصمیمی که بخواند اتخاذ کنند بسیار مهم است.

 

No Comments

Post a Comment

Comment
Name
Email
Website